Jump to content
IGNORERAD

Livsfarligt


Nemo

Recommended Posts

Hade alla 60+:are växlat upp och hittat gaspedalen så hade folk inte behövt ligga så nära.

Jag är 60+.

Ska vi testa vem som tar sig fram snabbast i trafiken med jämställda fordon?

Det gäller betydligt mer än att bara kunna gasa.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr Ning Ning

    34

  • Tallviking

    26

  • Mankan

    17

  • andrejsdenruskige

    15

Mest aktiva i denna tråd

Jag är 60+.

Ska vi testa vem som tar sig fram snabbast i trafiken med jämställda fordon?

Det gäller betydligt mer än att bara kunna gasa.

 

Vad är poängen med att "komma fram snabbast" i trafiken?     :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag är 60+.

Ska vi testa vem som tar sig fram snabbast i trafiken med jämställda fordon?

Det gäller betydligt mer än att bara kunna gasa.

 

Ja, du måste även släppa handbromsen!

Står du fortfarande still så har du glömt lägga den i växel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är poängen med att "komma fram snabbast" i trafiken?     :unsure:

De får du fråga alla som har så förtvivlat bråttom hela tiden.

Som jag skrev så krävs det mer än att bara gasa.

Kan man inte "läsa" trafiken så bli man efter oavsett hur fort man kör under korta perioder.

 

Du kan ju samtidigt fråga dessa statussnillen varför dom måste om en äldre bil för att sen inte alls ha bråttom längre,

När dom väl kommit förbi så kan dom släppa gasen i ligga ivägen istället.

Försöker du sen köra om denna så ökar han in i det sista för att inte bli bakom den äldre bilen igen.

Prestigelekstuga är vad det e...Och olagligt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad är poängen med att "komma fram snabbast" i trafiken?     :unsure:

 

För att det är farligt i trafiken.

Man ska befinna sig där så kort tid som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ja, du måste även släppa handbromsen!

Står du fortfarande still så har du glömt lägga den i växel.

Oroa dig inte för det.

jag har blivit så bekväm att jag numer har automatlåda så handbomsen nyttjas sällan.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

För att det är farligt i trafiken.

Man ska befinna sig där så kort tid som möjligt.

Shorttime enl en stenbordsexpert på forumet :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är poängen med att "komma fram snabbast" i trafiken?     :unsure:

Bara för att varje körsträcka är en tävling. Först vinner ;)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Oroa dig inte för det.

jag har blivit så bekväm att jag numer har automatlåda så handbomsen nyttjas sällan.

 

Bra, det borde vara ett obligatorium för alla 60+:are och kvinnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just fatt klart for mig att det finns sa mycket erfarna forare har pa MPR sa man kanske skulle halla tyst, men, jag har haft KK och bil(ar) sedan 1962 och varit boende i och nara Stockholm hela livet innan jag flyttade till Udon for 8 ar sedan och utan att vara nasvis pa nagot satt sa far jag nog pasta att trafiken i Stockholm fungerar, inte p..g.av lagar och forordningar enbart utan pa det satt som innevanarna i denna en av varldens vackraste stader forstar och utnyttjar sin kunskap om framforande av fordon, finns valdigt fa stader med en sadan diciplin och hansyn i varlden sa det fatal klantarslen som inte klarar detta racker inte for att nerplaecra Stockholm som trafikens monstestad!

Sen far ni skalla hur mycket ni vill over enstaka handelser, hitta en lika stor stad med samma trafikintensitet dar det fungerer lika bra, inte manga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just fatt klart for mig att det finns sa mycket erfarna forare har pa MPR sa man kanske skulle halla tyst, men, jag har haft KK och bil(ar) sedan 1962 och varit boende i och nara Stockholm hela livet innan jag flyttade till Udon for 8 ar sedan och utan att vara nasvis pa nagot satt sa far jag nog pasta att trafiken i Stockholm fungerar, inte p..g.av lagar och forordningar enbart utan pa det satt som innevanarna i denna en av varldens vackraste stader forstar och utnyttjar sin kunskap om framforande av fordon, finns valdigt fa stader med en sadan diciplin och hansyn i varlden sa det fatal klantarslen som inte klarar detta racker inte for att nerplaecra Stockholm som trafikens monstestad!

Sen far ni skalla hur mycket ni vill over enstaka handelser, hitta en lika stor stad med samma trafikintensitet dar det fungerer lika bra, inte manga!

Paris,,Hamburg,,Munchen??

Kanske fel att jämföra med för dom är ju större och har fler bilar.

Men vad vet jag som bara kört yrkesmässgt sen 1971 med kortare avbrott.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om folk kunde lära sig att inte ligga och häcka i vänsterfilen. Där är Thailand ett föredömme när det gäller att bötfälla de som ligger i omkörningsfilen.

 

Lika så när det är 3 filer eller mer verkar det ju omöjligt att ligga till höger. Med detta gör man en trefilig motorväg till en tvåfilig i framlighets synpunkt.

 

Det är något som inte existerar längs de vägar(331 och 304) vi brukar åka mellan Pattaya och Ta Phraya, Sa Kaeo.

Omkörningsfilen är oftast fylld med långsamtgående trafik och man får använda vänsterfilen för omkörningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Paris,,Hamburg,,Munchen??

Kanske fel att jämföra med för dom är ju större och har fler bilar.

Men vad vet jag som bara kört yrkesmässgt sen 1971 med kortare avbrott.

Om du jmf dessa stader med Stockholm sa har dom en betydligt mer utbyggd infrastruktur, eljest skulle det inte fungera alls, Stockholm med en mindre yta och halvtaskig i.s. star sig oerhort bra i konkurensen..

 

PS Ursakta om du tog illa upp att jag framfort fordon tidigare an du DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamlingarna kivar om vem som kört bil längst, tacka tusan för att Ni får sitta länge i bilen så sakta som Ni kör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamlingarna kivar om vem som kört bil längst, tacka tusan för att Ni får sitta länge i bilen så sakta som Ni kör.

Njaaa, inte kivas vi inte, bara konstaterar att man blir inte omkord lika ofta om man har en stor bil och ligger mitt i vagen, alltsa ar det ni bananer som ar for langsamma!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du jmf dessa stader med Stockholm sa har dom en betydligt mer utbyggd infrastruktur, eljest skulle det inte fungera alls, Stockholm med en mindre yta och halvtaskig i.s. star sig oerhort bra i konkurensen..

 

PS Ursakta om du tog illa upp att jag framfort fordon tidigare an du DS

Jämförelsen med Paris är nog inte så överdriven ändå.

Vill minnas att det är 9 filer åt varje håll in mot Paris på 1an från Lille.

Essingeleden har nu 4 åt varje håll.

Paris har nog 10 ggr så stor befolkning som Sthlm så det borde vara mer rörigt på den franska infarten,

Men icke,,det rullar för de mesta.

 

I framtiden så är ju förbifart Stockholm klart och då blir det säkert en helt annan sak.

 

Och jag hängde inte upp mig på körkortsfrågan :thumbsup:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Paris kan väl knappast betraktas som en stad där trafiken flyter smidigt.

Mycket trafik och en rodell, sen är det stopp men så blir det när man har förskörsrätt när man skall in i rondellen.

 

Det finns tre sätt att göra sker och ting på: Rätt sätt, Fel sätt också den Franska sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Paris kan väl knappast betraktas som en stad där trafiken flyter smidigt.

Mycket trafik och en rodell, sen är det stopp men så blir det när man har förskörsrätt när man skall in i rondellen.

 

Det finns tre sätt att göra sker och ting på: Rätt sätt, Fel sätt också den Franska sättet.

Kör man på franska så blir de ströbröd på vägen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Om folk kunde lära sig att inte ligga och häcka i vänsterfilen. Där är Thailand ett föredömme när det gäller att bötfälla de som ligger i omkörningsfilen.

 

Lika så när det är 3 filer eller mer verkar det ju omöjligt att ligga till höger. Med detta gör man en trefilig motorväg till en tvåfilig i framlighets synpunkt.

 

På den trefiliga är det nästan alltid ledigt för omkörning i högerfältet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något som inte existerar längs de vägar(331 och 304) vi brukar åka mellan Pattaya och Ta Phraya, Sa Kaeo.

Omkörningsfilen är oftast fylld med långsamtgående trafik och man får använda vänsterfilen för omkörningar.

Ok det är mycket möjligt men jag har då hört flera som säger sig blivit bötfällda för att de legat förlägne i omkörningsfilen och har själv åkt med en taxi som blev stoppad för samma företeelse. I Sverige har jag aldrig hört talas om någon som fått böter för det. Där av min slutsats men den må vara fel då jag inte har mer att gå på.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

På den trefiliga är det nästan alltid ledigt för omkörning i högerfältet.

Ja tyvärr är det så och jag kan väl erkänna att jag fallit för frestelsen några gånger mellan Södertälje och Stockholm trots att det inte är tillåtet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Bara man inte gör det i vänsterfilen utan håller sig till höger är det helt OK rent juridiskt

 

Om det inte är motorväg för då finns det undre gräns för hus sakta man får köra för att vara laglig

 

Detta har jag missat, vad är den gränsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...