Jump to content
IGNORERAD

Livsfarligt


Nemo

Recommended Posts

Polisen bötfällde en äldre man som körde 30-35 kmh mannen överklagade o fick pengarna tillbaks..

Han ansåg i domstolen att inte kunde hantera bilen högre farter, o tyvärr finns ingen lag som kunde ta körkortet eller bötfälla honom.

Det här för några år sen, men det kan ha ändras sen dess..

 

FF

 

 

I detta fall ansåg domstolen att hade han ett giltigt skäl, eftersom det inte fanns ett medecint anledning att körkortet ifrån honom.

Men som våran lagstifting är idag är det sjukt, har för mig att det var en gammal domare eller åklagare som det gällde.

Men Farbrorn kunde lagen lagen i alla fall, men köra bil kunde han inte..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr Ning Ning

    34

  • Tallviking

    26

  • Mankan

    17

  • andrejsdenruskige

    15

Mest aktiva i denna tråd

Tydligen finns det hopp för dig också. Om du sedan bara kunde förstå fördelen med att köra lite långsammare, man kan ju då dricka mer sprit innan man kommer fram. Kärring och ungar kan väl vänta en halvtimme extra?    

Nemo, soppan e så billig så det är spiken i mattan, vad gör det om han har 15,000.- i bensinräkning varje månad! Själv hade jag 6000.- förut jämt, nu med lungnare körning ca 4000.- per månad, azzå 24000.- mera till Thaiuland varje år! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

I detta fall ansåg domstolen att hade han ett giltigt skäl, eftersom det inte fanns ett medecint anledning att körkortet ifrån honom.

Men som våran lagstifting är idag är det sjukt, har för mig att det var en gammal domare eller åklagare som det gällde.

Men Farbrorn kunde lagen lagen i alla fall, men köra bil kunde han inte..

 

FF

Det är lite konstigt de här med att kunna köra bil.

Min kompis är en mkt duktig och omtyckt bussförare.

När han sen kör personbil blir det annorlunda.

Ryckigt och okoncentrerat.

man undrar ju hur det kan bli så.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt. Är det kö måste man ju ibland köra långsammare än 40 km/h p.g.a trafikens förutsättningar

 

Men skulle det råda normala förhållanden och man ändå håller avsevärt lägre fart än övriga kan man dömas för att hindra andra trafikanter och bete sig trafikfarligt

 

Tänk om sådana regler fanns i Thailand...

Ibland skulle p-lisorna ha lite å göra på Essingen! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nemo, soppan e så billig så det är spiken i mattan, vad gör det om han har 15,000.- i bensinräkning varje månad! Själv hade jag 6000.- förut jämt, nu med lungnare körning ca 4000.- per månad, azzå 24000.- mera till Thaiuland varje år! :thumbsup:

Kör på Gas...

Då slipper du betala helt för bensin :crazy: :crazy: :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Då får du nog se till att vara ensam om du ska köra riktigt sakta.

Annars räknas det som att du hindrar eller stör annan trafik och det är olagligt.

 

Har du hört talas om dimma eller is tex??

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört talas om dimma eller is tex??

De har jag och då har man giltiga skäl.

Men man kan inte göra det för att man vill om man inte är ensam på vägen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Yrkesförarna är väldigt utskällda av någon konstig anledning.

 

Jag tycker att de är snarare väldigt duktiga i trafiken.

Att lastbilar inte får köras fortare är inte chaufförens fel.

Hellt ratt  !!!  Hogre fart och mer alkohol, borgar for forebyggande a olyckor !!!MVH NONG

Link to comment
Dela på andra sajter

Yrkesförarna är väldigt utskällda av någon konstig anledning.

 

Jag tycker att de är snarare väldigt duktiga i trafiken.

Att lastbilar inte får köras fortare är inte chaufförens fel.

Beror på vilken grupp av yrkesförare du syftar på vill jag påstå. Busschaufförer i Stockholmsområdet  ger jag inte mycket för.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Beror på vilken grupp av yrkesförare du syftar på vill jag påstå. Busschaufförer i Stockholmsområdet  ger jag inte mycket för.

 

Tänkte faktiskt på lastbilschaffisar...som vi för övrigt verkar ha en del av på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte faktiskt på lastbilschaffisar...som vi för övrigt verkar ha en del av på forumet.

Som jag trodde karmajägare

 

:)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Busschaufförer i Stockholmsområdet  ger jag inte mycket för.

Till skillnad från taxichaufförer så hittar de oftast dit de ska utan att passagerna ska förevisa vägen! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från taxichaufförer så hittar de oftast dit de ska utan att passagerna ska förevisa vägen! :crazy:

Jo men det står ju målat  BUSS på hela jäkla vägen/gatan så en blind hittar ju till och med! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det står ju målat  BUSS på hela jäkla vägen/gatan så en blind hittar ju till och med! :crazy:

En f d kollega på jobbet jobbade under en tid i H

 

Gör det?

Bor du i Stockholm? :ahh:

Det är därför jag cyklar till jobbet, bussen trängs med alla bilar så gott som överallt.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

http://viralt.aftonbladet.se/polisens-uppmaning-har-ar-reglerna-alla-tycks-glomma-trafiken/

 

Verkar som om polisen bötfäller mittfilsåkare lite mer nu. Regeln gäller dock inte bland annat på Essingeleden även om vissa har svårt att acceptera det.

 

Så här skriver polisen:

”Imorgon och på torsdag kommer vi ha riktade trafikinsatser med fokus på ”mittfilsåkare” på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.

Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta på bättre och minska olyckor, det har inte blivit som det var tänkt.

Denna regel gäller ej på vägar där hastighetsbegränsningen ligger på 70 km/h eller lägre. (t.ex. Essingeleden). Trafikförordningen 3 kap. 7 §.

Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det, liknande bilföraren på bilden. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning.

Bötesbeloppet för att köra i körfältet i mitten, när man inte behöver det (t.ex. bil med släp) ligger på 500 kronor. Kör man om och ligger kvar i omkörningsfilen (körfältet i mitten är också en omkörningsfil) utan att byta körfält kostar 1 000 kronor.

Omkörning sker till vänster om ett fordon. Väljer man att köra om till höger om ett fordon, ligger bötesbeloppet på 1 000 kronor.

Vid köbildning får man ligga i de andra körfälten än den till höger.

Vi upplyser om vad som kommer att ske de närmsta dagarna och hoppas på att många läser detta och tar till sig informationen.

Kör försiktigt och anpassa avståndet till framförvarande fordon.

Dela gärna detta vidare.”

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

http://viralt.aftonbladet.se/polisens-uppmaning-har-ar-reglerna-alla-tycks-glomma-trafiken/

 

Verkar som om polisen bötfäller mittfilsåkare lite mer nu. Regeln gäller dock inte bland annat på Essingeleden även om vissa har svårt att acceptera det.

 

Så här skriver polisen:

”Imorgon och på torsdag kommer vi ha riktade trafikinsatser med fokus på ”mittfilsåkare” på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.

Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta på bättre och minska olyckor, det har inte blivit som det var tänkt.

Denna regel gäller ej på vägar där hastighetsbegränsningen ligger på 70 km/h eller lägre. (t.ex. Essingeleden). Trafikförordningen 3 kap. 7 §.

Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det, liknande bilföraren på bilden. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning.

Bötesbeloppet för att köra i körfältet i mitten, när man inte behöver det (t.ex. bil med släp) ligger på 500 kronor. Kör man om och ligger kvar i omkörningsfilen (körfältet i mitten är också en omkörningsfil) utan att byta körfält kostar 1 000 kronor.

Omkörning sker till vänster om ett fordon. Väljer man att köra om till höger om ett fordon, ligger bötesbeloppet på 1 000 kronor.

Vid köbildning får man ligga i de andra körfälten än den till höger.

Vi upplyser om vad som kommer att ske de närmsta dagarna och hoppas på att många läser detta och tar till sig informationen.

Kör försiktigt och anpassa avståndet till framförvarande fordon.

Dela gärna detta vidare.”

 

Inte en dag för tidigt

 

Dessa jävla mittfältskramare som blockerar stora delar av motorvägen borde prejas av vägen för gott !

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Mankan:

http://viralt.aftonbladet.se/polisens-uppmaning-har-ar-reglerna-alla-tycks-glomma-trafiken/

 

Verkar som om polisen bötfäller mittfilsåkare lite mer nu. Regeln gäller dock inte bland annat på Essingeleden även om vissa har svårt att acceptera det.

 

Så här skriver polisen:

”Imorgon och på torsdag kommer vi ha riktade trafikinsatser med fokus på ”mittfilsåkare” på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.

Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta på bättre och minska olyckor, det har inte blivit som det var tänkt.

Denna regel gäller ej på vägar där hastighetsbegränsningen ligger på 70 km/h eller lägre. (t.ex. Essingeleden). Trafikförordningen 3 kap. 7 §.

Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det, liknande bilföraren på bilden. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning.

Bötesbeloppet för att köra i körfältet i mitten, när man inte behöver det (t.ex. bil med släp) ligger på 500 kronor. Kör man om och ligger kvar i omkörningsfilen (körfältet i mitten är också en omkörningsfil) utan att byta körfält kostar 1 000 kronor.

Omkörning sker till vänster om ett fordon. Väljer man att köra om till höger om ett fordon, ligger bötesbeloppet på 1 000 kronor.

Vid köbildning får man ligga i de andra körfälten än den till höger.

Vi upplyser om vad som kommer att ske de närmsta dagarna och hoppas på att många läser detta och tar till sig informationen.

Kör försiktigt och anpassa avståndet till framförvarande fordon.

Dela gärna detta vidare.”

 

Detta borde Skånepolisen ta efter och kolla dagligen på E6 vid Milstolpen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Mankan:

http://viralt.aftonbladet.se/polisens-uppmaning-har-ar-reglerna-alla-tycks-glomma-trafiken/

 

Verkar som om polisen bötfäller mittfilsåkare lite mer nu. Regeln gäller dock inte bland annat på Essingeleden även om vissa har svårt att acceptera det.

 

Så här skriver polisen:

”Imorgon och på torsdag kommer vi ha riktade trafikinsatser med fokus på ”mittfilsåkare” på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.

Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta på bättre och minska olyckor, det har inte blivit som det var tänkt.

Denna regel gäller ej på vägar där hastighetsbegränsningen ligger på 70 km/h eller lägre. (t.ex. Essingeleden). Trafikförordningen 3 kap. 7 §.

Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det, liknande bilföraren på bilden. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning.

Bötesbeloppet för att köra i körfältet i mitten, när man inte behöver det (t.ex. bil med släp) ligger på 500 kronor. Kör man om och ligger kvar i omkörningsfilen (körfältet i mitten är också en omkörningsfil) utan att byta körfält kostar 1 000 kronor.

Omkörning sker till vänster om ett fordon. Väljer man att köra om till höger om ett fordon, ligger bötesbeloppet på 1 000 kronor.

Vid köbildning får man ligga i de andra körfälten än den till höger.

Vi upplyser om vad som kommer att ske de närmsta dagarna och hoppas på att många läser detta och tar till sig informationen.

Kör försiktigt och anpassa avståndet till framförvarande fordon.

Dela gärna detta vidare.”

Den här artikeln var för ett år sedan. Hoppas att de forsätter med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, har ni inget värre än mittfilskramare att irritera er över, så är ni bara att gratulera!

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy
sveskna

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...