Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Att döma av klädseln på tjejerna så tycker jag inte det ser ut som vanligt arbetande tjejer.

 

Att offentligt visa magen så mycket som tjejen i den vita tröjan gör brukar bara förekomma i baren.

 

BTT

Ännu ett frågetecken om du verkligen satt din fot utanför Pattaya!

Ser detta varje helg man är ute på byn, och de tjejerna har många gånger finare familjeförhållanden än du ens kan drömma om!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

Någon vidare mattelärare kommer du aldrig att bli, tänk efter lite innan du kliar av  skiten under naglarna på tangentbordet,

Har du ens en aning om hur många högskolor, universitet e.t.c. det finns bara i BKK? Och har du en aning om hur många klasser det blir? Nä, tänkte väl det för då skulle det stå en kö av frittidsvolontärer i o utanför de barer e.t.c. du  tror dig kunna så väl. Och tar vi resten av landet så är nog siffran ännu något lägre.

Men det finns väl ingen som på allvar förnekar detta fenomen, bara så jävla trist att du ALLTID tror att ALLA du ser är tillgängliga för en tusing!

Från en av landets skoltätaste städer utanför BKK, NakhonSiThamarat bussar det ner kanske ett 50 tal till HatYai i helgerna för att dra in litte studiemedel, men då ska man ha i åtanke att det säkert finns 3-4 000 tjejer i lovlig ålder som bara bor i staden under studieåren och där har du rätt, det kostar med skolor i Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

 

Sådana tankevurpor blir det lätt när ens referensramar är betydligt snävare än ens fantasi. 

 

Visst finns det en del universitetsstuderande som tjänar extra på en del ickekurikulära sätt men att du skulle hitta dem på en Beer Bar är nog lika osannolikt som att hitta dig på ett 5-stjärnigt hotell. Thailand är fortfarande ett väldigt traditionellt samhälle där mycket betydelse läggs på yta, att en universitetsstuderande skulle sitta ute i folkvimlet och hångla med främmande män, eller några män överhuvudtaget, är givetvis omöjligt. Tjejer blir fortfarande utslängda från skolor om de blir gravida och både killar och tjejer kan fortfarande bli avstängda från universitet om deras relation är alltför öppen.

 

De universitetsstuderande som ger sig in i spelet gör det nog inte för att överleva utan huvudsakligen för att dra in pengar till lyxkonsumtion och att sitta en hel kväll och bli kladdad på för att i slutändan kanske få en tusenbahtare är nog inte aktuellt då de kan få 5,000 för en kväll på ett finare thailändskt eller japanskt/koreanskt ställe eller månadslön som Mia Noi. Behöver de bara pengar till mat kan de i Bangkok tjäna 500 Baht per kväll på många restauranger utan att behöva göra några konster och de som är riktigt fattiga kommer givetvis aldrig så långt som till något universitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana tankevurpor blir det lätt när ens referensramar är betydligt snävare än ens fantasi. 

 

Visst finns det en del universitetsstuderande som tjänar extra på en del ickekurikulära sätt men att du skulle hitta dem på en Beer Bar är nog lika osannolikt som att hitta dig på ett 5-stjärnigt hotell. Thailand är fortfarande ett väldigt traditionellt samhälle där mycket betydelse läggs på yta, att en universitetsstuderande skulle sitta ute i folkvimlet och hångla med främmande män, eller några män överhuvudtaget, är givetvis omöjligt. Tjejer blir fortfarande utslängda från skolor om de blir gravida och både killar och tjejer kan fortfarande bli avstängda från universitet om deras relation är alltför öppen.

 

De universitetsstuderande som ger sig in i spelet gör det nog inte för att överleva utan huvudsakligen för att dra in pengar till lyxkonsumtion och att sitta en hel kväll och bli kladdad på för att i slutändan kanske få en tusenbahtare är nog inte aktuellt då de kan få 5,000 för en kväll på ett finare thailändskt eller japanskt/koreanskt ställe eller månadslön som Mia Noi. Behöver de bara pengar till mat kan de i Bangkok tjäna 500 Baht per kväll på många restauranger utan att behöva göra några konster och de som är riktigt fattiga kommer givetvis aldrig så långt som till något universitet.

 

Ja hej!

 

Det hör snarare till regel än undantag att jag hittar ett ord i dina inlägg, som jag måste Googla på för att förstå, men denna gången gick t o m Google bet. Så nu undrar jag vad det fetmarkerade ordet betyder. Kanske du rent av har en synonym?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hej!

 

Det hör snarare till regel än undantag att jag hittar ett ord i dina inlägg, som jag måste Googla på för att förstå, men denna gången gick t o m Google bet. Så nu undrar jag vad det fetmarkerade ordet betyder. Kanske du rent av har en synonym?

 

Finns säkert inget sådant ord men det är en frihet jag tar mig. Jag tänkte på det engelska ordet curriculum och jag gjorde ett försök att försvenska det men kanske språkläraren BTT kan reda ut begreppen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert inget sådant ord men det är en frihet jag tar mig. Jag tänkte på det engelska ordet curriculum och jag gjorde ett försök att försvenska det men kanske språkläraren BTT kan reda ut begreppen. 

 

:D :D :D

 

Finns det att köpa på flaska - det du har fått i dej?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

:D :D :D

 

Finns det att köpa på flaska - det du har fått i dej?

 

Vatten finns på flaska men ikväll var det vanligt Bangkokianskt kranvatten körd genom en renare. Till det lite torkad bläckfisk och en fet snus och det gör sig nog inget vidare på flaska. Imorgon kan det dock kanske bli en bärs eller två, måhända blir min vokabulär bättre av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag använder inte utrikiska ord när det finns adekvat svensk vokabulär"

 

som Gunnar Sträng sa


 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle vara väldigt vanligt att tjejer under studietiden är älskarinnor av ekonomiska skäl är en myt (eller önskedröm). Myten skapas och underhålls av samma personer som direkt tror på bartjejer som påstår att de är "egentligen" är studenter som gör sin första kväll i baren någonsin bara för att de behöver pengar till något livsviktigt.

 

/Krille

Jag tror att du har fel Krille. 

Har 10 års erfarenhet av Thailand som långstannande turist.

Baserar inte mina uttalanden på vetenskap eller statistik utan bara på "summan av kardemumman" efter år av umgänge med människor i Thailand.

Frågade just min flickvän som gick ut universitet för 3 år sedan.

Hur många student tjejer tror du är "mia noi"?

30% svarade hon tvärsäkert. Ett svar som hon reviderade till 20% efter att ha funderat en stund.

Hon underströk att hon var osäker men det var hennes gissning.

Hennes omdömen om människor brukar vara väldigt träffande så jag litar på henne i denna bedömning & hon har inget att varken vinna eller förlora på att ljuga i denna fråga.

 

Som sagt: Mina uttalanden är baserade på tro. Inte vetenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att döma av klädseln på tjejerna så tycker jag inte det ser ut som vanligt arbetande tjejer.

 

Att offentligt visa magen så mycket som tjejen i den vita tröjan gör brukar bara förekomma i baren.

 

BTT

.eller åtminstone inte hemma i byn.

"Vanliga" tjejer som är ute med kompisar i en stad där ingen hemifrån kan se dem kan klä sig ganska utmanande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du har fel Krille. 

Har 10 års erfarenhet av Thailand som långstannande turist.

Baserar inte mina uttalanden på vetenskap eller statistik utan bara på "summan av kardemumman" efter år av umgänge med människor i Thailand.

Frågade just min flickvän som gick ut universitet för 3 år sedan.

Hur många student tjejer tror du är "mia noi"?

30% svarade hon tvärsäkert. Ett svar som hon reviderade till 20% efter att ha funderat en stund.

Hon underströk att hon var osäker men det var hennes gissning.

Hennes omdömen om människor brukar vara väldigt träffande så jag litar på henne i denna bedömning & hon har inget att varken vinna eller förlora på att ljuga i denna fråga.

 

Som sagt: Mina uttalanden är baserade på tro. Inte vetenskap.

 

Jag tror att din fru missförstod frågan eller att du missförstod svaret?

 

20-30% (eller mer) av de universitetsstuderande har säkert ett "hemligt" förhållande de inte berättar (allt) om för sina föräldrar. Men att 20-30% av de universitetsstuderande skulle ha ett eller flera "mia noi-förhållanden" enbart av ekonomiska skäl är jag extremt tveksam till.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej skriv att du träffade henne på väg till Filadelfiakyrkan som ligger alldeles i närheten, :crazy:

 

Hörru du som din Mor önskade att du titulerat dej Unborn.

 

Jag träffade min fru på Odenplan, så jävla enkelt är det. Och vi har med några få dagars glapp (när jag varit å jagat i andra delar av landet å hon har jobbat) varit tillsammans varenda dag sen dess.

Jag undanber mej dina putslustiga kommentarer...Jag gillar inte när nån j-a lustigkurre  försöker göra sej lustig på min bekostnad.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att din fru missförstod frågan eller att du missförstod svaret?

 

20-30% (eller mer) av de universitetsstuderande har säkert ett "hemligt" förhållande de inte berättar (allt) om för sina föräldrar. Men att 20-30% av de universitetsstuderande skulle ha ett eller flera "mia noi-förhållanden" enbart av ekonomiska skäl är jag extremt tveksam till.

 

/Krille

Hon är inte min fru utan min flickvän.

Hon förstod frågan. Mia noi är thai så vad finns det att missförstå? Kanske definierar hon betydelsen i ordet annorlunda än mig?

Vad hon tillade efter att jag postat förra inlägget var att hon inkluderade även tjejer som hade kortare förhållanden.

Om pengar alltid var inblandande ska jag låta vara osagt. Jag frågade aldrig uttryckligen.

Självklart behöver det inte vara enbart av ekonomiska skäl.

Säg att hon har fel. Det är bara 5 eller 10%. En väldigt hög siffra i alla fall tycker jag.

Skulle vara intressant med fakta dock. Vad man tror om thai kulturen brukar omkullkastas eller revideras med jämna mellanrum.

Vi tror uppenbarligen olika i denna fråga. 

 

Ps: Kolla in om programmet dom sände på P1 i somras finns att höra på webben. Om mia noi kulturen i Kina. Intressant program som även speglar tjejernas situation.

Minns inte vad det hette tyvärr...

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana tankevurpor blir det lätt när ens referensramar är betydligt snävare än ens fantasi. 

 

Visst finns det en del universitetsstuderande som tjänar extra på en del ickekurikulära sätt men att du skulle hitta dem på en Beer Bar är nog lika osannolikt som att hitta dig på ett 5-stjärnigt hotell. Thailand är fortfarande ett väldigt traditionellt samhälle där mycket betydelse läggs på yta, att en universitetsstuderande skulle sitta ute i folkvimlet och hångla med främmande män, eller några män överhuvudtaget, är givetvis omöjligt. Tjejer blir fortfarande utslängda från skolor om de blir gravida och både killar och tjejer kan fortfarande bli avstängda från universitet om deras relation är alltför öppen.

 

De universitetsstuderande som ger sig in i spelet gör det nog inte för att överleva utan huvudsakligen för att dra in pengar till lyxkonsumtion och att sitta en hel kväll och bli kladdad på för att i slutändan kanske få en tusenbahtare är nog inte aktuellt då de kan få 5,000 för en kväll på ett finare thailändskt eller japanskt/koreanskt ställe eller månadslön som Mia Noi. Behöver de bara pengar till mat kan de i Bangkok tjäna 500 Baht per kväll på många restauranger utan att behöva göra några konster och de som är riktigt fattiga kommer givetvis aldrig så långt som till något universitet.

 

Ibland börjar man/jag faktiskt fundera om de faktiskt är så att herr´n faktiskt tänker till ibland... Men nej det verkar orimligt... Hehe ``Spot on mate´´ .

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

En ung och snygg farang kan möjligen flirta till sig en tjej på ex Mc Donalds men min efarenhet är att vanliga thaitjejer oftast blir skrämda av en ung och snygg farang som är påflugen och på fyllan.

 

BTT

Nu ser vi erfarenheten komma krypande. Min erfarenhet är att vanliga tjejer överhuvudtaget inte bara i Thailand, inte dras till påflugna utlänningar som är på fyllan. Förstår om detta förbryllar dig å det grövsta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är inte min fru utan min flickvän.

Hon förstod frågan. Mia noi är thai så vad finns det att missförstå? Kanske definierar hon betydelsen i ordet annorlunda än mig?

Vad hon tillade efter att jag postat förra inlägget var att hon inkluderade även tjejer som hade kortare förhållanden.

Om pengar alltid var inblandande ska jag låta vara osagt. Jag frågade aldrig uttryckligen.

Självklart behöver det inte vara enbart av ekonomiska skäl.

Säg att hon har fel. Det är bara 5 eller 10%. En väldigt hög siffra i alla fall tycker jag.

Skulle vara intressant med fakta dock. Vad man tror om thai kulturen brukar omkullkastas eller revideras med jämna mellanrum.

Vi tror uppenbarligen olika i denna fråga. 

 

Ps: Kolla in om programmet dom sände på P1 i somras finns att höra på webben. Om mia noi kulturen i Kina. Intressant program som även speglar tjejernas situation.

Minns inte vad det hette tyvärr...

När man tar frågorna till sin fru eller flickvän och gör hennes svar till sanning blir jag alltid skeptisk, bättre är att bilda sig en egen uppfattning och min ligger mer åt Krilles håll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också att bara 20% procent av student tjejerna är mia nois eller jobbar "extra".Resten är bara för fula.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju erkänna att man har haft samma tankegångar även när man har varit tillsammans med svenska tjejer:

 

Hur många killar har hon kysst?

Hur många killar har varit tillsammans med tidigare?

Hur många killar har hon haft sex med tidigare?

Och man kan rentav bli äcklad av att tänka på hur många som kan ha rört henne tidigare eftersom man tycker  så mycket om henne och vill att hon aldrig har ens kramat någon annan kille.

 

Tjejen ifråga ställer samma fråga till mig själv - du har väl varit med många tjejer tidigare... - njaaaaaa, några stycken kanske..

 

Tror inte det skiljer sig så mycket i Thailand, träffar man en tjej som man trivs med i los och hon visar intresse för en själv utöver bathen och visar känslor/kärlek så är det ju klockrent!

 

Sen att många thailändska tjejer verkar ha en obeskymmrad inställning till att ha kroppskontakt med vem som helst, (oavsett storleken på betalningen),det måste ju finnas någon stor skillnad emellan oss och dom - gissningsvis så dom inte drabbas av samma skam om det skulle uppdagas som här hemma.

 

 

 

 

Om man funderar lite så handlar det ju om kroppskontakt och närhet som kanske vidare kan leda till kärlek och det kan ju aldrig vara fel!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

 

 

Och när det ankrade upp några Amerikanska militärskepp med tusentals kåta militärer utanfor Pattaya.

 

Är nog benägen att hålla med BTT i detta fall.  Mina forsta resor under 80, 90 - talet  till Thailand tillbringades mestadels i barerna dom vakna tiderna på dygnet, fick både barstolsrov och skavsår på armbågarna, for inte fan åkte jag till Thailand for att titta på tempel, det hade man ju inte läst om i herrtidningarna.

 

Pratade då med flera universitetsstuderande tjejer från Bangkok som drygade ut sin ekonomi genom att "serva" Amerikanarna" någon vecka och det var bra pengar att gora berättade dom.  

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Här är jag nog lite frågande. Jag tror det kan röra sig om betydligt fler tjejer som tycker det är spännande att testa farangområdena eftersom givetvis ryktet går att det går att göra snabba och stora pengar under nätterna särskilt vid högsäsong.

 

Man ska ju minnas att det kostar att ta en student på universitet i Thailand.

 

Hur mycket det kostar har jag ingen direkt uppfattning om men kan tänka mig flera hundratusen baht under utbildningens gång.

 

BTT

Hej

 

När jag skrev högst en i varje klass så avsåg jag dom som var mia noi åt en Thailändare, om man skulle uppskatta antalet tjejer som har sexuella kontakter med utlänningar blir det nog betydligt mindre.

 

Det handlar helt riktigt om stora summor 100 000 tals baht till miljoner.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och när det ankrade upp några Amerikanska militärskepp med tusentals kåta militärer utanfor Pattaya.

 

Är nog benägen att hålla med BTT i detta fall.  Mina forsta resor under 80, 90 - talet  till Thailand tillbringades mestadels i barerna dom vakna tiderna på dygnet, fick både barstolsrov och skavsår på armbågarna, for inte fan åkte jag till Thailand for att titta på tempel, det hade man ju inte läst om i herrtidningarna.

 

Pratade då med flera universitetsstuderande tjejer från Bangkok som drygade ut sin ekonomi genom att "serva" Amerikanarna" någon vecka och det var bra pengar att gora berättade dom.  

 

Jag tror att dom singelgubbar som åker till Thailand för att titta på tempel eller tågluffa i landet är väldigt få.

 

Jag sprang själv rundor på gatorna i Bangkok och svettades under mina första två resor till Thailand på 90 talet innan jag hittade till soi 8 och Second Roads barområden i Pattaya och jag minns att jag tyckte Bangkok var jävligt trist och påfrestande.

 

Som jag ser det så är Thailand inget resmål för singegubben såvida han inte sitter och super och löser ut tjejer i något barområde eller kommit så långt att han hittat frugan bland barerna och kanske flyttat upp till hembyn i norr.

 

Vad vore Thailand utan kvinnosällskap??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dom singelgubbar som åker till Thailand för att titta på tempel eller tågluffa i landet är väldigt få.

 

Jag sprang själv rundor på gatorna i Bangkok och svettades under mina första två resor till Thailand på 90 talet innan jag hittade till soi 8 och Second Roads barområden i Pattaya och jag minns att jag tyckte Bangkok var jävligt trist och påfrestande.

 

Som jag ser det så är Thailand inget resmål för singegubben såvida han inte sitter och super och löser ut tjejer i något barområde eller kommit så långt att han hittat frugan bland barerna och kanske flyttat upp till hembyn i norr.

 

Vad vore Thailand utan kvinnosällskap??

 

BTT

 

Rätt öde på fast boende manliga faranger.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dom singelgubbar som åker till Thailand för att titta på tempel eller tågluffa i landet är väldigt få.

 

Jag sprang själv rundor på gatorna i Bangkok och svettades under mina första två resor till Thailand på 90 talet innan jag hittade till soi 8 och Second Roads barområden i Pattaya och jag minns att jag tyckte Bangkok var jävligt trist och påfrestande.

 

Som jag ser det så är Thailand inget resmål för singegubben såvida han inte sitter och super och löser ut tjejer i något barområde eller kommit så långt att han hittat frugan bland barerna och kanske flyttat upp till hembyn i norr.

 

Vad vore Thailand utan kvinnosällskap??

 

BTT

Och hur blir det för oss som inte sitter och super och löser ut damer ur barer  eller har flyttat till någon hemby?

Ska vi välja kanarieöarna eller vad har du för råd till oss okunniga resenärer.??

 

Så fram med lite goda råd nu ur din ofantliga kunskapsbank..

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Sen att många thailändska tjejer verkar ha en obeskymmrad inställning till att ha kroppskontakt med vem som helst, (oavsett storleken på betalningen),det måste ju finnas någon stor skillnad emellan oss och dom - gissningsvis så dom inte drabbas av samma skam om det skulle uppdagas som här hemma.

Thailändska kvinnor är inte till sin läggning mer lättfotade än vad svenska kvinnor är.

Skillnaden ligger i det sociala skyddsnätet som respektive land erbjuder deras kvinnor.

Hade Sverige avskaffat barnbidrag, hyresbidrag, studiemedel, studielån, bidragsförkott, socialbidrag, a-kassa mm

ja då hade även våra svenska barer och nattklubbar varit proppfulla med blonda "Barbrudar" som behöver tjäna en hacka.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...