Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

"Ni har inte träffats i baren"

Recommended Posts

micke isaan

http://www.dn.se/pa-stan/mer-pa-stan/har-traffar-vi-var-partner/

Ja 13% har träffat sin partner på krogen i Sverige och den ligger på tredje plats i Statistiken efter nätet och jobbet. 

Nu blir det ju svårt för de flesta att träffas på jobbet i Thailand så den statistiken är kanske inte helt relevant men nog träffas folk på barer i Sverige också.

Skillnaden är väl då att dom svenska tjejerna inte "jobbar" när dom är i baren :)

• Fint 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

nongnuan

Tjenare!

...att ni orkar...

kasetavon

Men tillrackligt intressant for att du ocksa ska orka :crazy:  MVH NONG

• Fint 1

Baa

http://www.dn.se/pa-stan/mer-pa-stan/har-traffar-vi-var-partner/

Ja 13% har träffat sin partner på krogen i Sverige och den ligger på tredje plats i Statistiken efter nätet och jobbet. 

Nu blir det ju svårt för de flesta att träffas på jobbet i Thailand så den statistiken är kanske inte helt relevant men nog träffas folk på barer i Sverige också.

Nja, inte riktigt, for i Thailand gar man ju till baren for att ta hem ett ligg, det gor man val inte i Sverige...AEhhhhh, eller har jag missat nagot?

Bananen

Nja, inte riktigt, for i Thailand gar man ju till baren for att ta hem ett ligg, det gor man val inte i Sverige...AEhhhhh, eller har jag missat nagot?

Tror du har det, det är en viss skillnad på prostituerade och vanliga tjejer, olle i skogen 62 lär ha svårt att få med nån 20-30 årig tjej i baren i sverige, i baren i Thailand kan han mycket väl ha framgång :ahh:

måne

baka kanelbullar egentligen är, är, är, är rörläggare.
 Grabben kan baka kanelbullar och han ska bli rörmokare  :thumbsup: Grabben=Min son för att klargöra :crazy:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Baa

Tror du har det, det är en viss skillnad på prostituerade och vanliga tjejer, olle i skogen 62 lär ha svårt att få med nån 20-30 årig tjej i baren i sverige, i baren i Thailand kan han mycket väl ha framgång :ahh:

Hivar han upp rikligt med kulor vete fan om inte Olle kan fixa ett ligg!

Eljest har jag inga invandningar!

• Fint 1

Bananen

Hivar han upp rikligt med kulor vete fan om inte Olle kan fixa ett ligg!

Eljest har jag inga invandningar!

Mycket möjligt, åtminstone i baren i Thailand :y13:

MaiChai

Mycket möjligt, åtminstone i baren i Thailand :y13:

Funkar även i baren hemma i Svedala. Har du bara en rejäl plånbok är det inga problem att få med dig en fräsch 25 åring från baren i Sverige. Jag observerade detta fenomen senast i somras under en vistelse i Tjockhults lite mer "fiina" kvarter.

• Fint 2

Guest

Funkar även i baren hemma i Svedala. Har du bara en rejäl plånbok är det inga problem att få med dig en fräsch 25 åring från baren i Sverige. Jag observerade detta fenomen senast i somras under en vistelse i Tjockhults lite mer "fiina" kvarter.

Tur man ente har tjock plånbok, då hade frugan blitt sur  :13:

broder tuk tuk

Skillnaden är väl att olle i skogen inte kan få 20 åriga Lisa att stanna hos honom och gifta sig med honom.

Det kan han däremot med 20 åriga Noi om han betalar bra för familjen hemma i Thailand och bygger hus åt mamma och pappa i hembyn

BTT

• Fint 4

Guest BpaijingKatai

Jag måste ha missat något här, jag brukar ta mej till baren för lite drickande.

nongnuan

,mycket bullshit från dig, träffade min fru på Asok BTS och hon är utbildad civilare och har pluggat 6 år på universitetet. Pratar inte perfekt engelska men helt ok. Jobbar som instrument tekniker på thai för tillfället. Och hon har nog aldrig satt sin fot vare sig i lamp affären eller baren.

Ganska vanligt  att även välutbildade damer med ett bra jobb..även tillbringar kvällarna  som frilansare ute på barerna...Därmed inte sagt att alla toser är ute och  "fnaskar" på kvällarna...Grattis till dig som hittat er rekorderligt kvinns...MVH  NONG

• Fint 4

Baa

Ganska vanligt  att även välutbildade damer med ett bra jobb..även tillbringar kvällarna  som frilansare ute på barerna...Därmed inte sagt att alla toser är ute och  "fnaskar" på kvällarna...Grattis till dig som hittat er rekorderligt kvinns...MVH  NONG

NJaaeee, inte freelansar dom på barerna om du avser beerbars för där har man "fast" personal, på nattklubbar o discon däremot håller jag med om att det finns "hobbyluder"!

Edited by Baa

Peter Hultgren

NJaaeee, inte freelansar dom på barerna om du avser beerbars för där har man "fast" personal, på nattklubbar o discon däremot håller jag med om att det finns "hobbyluder"!

Och mycket freelansare utanför barerna på Soi 4 sukhumvit och fullt på parkeringen utanför Nana hotel
  • Fint 1

Guest Isan Lover

Detta är en sanning med modifikation.

Tidigare så fanns det personal på Ambassaden som mer än gärna riktade in sig på frågor gällande sexliv o dylika frågor som det verkade för att nedvärdera tjejen.

Att säga att man mötts i en bar gör att vissa tjänstemän tjänstekvinnor triggar igång sina egna fördomar.

Vi ska ha klart för oss att stora delar av ambassadpersonalen passerar nana dagligen och ser vad som sker utifrån och låter gärna fantasin flöda iväg blandat med olyckshistorier som dom hör.

Detta i sig gör att det nog är svårare att få ett besöksvisum om man anger att tjejen jobbade i bar. Och man där mer eller mindre skriver personalen på näsan att hon var prostituerad. På 90 talet när min yngsta dotters mamma kom hit. Så framkom det att hon jobbat i bar. Damen på ambassaden gav mig världens uppläxning /föreläsning om riskerna med prostituerade som minsann gick med x antal män i sängen dagligen. Att sen min dåvarande tjej jobbat i en Beer bar gjorde tydligen ingen skillnad. Och enda anledningen att hon fick visum. Var för att ambassaden bara tittade på mitt namn och påstod att jag tagit en annan tjej året innan till sverige. När jag röt till och krävde att dom skulle titta i sitt register där dom spar handlingarna för att bevisa att jag var oskyldig till detta. Så tog det en lång stund innan dom sen ropade upp min flickväns namn. Där dom lämnade fram passet med visum instämplat. Hade dom inte ogrundat lämnat fram dessa anklagelser. Så är jag tämligen säker på att det hade blivit avslag.

Hej

Håller med dig och skulle vilja påstå att det fanns personal som var både oförskämda och fördomsfulla där på 80-90 talet och jag hoppas verkligen att det har ändrat sig nu, min egen fru som aldrig har varit i närheten av en bar utan studerat kände sig illa till mods och diskriminerad av personalen på ambassaden, speciellt den Thailänska personalen där som verkade vara "upperclass", själv äcklas jag av att systemet med Ammart och Phrae fortfarande existerar.

Jag led verkligen med dom som tvingades besöka denna ambassad som mer liknade ett socialkontor med misstänksamma och fördomsfulla överklass käringar bakom glasväggen, synen på Sverige och Svenskarna fick sig nog en rejäl törn efter ett besök där, själv trodde jag inte att det var möjligt att det kunde fungera och vara på detta sättet, men tilläggas kan att det fanns bra Svenskar bland personalen också och själv viftade jag bort all Thailändsk personal och begärde en bra Svensk kontakt vid våra besök där och då fungerade det bättre, dom sura Thailändska överklasskäringarna blängde då ilsket bakom Svenskens rygg.

Mvh isan lover  

Mvh Isan lover