Jump to content
IGNORERAD

"Ni har inte träffats i baren"


Oregistrerad

Recommended Posts

Du har träffat en tjej på internet, dom flest som söker konakt på dejtingsidor gör det för ett längre förhållande. Det gäller faktiskt även bartjejer , (min uppfattning) . Att då söka kontakt men någon på dejtingsajt för ”det blir billigare än en bartjej” tycker jag är smaklöst.

Butterfly man är väl det rätta ordet, väldigt uppskattat av Thai.

Ett riktigt svin är en annan benämning.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 458
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    71

  • Baa

    50

  • micke isaan

    25

  • SatanG

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Du har träffat en tjej på internet, dom flest som söker konakt på dejtingsidor gör det för ett längre förhållande. Det gäller faktiskt även bartjejer , (min uppfattning) . Att då söka kontakt men någon på dejtingsajt för ”det blir billigare än en bartjej”  tycker jag är smaklöst.

 

Vet inte om man är snål, ekonomisk , maniskt sparsam eller en kombination. Med en månadslön på säg 25 000 kr i månaden får man ut minst 19 000 kr man kan med lätthet spara 5 000 kr i månaden om man är ensamstående utan barn ,det blir 60 000 kr på ett år. 

 

Med dessa pengar kan man åka till Thailand 2 ggr/år och vara där 30 dagar per gång.

 

Budget :

Flygbilljett 2*6 000 kr

Dam 1 000 THB/dag  13 700 kr

Över 2 500 THB/dag  för boende mat och övrigt  34 300 kr

Totalt 60 000 kr eller 30 000 kr per resa.

 

Verkar liksom enklar att träffa en bartjej och du slipper ägna din tid till att chatta och skype med någon från dejtingsajt, kanske jobba lite extra den tiden istället ,kan du stanna längre i Thailand eller boosta budgeten. 

 

Nja nu skriver jag ju utifrån tanken att jag ska stanna hos henne den första månaden.

 

Om jag skulle bli nedkärad så får man ju revidera budgeten därefter.

 

En person som jag inte träffat kan jag inte utgå ifrån att jag ska gärna mig med. Sånt får framtiden utvisa.

 

Jag har bara försökt analysera skillnaden rent ekonomiskt med att gå en månad med en bartjej contra en mer normalt arbetande tjej

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu skriver jag ju utifrån tanken att jag ska stanna hos henne den första månaden.

 

Om jag skulle bli nedkärad så får man ju revidera budgeten därefter.

 

En person som jag inte träffat kan jag inte utgå ifrån att jag ska gärna mig med. Sånt får framtiden utvisa.

 

Jag har bara försökt analysera skillnaden rent ekonomiskt med att gå en månad med en bartjej contra en mer normalt arbetande tjej

 

BTT

Härligt.Då kanske den stora festen blir av äntligen.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först kommer budgeten, sen ev. känslor, Efter att ha lämnat så många gråtande damer efter sig blir man väl hårdhudad nog att bjuda på 19 mm utan att få betalt

...JoJo, får väl försöka fatta detta men inte är det lätt att hänga med i Broders svängningar

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Först kommer budgeten, sen ev. känslor, Efter att ha lämnat så många gråtande damer efter sig blir man väl hårdhudad nog att bjuda på 19 mm utan att få betalt

...JoJo, får väl försöka fatta detta men inte är det lätt att hänga med i Broders svängningar

 

Just det första måste budgeten komma.

 

Jag har mött alltför många skrupellösa thailändskor för att begripa att A och O är att själv bestämma över sin plånbok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

du menar old incluse som Ola-Conny förklarat att det heter.

:thumbsup: Just det så heter det på korrekt Engelska.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog en viss lönespridning gissar jag och lönerna är nog generellt sett högre i Bangkok jämfört med andra städer. När jag träffade min tjej 2009 så

tjänade hon 15-25.000 THB beroende på hur många timmar övertid hon arbetade. Men jag vet kompisar till henne som ligger på 60-80.000 THB i månaden.

 

Sen när man läser tråden (och en del andra trådar här på MPR) får i alla fall jag nästan uppfattningen att man måste ha träffat sin Thailänska partner i baren

och har man inte det så ljuger man. För egen del så får väl folk tro det då.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk, on 05 Oct 2013 - 03:37, said:

 

Jag har bara försökt analysera skillnaden rent ekonomiskt med att gå en månad med en bartjej contra en mer normalt arbetande tjej

 

BTT

 

2 minuter på dass och en handtralla slår nog allt, rent ekonomiskt menar jag.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter på dass och en handtralla slår nog allt, rent ekonomiskt menar jag.     :)

Låt oss hoppas att BTT Har två friska händer så ingen annan människa eller annan varelse behöver hjälpa honom. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns nog en viss lönespridning gissar jag och lönerna är nog generellt sett högre i Bangkok jämfört med andra städer. När jag träffade min tjej 2009 så

tjänade hon 15-25.000 THB beroende på hur många timmar övertid hon arbetade. Men jag vet kompisar till henne som ligger på 60-80.000 THB i månaden.

 

Sen när man läser tråden (och en del andra trådar här på MPR) får i alla fall jag nästan uppfattningen att man måste ha träffat sin Thailänska partner i baren

och har man inte det så ljuger man. För egen del så får väl folk tro det då.

 

/Marlon

 

80.000 baht i månaden??

 

Vad jobbar hon med?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

80.000 baht i månaden??

 

Vad jobbar hon med?

 

BTT

 

Ingenjör på ett stort globalt elektronikföretag

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ingenjör på ett stort globalt elektronikföretag

 

/Marlon

 

Är hon singel?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu skriver jag ju utifrån tanken att jag ska stanna hos henne den första månaden.

 

Om jag skulle bli nedkärad så får man ju revidera budgeten därefter.

 

En person som jag inte träffat kan jag inte utgå ifrån att jag ska gärna mig med. Sånt får framtiden utvisa.

 

Jag har bara försökt analysera skillnaden rent ekonomiskt med att gå en månad med en bartjej contra en mer normalt arbetande tjej

 

BTT

Men du som brukar droga ner sina tjejer så fortsätt på den linjen så slipper du ens betala nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Men du som brukar droga ner sina tjejer så fortsätt på den linjen så slipper du ens betala nåt.

 

Tycker du att man drogar ner någon för att man frågar och erbjuder två sömntabletter så är det upp till dig.

 

Tjejen tackade ja till tabletterna helt frivilligt.

 

Dessutom så var det inga rena sömntabletter heller utan mer ett lugnande medel

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att man drogar ner någon för att man frågar och erbjuder två sömntabletter så är det upp till dig.

 

Tjejen tackade ja till tabletterna helt frivilligt.

 

Dessutom så var det inga rena sömntabletter heller utan mer ett lugnande medel

 

BTT

Hoppas hon inte druckit nåt för såna piller med alcohol kan få en dödlig effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hoppas hon inte druckit nåt för såna piller med alcohol kan få en dödlig effekt.

 

Hon drack ingen sprit.

 

Hade hon varit full hade jag inge gett några tabletter

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Minimi lönen är 9000 bath i Thailand enligt lag. 300 bath om dagen säger lagen.

Men jobbar 6dar i veckan så dra bort ca 1350Bht

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Min sambo har en bachelors degree som ska motsvara en kandidatexamen men enligt mitt tycke motsvarar en svensk gymnasieutbildning. Hon tjänade mellan 15-30.000 thb beroende på företag.

Innan henne dejtade jag en kvinna som hade en master och jobbade som platschef och hon hade 45.000:- thb i månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Min sambo har en bachelors degree som ska motsvara en kandidatexamen men enligt mitt tycke motsvarar en svensk gymnasieutbildning. Hon tjänade mellan 15-30.000 thb beroende på företag.

Innan henne dejtade jag en kvinna som hade en master och jobbade som platschef och hon hade 45.000:- thb i månaden.

 

Var träffade du den kvinnan någonstans?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Både två på tagged.com

 

Tack för tipset. Ska genast lägga upp en profil därinne.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset. Ska genast lägga upp en profil därinne.

BTT

Jag vet inte hur jag ska säga detta så jag bara säger det rakt av till dig BTT, när man väljer en tös så ska det ske på något djupare grunder är att de ska ha pengar till att försörja dig eller köpa din mat pga du är snål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur jag ska säga detta så jag bara säger det rakt av till dig BTT, när man väljer en tös så ska det ske på något djupare grunder är att de ska ha pengar till att försörja dig eller köpa din mat pga du är snål.

 

Tror inte det är ngn mening att förklara det för honom, det går nog inte riktigt fram...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...