Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra nu på officiellt besök i Europa


MPR Nyheter

Recommended Posts

Förstår nu varför Obama inte får åka till Thailand fler gånger... Kan lätt bli lite "rök i köket" på 1600 Pennsylvania Avenue då.

Han vill nog inte råka ut för frugans vrede..igen. :crazy:

post-9848-0-94071000-1378631095.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    53

  • andersbangkok

    44

  • Tallviking

    27

  • civona

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den uppmärksamme kan finna se en skillnad i detta avseende mellan Obama och Yingluck. Obama, som så många andra ledare, har som vana att resa hem och deltaga i viktiga debatter. Yingluck gör precis tvärtom; hon väljer att resa bort så fort något väsentligt skall debatteras i parlamentet.

 

Naturligvis är det så att när Obama reser är det bra men när damen reser är det för att shoppa, i alla fall när mansgrisarna gör sina politiska analyser.

 

Innan Ni börjar raljera om Maud så vill jag stävja detta genom att klargöra att hon aldrig shoppade några kläder på sin tjänsteresa till Paris, de har nämligen inte hennes storlek där.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Naturligvis är det så att när Obama reser är det bra men när damen reser är det för att shoppa, i alla fall när mansgrisarna gör sina politiska analyser.

 

Innan Ni börjar raljera om Maud så vill jag stävja detta genom att klargöra att hon aldrig shoppade några kläder på sin tjänsteresa till Paris, de har nämligen inte hennes storlek där.

Nu var det inte detta som jag kommenterade. Mitt inlägg var ett svar på ditt inlägg.

Jag tror inte hennes resa handlar om shopping; det är ett sätt att öppna upp en möjlighet för brorsan och familjen att tjäna mer pengar. Montenegro är ju inte den första nation man tänker på när det handlar om att utveckla relationer med syftande till ökad turism i Thailand. Montenegro har ungefär samma levnadsstandard (jag avser GDP) som Thailand.

Det finns hur många länder som helst att prioritera före Montenegro.

 

Det är väl en tillfällighet att hon väljer JUST det land som brorsan har invaderat? :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det inte detta som jag kommenterade. Mitt inlägg var ett svar på ditt inlägg.

Jag tror inte hennes resa handlar om shopping; det är ett sätt att öppna upp en möjlighet för brorsan och familjen att tjäna mer pengar. Montenegro är ju inte den första nation man tänker på när det handlar om att utveckla relationer med syftande till ökad turism i Thailand. Montenegro har ungefär samma levnadsstandard (jag avser GDP) som Thailand.

Det finns hur många länder som helst att prioritera före Montenegro.

 

Det är väl en tillfällighet att hon väljer JUST det land som brorsan har invaderat? :-)

Dags för Thaksin att betala tillbaka, för att han fick medborgarskap och pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR Nyheter, on 08 Sept 2013 - 13:36, said:

Den thailändska premiärministern Yingluck Shinawatra lämnade under dagen Bangkok för att göra officiella besök i flera europeiska länder

 

 

.....till skillnad från hennes shoppingresor.     :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

..till skillnad från hennes shoppingresor.     :rolleyes:

Först skall hon till Schweiz och kolla att alla överföringar till "familjekontot" gått utan problem. Vidare till Vatikanstaten, ansöka om pass till Thaksin? Njaää kanske väl magstarkt. Iallafall skall hon till Montenegro och visa tacksamhet att broder Thaksin fick Diplomatpass och medborgarskap. Italien, vem vet? :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har väl inte diplomater något behov av visa, de har ju diplomatpass?

 

Men med denna satsningen räknar jag med att Thai Airways börjar flyga dagligen med A-380 till Skopje för den förväntade massinvasionen av turister från Makedonien... Alla menyer i thailandf kommer från och med nu att vara på Thai och Makedonska. Det är ju ändå "High end" turister vi pratar om...

Var har  Makedonien att göra med det hela. Monte Negro och Makedonien är två olika stater

Link to comment
Dela på andra sajter

Först skall hon till Schweiz och kolla att alla överföringar till "familjekontot" gått utan problem. Vidare till Vatikanstaten, ansöka om pass till Thaksin? Njaää kanske väl magstarkt. Iallafall skall hon till Montenegro och visa tacksamhet att broder Thaksin fick Diplomatpass och medborgarskap. Italien, vem vet? :crazy: 

Monte Negro, Crna Gora, alltså Svarta Berget och inte Montenegro :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Monte Negro, Crna Gora, alltså Svarta Berget och inte Montenegro :crazy:

 

Tror du på allvar att lynchmobben här är intresserade av fakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du på allvar att lynchmobben här är intresserade av fakta?

Om dom diskuterar fakta så skall dom känna till fakta, annars kan dom ta en Chang och gå och lägga sig

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Monte Negro, Crna Gora, alltså Svarta Berget och inte Montenegro :crazy:

Avdelningen Messerschmitt:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Monte_Negro

Skrivs ihop som Montenegro

Se även: http://www.visit-montenegro.com/

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har  Makedonien att göra med det hela. Monte Negro och Makedonien är två olika stater

 

Som sagt, fakta brukar inte stå så värst högt i kurs här på MPR. Ber om ursäkt för att jag blandade ihop huvudstäderna på dessa två före detta Jugoslaviska nationer. Podgorica ska det vara. Eller Titograd för de som gick i skolan på 1970-talet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om dom diskuterar fakta så skall dom känna till fakta, annars kan dom ta en Chang och gå och lägga sig

Och vilka fakta menar du?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Västerländsk påhitt. Crna Gora har alltid stavats Crna Gora som betyder Svarta Berget. Fråga en som kommer därifrån :na:

Möjligt men Montenegros egen officiella hemsida skriver "Montenegro". För mig har det mer tyngd än en person som påstår sig komma därifrån.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt men Montenegros egen officiella hemsida skriver "Montenegro". För mig har det mer tyngd än en person som påstår sig komma därifrån.

Ha ha ha, jag kommer inte därifrån, men har kompisar därifrån och dom säger alltid Monte   Negro. Skall säga till dom att egentligen så vet dom inte vad deras land heter. Har aldrig hört någon i Sverige säga,  jag är Swedish

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ha ha ha, jag kommer inte därifrån, men har kompisar därifrån och dom säger alltid Monte   Negro. Skall säga till dom att egentligen så vet dom inte vad deras land heter. Har aldrig hört någon i Sverige säga,  jag är Swedish

Jag tvivlar inte en sekund på att dom vet vad deras land heter. Det verkar som om de som driver Montenegros officiella hemsida inte heller vet det i så fall.

Ta nu den där Changen du skrev om tidigare och lägg dig. :17:  :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt men Montenegros egen officiella hemsida skriver "Montenegro". För mig har det mer tyngd än en person som påstår sig komma därifrån.

. Namnet Montenegro kommer från en översättning till venetiansk italienska av det montenegrinska namnet Crna Gora som betyder "Svarta berget".

Jag får ta ett glas mjölk, eftersom jag inte dricker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar inte en sekund på att dom vet vad deras land heter. Det verkar som om de som driver Montenegros officiella hemsida inte heller vet det i så fall.

Ta nu den där Changen du skrev om tidigare och lägg dig. :17:  :-)

Montenegro

 

 

 

Från Wikipedia
(Omdirigerad från Monte Negro OBS OBS OBS
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Det här är lite intressant. Yingluck ranks No 3 for globe-trotting

Prime Minister Yingluck Shinawatra ranks third among globe-trotting world figures for foreign trips, Senator Somchai Sawaengkarn claimed on Monday.

He was speaking during a Senate meeting debating the 2014 Budget Bill on Monday.

Sen Somchai, who sits on the Senate committee on foreign affairs, said Ms Yingluck ranked No.3 among world leaders travelling abroad, after US President Barak Obama and former US president George W Bush. 

The senator said information on Ms Yingluck's overseas journeys during the past two years as prime minister has shown that Ms Yingluck had spent about 300 million baht on 52 foreign trips to 41 countries. 

Sen Somchai asked if the prime minister's overseas visits had yielded any concrete results that were worthy of the money that had been paid for her journeys.

He said the Prime Minister's Office has reported that Ms Yingluck had travelled overseas to promote exports, trade and to encourage foreign investment in the country. 

But export figures over the past seven months between January and July showed that Thailand suffered a trade deficit of more than US$18 billion during the period, Sen Somchai said.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Montenegro

 

 

 

Från Wikipedia
(Omdirigerad från Monte Negro OBS OBS OBS

 

Ja just det. Där står inte ett ord där utan man hänvisar bara till den korrekta sidan

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Västerländsk påhitt. Crna Gora har alltid stavats Crna Gora som betyder Svarta Berget. Fråga en som kommer därifrån :na:

Västerländskt påhitt?

Skall vi börja kalla alla platser på respektive språk,nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...