Jump to content
IGNORERAD

Smallgarden steakhouse Khon Kaen,,, lite blandat


thainenne

Recommended Posts

Hej där alla MPR:are,  jag tänker lägga ut några bilder ibland från restaurangen när vi har några prominenta gäster och annat löst folk på besök, tyvärr så är jag en usel fotograf,, men håll tillgodo.

 

igår kväll hade vi besök av prinsessan med anknytning till vår vän S.C. i Khao Lak,,,,  mycket trevlig ung dam.

post-9210-0-60386400-1378618761_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thainenne

    69

  • Scandinaviancorner

    16

  • Soengsang

    9

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kul med en tråd från Khon kaen. :)  Då jag brukar hålla till i Roi et så känns det nästan som hemma. Hoppas det går bra för er. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hej där alla MPR:are,  jag tänker lägga ut några bilder ibland från restaurangen när vi har några prominenta gäster och annat löst folk på besök, tyvärr så är jag en usel fotograf,, men håll tillgodo.

 

igår kväll hade vi besök av prinsessan med anknytning till vår vän S.C. i Khao Lak,,,,  mycket trevlig ung dam.

Ja där är ju prinsessan , hon gillar köttbullar så då har hon kommit till rätt ställe då!

Link to comment
Dela på andra sajter

By the way  Fick hon sätta upp skylten hon hade med!!

 

Fan, har du gjort mera skyltar?

 

Du får byta yrke, och bli skyltmakare istället, på heltid i Thailand.

 

Sugen på att beställa en till att ha här hemma, vem vet de kanske bli värda en förmögenhet i framtiden!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

jag har den ovanför min säng

Ja där gör den ingen nytta, den skall vara synlig i baren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Fan, har du gjort mera skyltar?

 

Du får byta yrke, och bli skyltmakare istället, på heltid i Thailand.

 

Sugen på att beställa en till att ha här hemma, vem vet de kanske bli värda en förmögenhet i framtiden!

Ha ha ja vem vet, som skyltmålare har man lov att vara hur tjock och fet som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ja vem vet, som skyltmålare har man lov att vara hur tjock och fet som helst!

 

Och dess då mer pilsner dess då mer kreativ blir du ju, ett drömyrke!

 

Det gäller nog att lägga beslag på en skylt medan priserna är rimliga!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ha ha ja det blir några pilsner under tiden, jag bara ropar på Lill Burmesiskan så kommer hon springande med dom!

men man får göra skyltarna på eftermiddagarna när handen har blivit stabil igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuuuu har dom kommit gubbarna efter lång väntan, om och tillbyggnaden av uteserveringen kan äntligen starta.

 

post-9210-0-87897400-1378707483_thumb.jp

post-9210-0-08821700-1378707578_thumb.jp

post-9210-0-04119300-1378707699_thumb.jp

post-9210-0-13200400-1378707781_thumb.jp

post-9210-0-81336600-1378707861_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

thainenne, on 09 Sept 2013 - 13:29, said:thainenne, on 09 Sept 2013 - 13:29, said:

Nya  "utedasset"    torkställningen är för insynsskydd,,,  praktiskt och billigt.

 

Det gäller att ha tungan rätt i mun, om man ska pricka rätt mellan spjälorna.

 

 

post-9210-0-96813900-1378708073_thumb.jp

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ett satans ynkligt kassaskap, en pappkartong, har du inget liiiite snyggare, dessutom inne pa skithuset!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

thainenne, on 10 Sept 2013 - 09:31, said:

jag tror Du är rätt pricksäker

 

Möjligt, men jag känner mig själv.  Den är ganska kort och magen är stor, så man har ju svårt att pricka rätt med första försöket, innan man får siktet injusterat. Man kan ju alternativt lägga sig på spjälorna och bara hänga ner den, men då behöver man ju hjälp att komma upp igen.

 

Detta gäller ju om man gör nummer 1.  Att utföra konststycket med nummer 2 på ovannämnda toalett, tänker jag inte gå in på.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt, men jag känner mig själv.  Den är ganska kort och magen är stor, så man har ju svårt att pricka rätt med första försöket, innan man får siktet injusterat. Man kan ju alternativt lägga sig på spjälorna och bara hänga ner den, men då behöver man ju hjälp att komma upp igen.

 

Detta gäller ju om man gör nummer 1.  Att utföra konststycket med nummer 2 på ovannämnda toalett, tänker jag inte gå in på.  

Enklast är väl att sitta ner så slipper omgivningen ta emot siktförsöken.

Det borde fler äldre herrar göra för trivseln skull,,,och hygienen,

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är väl att sitta ner så slipper omgivningen ta emot siktförsöken.

Det borde fler äldre herrar göra för trivseln skull,,,och hygienen,

 

Hmm. Hur gör du vid nummer 2?  Använder du dig av en medhjälpare som dirigerar dig rätt, så att avfallet kommer att falla mellan spjälorna, eller använder du dig av ett flertal speglar utplacerade på strategiska ställen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där alla MPR:are,  jag tänker lägga ut några bilder ibland från restaurangen när vi har några prominenta gäster och annat löst folk på besök, tyvärr så är jag en usel fotograf,, men håll tillgodo.

 

igår kväll hade vi besök av prinsessan med anknytning till vår vän S.C. i Khao Lak,,,,  mycket trevlig ung dam.

Hej thainenne

Håller på och bygger hus i Khonkaen ca 2km in vd Big C skall vara klart i början av nästa år,tanken är att gå i pension under nästa år,så självklart får jag besköka ditt ställe då

hälsningar Ubol

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...