Jump to content
IGNORERAD

Snart premiär..:)


Moipenyang

Recommended Posts

I somras testade frugan med att öppna ett litet mathak i byn. Det gick oväntat bra och folk var dom tokiga i hennes

mat..:) Hon var tvungen att stänga för att bygga om och kunder kommer o tjatar på henne när hon ska öppna igen.

Nu kör hon all in med internetcafe,en liten barhörna med 3-4 bord,hemlagad mat och div försäljning av dagligvaror.

Systern som slutat skolan ska börja jobba där med henne och troligen en anställd till.

Själv ska jag hålla på med min favoritsyssla som barnvakt med mormor..:)

Hoppas och tror att det går bra för henne för hon är som gjord för detta då hon är serviceminded och social.

Drivit karaokebar på 3 våningar med VIP-bar  förut i Bangkok men det tog bort all tid med familjen o dottern men nu

blir det nog bättre då hemmet är bara 200m ifrån så hon har familjen nära hela tiden.

Bilder kommer i december när jag får inta min första Leo där med kompisen som kommer att vara storkund då

han inte kan låta bli att att köpa glass o godis till skolans barn som ligger 100m ifrån. Tror glassfrysen betalar sig

rätt fort.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    13

  • Baa

    4

  • audirs2

    4

  • SWED THAI

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I somras testade frugan med att öppna ett litet mathak i byn

Var ligger denna lyckans by som begavas med egen bar o allt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger denna lyckans by som begavas med egen bar o allt!

Finns i Nam Pu utanför Nam Som 10 mil väster om Udon..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

I somras testade frugan med att öppna ett litet mathak i byn. Det gick oväntat bra och folk var dom tokiga i hennes

mat.. :) Hon var tvungen att stänga för att bygga om och kunder kommer o tjatar på henne när hon ska öppna igen.

Nu kör hon all in med internetcafe,en liten barhörna med 3-4 bord,hemlagad mat och div försäljning av dagligvaror.

Systern som slutat skolan ska börja jobba där med henne och troligen en anställd till.

Själv ska jag hålla på med min favoritsyssla som barnvakt med mormor.. :)

Hoppas och tror att det går bra för henne för hon är som gjord för detta då hon är serviceminded och social.

Drivit karaokebar på 3 våningar med VIP-bar  förut i Bangkok men det tog bort all tid med familjen o dottern men nu

blir det nog bättre då hemmet är bara 200m ifrån så hon har familjen nära hela tiden.

Bilder kommer i december när jag får inta min första Leo där med kompisen som kommer att vara storkund då

han inte kan låta bli att att köpa glass o godis till skolans barn som ligger 100m ifrån. Tror glassfrysen betalar sig

rät

/quote]

Hos oss ställde Walls in en glassfrys utan extra kostnad. Mitt krav var att den skulle vara ny och ingen skrot om

vi ska köpa glass fran dem.

Lycka till med affärerna.

SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns i Nam Pu utanför Nam Som 10 mil väster om Udon.. :)

Använder man mil i Thailand? Trodde det var USA England och Sverige som hade detta.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

USA och England använder väl iaf Miles ? Det gör inte Sveriga, eller gjorde i alla fall inte det för 3 veckor sedan när jag åkte.

Och vi svenskar i Thailand använder mil när vi snackar längre avstånd med varandra. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi svenskar i Thailand använder mil när vi snackar längre avstånd med varandra. :)

 

Fritz..

Kommer inte ordet "mil" från engelskans,,,,,,,,mile?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ordet "mil" från engelskans,,,,,,,,mile?

Jo då.

Det gäller bara att hålla isär dom beroende på vem man pratar med.

Och Thai pratar väl oftast om kilometer

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi svenskar i Thailand använder mil när vi snackar längre avstånd med varandra. :)

 

Fritz.

 

.- och svenska kronor när vi pratar om större summer som ska skickas till Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder man mil i Thailand? Trodde det var USA England och Sverige som hade detta.

Ok one hundred kilomeet..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder på detta etablissemang hade ju varit trevligt med. :)

 

Önskar frugan lycka till!

Kommer snart, ville se bilder under byggets tid men frugan ville visa när d är klart..:)

om 3 dgr kanske..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då.

Det gäller bara att hålla isär dom beroende på vem man pratar med.

Och Thai pratar väl oftast om kilometer

 

Nja, snarare kilo. Det är ju så jobbigt, för att inte säga redundant, att också säga meter ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, snarare kilo. Det är ju så jobbigt, för att inte säga redundant, att också säga meter ;)

 

Herr Chang har talat.

Javisst!

Jag borde ha lagt till=men utalar det som kilo.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tack för tipset.. :) D skickar ut en frys imorgon och fyller på efter behov och vi får ha frysen så länge vi köper glassen av dem.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se att damerna lyckas!

 

Men det med små restauranger och "minmart" är överetablerat här hemma, gissar att det är nära tio av vardera på första byagatan! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.

Kul att se att tipset funkade men se till att du far en ny. Rek matt 67x126 cm.

Coca-cola lovade ställa in en ny kyl men när den kom sa var den beg och dom sa ny kompressor och allt. Ingen ljusknapp att stänga av ljuset, kompressor som löper hela tiden.

Sa jag öppnade den i botten för att leta efter termostaten och ser da att allt är gammalt som gatan. När jag ser elräkningen efter 1 man säger jag till dom ut med skiten.

Vet inte hur stor din by är eller hur stor minimarken är. Hos när vi startade I Ban Dung dök det upp en massa som ville sälja allt mellan himmel och jord. Detta är ett känt fenomen säger Thaiarna för dom räknar med att ni

inte känner till priser mm. Har ej sett till dessa personer efter detta. För manga är ju detta perfekt med varor levererade till dörr. Vi gick väl pa nagon nit där ocksa men man lär snabbt.

Vi har en bra storhandlare som talar om när pris höjningar är pa väg sa att vi kan handla pa oss av dom varor som är aktuella för prishöjningar.

Bra inköpsställen i Udon Thani.

Makro

Isun

W&P

Spar kvitton och jämför priser sa vet ni efter ett tag var ni skall inhandla olika varor. Allt blir en rutin till slut.

Seriösa säljare dyker upp med tiden och da kan ni jämföra priser om dom är bra eller daliga.

 

( Ps. Efter 1 par ar kommer ni nog att känna som att ni har HANDBOJOR pa. Lasta till tusen)

 

Mvh. SWED THAI

Bra info tack! Det blir inte nått stort,men kompakt..:) Hon har en kompis som säljer det mesta i storpack från sin butik i nästa stad(större by kanske man ska säga..:)..) där

hon fått kontakterna till varor som ska säljas.

Ja blir säkert låsta men systern kommer ta hand om butiken om vi vill åka nånstans nån gång och avlasta henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se att damerna lyckas!

 

Men det med små restauranger och "minmart" är överetablerat här hemma, gissar att det är nära tio av vardera på första byagatan! 

Jo visst finns det hehe. 2 till på samma gata fast hon ligger närmast skolan och bra kontakt med folk.

Skolan har också matförsäljning men många lärare tex föredrar att köpa mat hos henne vilket gjorde

att säljaren där kom och spåna vad hon laga och gjorde samma käk fast med mindre lyckat resultat.

Australiensarn säljer bara alkohol och dagligvaror och den andra butiken bara nudelsoppa så det

blir nog bra. Hon har även en bra dialog med butiken bredvid så det blir inga konkurrenskrig..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det får vara så här tills jag åker ner,fick lov att vara med och välja klinker och färger till målningen...

Hade nog blivit ngt blommigt annars gaaaaaahhh... :ahh:  Innertak bygger vi med brorsan också.

Ska klura också om man kan fixa nått roligt för en ölhörna.. :)

post-7709-0-73300800-1379344635.jpg

post-7709-0-24144500-1379344667.jpg

post-7709-0-70559800-1379344694.jpg

post-7709-0-53358500-1379344720.jpg

post-7709-0-73300800-1379344635.jpg

post-7709-0-24144500-1379344667.jpg

post-7709-0-70559800-1379344694.jpg

post-7709-0-53358500-1379344720.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...