Jump to content
IGNORERAD

Bangkok, lägenhet


Snikt

Recommended Posts

Tjena gubbar. Precis kommit ner till Bangkok. Tänkte stanna lite längre så är på jakt efter nån lägenhet. Varit på jakt i några dagar nu utan att hitta nåt direkt. Tänkte höra med er, alla tips är välkomna. Den får inte vara allt för dyr. Typ en studio på max 10000 får duga

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.kvmansion.com/ ligger ute vid Onnut. Jag vet inte vad det kostar idag men gissar att det är under 10 000. Annars har det byggts mycket där de sista åren. Det går säkert att hitta något i din pris klass där omkring.

 

Bra tips! Ser fräscht ut på bilderna och bara 8000 B i månaden om man stannar ett halvår. Nära BTS.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.kvmansion.com/ ligger ute vid Onnut. Jag vet inte vad det kostar idag men gissar att det är under 10 000. Annars har det byggts mycket där de sista åren. Det går säkert att hitta något i din pris klass där omkring.

Ja det verkar jätte fint,bra tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat hemligt ställe är http://www.baanmontida.com/ men det ligger nog på omgring 20 000 i månaden. Jag brukar bo där när jag bara är några dagar i stan, då kostar det ca 1200/dygn

Du kan dina ställen du :) Jätte fint men lite väl dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

http://www.kvmansion.com/ ligger ute vid Onnut. Jag vet inte vad det kostar idag men gissar att det är under 10 000. Annars har det byggts mycket där de sista åren. Det går säkert att hitta något i din pris klass där omkring.

 

 

 

 

 

Det är fräscht, har tvättmaskiner på parkeringen och en kort promenad till BTS men det ligger in på en Soi så det kan vara lite strul att få en Taxi när man ska lämna med sitt bagage.

EDIT: har fritt WIFI som funkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

kvmansion såg ju fint ut. Får åka iväg o kolla på det. Det andra verkar ju lite dyrt. Sen förövrigt har ja ingenting emot om det ligger på nån liten soi. Så länge ja har nära till skytrain eller dylikt.

Tack för alla tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fräscht, har tvättmaskiner på parkeringen och en kort promenad till BTS men det ligger in på en Soi så det kan vara lite strul att få en Taxi när man ska lämna med sitt bagage.

EDIT: har fritt WIFI som funkar bra.

 

Kanske svårt att få en taxi att bara köra de 200 meterna från Onnut men kommer man någon annanstans ifrån så går det bra. Förrövrigt så bor det en taxichafför i träruklet tvärs över gatan. Om han nu bor kvar, han gjorde sig en hacka när han sålde hälften av sin mark till 7/11.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Kanske svårt att få en taxi att bara köra de 200 meterna från Onnut men kommer man någon annanstans ifrån så går det bra. Förrövrigt så bor det en taxichafför i träruklet tvärs över gatan. Om han nu bor kvar, han gjorde sig en hacka när han sålde hälften av sin mark till 7/11.

 

"Det är fräscht, har tvättmaskiner på parkeringen och en kort promenad till BTS men det ligger in på en Soi så det kan vara lite strul att få en Taxi när man ska lämna med sitt bagage."

 

Med det markerade menar jag när man ska till annan kommunikation tex flyget eller buss och lämna BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är fräscht, har tvättmaskiner på parkeringen och en kort promenad till BTS men det ligger in på en Soi så det kan vara lite strul att få en Taxi när man ska lämna med sitt bagage."

 

Med det markerade menar jag när man ska till annan kommunikation tex flyget eller buss och lämna BKK.

Prata med gubben tvärs över gatan. Han ordnar även med pick up om man har mycket grejer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena gubbar. Precis kommit ner till Bangkok. Tänkte stanna lite längre så är på jakt efter nån lägenhet. Varit på jakt i några dagar nu utan att hitta nåt direkt. Tänkte höra med er, alla tips är välkomna. Den får inte vara allt för dyr. Typ en studio på max 10000 får duga

bahtsold.com    lycka till...MVH NONG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Prata med gubben tvärs över gatan. Han ordnar även med pick up om man har mycket grejer :)

 

Vi bodde där förra året och tydligen så är den "Gubben" okänd av de som jobbar på KV Mansion.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vet att jag ska ha en taxi till exempel tidigt på morgonen då jag inte litade på att den vanliga raden av bilar stod utanför City Home på Ratchada Soi 10 så ringde jag 1681 och förbeställde en bil kvällen innan. Funkar klockrent, de pratar engelska och bilen kommer på utsatt tid. Ibland till och med tidigare. Så det är ingen anledning att inte välja ett boende långt in på en Soi tycker jag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...