Jump to content
IGNORERAD

Gamla jänkare i LOS


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Har set någon corvette '78 och liknande, är det någon som har bilder från vanliga livet eller utställningar?

Och vilken prisklass ligger dom i?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    12

  • crazyswede

    7

  • mr-noodles

    5

  • Nerike

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest forsnow2

Hej,

Det finns inte mycket jänkare i Thailand om man jämför med Sverige...

har sett en del bilar...och har även varit hos en bilhandlare i Bangkok som hade en del bilar till salu.

Men det var mest rostburkar...

Hittade en fin Impala SS 65:a men tyvärr satt den ny toyota motor och japsinredning i den bilen ???

Såg en 59:a cadillac coupe till salu i ett garage här i Bangkok för 1 miljon Bath. Men det var rost precis överallt.  Det var ett objekt av stora mått. Kostar en förmögenhet att få ordning på.

Har sett en del jänkare i Pattaya. Samt sett en fin Impala cab med connie kit på Soi 4.

Har en kompis som äger en 69:a corvette stingray med 427:a som har har köpt av en farang i Bangkok.

Men det är svindyrt och svårt att hitta bra skick.

En mustang 4.6 L GT 2007 kostar ca 5miljoner Bath här i Thailand.

I sverige ca 350000 Lappar...

Har varit på bilutställning i Chitlom för nåt år sen. Mest var det BENZ, Italienskt, samt en fin DUSENBERG mitt i all röra...ja, och en del engelskt...Jaguar, Rolls, Aston Martin osv...ett fåtal USA bilar.

Det finns en del som har obegränsat med pengar i Thailand. Ja, de är Thailändare.De kan lägga ner vansinniga pengar på en renovering.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup: Jo det finns tydligen ett stort motor intresse även i Thai :crazy:

Såg en galaxie -65 cab i gräset utanför en Rastaman butik

Men jag mistänker att de va nått som dom hoggit taket av  :crazy:

Men ede nån som "vet"

hur mycket tullen vill ha om man importerar in en bil :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Går att beskåda mellan Ayuttahaya-Bang Pa In typ 3Km från Ayuttahaya mot Bang Pa In,

Fixar till bilarna efter vägen dom blir fina efter förutsättningarna, men det är inga V8 dom stoppar i Izusi disel motorer :D

P1240134.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

men dom försöker bevara dessa fräna bilar :thumbsup:

Själv så har jag ideer om en mustang cab ELR impala-58 cab

Det hadde varit Livet att  Glida fram i en frän Bil :crazy:

& bara se Turisten tappa hakan :sneaky:   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ägde i min ungdom, 60-talet, en Buick DeLuxe 1953 i ungefär 1 till 2 veckor sen stoppade polisen den och sa att den var farlig att sitta i, förstod inte varför det var ju bara ett stort hål i golvet just över hålet i avgasröret.  :crazy: Det var ju bara att öppna fönstrena och sedan cabben satt i golvet i stället för i taket gjorde väl inget.  :Drogar-Vampire(LBG):

Någon som har en bild på just nämda Buick?

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man exportera/importera sin egen jänk tex. blir det ingen billig affär , har en "polare" som funderade på att ta ner sin mustang-65:a , han kollade med tullen & div. myndigheter & kom snart på andra tankar .. tror han skulle få betala 150-200,000:- SEK i transport , införsel & straff avgifter innan den hade fått köras på Thailänska vägar!

Jag är själv tämligen inbiten Usa bils/HD idi*t men har väl insett man får ta seden dit man kommer , Isuzu Pickis med luftfjädring el. chopper bygge på Honda 750 & med 2,80 i axel avstånd kanske inte är så dumt iaf om man ska se till plånboken lite! hahaha 

:crazy:

Här är ett av många projekt & byggen på gården , Cheva -46 2 door Sedan , luftfjädring , 468" , Th 400 , 12 Diff bla.!

DSCF0114.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Ska man exportera/importera sin egen jänk tex. blir det ingen billig affär , har en "polare" som funderade på att ta ner sin mustang-65:a , han kollade med tullen & div. myndigheter & kom snart på andra tankar .. tror han skulle få betala 150-200,000:- SEK i transport , införsel & straff avgifter innan den hade fått köras på Thailänska vägar!

Jag är själv tämligen inbiten Usa bils/HD id**t men har väl insett man får ta seden dit man kommer , Isuzu Pickis med luftfjädring el. chopper bygge på Honda 750 & med 2,80 i axel avstånd kanske inte är så dumt iaf om man ska se till plånboken lite! hahaha 

:crazy:

Här är ett av många projekt & byggen på gården , Cheva -46 2 door Sedan , luftfjädring , 468" , Th 400 , 12 Diff bla.!

[attachment=1]

Undrar om det inte går att ta in som skrot?

Att få igenom ett "amatörbygge" borde vara rätt så enkelt, man har ju sett alla möjliga farkoster där nere :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

I patong finns en gammal Impala jänk, kommer dock inte ihåg vad bargatan heter... men det är en avstickare från Soi Nanai om jag inte minns fel!

Är en Biker snubbe som har den baren, sen ligger det en tattuerare bredvid som han också äger!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Detta måste vi forska närmare i :mdr:

Vore kul & ha en frän kärra & glida i :party:

Även om man måste ta dit den som skrot & amatörregga :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe..äntligen en kul tråd  :great: ..har ochså korpgluggarna öppna när jag är där ner..har sett en del..har inte kollat upp priserna..men blir det att flytta ner så får det bli nåt objekt att sätta löständerna i.

Nämde för flickvännen att det skulle vara skoj att köpa en "gammal" bil eller nåt..den blicken och och komentaren från henne..verkar som vi farranger är konstiga..när man kan köpa nytt.. :glasses:jisses

Kap  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Crazyswede

Jo man kan ta in jänkare som skrot, har läst nånstan om en svensk bar ägare som har gjort det.

Ska försöka att hitta den berättelsen åt dig.

Han plocka isär bilen i Sverige och tog in det som skrot för att sedan plocka ihop den igen, men det var ett j-vla projekt han var tv´ngen att till och med plocka isär karossen det vill säga bilen var i molikyler.

Men då slapp han alla avgifter, det skall väl sägas att han var ingen nybörjare med bilar.

Mvh

Nerike

Ps. snyggt objekt du har på gång, ser ut att bli hur rå som helst.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Man Tackar!  :crazy:

Iof. allt är möjligt men med dom åren i bakfickan som jag vart intresserad av Usa bilar , hojar & ombyggnation mm. & med tanke på att Svensk motorhobby fått boxats med byråkratin i det här landet i mer än 30 år för att få till dom regler vi har i dag ang. amatörbyggen , ombyggt fordon etc. så verkar det ju högst otroligt om myndigheterna i Thailand skulle tycka det var helt okay & godkänna nåt liknande på myndighets nivå , menar dom är ju inte allt för smidiga om man säger!

Sen går det säkert muta sig fram när man blir stoppad osv. med sina tok-byggen i Thailand vilket ja iof. tycker är jävligt okay då byggaren oftast har mer kunskap i ämnet än snuten/besikningsman både i Thailand & Sverige! :thumbsup:

Bilden: Crusing på Gårn´? Svarta choppade Impalan -64:an såld , Polaran -68:an & Cranbrooken  - 52:an finns kvar bla. ..

DSCF0007_2.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike,

mycket möjligt att det var en skylark, min bil var ingen cab men det var en jättebra tjejmagnet.  :Drogar-BigGrin(LBG):   :Drogar-Love(LBG):

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo

En av mina polare i Hkt har en Pontiac Bonneville, han tjackade den för 130.000 bath i chonburi.

Till saken hör att det vid inköp satt en gammal diselsexa + en knappt funktionabel automatlåda.  :kort:

Jag har inte träffat honom på ett tag men vet att han letade efter en v8 att slänga i, eftersom han e i skinnbranchen så fixade han till inredningen jävligt schysst.

Tyvär så var han inblandad i en tråkig olycka med bilen så jag vet inte hur det har gått.  det vart väl dålig karma med bilen.

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är bara inte jänkare som är snygga

Lägger upp två mycket läckra byggen (svenska)

kolla in denna amazon

Jo det är en Volvo rod

Mch

Nerike

Örebroarn´ .. nu har jag väl inte proklamerat att enbart Jänkare är "snygga" , finns buntvis med fula jänkare! hahhaa

Ok , går det bra med Volvo här på "Jänke tråden" så får väl även Morris duga till att börja med .. börjat gräva bland mapparna här nu!

Ok bruks-Minor Pickis!

IM000327.JPG

IM000328.JPG

IM000356.JPG

IM000365.JPG

IM000374.JPG

IM000375.JPG

IM000376.JPG

IM000423.JPG

IM000425.JPG

IM000429.JPG

IM000327.JPG

IM000328.JPG

IM000356.JPG

IM000365.JPG

IM000374.JPG

IM000375.JPG

IM000376.JPG

IM000423.JPG

IM000425.JPG

IM000429.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul bilder.. :great:

"Ser ut som en Chrysler product men ja har ingen aning om vad det är .. en förväxt Holden kanske? Any One???"

Svar..ser ut som en Rambler Ambassador 67-68..eller nåt.

Kap  :wai:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svar..ser ut som en Rambler Ambassador 67-68..eller nåt.

Kap

Ja det så klart men jag har för mig jag kollade runt efter emblem på den .. minnet du vet .. det där var som sagt 2005! blush.gif

Har en annan kul bild här .. ingen jänkare men fin "lack" .. är förmodligen plast film skulle ja tro!

Skit bild igentligen .. gillar fan inte Maiden! hahaha

IM000824.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Crasyswede

dom två volvo bilarna är ombyggda till jänkemodel.

Amazon han har haft nån buick som förebild

Och roden säger allt fast bygg på en gammal volvo.

Denna bil tror jag att det kan vara en australisk model, då dom byggde på licens på jänkare och britter och dom har lite annorlunda utseende.

index.php?action=dlattach;topic=272.0;attach=3969;image

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...