Jump to content
IGNORERAD

ISS, ett skumt företag?


Stefan

Recommended Posts

Tja. om man kliver in i en byggnad och anser att man inte behöver rengöra golvet efter hundhår så vet

jag inte vad torka golvet betyder, hundhåret ligger på golvet.

Varför anlita ISS nu när grannens tant eller gubbe lika gärna kan fixa den enkla städningen 1 tim per vecka.

 

Tänk om tänk rätt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    10

  • Tommy

    9

  • ban99arne

    4

  • Moritz

    4

Mest aktiva i denna tråd

ISS är ett städföretag som alla andra.

Vi hade dom förut, men när en av dom anställda började klaga

på att det var mer smutsigt än vanligt pga hundhår på golvet så åkte dom ut.

 

Skulle ISS:s anställda städa sämre än andra tänkte ni?

Var det ISS:s fel att ni hade hundhår på golvet, kanske bättre att kolla varför era hundar hårar mycket?

Varför städar ni inte själva, min fruga skulle aldrig låta någon städa hennes hem...men känns kanske lite lyxigt att ha städhjälp?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de solidariska fina fackpamparna håller de sina om ryggen, precis som överklassen, Lundsbergare och annat pack...

"Bäste broder"- mentaliteten finns inte bara hos de rika, utan hos alla som tillskansat sej makt.

Som i Nordkorea där de demokratiska kommunistpartiet lyckas välja sina stora ledare från samma familj, varje gång...

 

 

MVH Tommy

Jag satt ordförande på ett företag c:a 130 anställda. Styrelsen samlades, det skulle till en löneförhandling. Jag menade på att krutet skulle läggas på de sämst

betalda, det skilde rätt mycket i peng sämst och bäst 15:- tror jag det var. Jag tyckte det var åt helvete. När det kom till kritan så menade styrelsen på

att då blev det inga pengar till dem. Dom satt bara och planerade pengar till dem själv. Jag bad dem att åka till varmare ställe och informerade

medlemmarna vad styrelsen höll på med. Jag höll på att bli lynchad, men jag mådde jävligt bra, när jag avslöjade vad för skitar som satt i styret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt ordförande på ett företag c:a 130 anställda. Styrelsen samlades, det skulle till en löneförhandling. Jag menade på att krutet skulle läggas på de sämst

betalda, det skilde rätt mycket i peng sämst och bäst 15:- tror jag det var. Jag tyckte det var åt helvete. När det kom till kritan så menade styrelsen på

att då blev det inga pengar till dem. Dom satt bara och planerade pengar till dem själv. Jag bad dem att åka till varmare ställe och informerade

medlemmarna vad styrelsen höll på med. Jag höll på att bli lynchad, men jag mådde jävligt bra, när jag avslöjade vad för skitar som satt i styret.

Du satt ordförande (i styrelsen?)... blev du utslängd?

Var det fackstyrelesen? jag antar att det var så du menade.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

På mitt jobb sköts nästan all "icke processnära" verksamfet av ISS. Såsom sanering, dekontaminering, transporter, personalmatsal, till och med reservdelsförrådet.
Nu pågår en ny upphandling av outsourchingen alla är uppsagda till nyår. Kanske någon ny kommer.
Det är vanligt bland företag som åtar sig outsourching att dribbla med olika former av  anställningar för att optimera vinsten och inte ha för mycket folk vid nästa upphandling.
ISS är stora de törs nog inte vara hur oseriösa som helst, ser alltid till att de är på "rätt sida" även om det verkar skumt.
Ett stort syfte med outsourching är att "lämpa över" den "smutsiga" personalpolitiken på andra och därmed tjäna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker abolut att "facket" har gjort, och gör en massa goda gärningar.

 

Men det är bara att inse att så snart nåt fack får för mycket makt, så kommer de att utnyttja det, till max, som till exempel i Danmark där de som jobbar på Kastrup har bland de bästa lönerna i världen, för att tanka flyg och kasta passagerarnas bagage, VARFÖR? För att de danska reglerna säger att man kan utlösa ett "Fackligt möte" med 1 timmas varsel där alla medlemmar skall medverka, och det verkar inte finnas nån gräns för hur lång tid ett sånt möte får ta...

I princip kan det användas för att stänga flygplatsen med en timmas varsel, när som helst (om det hänt? Jovisst)...

 

ÄR det skicklighet som gör att de danska SASanställda flygplatsarbetarna tjänar betydligt mer än sina svenska kollegor, eller beror det på utpressning från "facket"?

"Vaddå strejk? vi har bara ett möte tills ni höjer lönen"

 

Den där regeln knäckte förresten en del stora danska företag på 60 och 70-talet.

 

 

MVH Tommy

 

 

Tja då var det strejk på Kastrup igen...

Säkerhetspersonalen har satt sej på tvären, avtalsstridig strejk säger flygplatsledningen, antagligen var det dags för ett "fackligt möte".

 

http://www.svd.se/naringsliv/personal-pa-kastrup-i-strejk_8476648.svd

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tja då var det strejk på Kastrup igen...

Säkerhetspersonalen har satt sej på tvären, avtalsstridig strejk säger flygplatsledningen, antagligen var det dags för ett "fackligt möte".

http://www.svd.se/naringsliv/personal-pa-kastrup-i-strejk_8476648.svd

MVH Tommy

Ser ut som att dom sympatistrejkar på ARN.

fan vilka köer det var i säkerhetskontrollerna idag.

Tragiskt ineffektivt på ARN. T.o.m baggarna är effektivare.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...