Jump to content
IGNORERAD

ISS, ett skumt företag?


Stefan

Recommended Posts

Tyvärr är det så i Sverige med alla regler som facket fick ihop under våra glada dagar med när alla hade jobb som ville ha det.

I dagsläget vill de flesta arbetsgivare, ta från bemanningsföretagen eller ha timanställda..

Enkelt att bli av dom om man blir av städkontrakten till en konkurrent eller om man blir långtidssjuk  ..

Så tyvärr i dagsläget är det bara att gilla läget, DVS jobba o håll käften, om du vill ha jobbet kvar..

 

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    10

  • Tommy

    9

  • ban99arne

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Där håller jag med dig men har svårt att uttala mig om Göteborgs Hamn som numera är tre bolag.

 

I de hamnar jag har väldigt god insyn är det så att föräldrar och goda kontakter är nästan enda vägen in.

Jag har god insyn i Sundsvall, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Många å:n blev det.

Men det kan gå tio år även för en "familjemedlem" att få fast jobb.

Men kan man tjäna 30 papp rent som timanställd i väntan på befordran så är det värt pengarna. 

.CUT...

 

Leif

Ja de solidariska fina fackpamparna håller de sina om ryggen, precis som överklassen, Lundsbergare och annat pack...

"Bäste broder"- mentaliteten finns inte bara hos de rika, utan hos alla som tillskansat sej makt.

Som i Nordkorea där de demokratiska kommunistpartiet lyckas välja sina stora ledare från samma familj, varje gång...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En återgång till statare och på sikt slaveri är det som behövs för att bli vi skall konkurenskraftiga.

 

Arbetsgifare von Arne

Ja så är det och det går fort 5-10 år så är nog facken nerlagda och svensson utan lönsamma jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skyller sin misär i arbetslivet på facket behöver man nog mera tid på sig att gräva i orsak och verkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skyller sin misär i arbetslivet på facket behöver man nog mera tid på sig att gräva i orsak och verkan.

Prexis, fackets självklara uppgift är ju att ta till vara sina medlemmars intressen, konstigt vore det ju annars.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skyller sin misär i arbetslivet på facket behöver man nog mera tid på sig att gräva i orsak och verkan.

Jag tycker abolut att "facket" har gjort, och gör en massa goda gärningar.

 

Men det är bara att inse att så snart nåt fack får för mycket makt, så kommer de att utnyttja det, till max, som till exempel i Danmark där de som jobbar på Kastrup har bland de bästa lönerna i världen, för att tanka flyg och kasta passagerarnas bagage, VARFÖR? För att de danska reglerna säger att man kan utlösa ett "Fackligt möte" med 1 timmas varsel där alla medlemmar skall medverka, och det verkar inte finnas nån gräns för hur lång tid ett sånt möte får ta...

I princip kan det användas för att stänga flygplatsen med en timmas varsel, när som helst (om det hänt? Jovisst)...

 

ÄR det skicklighet som gör att de danska SASanställda flygplatsarbetarna tjänar betydligt mer än sina svenska kollegor, eller beror det på utpressning från "facket"?

"Vaddå strejk? vi har bara ett möte tills ni höjer lönen"

 

Den där regeln knäckte förresten en del stora danska företag på 60 och 70-talet.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skyller sin misär i arbetslivet på facket behöver man nog mera tid på sig att gräva i orsak och verkan.

Viktigast är nog att ha en syndabock än sina egna brister på en konkurrensutsatt arbetsmarknad.

Gud så många "stolpskott" man mött i sitt 44 åriga tjänsteliv.

Bara rättigheter och inga skyldigheter alls.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, på jobbet är det oxå bara en massa stolpskott och den enda duglingen är jag själv och till viss del Orvar på 2:a skiftet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, på jobbet är det oxå bara en massa stolpskott och den enda duglingen är jag själv och till viss del Orvar på 2:a skiftet.

Ett ganska sakligt inlägg för forumets hovnarr, det tar sig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prexis, fackets självklara uppgift är ju att ta till vara sina medlemmars intressen, konstigt vore det ju annars.

 

Fritz..

Precis ,men nu är det nya tider och det nya europa  rår tyvärr facket inte på ,snart så har vi asiater  för 50 kr timmen som kör maskinerna i gruvorna

Link to comment
Dela på andra sajter

och redan nu kör rundmagade svenska chaufförer till detta låga pris.

Någonstans skall förfallet börja.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis ,men nu är det nya tider och det nya europa  rår tyvärr facket inte på ,snart så har vi asiater  för 50 kr timmen som kör maskinerna i gruvorna

Nja, så här tror jag. Om majoriteten av gruvarbetarna hoppar av facket så tror jag att du får rätt och det ganska snabbt. Stannar dom däremot kvar i facket så blir det betydligt besvärligare för arbetsgivarna att få in asiater att köra maskiner för 50 spänn i timmen.

 

Nog om detta för mig, frugan har åkt hem till byn och nu ska jag ta mig en stänkare...till :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ISS är ett mycket seriöst företag alla fall om man ska tro deras hemsida ;)

 

För övrigt har jag sett ISS personal städa på Suvan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

och redan nu kör rundmagade svenska chaufförer till detta låga pris.

Någonstans skall förfallet börja.

Gör dom , ja i taxibranchen vet jag att det är vanligt ,men i gruvan har jag inte hört ännu

Link to comment
Dela på andra sajter

Prexis, fackets självklara uppgift är ju att ta till vara sina medlemmars intressen, konstigt vore det ju annars.

 

Fritz..

Har inget emot att facket tillvaratar sina medlemmars intressen, det är ju det de är till för.

Bara jobbigt att se när fackbossens son får ett smörjobb och sen blir fackligt "Aktiv"...

 

Japp det där är sorgligt, men va fan, kan jag ha en duktig anställd för 50kr i timman istället för 200 spänn, så varför inte? Skall jag gå i konkurs för att vara "solidarisk" med folk som vill ha, men inte bjuda till själva?

 

En företagare skriver knappast regelverket själv, men han måste följa det.

Om det är så att det faktiskt kostar mindre än hälften att ha en Thailandsanställd kock istället för en Svenskanställd thaikock, så varför skulle nån anställa en svenskanställd? 

Det är inte företagarna det är fel på, det är reglerna.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skyller sin misär i arbetslivet på facket behöver man nog mera tid på sig att gräva i orsak och verkan.

Hör av dig med resultatet  när du grävt färdigt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Först finnar, sörlänningar, italienare, juggar och sen muslimer. Nu skall det tydligen inom en snar framtid hit en massa gulingar oxå, har hört att di sticker folk med bambukäppar, huvva.

Bevara Sverige Samiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltså på det viset att många företag i Sveriges klarar inte fackens krav utan behöver dessa undantag för att överleva.

På det sätt som facket och deras medlemmar i dag skor sig på andra mäniskor genom det höga lönerna och generösa förmånerna har gjort Sverige till ett av de minst attraktiva länderna på jorden att driva företag. Vi kan läsa i tidnigarna varje dag att det har blivit sämre för de mest utsatt i Sverige sjuka och gamla hela Sverige socialvälförd håller på att försvinna allt pga att för få mäniskor skall försörja flera. Det Sverige behöver är att flera hjälper till och arbetar inte färre. Facket har visat tydligt i flera år att de inte har kunnat behålla jobben antigen i Sverige eller Europa jobben har hela tiden försvunnit till andra länder.

Facket är i dag enbart en särorganisaktion som borde förbjudas de ser till sina egna medlemmar och inga andra med maffia metoder kan och hotar de att att lamslå hela svenska samhället och försätta företag i konkurs och mäniskor blir arbetslösa de rycker undan tryggheten för de allra mest utsatta mäniskorna genom att jobben och skatterna försvinner.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

ISS är ett mycket seriöst företag alla fall om man ska tro deras hemsida ;)

 

För övrigt har jag sett ISS personal städa på Suvan

Hej. ISS är ett av världens största städ o sanerings bolag.  så seriöst är det nog får man hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. ISS är ett av världens största städ o sanerings bolag.  så seriöst är det nog får man hoppas.

De blir knappast stora genom att ge sina anställda bra anställningsvillkor.

Snarare genom att använda den billigaste arbetskraft de kan hitta i de länder de verkar i.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

ISS är ett städföretag som alla andra.

Vi hade dom förut, men när en av dom anställda började klaga

på att det var mer smutsigt än vanligt pga hundhår på golvet så åkte dom ut.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

ISS är ett städföretag som alla andra.

Vi hade dom förut, men när en av dom anställda började klaga

på att det var mer smutsigt än vanligt pga hundhår på golvet så åkte dom ut.

Ojdå... Rough girls på ditt jobb!

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

OT så har ju inte ett arbetsgivarintyg med nuvarande anställing att göra förutom rutan där arbetsgivaren ombedes att kryssa i ja/nej rutan om den anställde erbjudits fortsatt arbete. Men det kan den anställdes inte hållas ansvarig för? Säkert redan konstaterat i den 5 sidor långa tråden. Skeppohoy

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

och redan nu kör rundmagade svenska chaufförer till detta låga pris.

Någonstans skall förfallet börja.

Någonstans var inte med drivers.. Färjefolk är dock glada över öststatarna för de är inte rädda och blir hysteriska när de ombeds backa sin lastbil ombord... Skeppokarbinhakehoy

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...