Jump to content
IGNORERAD

pris klubbor


mek

Recommended Posts

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    5

  • mek

    4

  • Muimatt

    3

  • Krafta

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

är det hockeyklubbor du menar så är dom i bambu och håller inte för ett nordiskt slagskott  :not_i: . är det golfklubbor så vet Drivern allt om det

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

är det nån som vet om det är värt att köpa klubbor i Thailand eller lika bra att köpa hemma

mvh

Är det golfklubbor det gäller så är det rejält mycket billigare i Sverige (Halva priset)

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det golfklubbor det gäller så är det rejält mycket billigare i Sverige (Halva priset)

Är golfklubbor dubbelt så dyra i Thailand?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är golfklubbor dubbelt så dyra i Thailand?

Jag köpte ett set järnklubbor siste jag var i Sverige (Taylor Made Burner 2.0)

I Thailand kostade dom ca 35.000 Baht och jag tror jag betalade 3,400 skr för dom på Dormy.

Detta var för ca 2 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte ett set järnklubbor siste jag var i Sverige (Taylor Made Burner 2.0)

I Thailand kostade dom ca 35.000 Baht och jag tror jag betalade 3,400 skr för dom på Dormy.

Detta var för ca 2 år sedan.

Jag har också fått upfattingen att golfklubbor inte är billigare i Thailand men att det generellt skulle vara dubbelt så dyrt har jag svårt att tro. Men har i och för sig inte gjort någon större undersökning. På fina köpcentrum i Thailand är det i alla fall ganska dyrt men det finns säkert billigare ställen att handla på.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som glad amatör vet jag inte vad dyrt eller billigt är, men jag köpte ett set Wilson Staff ,SW- järn 3  och de tre sedvanliga metallwoods samt kompletterade med 2 st resque, en 58 gr wedge, skor, några handskar bag paraply och lite bollar  på Sportsworld för c:a 30 000 THB. Sedan dess har det kommit en ny driver i bagen, trä 3 o 5 är riktigt bra men järn 3 har försvunnit på vägen tillsamman med den gamla drivern.Nåja försvunnit var väl att ta i men dom hamnade under en massa bråte i garaget hos en kompis och blev till kaffeved!

Som jmf köpte jag på Dormy (tror jag) för att ha i Sverige ett set TopFlight, bara järnen gick på 6 500!

Och det som är signifikativt, det går åt helvete med båda seten, eller ibland riktigt bra!

 

PS De första ord som min dåvarande sambo lärde sig på svenska var när hon följde med oss på en runda...Jabla schiit,,,DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som glad amatör vet jag inte vad dyrt eller billigt är, men jag köpte ett set Wilson Staff ,SW- järn 3  och de tre sedvanliga metallwoods samt kompletterade med 2 st resque, en 58 gr wedge, skor, några handskar bag paraply och lite bollar  på Sportsworld för c:a 30 000 THB. Sedan dess har det kommit en ny driver i bagen, trä 3 o 5 är riktigt bra men järn 3 har försvunnit på vägen tillsamman med den gamla drivern.Nåja försvunnit var väl att ta i men dom hamnade under en massa bråte i garaget hos en kompis och blev till kaffeved!

Som jmf köpte jag på Dormy (tror jag) för att ha i Sverige ett set TopFlight, bara järnen gick på 6 500!

Och det som är signifikativt, det går åt helvete med båda seten, eller ibland riktigt bra!

 

PS De första ord som min dåvarande sambo lärde sig på svenska var när hon följde med oss på en runda...Jabla schiit,,,DS

 

Det första min caddy lärde sig på svenska var "jäla banan" :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Golf så är det viktigaste att man köper riktiga grejor eftersom det är en sk materialsport.

I princip så bör man alltid köpa de bästa sakerna som finns i shopen och helst uppgradera ett par gånger per säsong. 

 

Det är även viktigt att läsa annonserna i fackpressen för att veta vilken boll som för tillfället går längst och rakast.

 

Håller man sig till dessa enkla regler så kan det inte gå fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kan rekommendera http://www.onlinegolf.co. bra prise o snabb service men sen slog jag till på dormys rea nu blev ett järnset cobra baffler för 2990:- nu är det bara kunnandet som fattas men jag har ju bra klubbor i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

kan rekommendera http://www.onlinegolf.co. bra prise o snabb service men sen slog jag till på dormys rea nu blev ett järnset cobra baffler för 2990:- nu är det bara kunnandet som fattas men jag har ju bra klubbor i alla fall

Ser fram mot MPR Open 2014, i mitten på January om allt klickar!!!!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns lite olika sidor där man kan beställa från England som länken nedan.

 

http://www.clubhousegolf.co.uk/index.html

 

Annar kan jag rekomendera Alecs golf i tyresö http://www.alecsgolf.se/ som är billigare än Dormy och väldigt bra att ha å göra med.

På Alecs handlade jag nuvarande järnset och driver.

Bra studio för att prova ut klubbor, man slår ut på rangen och ser bollflykten till skillnad från många butiker där man slår bollen i ett nät som hänger 10 meter bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Alecs handlade jag nuvarande järnset och driver.

Bra studio för att prova ut klubbor, man slår ut på rangen och ser bollflykten till skillnad från många butiker där man slår bollen i ett nät som hänger 10 meter bort.

Precis, Har själv gjort custom fitting där när jag köpte nya i våras

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mek är du i Pattis fanns det förr en svensk som sålde bra klubbor till mycket bra pris. Låg på Third Road upp mot driving ranchen. Vet ej om han finns kvar. Ska kolla nästa år när mitt kort till Pattaya sportsclub går ut. Tänkte köpa en trä sjua. Så man är säker på att tvåla dit Farbror Baa

Link to comment
Dela på andra sajter

Mek är du i Pattis fanns det förr en svensk som sålde bra klubbor till mycket bra pris. Låg på Third Road upp mot driving ranchen. Vet ej om han finns kvar. Ska kolla nästa år när mitt kort till Pattaya sportsclub går ut. Tänkte köpa en trä sjua. Så man är säker på att tvåla dit Farbror Baa

Han har visst bommat igen butiken enligt vad jag har hört om det var Pelle du menade.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,generellt är då att det är billigare att köpa I Sverige.Det går att köpa billigt i Thailand också men då får man räkna med att risken finns att man måste ropa "four" när klubbhuvudet lämnar skaftet,alltså har man inhandlat kopior istället för de orginal man trodde sig ha köpt.Annars är bagar,bollar,skor och annat man kan behöva billigare här.

Ett tips:Ha alltid rena bollar när ni spelar.

post-4617-0-30418800-1377662782.jpg

post-4617-0-30418800-1377662782.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det ju höst rea i Sverige och shopparna lämnar typ 50% så rejält mycket billigare i Sverige.

Nån från Götet som ska neråt BKK snart förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte köpa en trä sjua. Så man är säker på att tvåla dit Farbror Baa

 

 

Keep on dreaming! :patsak:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan tror det var hans namn. Gul skylt med grön golfboll eller tvärtom. Väldigt bra grejor hade han

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Golf så är det viktigaste att man köper riktiga grejor eftersom det är en sk materialsport.

I princip så bör man alltid köpa de bästa sakerna som finns i shopen och helst uppgradera ett par gånger per säsong. 

 

Det är även viktigt att läsa annonserna i fackpressen för att veta vilken boll som för tillfället går längst och rakast.

 

Håller man sig till dessa enkla regler så kan det inte gå fel. 

 

Kom ihåg när jag,en polare och hans nyfrälsta golfpolare - som kanske hade spelat golf i ett par år - gick in i en ny golfbutik som min före detta pro (en skotte som arbetat som pro i sverige i över 30 år ) hade öppnat och pro´n frågade vad han kunde hjälpa till med?

 

(lite svårt att översätta tonläget men hans övertygelse var att den bästa drivern på marknaden kommer att göra honom till nästa största golftalangen i världshistorien! )

 

Jo, sa den nyfrälste, jag vill ha en driver som jag kan slå långt och rakt med!

 

Den kaxige & rutinerade Pro´n svarade: Någon sådan driver har vi inte men tala gärna om för mig om du hittar den, för den har jag letat efter länge!

 

Kunde inte sluta skratta på ett bra tag efter att ha hört den konversationen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag var i Nakhon Si Thammarat så tittade vi på hos tjejens systers arbtete.

Hon sålde golfkläder och jag tänkte vara snäll och köpa lite plagg men blev vettskrämd direkt.

På prislapparna var det bara 4 siffriga belopp.

Vad är det folk de där golfarna? :y15:

Spelar man bättre med dyra grejer?

 

Bra ide och beställa från utlandet.

Skall beställa en racercykel från England på söndag när jag väl bestämt mig för vilket och det är mycket billigt jämfört med här.

Blir nog en Battaglin från Wiggle för 7000:- som räcker för mina behov men ändo kvalitet som räcker till.

Instegscyklar är en ursäkt för att sälja skräp här hemma.

En stor ölmage skall bearbetas.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...