Jump to content
IGNORERAD

Hotell i Nakhon Ratchasima(Korat)


bajen

Recommended Posts

Hej Kärringens by ligger 6-7 mil norr om Korat en stad jag varit i massor med gånger men aldrig övernattat i.Någon som har tips på hotell i centrum?Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bajen!

 

Siri hotel verkar vara ett bra och prisvärt hotell i Korat. Läs mer i denna tråd

 

Med vänlig hälsning

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR medlemmen Fiskarn tyckte att Korat Hotel mitt emot gamla Klang Plaza är ett bättre val än Siri (550bath).

Bekvämare sängar och bättre badrum/toalett. (650bath).

Det finns mycket att välja på som saknas information på nätet i Korat.

Kwan Ruan Hotel  (750 - 1100bath) nära Ban Tua Lake är mycket fint men lite utanför centrum.

Finns hotell nästan överallt så några bokningar behövs inte, men många är gamla i centrala stan.

Skall pool finns så minskar utbuden.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR medlemmen Fiskarn tyckte att Korat Hotel mitt emot gamla Klang Plaza är ett bättre val än Siri (550bath).

Bekvämare sängar och bättre badrum/toalett. (650bath).

Det finns mycket att välja på som saknas information på nätet i Korat.

Kwan Ruan Hotel  (750 - 1100bath) nära Ban Tua Lake är mycket fint men lite utanför centrum.

Finns hotell nästan överallt så några bokningar behövs inte, men många är gamla i centrala stan.

Skall pool finns så minskar utbuden.

 

Leif

Pool är ett måste eftersom min dotter på 6 år är med och som alla ungar älskar vatten,Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sri Pattana har pool och priser från 600 Bath

Frukost buffé

//Thure

 

post-3744-0-50394400-1377424049_thumb.jp

post-3744-0-50394400-1377424049_thumb.jp

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pool är ett måste eftersom min dotter på 6 år är med och som alla ungar älskar vatten,Mvh bajen

Ska leta lite hotel med pooler, i veckan.

Hermitage vet jag har pool...

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

K.S. Pavilion Hotel har pool , men det var ganska skitigt vatten när vi var dit Feb 2012 . så vi gick till The Mal och badade istället

Link to comment
Dela på andra sajter

K.S. Pavilion Hotel har pool , men det var ganska skitigt vatten när vi var dit Feb 2012 . så vi gick till The Mal och badade istället

Den poolen ska enl. uppgift inte finnas kvar. Ytan används numera till annat men kan ej säkert bekräfta det.

 

Säkra i nuläget som ligger någorlunda centralt.

 

Hermitage

Dusit Princess

The Greenery Resort.

Rachaphruk Grand

V-One

Sri Pattana

 

Annars kan man besöka The Mall och dess  pool samt bo väldigt nära  som City Park Hotel

Jag har cyklat till Hermitage och fått använda poolen som gäst för 60bath i april.

Tror det går på fler hotell att göra så.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell med swimingpool

 

Hermitage

Dusit Princess

The Greenery Resort.

Rachaphruk Grand

V-One

Sri Pattana

 

Sima Thani fyller jag på med.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en trevlig syssla för att utforska Korat så cyklar jag runt och lär mig staden.

Att spana efter hotell är bara en positiv sak.

Jag tror att jag har hunnit 50% av det rimliga sökområdet och hittat 73 hotell, säkert har jag missat en del och har några områden kvar.

Tippar på + 100 ställen.

 

Till TS så är det bästa valet nog Sri Patana vid val av hotell med pool, om nu inte börsen är stor...

City Park och nyttja The Malls pool är ett annat.

 

Väldigt goda omdömen fick jag av några andra faranger om San Sabai och  de två Tokyo hotel och Tokyo Manison.

Alla i samma område kring Sri Patana och populära Gorge & Dragon som jag inte fattar alls.

 

 

vill ni ha alla hotell som jag hittat så håll i er.

 

 

100 House Hotel Airport Hotel Assadan Hotel Boss Chao Praya Inn Chayada Resort Chaiyapruk Grand  Chom Surang Chumphol Hotel Chumphon City Park Dee Mansion & Resort Dharaburee Butique Dusit Princess DY Manison Eaknakorn Eravan Hotel Fa Sang First Hotel 1 Garden Resort Hermitage Hommuenleehill Resort K.H Chaophaya Inn Korat Hotel Korat King´s KR Hotel KS. Pavilion Kwan Ruan Resort Lok Guest House Min Korat Narai Pang Rujee Parish Home Resort Korat  Pegasus Tower Piyapruk Resort Ploy Pavilion Pon Lan Apartment Rajsima Hotel Punjadara R rom D Raschasima Hotel Ratchapreuk Hotel Raya Grand Rich Hotel Royal Princess Hotel Sakol Korat Hotel Sabai Hotel San Sabai Sawairiang Place Si Chomphon Sila Plaza Si Wi Chai Sima Thani Si Rat Siri Sri Hotel Sri Patana Si Sura Starwell Bali Hotel Thai Thai Inter Thai Pokkapan Thanya Pura Boutiqe The Chao Pha Hotel The Greenery Resort The Iyara Hotel The Seat Tiemkeree Boutique Resort Tokyo Tokyo Manison US Sa Dang V-One Hotel Vu Place

 

 

30 - 50km till på onsdag med cykeln så är det en god bit på vägen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sri Pattana har pool och priser från 600 Bath

Frukost buffé

//Thure

 

attachicon.gifDSC05033.JPG

 

Bra, eller snarare helt ok ställe, brukar bo där om vi övernattar inne i stora staden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sri Pattana var det första hotell jag bodde på i Thailand, stannade där ung 1 vecka

 

Helt ok hotell som väcker många nostalgiska minnen

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en trevlig syssla för att utforska Korat så cyklar jag runt och lär mig staden.

Att spana efter hotell är bara en positiv sak.

Jag tror att jag har hunnit 50% av det rimliga sökområdet och hittat 73 hotell, säkert har jag missat en del och har några områden kvar.

Tippar på + 100 ställen.

 

Till TS så är det bästa valet nog Sri Patana vid val av hotell med pool, om nu inte börsen är stor...

City Park och nyttja The Malls pool är ett annat.

 

Väldigt goda omdömen fick jag av några andra faranger om San Sabai och  de två Tokyo hotel och Tokyo Manison.

Alla i samma område kring Sri Patana och populära Gorge & Dragon som jag inte fattar alls.

 

 

vill ni ha alla hotell som jag hittat så håll i er.

 

 

100 House Hotel Airport Hotel Assadan Hotel Boss Chao Praya Inn Chayada Resort Chaiyapruk Grand  Chom Surang Chumphol Hotel Chumphon City Park Dee Mansion & Resort Dharaburee Butique Dusit Princess DY Manison Eaknakorn Eravan Hotel Fa Sang First Hotel 1 Garden Resort Hermitage Hommuenleehill Resort K.H Chaophaya Inn Korat Hotel Korat King´s KR Hotel KS. Pavilion Kwan Ruan Resort Lok Guest House Min Korat Narai Pang Rujee Parish Home Resort Korat  Pegasus Tower Piyapruk Resort Ploy Pavilion Pon Lan Apartment Rajsima Hotel Punjadara R rom D Raschasima Hotel Ratchapreuk Hotel Raya Grand Rich Hotel Royal Princess Hotel Sakol Korat Hotel Sabai Hotel San Sabai Sawairiang Place Si Chomphon Sila Plaza Si Wi Chai Sima Thani Si Rat Siri Sri Hotel Sri Patana Si Sura Starwell Bali Hotel Thai Thai Inter Thai Pokkapan Thanya Pura Boutiqe The Chao Pha Hotel The Greenery Resort The Iyara Hotel The Seat Tiemkeree Boutique Resort Tokyo Tokyo Manison US Sa Dang V-One Hotel Vu Place

 

 

30 - 50km till på onsdag med cykeln så är det en god bit på vägen

Tack för alla tips.Dusit Princess ser ok ut.Jag ska kolla dom andra tipsen senare .Sitter just nu på hotel på Gardemoen Oslo,flyg till Bergen imorgon bitti sen helikopter ut på oljeplattform,så nu har jag att göra kvällstid om det inte blir en massa övertid.Tack.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...