Jump to content
IGNORERAD

Sten Kreugers 200 miljonersvilla i Pattaya


Pingislover

Recommended Posts

Han bor i Sverige, sök fakta innan du öppnar din käft

 

Bäste lelle Nesse, låt oss nu reda ut detta.

1. Jag har inte öppnat käften i detta ärende, eftersom jag är fullt kapabel att skriva med stängd mun, klarar du inte det månne?

2. Vad jag förstår så har han inte flyttat hit till Sverige, däremot så planerar han att göra så slutet av detta år.

    Allt detta enligt dagspressen och kvällspress såsom SVD, AB, Expressen som skriver om detta den 26/6.

 

Bidragsturisten Ingvar vill väl dö i landet där han fått sin folkpension och det kan han väl få, fast jag tror inte att det finns några planer på att IKEA skall bli svenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    9

  • stefan5300

    8

  • Khemmarat

    8

  • Pingislover

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Är inte du ganska ensam om att kritisera honom?

Forumets egen Sven Hassel är dessutom ensam om att vara invandrare och vara emot invandring.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nja, känsloutspel eller inte, fakta är nog att du skrev utifrån en annan verklighet förut.

 

Gå själv tillbaks och kolla dina inlägg, kom sen tillbaka och säg att det inte

 

finns en skillnad

Gör denna research på egen hand om du är intresserad av att hitta välgrundade belägg för dina påståenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte du ganska ensam om att kritisera honom?

 

kritisera ??

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör denna research på egen hand om du är intresserad av att hitta välgrundade belägg för dina påståenden.

 

Ett riktigt bra inlägg, typiskt SN

 

Icke

 

Gå tillbaks och kolla din gamla blogg

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka upp fler bilder på härligheten tack,

Kostar 200 miljoner vadå ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumets egen Sven Hassel är dessutom ensam om att vara invandrare och vara emot invandring.

 

Invandrare som betalar för sej,

så du kan njuta av din pension.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Invandrare som betalar för sej,

så du kan njuta av din pension.

Ja om du tror att min blivande pension har så mycket med dig att göra så är du nog dummare än jag trodde.

Link to comment
Dela på andra sajter

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj att det går otroligt bra för vissa :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att svensken Lars Ydmark måste ha gjort sig en hel del pengar under åren . Han äger Tri-Asia Group , bagerier , Dewa resorts och byggt flera villa projekt i Phuket under åren som är sålda . Nu bygger han för fullt villor i Nai Yang , har redan byggt en stor resort och villor . Byggde även Jiva resort i kata som han sålde till Centara resort group .  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ingvar är en bidragsturist som då och då besöker Sverige.

 

Han flyttade väl hem till Småland för en tid sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han flyttade väl hem till Småland för en tid sedan!

 

I slutet på juni sas det att han skulle flytta hem i slutet på året

och att det förövrigt inte skulle få annan skattemässig konsekvens för honom

än att han ska betala skatt på sin inkomst.

 

Undrar hur det känns.

 

GP & Sydsvenskan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana där skrytbyggen tilltalar mig inte ett dugg, däremot så äcklar det mig. Kan ju hoppas att alla vakterna har 40-50 tusen Baht i månaden.

 

Kan inte annat än att hålla med. Man kan ju undra om vem som slitit mest för brödfödan och vem som får mest uppskattning.

 

 

 

Jo, och han sympatiserade med Hitler men det gör inget för han skapade arbetstillfällen och tjäna multum. Då kommer man undan med allt så länge majoriteten slickar sig uppåt.

 

 

Å ändå har han bidragit med mer än dig. Mysko.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många arbetstillfällen har du själv skapat?

Tror inte att det är arbetstillfälle han hade i åtanke,när han skapade IKEA Det blev bara en biprodukt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det är arbetstillfälle han hade i åtanke,när han skapade IKEA Det blev bara en biprodukt

IKEA fanns nog inte heller i tankarna när han började sin "karriär". Började med att sälja tändstickor.

Han har sagt i en intervju att han inte ville ha ett "vanligt" kneg. Han var nämligen för lat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du har skoj.

Du är väl som folk i allmänhet.

Själv känner jag inte till några perfekta medlemmar på forumet.

Däremot har jag sett en del som tvekar om de ska ha kläder på sig när de går på restaurang, ska man borsta tänderna, eller om det är vanligt att man duschar i Thailand eller om man ska använda toapapper efter att ha skitit? Etc, etc, etc. . ..

Ja livet tycks vara fullt av svåra avväganden för en hel del och även jag har mina funderingar.

Nja de flesta är ju klara på sin åsikt om hur saker och ting görs för deras del.. :) Har inte märkt av nån beslutsångest här..

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att han som äger villan flyger med Norwegian och tar med sig egna mackor upp på flyget.  :ahh:

Det är därför han har råd att ha villan. 

Snart kommer några från MPR att bygga bredvid Kruger. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra att herr Kruger investerar i Thailand! Skulle behövas många fler för det skapar arbetsplatser och mer pengar till det fattiga landet.

Det är investeringar som gör att ett land utvecklas och det gagnar befolkningen i slutändan. Thailand behöver även med öppna armar ta emot

de rika utlänningarna för backpackers mättar inte många familjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanonbra att herr Kruger investerar i Thailand! Skulle behövas många fler för det skapar arbetsplatser och mer pengar till det fattiga landet.

Det är investeringar som gör att ett land utvecklas och det gagnar befolkningen i slutändan. Thailand behöver även med öppna armar ta emot

de rika utlänningarna för backpackers mättar inte många familjer.

 

Nja.

Problemet är ju det att svenskar har någon inbyggd missunnsamhet.

Alla byggen över 350.000Thb är bara skrytbyggen och man blir äcklad.

 

Han hade ju lika gärna kunnat ta in på ett 400Thb hotell. 

Dicken idi*t han måste vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är normalt att snegla på grannen. Man vill förstås ha det minst lika bra och helst lite bättre.

Så även i Thailand. Hur många gånger har man inte hört hur STORA pengar andra satsar på hus, bilar

och guldsmycken värda en förmögenhet när frun berättar om sina vänner. Jag brukar lugnt förklara att så länge vi själva äger det

vi har runt oss så behöver hon inte titta över muren för att se hur andra har det. :not_i: Ingen kan kasta ut oss så länge allt är betalt med cash.

Man har för länge sen förstått att livet inte är rättvist och det är bara i drömmar som vi kan ha fred på jorden och alla har samma levnadsstandard.

Bara att ha möjligheten att bo 50/50 i Thailand ser jag som en stor frihet som inte kan mätas i pengar.

Det viktigaste är trots allt att man är frisk och att de närmaste har det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är normalt att snegla på grannen. Man vill förstås ha det minst lika bra och helst lite bättre.

Så även i Thailand. Hur många gånger har man inte hört hur STORA pengar andra satsar på hus, bilar

och guldsmycken värda en förmögenhet när frun berättar om sina vänner. Jag brukar lugnt förklara att så länge vi själva äger det

vi har runt oss så behöver hon inte titta över muren för att se hur andra har det. :not_i: Ingen kan kasta ut oss så länge allt är betalt med cash.

Man har för länge sen förstått att livet inte är rättvist och det är bara i drömmar som vi kan ha fred på jorden och alla har samma levnadsstandard.

Bara att ha möjligheten att bo 50/50 i Thailand ser jag som en stor frihet som inte kan mätas i pengar.

Det viktigaste är trots allt att man är frisk och att de närmaste har det bra.

I Sverige är det viktigaste att grannen inte har det bättre. Det är ok att ha en skitbil, ett ruttet hus och ett dåligt arbete om grannen har detsamma. Svensk brukslogik.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Han bor i Sverige, sök fakta innan du öppnar din käft

Ja Ingvar Kamprad flyttade till Sverige i somras och han har bara varit skriven utomlands i 40 år.Senaste 30 åren i schweiz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...