Jump to content
IGNORERAD

Lunch- och middagstips i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Bay Brezze hotel på på soi 11 uppåt från second road har en resturag som är väldigt prisvärd.

Beställer man en köttbit så väljer man viken typ av potatis och sås man vill ha till och det kostar inte ens hälften mot Beffeater.

Bra miljö,bra mat och riktigt bra priser så det är mitt tips till er att testa om ni inte har varit där.

 

Inte att förglömma under kategorin "bra miljö" den flinka hovmästarinnan som verkar ha en förkärlek för välkammade svenska gossar  :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    10

  • lellexp

    6

  • Krafta

    5

  • Odin

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte att förglömma under kategorin "bra miljö" den flinka hovmästarinnan som verkar ha en förkärlek för välkammade svenska gossar  :crazy:

Haha har bott där några nätter ,och vi skulle kanske starta en tråd på Nightlife om Baybrezze och servicen där

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Haha har bott där några nätter ,och vi skulle kanske starta en tråd på Nightlife om Baybrezze och servicen där

Varför inte starta en helt ny tråd där du & Co kan diskutera thailänska luder och hur brunskjortor äger dem? Eller så kan du dela din tid mellan Flashback och porr.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn o fin,men jag är rätt glad att jag fick dig arg. :14:  :14:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Lugn o fin,men jag är rätt glad att jag fick dig arg. :14:  :14:

Don't flatter yourself, du är ju inte helt svår att förutse. Så jag är mer lycklig men hur har en vardagsrumstuffing som du? Slår du också näven i bordet och säger att nu är det nog? :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror säkert du e lycklig,men nu måste du nyktra till innan du skriver. :crazy:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tror säkert du e lycklig,men nu måste du nyktra till innan du skriver. :crazy:

Om du menar någon särskild så bör du citera eller är du för full för det? Ja inlägg har ju inte varit din starka sida men du är säkert bra på något, skål på dig Himmler!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har personligen förkärlek till Thaimat när jag är i fiskebyn.

Nästan varje eftermiddag åker jag ut till den lilla restaurangen ute vid fyren,

efter alla speedboats vid Bali Hai.

Mycket god mat, och avkopplande plats, kanske något dyrt i jämförelse, men men.

 

Ett annat ställe jag tycker har väldans god thaimat är Riviera, det franska stället

på soi post office, mittemot pumpstation.

Jag åt en Paneang där min senaste resa som var helt gudomlig.

Damsällskap jag haft med mig dit, säger också att maten är mycket god.

 

Kan inte mycket om farangmatställe i Pattis, men det ligger en belgisk? krog

mittemot Beefeater inne i arkaden, där åt jag en fantastiskt god oxfile en gång.

En person som jag uppfattade som ägare/föreståndare kom fram och var

väldigt trevlig, och frågade om maten var till belåtenhet.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte starta en helt ny tråd där du & Co kan diskutera thailänska luder och hur brunskjortor äger dem? Eller så kan du dela din tid mellan Flashback och porr.nu

Ta en valium och slappna av lite, angående servicen och maten på baybreeze så är den såklart inte i beefeater-klass men om man räknar på vad man får för pengarna så slår dom ofta beefeater(dubbelr så dyrt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju slå ett slag för the Blue Lagoon såklart.

Det blir norsk/svensk husmanskost för 99 baht/dagens special.

Menyn såg ut så här i våras, och den finns fortfarande vid efterfrågan.

Speciellt nu när Skuggan är här och tar tag i köket=rodret, hehe...

Mycket god mat i trevlig miljö, på med badbrallerna!   :thumbsup:

 

post-7490-0-61477000-1377293549_thumb.jp

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till lunch måste jag rekommendera makrill i tomatsås hos Noy. Till middag får jag nog starkt rekommendera färsk krabba från lårviken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har provat dom större båtarna utanför hamnen - turistfällor eller inte?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har provat dom större båtarna utanför hamnen - turistfällor eller inte?

 

Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Finns väl inte så mkt turister i Pattaya så att det skulle börja ha sökt sig ut dit? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju slå ett slag för the Blue Lagoon såklart.

Det blir norsk/svensk husmanskost för 99 baht/dagens special.

Menyn såg ut så här i våras, och den finns fortfarande vid efterfrågan.

Speciellt nu när Skuggan är här och tar tag i köket=rodret, hehe...

Mycket god mat i trevlig miljö, på med badbrallerna!   :thumbsup:

 

attachicon.gifC360_2013-05-14-17-06-32-114.jpg

Var finns det stället?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man äta seafood är det bättre  nere i Jomtien, Pupen Seafood bl.a.

Billigare och godare än walkingstreet.

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Finns väl inte så mkt turister i Pattaya så att det skulle börja ha sökt sig ut dit? 

Finns du på riktigt eller fantiserar jag bara?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har provat dom större båtarna utanför hamnen - turistfällor eller intJag har

Jag har fått får mig att det bara är Koreaner på gruppresa som spenderar kvällarna där,men det kanske inte stämmer?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte att förglömma under kategorin "bra miljö" den flinka hovmästarinnan som verkar ha en förkärlek för välkammade svenska gossar  :y2:

Haha,ställets ända minus..."hon"har nog skrämt iväg mer än en gäst.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ta en valium och slappna av lite, angående servicen och maten på baybreeze så är den såklart inte i beefeater-klass men om man räknar på vad man får för pengarna så slår dom ofta beefeater(dubbelr så dyrt).

Antar att du går på något av det du rekommendera, själv har jag inte provat.

Service & mat på baybreeze har jag inga åsikter om och så vitt jag vet så har jag inte skrivet om dem men du kanske har en annan uppfattning?

Jo jag skulle kunna ge dig råd också men det första får bli att läs innan du svarar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du inte är riktigt nykter..

 

Haha! Det kommer väl från rätt person!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Don't flatter yourself, du är ju inte helt svår att förutse. Så jag är mer lycklig men hur har en vardagsrumstuffing som du? Slår du också näven i bordet och säger att nu är det nog? :rotfl:

hmm du skrev himmler och brunnskorta i detta inlägg ,men det försvann,ångra du dig eller rädda moderatorn dig?

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

hmm du skrev himmler och brunnskorta i detta inlägg ,men det försvann,ångra du dig eller rädda moderatorn dig?

Jag har inga möjligheter att stryka det och vill inte göra det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du går på något av det du rekommendera, själv har jag inte provat.

Service & mat på baybreeze har jag inga åsikter om och så vitt jag vet så har jag inte skrivet om dem men du kanske har en annan uppfattning?

Jo jag skulle kunna ge dig råd också men det första får bli att läs innan du svarar. 

 

Om du bemödar dig att läsa om dina egna inlägg till så ser du att det är du som börjar dra upp "luder" och annat i dina inlägg.

Och har du dessutm inte ens besökt stället så förstår jag inte varför du svammlar ....

 

Så jag tycker att du ska ta den där tabletten jag snackade om förut - och somna om :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...