Jump to content
IGNORERAD

Lunch- och middagstips i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Ja,jag vet, det finns ett antal trådar redan på detta tema, men de kändes lite dammiga, så det fick bli en ny. Tanken: Att vi kan tipsa varandra om bra restauranger av alla de sorter, och vad vi ätit där som var bra.Lunch eller middag, det finns ju tex några restauranger som kör rätt prisvärda erbjudanden mellan varven.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    10

  • lellexp

    6

  • Krafta

    5

  • Odin

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Först ut blir Big Horn på Soi Diana. Nu har de återigen sedan en tid tillbaka öppet från klockan 12, och varje dag med en "Today Special. Menyn kan nog ändras lite vecka till vecka (så var det förr), men torsdagens ärtsoppa med pannkaka, och fredagens lövbiff, lär vara stående inslag.

Idag fredag, således Lövbiff. Klart prisvärt för endast 149 THB.

 

 

 

post-8552-0-91467200-1377269274_thumb.jp

post-8552-0-63077400-1377269290.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom denna tråden inom kort kommer översvämmas om tips på Beefeater på Soi Diana vill jag redan nu avråda från den restaurangen. Möjligt jag och kompisen hade otur när vi käkade helgbuffé där, men den var urtråkig och smaklös. Ska man äta buffé tycker jag istället att man ska ta sig till Jomtien och äta på Akvavit!

18 coins på Soi Buakhao har en najs fish & chips också.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan rekommendera ris och fläskportionerna i sötsur sås inne på tops supermarket.

 

35 baht portionen plus 10 baht för drickat

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom denna tråden inom kort kommer översvämmas om tips på Beefeater på Soi Diana vill jag redan nu avråda från den restaurangen. Möjligt jag och kompisen hade otur när vi käkade helgbuffé där, men den var urtråkig och smaklös. Ska man äta buffé tycker jag istället att man ska ta sig till Jomtien och äta på Akvavit!

18 coins på Soi Buakhao har en najs fish & chips också.

 

Beefeater har stängt för ombyggnad. Så några aktuella tips därifrån går inte att få på några veckor :-). Medhåll på helgbuffén, tycker också den är sådär. Däremot bra middag, och helt ok luncherbjudande på vardagar a´ 249  THB. Dock begränsat till en rätt, precis som på Big Horn

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom denna tråden inom kort kommer översvämmas om tips på Beefeater på Soi Diana

Tänkte precis samma sak när jag läste första inlägget, inget som man direkt blir sugen på - som vilket mediokert ställe som helst i svedala.

 

Big horn har det aldrig blivit av att prova eftersom dom flesta har tyckt att det är samma stuk som beefeater fast något sämre, lunchmenyn ts visade ser ju ok ut så det blir kanske ett besök framöver.

 

Hoppas det kommer lite bra tips i tråden eftersom det inte är helt lätt att hitta riktigt bra matställen i pattis.

 

Ali-Baba (indisk mat) har man ju hört en del gott om så där ska det bli ett besök vid nästa tillfälle.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hej och hå. Själv gissar jag att den som skapat tråden och den som äger Big Horn är samma person.

 

Spekulanten Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hej och hå. Själv gissar jag att den som skapat tråden och den som äger Big Horn är samma person.

 

Spekulanten Fritz..

 

Synd att du tror det Fritz, vad föranleder denna spekulation? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du tror det Fritz, vad föranleder denna spekulation? 

Han blev nog sur för att det inte fanns Pitepalt i någon av todays special!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bolaget på soi lk metro stängt?De gånger jag käkat där har det varit bra :)

 

Tyvärr. Bolaget/Krogen är numera en a-go-go bar, "Lady Love" tror jag den heter. Inget fel på a-go-go barer, men saknar verkligen bolaget/krogens stuvade makaroner med falukorv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater, ok ok du får vänta nån timme innan dom öppnar. Men dom har iaf. den bästa falangmaten i tokbyn

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ris tycker jag är både prisvärt och gott, gärna med en skvätt sås.

Finns att få på de flesta platser i stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast iofs. så har jag dinerat inne på bakgatorna strax nedanför second... Ingen restaurang men jäkligt god Renskav serverades... Jaa de e nog faan nummer ett  både lunch å middag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ris tycker jag är både prisvärt och gott, gärna med en skvätt sås.

Finns att få på de flesta platser i stan.

Ja det var kanske något du fick för lite av som barn??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var kanske något du fick för lite av som barn??

 

Nä, vi hade sås varje dag, morgon, middag och kväll, hemma sparades det inte på såsen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, vi hade sås varje dag, morgon, middag och kväll, hemma sparades det inte på såsen. 

 

Hmm jasså.?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bay Brezze hotel på på soi 11 uppåt från second road har en resturag som är väldigt prisvärd.

Beställer man en köttbit så väljer man viken typ av potatis och sås man vill ha till och det kostar inte ens hälften mot Beffeater.

Bra miljö,bra mat och riktigt bra priser så det är mitt tips till er att testa om ni inte har varit där.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Bay Brezze hotel på på soi 11 uppåt från second road har en resturag som är väldigt prisvärd.

Beställer man en köttbit så väljer man viken typ av potatis och sås man vill ha till och det kostar inte ens hälften mot Beffeater.

Bra miljö,bra mat och riktigt bra priser så det är mitt tips till er att testa om ni inte har varit där.

Då är frågan. Är det hälften så gott då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Raggmunk med fläsk o lingonsylt på nya "two lion", minns ej priset men gott var det, och det är dagens på tisdagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bay Brezze hotel på på soi 11 uppåt från second road har en resturag som är väldigt prisvärd.

Beställer man en köttbit så väljer man viken typ av potatis och sås man vill ha till och det kostar inte ens hälften mot Beffeater.

Bra miljö,bra mat och riktigt bra priser så det är mitt tips till er att testa om ni inte har varit där.

 

Äter ofta på Beer Corner som ligger mittemot Bay Breeze, rejäla portioner, smakar bra och bra priser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Eftersom att jag så här långt bara har varit i Pattaya ett par veckor i taget så har suget efter falangmat sällan blivet akut. Har ätet på den berömda Beefeater några gånger och även om kvaliteten på maten är ok så har jag varje gång tänk att de som hyllar detta ställe har inte besökt en bra svensk krog på många år. Utförandet är helt ok men menyn skulle K-märkas om den låg i en svensk bowlinghall. Hoppas att de öppnar men ny energi och nya idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cherrys på 3dje vägen, god och prisvärd buffe...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Cherrys på 3: road, bra mat till humana priser..

Cherrys ligger ganska när Buffalo Bar.

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många Svenska resturanger som nämns här ,och jag håller med vill jag ha falang food så går jag också dit, om jag vill ha en biff går jag till Beefeater,

 

Akvavit i jomtien är bra, först after beach billiga öl sen buffe och vänta på Ragson som alltid håller Thai time :14:

 

Äter ofta på Haven soi 13 och Pattaya beer garden

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...