Jump to content
IGNORERAD

Min och mammas resa i okt/nov

FemmeDeFatale
 Dela

Recommended Posts

Här är några bilder från min och mammas resa i okt/nov...

Bkk-Ayuttaya-Krabi

Först några bilder från Ayuttaya  :mdr:

1-049.jpg

1-051.jpg

1-053.jpg

1-054.jpg

1-061.jpg

1-063.jpg

1-067.jpg

1-070.jpg

1-073.jpg

1-038.jpg

1-049.jpg

1-051.jpg

1-053.jpg

1-054.jpg

1-061.jpg

1-063.jpg

1-067.jpg

1-070.jpg

1-073.jpg

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Dela på andra sajter

Minns en liten intressant reseupplevelse jag hade någon gång i början 2000-talet. Den förtjänar att återberättas här. Vi var ett litet gäng ombord på ett tåg på väg söderut i Thailand. Vi åkte genom Prachuap Khirikhan och passerade den smalaste delen av världens smalaset halvö, Indiska oceanen och Stilla havets vågor bryter sig på den här platsen mot  två olika kuster, en i väster och en i öster. Landet här är som en spänd lina och vårt tåg rusade fram på den platta tunna vajern. Det sägs att allt kommar att vara borta om 100 år när oceanerna stiger och delar Thailand i två delar.

Vårt lilla gäng satt och spelade poker när tåget passerade denna trånga del av landet. Jag hade bett min fru hojta till när det var dags och det gjorde hon. Tiden var mycket knapp och jag var tvungen att snabbt slänga ett triss som jag fått på floppen. Jag gick framåt i vagnen och hoppades på klart väder. Jag riktade blicken framåt och lyckades som en få människor i världen få se denna syn av två oceaner samtidigt. En kort stund senare reste sig bergen igen och skymde den sällsynta utsikten. Det var dags att återvända till pokerspelet. Ingen av de andra i mitt sällskap hade haft det minsta intresse av att uppleva två oceaner samtidigt.

Mekongs Blogg

Dela på andra sajter

Hej FemmeDeFatale!

Tack för de fina bilderna! Nu har mitt sug efter ett besök till Ayuttaya vuxit ännu större. Jag får se till att det blir av nästa resa. Du får gärna lägga upp flera bilder om du vill!

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Tackar för nice pix!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Tack FemmeDeFatale.  Det var underbara bilder, jag har ju varit på en del av dom ställena. Men det var några år sen sist  :im_so_happy:

Dela på andra sajter

Crystal Lagoon som ligger ett stenkast från varma källorna. Måste besökas! Klantarsle som man är, så halkade jag till på berget när jag skulle upp ur vattnet och bröt tån  :D

6-027.jpg

6-028.jpg

6-029.jpg

6-034.jpg

6-035.jpg

6-036.jpg

6-040.jpg

6-048.jpg

6-026.jpg

6-027.jpg

6-028.jpg

6-029.jpg

6-034.jpg

6-035.jpg

6-036.jpg

6-040.jpg

6-048.jpg

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...