Jump to content
IGNORERAD

Pattayarävar


zwa

Recommended Posts

Hej nu vänder jag mig speciellt till alla rutinerade Pattayarävar (och andra som kanske vet).

Söker efter ett hotell i Pattaya som ger en bra månadshyra.

Har tänkt att ha Pattaya som utgångspunkt för resan och ha det som en fast punkt.

Tänkte därför fråga om någon har tips på hotell som inte är alltför sunkiga som ger ett bra pris på en månads tid.

Alltså inget "knullhotell" men heller inte alltför dyrt och fint.

Har tittat lite på http://www.diamondcitypattaya.com/ som verkar ok. THB 16500 för ett superior rum med kök.

Men det ligger nästan 2 kilometer ifrån all action vilket känns lite jobbigt.

Så om någon har ett tips eller två hade det varit djupt uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägesmässigt så skiljer sig ju inte Diamond City och Tycoon nånting, sistnämnda är en liten bit in på en Soi bara.Valet mellan dessa 2 så är det Tycoon som vinner lätt.

Poolen på Diamond tex är modell större badkar som dessutom var riktigt sketen när jag bodde där sista gången.

06.jpg

Byggnation av Tycoon sett från Diamond City.Säkerhetslinor, vad är det  :Drogar-Mark-02(LBG):

08.jpg

Standardrum på Tycoon.

71.jpg

74.jpg

75.jpg

Poolen på Tycoon.

IMG_2328.JPG

IMG_2275.JPG

IMG_2080.JPG

IMG_2330.JPG

IMG_2328.JPG

IMG_2275.JPG

IMG_2080.JPG

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycoon ser faktiskt bra ut. Skulle nog kunna tänka mig det till det priset.

Funderar dock på om det kanske går att hitta något på plats som inte skyltar på internet.

Min tilltänkta är ganska förtjust i att laga mat så frånvaron av kök brister lite. Pattis har väl aldrig varit en riktigt kulinarisk upplevelse utan snarare överpriser på taskigt käk. Synd hon aldrig varit i Pattaya så hon har några ideer.

Funderar i banor på att hitta något på plats. Skulle tro att flertalet av alternativ inte finns på internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Pattis har väl aldrig varit en riktigt kulinarisk upplevelse utan snarare överpriser på taskigt käk."

Hmm, är det nåt som Pattaya har, så är det ett enormt utbud när det kommer till mat. Och det finns kök från hela världen. Vet inte var du varit och käkat, men dom gångerna jag käkat taskigt käk är lätträknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra information så att man inte råkar vakna på detta hotelet och bli halvt i hjälslagen av Frugan när hon upptäker den nakan bruden som ligger där och lurar på mig vid basängen.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så är det ju nära till restaurang Flaggan med  :good:

Någon som vet om det är nödvändigt att boka innan i typ oktober november? Månadsvis då.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

på vilken soi ligger flaggan :skull:

Restaurang Flaggan 163/22 Moo 10 South Pattaya Road

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor just nu på Tycoon och det är helt ok så här långt...den enda invändningen är att det är en mörk soi att komma hem till på nätterna och enligt personalen har det nyligen varit rån och överfall där.

Tycoon har precis öppnat ett nytt hotell på soi Honey Inn Tycoon House..var och tittade på det igår och färgen hade knappt torkat på väggarna..18000/ för små rum och 20000/mån för stora rum...garanterat bra prutläge om man stanna länge. Fanns flera nya hotell där på samma sida soma alla såg ungefär likadana ut..

Thailand-08 066.jpg

Thailand-08 065.jpg

Thailand-08 064.jpg

Thailand-08 063.jpg

Thailand-08 071.jpg

Thailand-08 066.jpg

Thailand-08 065.jpg

Thailand-08 064.jpg

Thailand-08 063.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen pool men internet wifi eller kabel förutsätter jag.numer kan man koppla upp sig på mama wifi om man¨bor på ett

hotell som saknar internetuppkoppling..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...