Jump to content
IGNORERAD

Köpa Hus Bangkok


Rybbe

Recommended Posts

Hej.

Någon som har bra tips på bra områden att köpa hus runt Bangkok.

3-4 sovrum tillgång till pool, och gärna enplanshus, ca 30 min utanför Bangkok.

Huset är inte till mig, utan till en god vän som nu planerar att sälja sitt hus i Ban Phe och dra sig mot Bangkok.

Mvh

Rybbe.

Rybbe

Pakchong

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kryllar av nybyggnadsprojekt i Bkk, av typen "Gated community". alltså muromgärdade områden med vaktpersonal dygnet runt.

Äldre etablerade områden är bättre än nybyggda, bättre kvalité på husen och ofta lägra pris samt bättre grönområden, pooler osv.

 

30 min utanför Bkk är lite svårt att säga, grabbens skola låg 6-7 km hemifrån och det kunde ta allt från 10minuter till över 1 timma att åka dit, beroende på trafiken.

 

Säg åt kompisen att kolla på bankkontor i de områdena han är intresserad av så kanske han hittar nåt.

Jag kan också förmedla en kontakt till en thaikvinna som är mäklare, hon är gift med en svensk man, våra barn gick på samma skola strax norr om Bkk centrum, 20min -2timmar därifrån... Hon är seriös och talar strålande engelska, skicka PM om du vill ha kontakt med henne.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...