Jump to content
IGNORERAD

Kommer Polisen åtala PAD för terorism?


Enis

Recommended Posts

Quote

"tomyrdoc" sluta nu!! :wai:

Du gör dig till åtlöje! :bag::bag::bag:

pigge01

Lille vän det är du som gör dig fånig med svammel om Frankrike, du är ju pinsam i den jämförelsen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    6

  • pigge01

    5

  • Soengsang

    4

  • zwa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Lille vän det är du som gör dig fånig med svammel om Frankrike, du är ju pinsam i den jämförelsen.

OBS!

Jag är inte "tallviking"

"tomurdoc" gå till Synsam och kolla ögonen!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanudå?

Det råder väl ingen tvekan om att de franska bonnläpparna tar sin EU-subventionerade traktor och blockerar motorvägen när dom inte får som dom vill?

Franska bönder = Europas värsta socialfall.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan någon förklara vilka terrorhandlingar PAD ska ha utfört ?

Tycker det är dom som har skjutit granater mot folksamlingar som skall åtalas för terror.

Att okkupera en byggnad , försvara sig osv är inte terror , inte alltid lagtligt men definitivt inte terror.

Cyniska rykten gor gallande att PAD sjalva iscensatt flera av de s:k attackerna mot sitt lager for att fa sympati. Huruvida det ar sant eller inte har jag ingen aning om men det star ju klart att PADs delaktighet i det som hande under polisinsatsen ar ytterst tveksamt och flera granater visade sig vara hemtillverkade av PAD-medlemmar.

Vidare kan man ju havda att forstorelsen av publik egendom, misshandeln av taxi/mc-chaffissarna, ockupationen av tv-stationen osv ar ytterliggare skal att klassa dem som terrorister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,hela EU är ju att betrakta som ett Europeiskt LRF, fast helt utan någon form av begåvning när det gäller ekonomi.

Man lägger miljontals kronor på reklamkampanjer mot tobaksanvändning och förbjuder export av snus samtidigt ger man riktat stöd till tobaksodlare i södra europa.

Tidigare var den mest lönsamma grödan att odla inom EU, ingenting. Planterade man ingenting så fick man ju fina bidrag om man lovade att göra ingenting.

Att just göra ingenting är dock inte så enkelt som det låter och därför så övervakade man det mha av fotografering från ovan.

[move]Antieuropeiske Arne [/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vidare kan man ju havda att forstorelsen av publik egendom, misshandeln av taxi/mc-chaffissarna, ockupationen av tv-stationen osv ar ytterliggare skal att klassa dem som terrorister.

Fler saker att lägga på listan över PAD:s terrorisering är skjutningar mot journalistbil och gripandet av två poliser som inte släpptes i första taget (den ena en poliskvinna i vanliga kläder som delade ut flygblad utanför flygplatsen). Länk till misshandeln av taxiförare också med film.

http://www.nationmul...newsid=30089833

http://www.nationmul...newsid=30089757

http://www.nationmul...newsid=30089386

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Polisanmälningarna är bara ett spel för galleriet.

Nu är det ju bara så att någon/några har lämnat in en ”ansökan” till Polisen om att de ska de ska påbörja en förundersökning mot PAD’s ledarskikt. De har ombetts att undersöka hur dessa personer inom PAD är ansvariga för exempelvis ekonomiska förluster mm i samband med och pga ockupationen av flygplatserna mm.

Jag ställer mig frågande till hur en sådan förundersökning skulle få något stöd hos de högre polisbefälen eftersom en sådan handling snuddar vid ”högmålsbrott”. Det är ju ingen hemlighet att personer inom hovet stödjer PAD’s ledarskikt och att då anklaga dessa herrar skulle ju kunna tolkas som att man även vill smutskasta de ”oantastliga” inom hovet – vilket obönhörligen ger otroligt hårda straff för de som indirekt pekar finger åt ett visst håll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sedan var det de tydligen väl beväpnade för att attackera ev. motståndare:

Bangkok. — Polisen fann flera molotovcocktails, hemmagjorda bomber, påkar och macheter runt regeringshuset, säger generalmajor Anan Srihiran på Bangkokpolisen till AFP.

http://hd.se/utrikes...-pad-s-blockad/

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten ,

  vilka motståndare har PAD gått till attack mot ?

Det är ju viss skillnad mellan att försvara sig & att gå till anfall .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten ,

  vilka motståndare har PAD gått till attack mot ?

Det är ju viss skillnad mellan att försvara sig & att gå till anfall .

Hej AnOnYm!

Är det är polisen de hade tänkt sig att använda sina bomber och vapen emot skulle jag föredra ordet attack framför självförsvar!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer antagligen att bli många rättsfall som en direkt följd av regeringens försök att friskriva sig från de brott de begått och ockupationen av parlamentshus och flygplatser. Det vore riktigt illa om inte de som gör en anmälan inte får sin sak opartiskt utredd och därefter ett riktigt domstolsutslag utifrån de lagar som finns.

Säkerligen blir PAD:s ledning dömda för att ha orsakat stora ekonomiska förluster och att ha trotsat domstolens order att utrymma parlament och flygplatser och kanske några andra liknande saker. De Röda bör kanske bli fällda för någon av de genomförda motåtgärderna. Men jag tvivlar på att straffet, eller konsekvenserna av en fällande dom kommer att bli särskilt kännbart för någon.

Skjutandet och granaterna som dödat och skadat människor, misshandel, vandalisering av bilar, och liknande kommer antagligen inte någon organisation att fällas för. Det är inte särskilt troligt att såna aktiviteter varit sanktionerade från varken regeringsmotståndarnas eller regeringssupporternas ledningar. Jag har kanske en naiv och godtrogen inställning i saken, men sett så här i efterhand vill jag ändå tro att ledningarna för respektive grupp har kämpat mycket hårt för att förhindra vandalisering, våldsdåd och liknande. Såna aktiviteter skulle allvarligt skada deras kamp för det de kämpade för och ville genomföra.

Med tanke på den mängd människor som varit direkt engagerade, det extremt spända läget, situationen i massdemonstrationer, många drabbade av svåra ekonomiska förluster, höga insatser (parterna hade mycket att förlora vid nederlag) och en hel del människor som blivit direkt våldsdrabbade så tycker jag att båda parterna, tillsammans med polisen, har lyckats att hålla sina anhängare lugna. Så utifrån situationen och det som hänt så anser jag att ledningarna har hanterat den extremt känsliga situationen mycket bra. Det hade mycket väl kunnat vara tiotusentals döda och skadade, flygplatserna totalt demolerade för mycket lång tid famöver, men såvitt jag vet har inga enorma sammandrabbningar eller besinningslös bärsärk och vandalisering från gruppernas massor inträffat.

Jag hoppas och tror att det är vilsna och panikslagna enstaka individer, inom eller utanför grupperingarna och mindre utomstående ligistgrupper som har utfört de våldsdåd som har inträffat. De ska naturligtvis fällas för de brott de begått. 

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

                      HOJ HOJ

         

                Så du tycker att det är okey att man lamslår flygplatser o andra viktiga byggnader.

                Man kan ju se det så här om du har nån kåll på thai så vet du väl vad spader dam håller på med.

                 

                Om inte så kan jag berätta att thaskin hade goda """""""" med spader dam men dom tog slut

                hon kanske vill ha mer slantar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haller till stor del med WickeH men visst kunde man overvagt att "lata" mobben totalt odelagga WC och andra publika omraden inne pa flygplatserna innan man lamnade dem, typiskt att nar man inte langre var i behov av en mugg slar man sonder den sa andra ska fa lida, varfor demolera 1000 tals bagagevagnar? Varfor riva ner passkontrollhytterna?

Lista kan goras lang, tycker att PAD ledningen skall stallas till ansvar, PAD har visar ett ansikte som ger mycket bitter eftersmak i denna aktion, hoppas det inom var livstid kommer ett enda vettigt politiskt utspel i LOS, men va f-n, med sadana styrande som oppet stodjer denna typ av terrorismhandlingar, ja jag vet att Ni inte tycker dom ar terrorister, men det var bra nara en konfrontation och da hade det varit andra ord i skallan.

Dessutom att domstolen ser till att det kostar rejalt med Bathingar, men det ar val bara en drom?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...