Jump to content
IGNORERAD

Ur askan i elden?


MaiChai

Recommended Posts

http://www.nationmul...newsid=30090097

Utsikten att man väljer Thaksins lojale "enforcer" Chalerm Yoobamrung till caretaker premiärminister kan nog få vem som helst att packa sin väska och ge upp Thailand för gott.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir kokande arg bara för att läsa det hemska namnet... :diablo::diablo::diablo::diablo::diablo:

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man blir kokande arg bara för att läsa det hemska namnet... :diablo::diablo::diablo::diablo::diablo:

Magrood

Hej Magrood,

Ursäkta en okunnig, men vad är så hemskt med namnet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Chalerm Yoobamrung och han söner är ju minst sagt impopulära i Thailand.

Själv reser jag också ragg bara vid åsynen av hans namn.

Jag har följt denne herres framfart sedan 1989, och jag säger bara BURRR...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hinner inte med att dizza Chalerm (chalöm) nu, men googla gärna upp honom och hans gangstersöner så ska du snart få en klar bild av vem han är.

Antar att det är ett dåligt skämt att han skulle bli interimsminister, och att detta förslag bara har kommit upp för att reta gallfeber på PAD anhängarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en himla tur att jag inte bryr mig om politik,  det blir bara tjafs, 

mycke bättre att ta sig en stänkare och lyssna på rock`n roll musik :yes::drunk:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Exactemente!

Varför bekymmra sig om saker man ändå inte kan påverka?

Jag struntar fullständigt i vem som styr Thailand så länge de inte ger sig på barerna och tjejerna och den billiga Sangsomen.

DÅ blir jag arg.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du BTT,  det är ju så gott att bli påverkad utan att påverka

 

                      En skål från ett svalt isaan  :drunk:    

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man blir kokande arg bara för att läsa det hemska namnet... :diablo::diablo::diablo::diablo::diablo:

Magrood

Ojoj, så elak!  :yes:

Ursäkta mig också.nytt namn för mig med.

Kan du berätta..lite grann!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med svarfar, som ar den ende har pa garden av 11 rostberattigade personer som rostade pa PPP, skakar uppgivet pa huvudet. Om de verkligen valjer Yoobamrung sa maste det ju vara med avsikten att tvinga fram en konfrontation, ett storre svin har val anda aldrig skadats i Thailandsk politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske vara nyttigt för Thailand att få en ledare som alla hatar.

Ett snabbt sätt att ena landet.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Skulle kanske vara nyttigt för Thailand att få en ledare som alla hatar.

Ett snabbt sätt att ena landet.

Så här skriver The Nations Editor Tulsathit Taptim om ev möjliga framtida premiärministrar i Thailand.

Det framgår ju ganska tydligt vad han tycker om bl.a Herr Chalerm.

"Dec 4, 2 pm: It's getting a bit ridiculous now but I should have seen this coming. Snoh Thienthong, yes, you heard it right, has emerged as another candidate. With most big names falling out of the picture because of party dissolutions, this is not such a big shock, though. All remotely familiar names are being explored and more fun may be in store.

Anyway, if you put a gun to my head and ask me to choose between Chalerm and Snoh, my choice is simple. Pull the damned trigger."

http://www.nationmul...es_30090182.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar nog ingen roll vem de väljer eftersom premiärministern inte har någon makt i Thailand ändå. Fast om Chalerm blir vald blir också självförnedringen total.  :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Anyway, if you put a gun to my head and ask me to choose between Chalerm and Snoh, my choice is simple. Pull the damned trigger."

Svarmor sade ett liknande uttryck, fritt oversatt: "De ar iaf flexibla, de har suttit i varenda regering sedans Sukhothai var huvudstad. Det spelar ingen roll om det ar royalistisk diktatur eller militardiktatur, vansterregering eller hogerregering, nog fan har de en ministerpost och tar sin del av kakan."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...