Jump to content
Benjamas

Att lura en farang

Recommended Posts

Baa

Hoppas att det funkar för dig men det hoppas nog den stackars italienaren också för sin del.

Det kanske beror lite på vad man har med sig i bagaget, både vad det gäller dåliga erfarenheter och storlek på bankbok. Statistiken säger trots allt att 50 % av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Vet inte om det skiljer sig något på sve-thai-äktenskap men det finns säkert någon som vet.

Det vete fan, om du menar svenska äktenskap, kanske, men att 50% av de som defacto gift sig i Thailand och bor här skulle sluta i skilsmässa, det undrar jag för hur det än är så har de flesta redan ett eller fler äktenskap bakom sig när de kommer hit, och nog har de nog lärt sig att handskas med livet, men visst förekommer det och precis som i så många andra händelser är det ju ingen basunerar ut att nu har Nisse o Noi varit lyckliga i 25 år, utan det är klart som korvspad att det är Olle o Nok som skillde sig man får höra talas om..

Detta innebär förmodligen att Nisse har fler lika lyckligt lottade bröder än Olle, bara det att ingen skvallrar om dom!

• Fint 8

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Moritz

Det vete fan, om du menar svenska äktenskap, kanske, men att 50% av de som defacto gift sig i Thailand och bor här skulle sluta i skilsmässa, det undrar jag för hur det än är så har de flesta redan ett eller fler äktenskap bakom sig när de kommer hit, och nog har de nog lärt sig att handskas med livet, men visst förekommer det och precis som i så många andra händelser är det ju ingen basunerar ut att nu har Nisse o Noi varit lyckliga i 25 år, utan det är klart som korvspad att det är Olle o Nok som skillde sig man får höra talas om..

Detta innebär förmodligen att Nisse har fler lika lyckligt lottade bröder än Olle, bara det att ingen skvallrar om dom!

En farang som bor i Thailand med (hos) sin thailändska fru han tänker sig nog för en extra gång innan han skiljer sig.

Han är ju på samma sätt som thailändskan i Sverige,beroende av frugans och släktens välvilja -  inte minst om alla broar till Sverige är brända. 

Så att det skulle vara 50 procent som skiljer sig där är nog tveksamt.

Men det kanske finns statistik på det med för den som orkar leta :-)

Edited by Moritz
  • Fint 2

Baa

En farang som bor i Thailand med (hos) sin thailändska fru han tänker sig nog för en extra gång innan han skiljer sig.

Han är ju på samma sätt som thailändskan i Sverige,beroende av frugans och släktens välvilja -  inte minst om alla broar till Sverige är brända. 

Finns det säkert, men själv känner jag bara en farang som tagit det klivet själmant, och honom känner jag bättre än någon annan!

Moritz

Finns det säkert, men själv känner jag bara en farang som tagit det klivet själmant, och honom känner jag bättre än någon annan!

Thailändskor som skiljer sig i Sverige stannar väl ofta här -  av många anledningar.

De är duktiga på att bygga upp ett kontaktnät.

Jag undrar om det är lika vanligt att en svensk  man i Thailand gör samma sak och hittar en ny fruga där direkt?

Edited by Moritz

khun-petch

Jag håller med om att man får höra talas om de olyckliga och ej om alla som funkar bra.Jag mår jättebra tillsammans med min gumma

och om det håller i längden det får framtiden visa.

• Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Isan Lover

Tycker att det är hög tid att det kommer en uppföljare till "Private Dancer",

Kanske IsanLover kan skriva en ny varningsnovell som får titeln "Private Farmer" ?

Hej

Ja det skulle nog inte skada om det fanns en sådan också, men dom tjejer som sysslar med vad man skulle vilja kalla rena bedrägerier är oftast inte så intreserade av jordbruksarbete, dom brukar ju oftast avsky hårt arbete i solen.

Mvh isan lover

chiangmai

Esssensern är att har du fått PUT I Sverige stannar du.Trevligt..

Som skild svensk i T ,,,skall du ut...

• Fint 1

Baa

Inte nödvändigtvis, man kan ha ett bra liv ändå om man hunnit skaffa ett socilat nätverk som inte bara består av par, för då är du körd, finns knappt en gift Thaikärring som låter sin man umgås med en sådan dubiös person!

Moritz

Visst är det trevligt - och förskönande att de snygga thailändskorna stannar här.

Edited by Moritz
  • Fint 2

Benjamas

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

• Fint 3

Moritz

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

Så länge man har pengar kvar kan man flytta till ett annat hus eller lägenhet förstås, men det blir

nog dramatisk för de flesta. Därtill kommer att du antagligen får lov att försörja din före detta.

Att frugan och hennes familj (om ni bor tillsammans med dom som många gör) skulle flytta

eller låta dig bo kvar med en ny kvinna är inte troligt, antar jag.

Men visst kan det finnas alla variationer på allt möjligt.

Om man lyssnar på de som planerar att flytta till Thailand så har de inte mycket till övers för Sverige.

Att de inte kan slippa Sink-skatten, till exempel, tar våldsamt emot :-)

Man säljer hus och hem och inredning innan man drar.

Det kan väl sägas att vara de brända broarnas taktik.

Edited by Moritz

Benjamas

Så länge man har pengar kvar kan man flytta till ett annat hus eller lägenhet förstås, men det blir

nog dramatisk för de flesta. Därtill kommer att du antagligen får lov att försörja din före detta.

Att frugan och hennes familj (om ni bor tillsammans med dom som många gör) skulle flytta

eller låta dig bo kvar med en ny kvinna är inte troligt, antar jag.

Men visst kan det finnas alla variationer på allt möjligt.

Om man lyssnar på de som planerar att flytta till Thailand så har de inte mycket till övers för Sverige.

Att de inte kan slippa Sink-skatten, till exempel, tar våldsamt emot :-)

Man säljer hus och hem och inredning innan man drar.

Det kan väl sägas att vara de brända broarnas taktik.

Varför ska man försörja sin föredetta?

Finns väl inga sådana krav i Thailand eller?

Moritz

Varför ska man försörja sin föredetta?

Finns väl inga sådana krav i Thailand eller?

Har en kompis som ville lämna frugan (de var formellt gifta både i Thailand och i väst)

och hon skulle få rätt till en stor del av hans pension från hemlandet enligt vad han berättade till mig.

Han betalade redan en himla massa pengar till ett annat ex för underhåll (gemensamma barn)

och de pengarna drogs "vid källan". Lite retligt eftersom hennes nya man var rik som ett troll

och att de därför i princip kunde använda underhållet till att köpa godis för.

Han uppgav så småningom tanken att flytta ifrån sin Thailändska fru och de lever idag i ett märkligt förhållande

där den andra får göra "som han eller hon vill".

Till exempel att åka till Pattaya och tjäna pengar i baren eller att åka och hälsa på en möjlig partner i Filippinerna :-)

Edited by Moritz

Fredman

Det är i Sverige det finns det bra statistik på. Hur det är i Thailand har jag inte en susning om.

Bhellop

Hade ett snack med tjejen om hur Thai ser på det här med kärlek och pengar, många av hennes vänner tycker att hon är korkad som inte försöker lura mig att köpa hus å andra dyra grejer.

Hon berättade att nu i helgen som var så var det giftermål uppe i Khon Kaen mellan en 67 årig Italienare och en 40 årig Thaitjej, tjejen sa att hennes syster mfl tycker jättesynd om farangen för den här tjejen som han gift sig med älskar honom inte nånting, hon är tydligen bara ute efter hans pengar och han har redan köpt hus och betalade en saftig sinsod. Planen är tydligen att suga ut honom så mycket det går och sen skiljas och ge honom en fot i arslet. Alla hennes vänner vet om det här för det är inget som hymlas med men ingen säger något till farangen.

Hur vanligt är det här eg tror ni?

Kan det inte vare ett försvar från henne också. För att hålla masken uppe inför alla släckt och vänner. Då pengarsyfte ursäktar allt och skapar en acceptans för ens beteende.(över allt i världen.)