Jump to content
IGNORERAD

Att lura en farang


Benjamas

Recommended Posts

Prexis !! "Man ska inte skaffa sig finare fruntimmer än att man törs lämna hemme ensam" Gammalt norrländskt ordspråk. ;)

 

Fritz..

Det som sitter på insidan, hjärtat, är mycket viktigare och det ser inte dom andra gubbarna :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    19

  • Moritz

    18

  • Soengsang

    10

  • Benjamas

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Prexis !! "Man ska inte skaffa sig finare fruntimmer än att man törs lämna henne ensam" Gammalt norrländskt ordspråk. ;)

 

Fritz..

 

 

Det är inte bara norrlänningar som glömmer att det största hotet att bli av med frugan hittas i dom själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

 

Den har jag också hört, men aldrig av en "svärfar". Menar han även dig?

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med om detta, jag skulle aldrig kunna leva i ett förhållande med någon jag inte litade eller som inte litade på mig.

 

Mvh isan lover

Jag tror att alla som blir eller har blivit blåsta sagt samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

PRECIS så är det,om alla kunde komma till den insikten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en tjej är fin eller inte sitter väl i betrakarens och din egen syn på din kvinna. Det finns en utsida och en insida. Vad jag tycker är viktigt mer än att hon är fin. Är vårt samspel. Vi skapar det som passar oss båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att säga något sammanfattande om stereotypen "lättlurad farang"

Att han inte skriver på MPR förstår man, men vem är han då och hur är han.

 

Det enda man kan säga med säkerhet, är att hans förnamn är "Någon" och hans efternamn är "Annan" :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

 

Mja, jag är skeptiskt till att det överhuvudtaget finns BRA kvinnor, det är alltid något som felar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

 

 

 

Vilken insikt är det vi skall komma till? Att någon gubbe i en avlägsen thailändsk by har rätt i att de flesta faranger är korkade? Varför skulle den gubben och du, med två semesterresor till Phuket och ett par veckor i Isaan, vara auktoriteter på det här området eller överhuvudtaget något område?

 

Gubben har sett ett antal faranger gifta sig med "dåliga" kvinnor från "dåliga" familjer och drar slutsatsen att farangerna är korkade. Kanske var det dåliga kvinnor och en korkad farang, det är väl isåfall bra att även dessa människor kan hitta någon att leva med. Kanske var det inga dåliga kvinnor, iallafall inte sämre än gubbens egna dotter, och kanske var inte gubbarna korkade, iallafall inte mer korkade än dotterns gubbe; jag har i vilket fall oerhört svårt att komma till insikten om att alla faranger som är tillsammans med en thailändska är korkade och att det bara skulle vara avskrädet bland thailändska kvinnor som blir tillsammans med en farang baserat på vad en okänd gubbe och du, av alla personer, har för insikt. 

 

Jag känner eller är bekannt med närmare ett hundratal faranger i Bangkok som är tillsammans med en thailändska. De flesta har varit tillsammans i 10-20 år, är relativt jämngammla och har relativt liknande utbildningsnivå, inget konstigare än mina kompisar i Sverige. Sedan är jag bekannt med ett antal svenskar via MPR där åldersskillnaden oftast är något större men jag upplever inte dem heller som korkade och jag tror inte deras fruar är "dåliga kvinnor från dåliga familjer" även om det säkert kan förekomma, precis som på alla andra ställen.

 

Jag tycker det är jävligt tröttsamt med alla misslyckade MPRare som, förmodligen för att inte känna sig riktigt lika ensamma i sin misär, bestämt måste hävda att bara misslyckade faranger gifter sig med en thailändska som givetvis hon är lika misslyckad.

 

Alla kan ha otur någon gång men i längden får de flesta vad de förtjänar och det förändras inte för att man byter jaktmarker.

Ändrades av Herr Chang
Tog bort personangrepp
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag håller med Atom om att den stora majoriteten får den livspartner som personen förtjänar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Atom om att den stora majoriteten får den livspartner som personen förtjänar.

 

Hmm, då har man kanske ändå gjort nåt gott här i livet. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror att alla som blir eller har blivit blåsta sagt samma sak.

 

Även om tjejen älskar dig kan du aldrig gardera dig mot andra influenser utifrån.

 

Släkt, familj eller någon som hon satt sig i skuld till.

 

Jag dömer aldrig tjejerna själva utan dom figurerna som finns i bakgrunden

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även om tjejen älskar dig kan du aldrig gardera dig mot andra influenser utifrån.

 

Släkt, familj eller någon som hon satt sig i skuld till.

 

Jag dömer aldrig tjejerna själva utan dom figurerna som finns i bakgrunden

 

BTT

 

Ja det är nog säkrast att stanna hemma och krypa till kojs helt solokvistens - för vem vet hur det hela skulle kunna sluta - Burrrrr . . . :ahh:  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har blivit rikare både ekonomiskt och på många andra sätt

sedan jag träffade min fru :thumbsup:

 

 

Ibland undrar jag om det är samma Thailand som jag åker till

som en del andra skriver om ???

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har blivit rikare både ekonomiskt och på många andra sätt

sedan jag träffade min fru :thumbsup:

 

 

Ibland undrar jag om det är samma Thailand som jag åker till

som en del andra skriver om ???

Och jag funderar på om det är samma Thailand som jag bor i. Blir ju mörkrädd när jag läser vad en del skriver.

När jag var ny medlem så skrevs det en massa resetrådar,byggtrådar,många trevliga trådar om byliv,storstadsliv,

kärlek m.m.

Visst finns det en del liknande kvar(som tur är)

Men nu startas det hela tiden nya trådar om blåsningar,dumma falanger,dumma Thaiare. Ett helt folkslag

analyseras ned till minsta mikrob,letas fel och brister hela tiden. Konstigt att det finns s.k experter som orkar

hålla på att leta fel hela tiden. Och framförallt märks det att mycket är hörsägen och inte själv-upplevt.

Har rekommenderad MPR för några vänner i Svedala som aldrig varit här.kan väl lugnt påstå att dom

inte direkt är imponerade av vad som skrivs här.

 

Ni som har en så jävla konstig inställning till Thailand och dess befolkning...ETT GOTT RÅD:

ÅK FÖR FAN INTE HIT!!!!

 

P.s Håller inte alltid med ATOM men stor karma från mig för hans sista inlägg här!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken insikt är det vi skall komma till? Att någon gubbe i en avlägsen thailändsk by har rätt i att de flesta faranger är korkade? Varför skulle den gubben och du, med två semesterresor till Phuket och ett par veckor i Isaan, vara auktoriteter på det här området eller överhuvudtaget något område?

 

Gubben har sett ett antal faranger gifta sig med "dåliga" kvinnor från "dåliga" familjer och drar slutsatsen att farangerna är korkade. Kanske var det dåliga kvinnor och en korkad farang, det är väl isåfall bra att även dessa människor kan hitta någon att leva med. Kanske var det inga dåliga kvinnor, iallafall inte sämre än gubbens egna dotter, och kanske var inte gubbarna korkade, iallafall inte mer korkade än dotterns gubbe; jag har i vilket fall oerhört svårt att komma till insikten om att alla faranger som är tillsammans med en thailändska är korkade och att det bara skulle vara avskrädet bland thailändska kvinnor som blir tillsammans med en farang baserat på vad en okänd gubbe och du, av alla personer, har för insikt. 

 

Jag känner eller är bekannt med närmare ett hundratal faranger i Bangkok som är tillsammans med en thailändska. De flesta har varit tillsammans i 10-20 år, är relativt jämngammla och har relativt liknande utbildningsnivå, inget konstigare än mina kompisar i Sverige. Sedan är jag bekannt med ett antal svenskar via MPR där åldersskillnaden oftast är något större men jag upplever inte dem heller som korkade och jag tror inte deras fruar är "dåliga kvinnor från dåliga familjer" även om det säkert kan förekomma, precis som på alla andra ställen.

 

Jag tycker det är jävligt tröttsamt med alla misslyckade MPRare som, förmodligen för att inte känna sig riktigt lika ensamma i sin misär, bestämt måste hävda att bara misslyckade faranger gifter sig med en thailändska som givetvis hon är lika misslyckad.

 

Alla kan ha otur någon gång men i längden får de flesta vad de förtjänar och det förändras inte för att man byter jaktmarker. 

Javisst du känner allt och alla,va kul för dig.Och givetvis har du så klart rätt i allt du säger. :police:

 

Tycker själv att jag dragit min kvot i Thailand för att tycka som jag tycker. "givetvis inte i närheten av dina 1000 åriga besök" Har inte blivit blåst själv men känner många som blivit det. Jag bildar min mening på mina erfarenheter och att inte sen dom stämmer överens med dina kan inte jag hjälpa,sen att du gör personliga påhopp visar lite vad för person du är.

Men lycka till med alla dina över 100 farang kompisar.

Ändrades av Herr Chang
Tog bort personangrepp i citat
Link to comment
Dela på andra sajter

Atom

Tack för dom snälla orden. Man fick vad man förtjänade. Och det är jag jävligt glad för. Så letade man länge också. Tur att man inte ramlade in i första bästa.

HÄRLIGT

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att såna här diskussioner uteslutande blir grova generaliseringar. Många här på mpr klagar på att alla hackar på Thailand & analyserar sönder falang/thai perspektivet.

Korkade faranger, giriga thai osv osv.

Det är väl det som gör ett forum levande eller?

 

Min uppmaning till många där ute inklusive mig själv: Försök emellanåt att släppa negativ fokuset på thailändare. Svårt men livet blir lite ljusare på det sättet.

Tänk på allt trevligt ni får uppleva. Sättet att göra saker annurlunda. Det enkla otvugna sättet att umgås ,ta hand om barn, laga mat osv.

Har inte varit till LOS på snart 2 år nu men fick mig en trevlig aha upplevelse för några veckor sedan när vi delade några flaskor & grillade i hop med ett gäng nyanlända bärplockare.

Att vara på sin vakt & skeptiskt observera allt blir lite tröttsamt med tiden. Sänk garden & bara lev :)

 

Kort sagt: Låt inte det negativa ta över!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är väl inte hela världen om den som är besviken också skriver av sig sin ilska? 

Gula febern kan ju vara väldigt berusande och efter en sådan fylla brukar ju bakfyllan infinna sig hos de flesta. 

En del försöker bota bakfyllan med att genast meta vidare i fiskebyn efter ädelfisk, andra bryter av metspöt i ren ilska och andra byter både fiskeutrustning och vattendrag i syfte att finna en hummer eller i alla fall en lillkrabba.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst du känner allt och alla,va kul för dig.Och givetvis har du så klart rätt i allt du säger. :police:

 

Tycker själv att jag dragit min kvot i Thailand för att tycka som jag tycker. "givetvis inte i närheten av dina 1000 åriga besök" Har inte blivit blåst själv men känner många som blivit det. Jag bildar min mening på mina erfarenheter och att inte sen dom stämmer överens med dina kan inte jag hjälpa,sen att du gör personliga påhopp visar lite vad för person du är.

Men lycka till med alla dina över 100 farang kompisar.

 

 

 

Du får ha precis vilka uppfattningar du vill och att de inte stämmer överens med mina har jag inga problem men det är ju du, i det andra citatet och hundratals liknande dödskalleinlägg du gjort, vill få ha ensamsrätt på hur det ser ut.

 

Jag känner inte någon som råkat illa ut men självklart händer det att en farang blir lurad efter att blivit tillsammans med fel thailändska. I enstaka fall kan det givetvis vara otur men jag skulle tro att det i de flesta fallen är farangen medskyldig; genom otrevlighet, naivitet eller ren dumhet. Det tar normalt sett många månader och även år innan man flyttar ihop med sin svenska tjej och lägger man till kulturskillnader, språkslillnader samt eventuella andra skillnader tar man givetvis en väldig risk om man satsar allt man äger och har efter ett par veckors bekantskap med en thailändska.

 

Om man gång på gång stöter på brudar som är lata, oärliga, korkade och allmännt jävliga och dessutom har polare med samma problem så är det givetvis tacksamt att säga att "sådana är alla thaibrudar som vill bli ihop med faranger", därigenom kan man skjuta upp den ofrånkomliga självanalysen. Det troliga, skulle vilja säga nästan garanterade, faktumet är ju att det är snubben själv som är lat, asocial och allmännt medioker och därför varken kan träffa brudar eller polare som är bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken insikt är det vi skall komma till? Att någon gubbe i en avlägsen thailändsk by har rätt i att de flesta faranger är korkade? Varför skulle den gubben och du, med två semesterresor till Phuket och ett par veckor i Isaan, vara auktoriteter på det här området eller överhuvudtaget något område?

 

Gubben har sett ett antal faranger gifta sig med "dåliga" kvinnor från "dåliga" familjer och drar slutsatsen att farangerna är korkade. Kanske var det dåliga kvinnor och en korkad farang, det är väl isåfall bra att även dessa människor kan hitta någon att leva med. Kanske var det inga dåliga kvinnor, iallafall inte sämre än gubbens egna dotter, och kanske var inte gubbarna korkade, iallafall inte mer korkade än dotterns gubbe; jag har i vilket fall oerhört svårt att komma till insikten om att alla faranger som är tillsammans med en thailändska är korkade och att det bara skulle vara avskrädet bland thailändska kvinnor som blir tillsammans med en farang baserat på vad en okänd gubbe och du, av alla personer, har för insikt. 

 

Jag känner eller är bekannt med närmare ett hundratal faranger i Bangkok som är tillsammans med en thailändska. De flesta har varit tillsammans i 10-20 år, är relativt jämngammla och har relativt liknande utbildningsnivå, inget konstigare än mina kompisar i Sverige. Sedan är jag bekannt med ett antal svenskar via MPR där åldersskillnaden oftast är något större men jag upplever inte dem heller som korkade och jag tror inte deras fruar är "dåliga kvinnor från dåliga familjer" även om det säkert kan förekomma, precis som på alla andra ställen.

 

Jag tycker det är jävligt tröttsamt med alla misslyckade MPRare som, förmodligen för att inte känna sig riktigt lika ensamma i sin misär, bestämt måste hävda att bara misslyckade faranger gifter sig med en thailändska som givetvis hon är lika misslyckad.

 

Alla kan ha otur någon gång men i längden får de flesta vad de förtjänar och det förändras inte för att man byter jaktmarker.

 

 

vilken jäkla tur frugan har haft.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ha precis vilka uppfattningar du vill och att de inte stämmer överens med mina har jag inga problem men det är ju du, i det andra citatet och hundratals liknande dödskalleinlägg du gjort, vill få ha ensamsrätt på hur det ser ut.

 

Jag känner inte någon som råkat illa ut men självklart händer det att en farang blir lurad efter att blivit tillsammans med fel thailändska. I enstaka fall kan det givetvis vara otur men jag skulle tro att det i de flesta fallen är farangen medskyldig; genom otrevlighet, naivitet eller ren dumhet. Det tar normalt sett många månader och även år innan man flyttar ihop med sin svenska tjej och lägger man till kulturskillnader, språkslillnader samt eventuella andra skillnader tar man givetvis en väldig risk om man satsar allt man äger och har efter ett par veckors bekantskap med en thailändska.

 

Om man gång på gång stöter på brudar som är lata, oärliga, korkade och allmännt jävliga och dessutom har polare med samma problem så är det givetvis tacksamt att säga att "sådana är alla thaibrudar som vill bli ihop med faranger", därigenom kan man skjuta upp den ofrånkomliga självanalysen. Det troliga, skulle vilja säga nästan garanterade, faktumet är ju att det är snubben själv som är lat, asocial och allmännt medioker och därför varken kan träffa brudar eller polare som är bättre.

Håller med dig,dit jag vill komma är om att det inte är för pengarna så varför väljer dom en farang och inte en thai ?

Jag känner även vänner som har träffat tjejer som inte luras och dom har det bra.

Men hur man än vrider och vänder på det så får jag ingen annan förklaring att thai tjejer vill ha en farang för ett bättre liv,sen vad det menas kan man ha olika åsikter om.

Men du som känner så många kanske har ett annat svar än jag kommit fram till,så varför väljer en thai tjej en farang ist för en thai,om det inte är för ett bättre liv ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag funderar på om det är samma Thailand som jag bor i. Blir ju mörkrädd när jag läser vad en del skriver.

När jag var ny medlem så skrevs det en massa resetrådar,byggtrådar,många trevliga trådar om byliv,storstadsliv,

kärlek m.m.

Visst finns det en del liknande kvar(som tur är)

Men nu startas det hela tiden nya trådar om blåsningar,dumma falanger,dumma Thaiare. Ett helt folkslag

analyseras ned till minsta mikrob,letas fel och brister hela tiden. Konstigt att det finns s.k experter som orkar

hålla på att leta fel hela tiden. Och framförallt märks det att mycket är hörsägen och inte själv-upplevt.

Har rekommenderad MPR för några vänner i Svedala som aldrig varit här.kan väl lugnt påstå att dom

inte direkt är imponerade av vad som skrivs här.

 

Ni som har en så jävla konstig inställning till Thailand och dess befolkning...ETT GOTT RÅD:

ÅK FÖR FAN INTE HIT!!!!

 

P.s Håller inte alltid med ATOM men stor karma från mig för hans sista inlägg här!!

Läser du trådarna här inne så har alla lite att gnälla på,och det tror jag du gör med så sluta peka med hela handen och rättning i ledet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

När folk gnäller på thaitjejer så blir detta lite känsligt hos en del, men de stötta Mpr-medlemmarna tvekar ju inte inte själva att totalsåga exempelvis thailändska kineser, militärer, poliser och framför allt thailändska politiker, ja då är plötsligt "gnället" objektivt, istället för generaliseringar som beror på ett pyrande thailandsförakt. Ha ha :-)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

När folk gnäller på thaitjejer så blir detta lite känsligt hos en del, de själva tvekar ju inte att totalsåga exempelvis thailändska kineser, militärer, poliser och framför allt thailändska politiker, ja då är plötsligt "gnället" objektivt, istället för generaliseringar som beror på ett pyrande thailandsförakt. Ha ha :-)

Kan bara trycka på karma knappen 1 gång men har får du 100 karma ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...