Jump to content
IGNORERAD

Att lura en farang


Benjamas

Recommended Posts

Guest Fredman

Hur kan man gilla fysik om man inte är vän med matematik?

Edit i farten...

Ja, det kan man faktiskt. Man behöver inte alltid räkna, bara förstå. Sedan är den mer konkret än matematiken som kan vara väldigt abstrakt

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Har du startat eget forum där du både frågar och svara? Nåja, då får man ju de svar man vill ha. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    19

  • Moritz

    18

  • Soengsang

    10

  • Benjamas

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

navion hispania

Tja nu har jag varit sambo i 25 år och det är bara att erkänna utan kärningen så har aldrig jag/vi "lyckas", men så har hon hjälpt mig med allt från att lägga på band och kätting på skotarn, ved, hus, trädgård vår dotter och plantera skogs plant. Jag har konstant dåligt samvete för att jag ger så lite igen, jobbet har alltid kommit först hemma och till sjöss/offshore. Vist det jag som har dragit det  ekonomiska lasset men det hon har gjort är precis lika  viktigt. ved hanteringen  och skogs plantering som hon sköter har sparat många slantar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att falangen inte får äga marken bäddar för blåsning.

Likaledes svårigheterna att bli medborgare.

Sverige gör medborgare av många thai, men inte vice versa.

Har hus i Thailand,som står på mark som jag inte äget,men har gula husboken (tabien baan) samt inskrivet i chanoten, att jag har rätt att bo i huset så länge jag önskar,även om det mot förmodan skulle bli skilmässa eller om frun skulle "gå bort".Så om man vill,så går det att ordna så man känner sig trygg.Det går ju att leasa marken också,på 30 år gånger tre,90 år bör ju räcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att falangen inte får äga marken bäddar för blåsning.

Likaledes svårigheterna att bli medborgare.

Sverige gör medborgare av många thai, men inte vice versa.

 

 

Om man inte får äga marken får man väl bygga på pålar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte får äga marken får man väl bygga på pålar.

Man har väl rätt att skriva hyresavtal på marken.

Sisådär 50 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har väl rätt att skriva hyresavtal på marken.

Sisådär 50 år.

Alldeles eiktigt, även om gumman kurrar som en kattunge kan det hända saker och då gäller det att ha alla papper i ordning, annars kan det komma en "kusin" i finsoffan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller bygga luftslott.

 

Varför inte en husbåt?

Vore käckt att ankra upp på parkeringen och bunkra på Tesco när det är översvämning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att göra som strutsen, stoppa huvudet i sanden..

Mår alla bäst av... :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att göra som strutsen, stoppa huvudet i sanden..

Mår alla bäst av... :)

Rock on!

 

Varför ?

 

Är det så du lever dit liv ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ?

 

Är det så du lever dit liv ?

Nej...Lever mitt liv på mpr..

Det är här jag lär mig allt jag behöver veta...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga att mitt eget förhållande tog slut för jag var för gammal och inte ville köpa hus och planera liv i Thailand och hon är 1o år yngre än mig och först träffa hon en som var bara 5 år äldre än henne och nu sen snart ett år är hon förlåvad med en som är bara 32 år äldre än henne    så ja vad har pengar med i hennes liv 

Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som vet om Private Dancer av Stephen Leather finns på svensk har läst den på engelska och kan rekomendera den men har en kompis som vill läsa den men tycker det är för svårt med engelska    

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bättre att göra som strutsen, stoppa huvudet i sanden..

Mår alla bäst av... :)

Rock on!

 

Nja träffar man en thaitjej bör man ha alla ögon och öron öppna.

 

Inte minst vad gäller tjejens familj, släkt och vänner.

 

Inte göra som många gubbar gör och lämna över allla pengar och viktiga papper i tjejens vård.

 

Fattar inte hur det kan finnas så korkade gubbar

 

Såg ett program nyligen om en engelsman som sålde allt han hade i England när han träffade " kärleken" i Thailand

 

Han byggde hus uppe i isan och det sedvanliga köret.

 

Efter något år stod han där utblottad och utkastad.

 

Frugan var i alla fall så snäll att hon köpte en biljett åt honom hem till England.

 

Av hans tidigare pengar

 

Måste ha känts jävligt bittert

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja träffar man en thaitjej bör man ha alla ögon och öron öppna.

 

Inte minst vad gäller tjejens familj, släkt och vänner.

 

Inte göra som många gubbar gör och lämna över allla pengar och viktiga papper i tjejens vård.

 

Fattar inte hur det kan finnas så korkade gubbar

 

Såg ett program nyligen om en engelsman som sålde allt han hade i England när han träffade " kärleken" i Thailand

 

Han byggde hus uppe i isan och det sedvanliga köret.

 

Efter något år stod han där utblottad och utkastad.

 

Frugan var i alla fall så snäll att hon köpte en biljett åt honom hem till England.

 

Av hans tidigare pengar

 

Måste ha känts jävligt bittert

 

BTT

Jo jag såg också detta program.Nersupen och utblottad åkte han hem.Tjejen fimpade nog gubben pga att han bara ville sitta och dricka.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja träffar man en thaitjej bör man ha alla ögon och öron öppna.

 

Inte minst vad gäller tjejens familj, släkt och vänner.

 

Inte göra som många gubbar gör och lämna över allla pengar och viktiga papper i tjejens vård.

 

Fattar inte hur det kan finnas så korkade gubbar

 

Såg ett program nyligen om en engelsman som sålde allt han hade i England när han träffade " kärleken" i Thailand

 

Han byggde hus uppe i isan och det sedvanliga köret.

 

Efter något år stod han där utblottad och utkastad.

 

Frugan var i alla fall så snäll att hon köpte en biljett åt honom hem till England.

 

Av hans tidigare pengar

 

Måste ha känts jävligt bittert

 

BTT

Det finns många andra 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YXjPJqbUNpc&feature=player_embedded

https://www.youtube.com/watch?v=mOjVYFuRgtk&feature=player_embedded

https://www.youtube.com/watch?v=_zo17PfHyHU&feature=player_embedded

https://www.youtube.com/watch?v=GVFpnM03X0M&feature=player_embedded

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja träffar man en thaitjej bör man ha alla ögon och öron öppna.

 

Inte minst vad gäller tjejens familj, släkt och vänner.

 

Inte göra som många gubbar gör och lämna över allla pengar och viktiga papper i tjejens vård.

 

Fattar inte hur det kan finnas så korkade gubbar

 

Såg ett program nyligen om en engelsman som sålde allt han hade i England när han träffade " kärleken" i Thailand

 

Han byggde hus uppe i isan och det sedvanliga köret.

 

Efter något år stod han där utblottad och utkastad.

 

Frugan var i alla fall så snäll att hon köpte en biljett åt honom hem till England.

 

Av hans tidigare pengar

 

Måste ha känts jävligt bittert

 

BTT

 

Och då kommer alla andra också att bli det, för det finns ju absolut inga variationer på folk o folk!

Det är imponerande att någon orkar komma med samma tjat hundraelva gånger, blir man inte trött på sig själv då?

Sen finns det ju de som har det bra också. fast det klarar du inte av att fatta!

Måste vara jäkla kul att ha en tråd som passar dina vetenskapliga utredningar!

Eller hur barvetarengelskläraren!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag såg också detta program.Nersupen och utblottad åkte han hem.Tjejen fimpade nog gubben pga att han bara ville sitta och dricka.

Mycket möjligt, fast kanske han kunde få tillbaks en del av det kapital han hade satsat på familjen..

Inte för mycket att begära.

Vem vet, han kanske söp ner sig efter han hade blivit lämnad... Ingen som vet, bara de inblandade...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt, fast kanske han kunde få tillbaks en del av det kapital han hade satsat på familjen..

Inte för mycket att begära.

Vem vet, han kanske söp ner sig efter han hade blivit lämnad... Ingen som vet, bara de inblandade...

Rock on!

Visst kan det vara så.En biljett och en fot i arslet var det enda han fick.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

"You see, the problem is that god gave men both a penis and a brain. But only enough blood to run one at a time"

 

Citat: Robin Williams

 

Frågan man ska och bör ställa sig är om man hade gjort samma huvudlösa investeringar ifall man exempelvis träffat en Norska? De hade nog de flesta inte gjort.

 

Ska man bygga ett seriöst förhållande så måste man gå in i det hela på någorlunda jämn nivå. Trivs man inte med bylivet-och ärligt talat hur många faranger trivs egentligen med det uppe i Nakhorn Nowhere-så finns det ju ingen anledning att bygga ett skrytbygge till hus däruppe bara för att tillfredställa thailändarnas skrytbehov?

 

Lägg lite slantar på att rusta upp det redan existerande huset istället, det är ju ändå bara max 2 veckor om året man är där.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"You see, the problem is that god gave men both a penis and a brain. But only enough blood to run one at a time"

Citat: Robin Williams

Frågan man ska och bör ställa sig är om man hade gjort samma huvudlösa investeringar ifall man exempelvis träffat en Norska? De hade nog de flesta inte gjort.

Ska man bygga ett seriöst förhållande så måste man gå in i det hela på någorlunda jämn nivå. Trivs man inte med bylivet-och ärligt talat hur många faranger trivs egentligen med det uppe i Nakhorn Nowhere-så finns det ju ingen anledning att bygga ett skrytbygge till hus däruppe bara för att tillfredställa thailändarnas skrytbehov?

Lägg lite slantar på att rusta upp det redan existerande huset istället, det är ju ändå bara max 2 veckor om året man är där.

Ajaj, nu har du skitit i de blå skåpet.. :)

Nu kommer djungelGeorge, bananTarzan och resten av pöbeln att attackera dig, nu har du svurit i kyrkan... :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då kommer alla andra också att bli det, för det finns ju absolut inga variationer på folk o folk!

Det är imponerande att någon orkar komma med samma tjat hundraelva gånger, blir man inte trött på sig själv då?

Sen finns det ju de som har det bra också. fast det klarar du inte av att fatta!

Måste vara jäkla kul att ha en tråd som passar dina vetenskapliga utredningar!

Eller hur barvetarengelskläraren!

Hahaha det där med självinsikt är inte din starka sida va ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...