Jump to content
Guest

Var träffa "svenska thaikvinnor"?

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tallviking
I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

Skillnaden mellan BTT och "halva svenska folket" är att han anser sig vara expert på allt och alla i Thailand

jrk
I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

Jag är beredd att hålla med att det har blivit tjatigt,men att ge någon råd när man inte har varit i Thailand på det här seklet njaaaa.

Hoppas Ts hittar det han söker.

Mvh jrk.

Baa

Nja, rett ut att det varit en svensk vid namn Peter som eventuellt jobbat där för 10 år sedan är väl knappast något bevis!

Fast det kan ju finnas en del sanning i svaret men det friseras ju alltsom oftast till oigenkännlighet!

Nu tror jag att han kanhända varit i Thailand, men allt denne "man" skriver bör man nog ta med minst två nypor salt, för det mesta har han läst och resten är rena fantasier!

Du kan väl inte ha undgått att se att så fort det kommit en följdfråga ändrar han sitt tidigare svar eller så återkommer han med ett utdrag ur Wikipedia eller google!

Edited by Baa

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Wangthong
Alla tjejerna sa ofta att I love you too much men jag tror det fanns en hotbild från dom thailändska männen i bakgrunden

BTT

Att du med all din erfarenhet väljer ut thaitjejer med thaimän.

• Fint 1

broder tuk tuk
Nja, rett ut att det varit en svensk vid namn Peter som eventuellt jobbat där för 10 år sedan är väl knappast något bevis!

Fast det kan ju finnas en del sanning i svaret men det friseras ju alltsom oftast till oigenkännlighet!

Nu tror jag att han kanhända varit i Thailand, men allt denne "man" skriver bör man nog ta med minst två nypor salt, för det mesta har han läst och resten är rena fantasier!

Du kan väl inte ha undgått att se att så fort det kommit en följdfråga ändrar han sitt tidigare svar eller så återkommer han med ett utdrag ur Wikipedia eller google!

Jaså så är  det?

Men om man nu lägger till att denne Peter faktiskt visat sig ett antal gånger i Göteborg för ett antal forummedlemmar plus Clion själv och mama utanför seven och en kvinnlig lärare i Pattaya bekräftar för Clion via foto att just denne Peter faktiskt suttit utanför seven eleven och jobbat tillsammans med den kvinnliga lärarinnan, tycker du inte då att alla bitarna faller på plats?

Om nu någon ljuger i sammanhanget, vem skulle det vara?

Peter, Clion eller de två personerna i Thailand??

Men huvudfrågan blir ju vad det ska vara för mening med att sitta och ljuga ihop historier på ett forum om sin vistelse i Thailand.

Jag tycker frågan om huruvida BTT jobbat i Thailand eller inte utreddes med Clions starka bevis.

BTT

• Fint 6

broder tuk tuk
Att du med all din erfarenhet väljer ut thaitjejer med thaimän.

Inget man kan genomskåda när det gäller tjejerna i barerna i Pattaya

BTT

• Fint 1

Nils Andersson
Jaså så är  det?

Men om man nu lägger till att denne Peter faktiskt visat sig ett antal gånger i Göteborg för ett antal forummedlemmar plus Clion själv och mama utanför seven och en kvinnlig lärare i Pattaya bekräftar för Clion via foto att just denne Peter faktiskt suttit utanför seven eleven och jobbat tillsammans med den kvinnliga lärarinnan, tycker du inte då att alla bitarna faller på plats?

Men huvudfrågan blir ju vad det ska vara för mening med att sitta och ljuga ihop historier på ett forum om sin vistelse i Thailand.

Jag tycker frågan om huruvida BTT jobbat i Thailand eller inte utreddes med Clions starka bevis.

BTT

BTT

Är det inte bättre att du lägger ut bilder där du är med på i Thailand för att bevisa att du varit där och för att få slut på snacket.

• Fint 4

Baa
Jaså så är  det?

BTT

Jisses, har du verkligen jobbat som lärare utanför7/11? Imponerande skola!

Lite mer får du nog komma med, jag har ju sagt att jag tror att du visst kan ha varit i Thailand, men inte fan som privatlärare år ministrar och polischefer, det är du inte kapabel till! Bara ett exempel på dina utsvävande äventyr!

Edited by Baa

broder tuk tuk
Jisses, har du verkligen jobbat som lärare utanför7/11? Imponerande skola!

Lite mer får du nog komma med, jag har ju sagt att jag tror att du visst kan ha varit i Thailand, men inte fan som privatlärare år ministrar och polischefer, det är du inte kapabel till! Bara ett exempel på dina utsvävande äventyr!

Jodå jag hade tom en hel klass med poliser på BEC i Pattaya under tre månader.

Inget ovanligt att arbetsgivare i Thailand skickar sina anställda till olika språkskolor för att lära sig bättre engelska.

Inte minst inom restaurang och hotelnäringen är detta vanligt förekommande.

Du som enligt uppgift bott tio år i Thailand borde ju veta att kunskaper i just engelska är hårdvaluta i Thailand och ofta en väg till bättre jobb och högre lön

BTT

• Fint 4

Baa
Jodå jag hade tom en hel klass med poliser på BEC i Pattaya under tre månader.

Inget ovanligt att arbetsgivare i Thailand skickar sina anställda till olika språkskolor för att lära sig bättre engelska.

Inte minst inom restaurang och hotelnäringen är detta vanligt förekommande.

Du som enligt uppgift bott tio år i Thailand borde ju veta att kunskaper i just engelska är hårdvaluta i Thailand och ofta en väg till bättre jobb och högre lön

BTT

Jaha, nu kommer det nya påståenden igen, får man fråga varför du inte tidigare redovisat dina påstådda läraruppdrag när det ställts frågor om ditt havande och görande i Pattis?

Jo visst kan det förekomma med sådana grupper, men i så fall väljer man väl en skola med engelska lärare, inte någon liten språkstudio med tvivelaktiga lärare som kollar porrfilm i lärarrummet och nyttjar bartjejer!

Snart är det 11..

Edited by Baa

broder tuk tuk
Jo visst kan det förekomma, men i så fall väljer man väl en skola med engelska lärare, inte någon liten språkstudio med tvivelaktiga lärare som kollar porrfilm i lärarrummet och nyttjar bartjejer!

Snart är det 11..

Jag märker att du inte har någon som helst kunskap om hur det funkar på dom privata språkskolorna i Thailand.

Som allt annat i Thailand handlar det om att tjäna pengar och minimera utgifterna.

Kan man ex anställa en svensk snickare med falska intyg och betala honom 6000 baht i månaden och påstå att han är infödd engelsman så finns det inga skrupler.

Ägare till privata språkskolor kör i de flesta fall med lärare utan behörighet.

De flesta thaiare kan inte höra skillnad på en engelsman från Chester och en tysk från Dortmund.

Det räcker att svensken eller tysken har ett hyfsat engelskt uttal och ordförråd.

De verkligt kvalificerade engelskfödda lärarna hittar du inte på dom mindre språkskolorna.

BTT

• Fint 2

broder tuk tuk
Skillnaden mellan BTT och "halva svenska folket" är att han anser sig vara expert på allt och alla i Thailand

Nu är du nog allt lite fel ute.

Jag är inte expert på allt i Thailand. Du ex vet säkert mer än vad jag vet om husbygge och bilinköp. Däremot kan jag nog påstå att jag vet mer än vad du vet om livet bland barerna i Pattaya.

BTT

• Fint 6

Jive
Jag märker att du inte har någon som helst kunskap om hur det funkar på dom privata språkskolorna i Thailand.

Som allt annat i Thailand handlar det om att tjäna pengar och minimera utgifterna.

Kan man ex anställa en svensk snickare med falska intyg och betala honom 6000 baht i månaden och påstå att han är infödd engelsman så finns det inga skrupler.

Ägare till privata språkskolor kör i de flesta fall med lärare utan behörighet.

De flesta thaiare kan inte höra skillnad på en engelsman från Chester och en tysk från Dortmund.

Det räcker att svensken eller tysken har ett hyfsat engelskt uttal och ordförråd.

De verkligt kvalificerade engelskfödda lärarna hittar du inte på dom mindre språkskolorna.

BTT

Jag har hört många thailändare säga, att de har mycket lättare att förstå och prata engelska med någon som pratar "skolengelska" utan dialekt, typ en svensk eller någon annan som inte har engelska som modersmål (t ex britt, aussie och amerikan).