Jump to content
IGNORERAD

Var träffa "svenska thaikvinnor"?


Oregistrerad

Recommended Posts

Åk till Gävle! Där finns det tusental av dessa varelser!!

Här finns dom i överflöd, men dom som är singlar skulle jag inte rekommendera pga alla springer ute minst 4 dagar i veckan och super sen är dom speltorskar och gold diggers.Finns säkert nån bra som är singel men dom växer tyvärr inte på träden här
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Moritz

    13

  • Baa

    12

  • Wangthong

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du har vägarna förbi Sthlm så kan du gå till thailändska tigern, en thaikrog där det är relativt lätt att få med sig någon hem om man så vill :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ingen kompis eller arbetskamrat som är tillsammans med en thaitjej ?  Isåfall kan du kanske bekanta dig mer mig dom , och jag kan nästan garantera att thaitjejen har en drös väninnor som inget annat önskar sig än att sätta sina klor i en riktig 16-taggare . LYCKA Till :thumbsup:

 

 

Finns gott om f.d. prostituerade som vill ha en rejäl farang.

 

Bara att välja bland utbudet.

 

Jag var ute i Jakobsberg i går kväll och där var ca 50 % av tjejerna thai på krogen.

 

Åk dit och träffa din drömtjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati
Har du ingen kompis eller arbetskamrat som är tillsammans med en thaitjej ?  Isåfall kan du kanske bekanta dig mer mig dom , och jag kan nästan garantera att thaitjejen har en drös väninnor som inget annat önskar sig än att sätta sina klor i en riktig 16-taggare . LYCKA Till :thumbsup:

ja på det sättet så träffade jag min första thailändska flickvän.

 

höll I 2 år tills hon träffade en gubbe med större plånbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det utan tvekan. Fördelen om hon har egen inkomst är förstås att du kan vara mer säker på att - om hon visar intresse - inte bara är intresserad av plånboken. Det kan ta lång tid innan man kan vara säker på när det det gäller tjejerna som bor i Thailand. 

 

Själv träffade min flickvän på ThaiLoveLinks för snart två år sen. Numera är jag dock ganska säker på att det inte bara är pengarna hon vill ha. Hon har varit här tre gånger, sammanlagt ett år, på besöksvisum. Men i början på nästa år är det tänkt att hon ska ansöka om att flytta hit för att bli sambo med mig och försöka lära sig så pass med svenska att hon kan jobba. En komplikation är hennes dotter är bara 5 år och hon ska inte flytta hit. Hennes mamma tar hand om henne och har hela tiden gjort det, även med hjälp av hennes systrar. 

 

Jag ska erkänna att jag faktiskt i försökte visa intresse för några "svenska" thailändskor på ThailLoveLinks, men utan respons. När de gäller tjejerna i Thailand så var det ju snarare tvärtom, det rasade in erbjudanden mer eller mindre dagligen, så det var ju lockande. :crazy:

Många av dem var nog faktiskt seriöst intresserade av ett långt förhållande. Men man måste förstå att ekonomisk trygghet är viktigt om hon är ensamstående med barn och har väldigt liten inkomst. Det tycker jag inte är så konstigt. Jag tycker inte att det är att bli utnyttjad om man bidrar en del för att hon ska få det lite lättare. Det tycker jag är ett sätt att visa att jag bryr mig om hur hon har det. Men som sagt, det måste finnas äkta kärlek också, och det måste märkas att hon faktiskt är nöjd med sexet också. Då tror jag det kan finnas förutsättningar att hon inte lockas av att byta upp sig när hon kommer till Sverige. Min flickvän är rätt många år yngre än mig och då finns ju den risken. Samtidigt är hon inte så snygg att hon drar till sig män, fast hon i mina ögon är sexig och attraktiv.  :crazy:

 

 

Jag träffade min fru via TLL.

 

När jag la in min profil så fick jag hundratals intresseanmälningar första dygnet och massa som ville chatta. Jag lärde mig ganska snabbt att här fanns en hel del bargirls, vilka jag inte ville träffa.

 

Anledningen till mitt försök var att jag var så jävla trött på dessa bargirls, som jag anser har fått en mental störning av yrket, och ville träffa en vanlig thailändsk tjej.

 

Jag inbillar mig att jag lyckades sortera bort dem och jag åkte och träffade den utvalde. Idag är hon min fru och vi har ett bra liv i Sverige efter hennes tre år här. Hon har PUT sen ett år tillbaka och hennes barn lever med oss. Hon har inte lämnat mig efter hon fått UT och jag vet att hon gillar mig. Jag vet att hon är orolig för att jag skall titta på andra tjejer. Jag tror att mitt urval skulle gälla även svenska tjejer, bortsett dom som ville ha "en kille som kan laga mat medan jag dricker  ett glas vin", som många svenska tjejer hade i sin profil.

 

Jag valde att inte titta på för unga tjejer för jag hade vuxna barn och ville ha en respektabel dam och gjorde mitt urval av detta. Jag har inte ångrat mitt urval och vet idag att många skulle vilja ha en tjej som min.

 

Hon är en som alla tycker om, och säger att hon är "lovely", oberoende om det gäller jobb eller privat. Hon är en pärla helt enkelt, som inte är helt fattig heller,vilket inte är en nackdel.

 

Tyvärr har jag sett en hel del som är tvärtemot vad jag beskriver, så allt är inte som min version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla tjejerna sa ofta att I love you too much men jag tror det fanns en hotbild från dom thailändska männen i bakgrunden

 

BTT

7/11 personalen eller? hihi

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att kunna genomskåda om kärleken är ömsesidig vilket inte är den enklaste sak i världen. Särskilt inte om man sitter i Pattaya och ständigt är på lyran.

 

Men man kan nog utgå ifrån att dom flesta normala kvinnor inte enbart säljer sig för att få ett bättre liv.

 

Någon form av tycke måste ändå finnas annars kan man inte stå ut att leva ihop med någon under en längre tid.

 

Under mina tidiga barår i Pattaya blev jag itutad att vi faranger är lätt utbytbara.

 

Den synen har jag faktiskt reviderat en del numera och har kommit till insikten att tjejen givetvis inte gärna byter ut en farang om hon tycker om honom såvida han inte hamnar helt på sniskan, vilket ju händer då och då

 

BTT

De där två fraserna ger en mycket klarare bild över dina googleäventyr, anade att det va nåt sånt du läst!

 

HaHa..vem fan vill sitta vid ett stenbord och sörpla nudelsoppa vareviga dag!

Har man inte råd ska man inte köpa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Jag gav konsekvent 1000 baht per dag i reda pengar åt mina longtimare i Pattaya så där gick ingen nöd på dom tjejerna.

 

Får man 1000 baht per dag anser jag nog att man själv kan betala sin mat.

 

Dessutom fick dom husrum i en hyfsat bra lägenhet i center condo med air-con och tv och andra bekvämligheter så varför dom stack tillbaka till thaimannen kan man ju fundera över.

 

Men vem kan förklara en thailändskas tänkesätt??

 

BTT

Ja du kan i alla fall inte!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade min fru via TLL.

 

När jag la in min profil så fick jag hundratals intresseanmälningar första dygnet och massa som ville chatta. Jag lärde mig ganska snabbt att här fanns en hel del bargirls, vilka jag inte ville träffa.

 

Anledningen till mitt försök var att jag var så jävla trött på dessa bargirls, som jag anser har fått en mental störning av yrket, och ville träffa en vanlig thailändsk tjej.

Att säga att de fått en mental störning är kanske att ta i.

Jag skulle säga att de fått dåliga erfarenheter med män som lovar runt och håller tunt, inte minst faranger.

 

Efter ett antal år med många skitstövlar och brutna löften drar de männen över samma kam och resonerar antagligen

att dom kan man lika gärna blåsa - och ännu lättare på distans för de tänker ju ändå aldrig komma.

 

En skeptisk inställning de till viss del har gemensam med härdade svenska kvinnor som jagar kött på svenska barer.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hamna du på sniskan efter som du värkar bo ensam fortfarande. Eller vad hände med dina resor.

Han har alldrig varit i Thailand fysiskt,bara i sina välutvecklade drömmar.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har alldrig varit i Thailand fysiskt,bara i sina välutvecklade drömmar.

Mvh jrk

 

I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

Link to comment
Dela på andra sajter

I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

 

 

Skillnaden mellan BTT och "halva svenska folket" är att han anser sig vara expert på allt och alla i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

Jag är beredd att hålla med att det har blivit tjatigt,men att ge någon råd när man inte har varit i Thailand på det här seklet njaaaa.

Hoppas Ts hittar det han söker.

Mvh jrk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är beredd att hålla med att det har blivit tjatigt,men att ge någon råd när man inte har varit i Thailand på det här seklet njaaaa.

Hoppas Ts hittar det han söker.

Mvh jrk.

 

Bestrida hans påståenden då, i stället. Gå efter bollen.

Ena ögonblicket sitter han utan för 7/11 och äter nudlar bara för att i nästa inlägg aldrig varit där.

 

Om han varit lärare och bott i Thailand ett antal sammanhängande månader vet han fan så mycket mer

än de som turistat där en enda gång eller gör det några veckor varje år.

När det var kan väl för tusan inte spela roll - andra skryter med att de var där första gången på 70- och 80-talet.

 

Att det sedan pyntas på de redan dråpliga erfarenheterna, må vara så. Det är han inte ensam om.

Det betingar inte det straff vi alla får ta genom att utsättas för oändliga påståenden från folk som aldrig träffat honom

om snålhet, okunskap och lögnaktighet som egentligen inte borde vara tillåtet att använda mot några medlemmar.

 

Det är omöjligt att ignorera alla de som håller på att spamma trådar genom att haka på andras ovett och de samma

skriver dessutom intressanta inlägg när de inte är upptagna med det.

 

Då är det väl ändå lättare för er som inte tål honom, att ignorera en enda skribent.

Till glädje för både honom, er själva och alla andra.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

I all välmening tycker jag det är lite tjatigt med alla som så fort BTT skriver något ska skriva att han aldrig varit i Thailand. Vill minnas att Clion redan rett ut detta och hittat bevis på plats för det han sagt.

Dessutom, vem har inte varit i Thailand idag? Är väl typ halva Sveriges befolkning som nån gång varit där.

Nja, rett ut att det varit en svensk vid namn Peter som eventuellt jobbat där för 10 år sedan är väl knappast något bevis!

Fast det kan ju finnas en del sanning i svaret men det friseras ju alltsom oftast till oigenkännlighet!

Nu tror jag att han kanhända varit i Thailand, men allt denne "man" skriver bör man nog ta med minst två nypor salt, för det mesta har han läst och resten är rena fantasier!

Du kan väl inte ha undgått att se att så fort det kommit en följdfråga ändrar han sitt tidigare svar eller så återkommer han med ett utdrag ur Wikipedia eller google!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla tjejerna sa ofta att I love you too much men jag tror det fanns en hotbild från dom thailändska männen i bakgrunden

 

BTT

Att du med all din erfarenhet väljer ut thaitjejer med thaimän.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Nja, rett ut att det varit en svensk vid namn Peter som eventuellt jobbat där för 10 år sedan är väl knappast något bevis!

Fast det kan ju finnas en del sanning i svaret men det friseras ju alltsom oftast till oigenkännlighet!

Nu tror jag att han kanhända varit i Thailand, men allt denne "man" skriver bör man nog ta med minst två nypor salt, för det mesta har han läst och resten är rena fantasier!

Du kan väl inte ha undgått att se att så fort det kommit en följdfråga ändrar han sitt tidigare svar eller så återkommer han med ett utdrag ur Wikipedia eller google!

 

Jaså så är  det?

 

Men om man nu lägger till att denne Peter faktiskt visat sig ett antal gånger i Göteborg för ett antal forummedlemmar plus Clion själv och mama utanför seven och en kvinnlig lärare i Pattaya bekräftar för Clion via foto att just denne Peter faktiskt suttit utanför seven eleven och jobbat tillsammans med den kvinnliga lärarinnan, tycker du inte då att alla bitarna faller på plats?

Om nu någon ljuger i sammanhanget, vem skulle det vara?

Peter, Clion eller de två personerna i Thailand??

 

Men huvudfrågan blir ju vad det ska vara för mening med att sitta och ljuga ihop historier på ett forum om sin vistelse i Thailand.

 

Jag tycker frågan om huruvida BTT jobbat i Thailand eller inte utreddes med Clions starka bevis.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Att du med all din erfarenhet väljer ut thaitjejer med thaimän.

 

Inget man kan genomskåda när det gäller tjejerna i barerna i Pattaya

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nils Andersson
Jaså så är  det?

 

Men om man nu lägger till att denne Peter faktiskt visat sig ett antal gånger i Göteborg för ett antal forummedlemmar plus Clion själv och mama utanför seven och en kvinnlig lärare i Pattaya bekräftar för Clion via foto att just denne Peter faktiskt suttit utanför seven eleven och jobbat tillsammans med den kvinnliga lärarinnan, tycker du inte då att alla bitarna faller på plats?

Om nu någon ljuger i sammanhanget, vem skulle det vara?

Peter, Clion eller de två personerna i Thailand??

 

Men huvudfrågan blir ju vad det ska vara för mening med att sitta och ljuga ihop historier på ett forum om sin vistelse i Thailand.

 

Jag tycker frågan om huruvida BTT jobbat i Thailand eller inte utreddes med Clions starka bevis.

 

BTT

BTT

Är det inte bättre att du lägger ut bilder där du är med på i Thailand för att bevisa att du varit där och för att få slut på snacket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså så är  det?

 

Men om man nu lägger till att denne Peter faktiskt visat sig ett antal gånger i Göteborg för ett antal forummedlemmar plus Clion själv och mama utanför seven och en kvinnlig lärare i Pattaya bekräftar för Clion via foto att just denne Peter faktiskt suttit utanför seven eleven och jobbat tillsammans med den kvinnliga lärarinnan, tycker du inte då att alla bitarna faller på plats?

Om nu någon ljuger i sammanhanget, vem skulle det vara?

Peter, Clion eller de två personerna i Thailand??

 

Men huvudfrågan blir ju vad det ska vara för mening med att sitta och ljuga ihop historier på ett forum om sin vistelse i Thailand.

 

Jag tycker frågan om huruvida BTT jobbat i Thailand eller inte utreddes med Clions starka bevis.

 

BTT

Jisses, har du verkligen jobbat som lärare utanför7/11? Imponerande skola!

Lite mer får du nog komma med, jag har ju sagt att jag tror att du visst kan ha varit i Thailand, men inte fan som privatlärare år ministrar och polischefer, det är du inte kapabel till! Bara ett exempel på dina utsvävande äventyr!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jisses, har du verkligen jobbat som lärare utanför7/11? Imponerande skola!

Lite mer får du nog komma med, jag har ju sagt att jag tror att du visst kan ha varit i Thailand, men inte fan som privatlärare år ministrar och polischefer, det är du inte kapabel till! Bara ett exempel på dina utsvävande äventyr!

 

Jodå jag hade tom en hel klass med poliser på BEC i Pattaya under tre månader.

 

Inget ovanligt att arbetsgivare i Thailand skickar sina anställda till olika språkskolor för att lära sig bättre engelska.

 

Inte minst inom restaurang och hotelnäringen är detta vanligt förekommande.

 

Du som enligt uppgift bott tio år i Thailand borde ju veta att kunskaper i just engelska är hårdvaluta i Thailand och ofta en väg till bättre jobb och högre lön

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå jag hade tom en hel klass med poliser på BEC i Pattaya under tre månader.

 

Inget ovanligt att arbetsgivare i Thailand skickar sina anställda till olika språkskolor för att lära sig bättre engelska.

 

Inte minst inom restaurang och hotelnäringen är detta vanligt förekommande.

 

Du som enligt uppgift bott tio år i Thailand borde ju veta att kunskaper i just engelska är hårdvaluta i Thailand och ofta en väg till bättre jobb och högre lön

 

BTT

Jaha, nu kommer det nya påståenden igen, får man fråga varför du inte tidigare redovisat dina påstådda läraruppdrag när det ställts frågor om ditt havande och görande i Pattis?

Jo visst kan det förekomma med sådana grupper, men i så fall väljer man väl en skola med engelska lärare, inte någon liten språkstudio med tvivelaktiga lärare som kollar porrfilm i lärarrummet och nyttjar bartjejer!

Snart är det 11..

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jo visst kan det förekomma, men i så fall väljer man väl en skola med engelska lärare, inte någon liten språkstudio med tvivelaktiga lärare som kollar porrfilm i lärarrummet och nyttjar bartjejer!

Snart är det 11..

 

Jag märker att du inte har någon som helst kunskap om hur det funkar på dom privata språkskolorna i Thailand.

 

Som allt annat i Thailand handlar det om att tjäna pengar och minimera utgifterna.

 

Kan man ex anställa en svensk snickare med falska intyg och betala honom 6000 baht i månaden och påstå att han är infödd engelsman så finns det inga skrupler.

 

Ägare till privata språkskolor kör i de flesta fall med lärare utan behörighet.

 

De flesta thaiare kan inte höra skillnad på en engelsman från Chester och en tysk från Dortmund.

 

Det räcker att svensken eller tysken har ett hyfsat engelskt uttal och ordförråd.

 

De verkligt kvalificerade engelskfödda lärarna hittar du inte på dom mindre språkskolorna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Skillnaden mellan BTT och "halva svenska folket" är att han anser sig vara expert på allt och alla i Thailand

 

Nu är du nog allt lite fel ute.

 

Jag är inte expert på allt i Thailand. Du ex vet säkert mer än vad jag vet om husbygge och bilinköp. Däremot kan jag nog påstå att jag vet mer än vad du vet om livet bland barerna i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag märker att du inte har någon som helst kunskap om hur det funkar på dom privata språkskolorna i Thailand.

 

Som allt annat i Thailand handlar det om att tjäna pengar och minimera utgifterna.

 

Kan man ex anställa en svensk snickare med falska intyg och betala honom 6000 baht i månaden och påstå att han är infödd engelsman så finns det inga skrupler.

 

Ägare till privata språkskolor kör i de flesta fall med lärare utan behörighet.

 

De flesta thaiare kan inte höra skillnad på en engelsman från Chester och en tysk från Dortmund.

 

Det räcker att svensken eller tysken har ett hyfsat engelskt uttal och ordförråd.

 

De verkligt kvalificerade engelskfödda lärarna hittar du inte på dom mindre språkskolorna.

 

BTT

 

Jag har hört många thailändare säga, att de har mycket lättare att förstå och prata engelska med någon som pratar "skolengelska" utan dialekt, typ en svensk eller någon annan som inte har engelska som modersmål (t ex britt, aussie och amerikan).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...