Jump to content
IGNORERAD

Var träffa "svenska thaikvinnor"?


Oregistrerad

Recommended Posts

Och hur många år grundar du dom empiriska studierna på? En gång i Thailand och frugan har bott här i ett år var det va?

 

Är det något negativt om uppför sig som svenska kvinnor eller misstolkar jag ditt inlägg? 

 

Du borde nog prata med bananen o hans följe för då räcker det inte med 50 år i Sverige för att "bli svensk" :)

 

Själv hade jag nog gjort som Ts och sökt mig en etablerad dam om det skulle skita sig med frugan, orkar inte gå igenom alla procedurer igen//Lp

Om thailändskor i Thailand hade varit precis som svenska kvinnor så hade jag nog letat upp en svensk kvinna istället.

 

Thailändskor är duktiga på att anpassa sig och "försvenskas" ganska fort, till skillnad från en del andra folkgrupper.

 

Om jag flyttar till japan och anammar kulturen, blir japansk medborgare (om det går), lär mig språket och lever där resten av livet, så spelar det ingen roll, jag kommer givetvis alltid att ses som en utlänning i japanernas ögon, och samma sak är det i tex Thailand, jag kommer alltid att vara en "farang" i thailändares ögon.

 

Så varför skulle det vara annorlunda när thailändskor flyttar till sverige?

 

Skulle nog vilja påstå att dom flesta invandrare som flyttar till sverige anser sig vara av den nationalitet i vilket land dom är födda i oavsett vilka papper dom har i bakfickan, och vad är det egentligen för fel på det, varför ska man inte få vara stolt över sitt ursprung, att det är det så himla "fint" att vara svensk, det är det nog bara svenskar som tror/tycker.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Moritz

    13

  • Baa

    12

  • Wangthong

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar om ni vill ha kärlek från Thaitjej eller vill bo i Thailand?

 

Precis. Kärlek har troligen inte mycket med saken att göra.

De ser sin chans att få ett bättre liv i Thailand och komma bort från barsvängen i Sverige.

Skulle den utvalde vara dubbel så gammal som de själva, spelar det ingen roll bara hennes plånbok är tillräckligt fet.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört många thailändare säga, att de har mycket lättare att förstå och prata engelska med någon som pratar "skolengelska" utan dialekt, typ en svensk eller någon annan som inte har engelska som modersmål (t ex britt, aussie och amerikan).

Det är ju inte svårt att hålla med om det! Men en skotte eller en amerikan,engelsman m.fl. som talar med dialekt eller slang kan ju vara näst intill omöjligt att förstå - t.o.m. för deras egna  landsmän precis som vi här hemma i svedala kan ha svårt att förstå dialekter ute på landsbygden i skåne, norrland etc.

 

Den engelskan som vi har lärt oss här hemma i sverige tror jag står sig ganska bra ute i övriga delar av världen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så viktigt att träffa just en thaikvinna? Vill man finna en livspartner så går det nog inte att stirra sig blind på att hennes nationalitet skall vara en viss. Då målar man in sig i ett hörn.

Har man varit i Thailand och drabbats av Gula febern är det ju lätt att intala sig att det är just med en thailändska man vill leva.

Det är nog många här som kan vittna om att det är två helt olika världar att glida runt på moln och vara blixtförälskad i Thailand kontra det som blir i Sverige när man hämtat hem henne.

 

Bättre är nog att vara öppen i sinnet och ta vara på kärleken när den dyker upp, oavsett nationalitet.

Vill man absolut träffa en thailändska så är nog bästa tipset att stanna en tag i Thailand för att träffa någon och lära känna henne innan det är dags att planera för ett liv i Sverige. Du får förvisso sköta inkörningen själv men det är ungefär som med en Puch Dakota, sköt inkörningen med kärlek och du har en käresta för lång tid framöver.

Ha det gott och hoppas att du finner vad du söker.

 

 

Ps.

Det var nå'n som undrade om tempel i Eskilstuna tidigare. Kolla med Mälardalen Thaiförening, de finns i här i Eskilstuna.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så viktigt att träffa just en thaikvinna? Vill man finna en livspartner så går det nog inte att stirra sig blind på att hennes nationalitet skall vara en viss. Då målar man in sig i ett hörn.

Har man varit i Thailand och drabbats av Gula febern är det ju lätt att intala sig att det är just med en thailändska man vill leva.

Det är nog många här som kan vittna om att det är två helt olika världar att glida runt på moln och vara blixtförälskad i Thailand kontra det som blir i Sverige när man hämtat hem henne.

 

Bättre är nog att vara öppen i sinnet och ta vara på kärleken när den dyker upp, oavsett nationalitet.

Vill man absolut träffa en thailändska så är nog bästa tipset att stanna en tag i Thailand för att träffa någon och lära känna henne innan det är dags att planera för ett liv i Sverige. Du får förvisso sköta inkörningen själv men det är ungefär som med en Puch Dakota, sköt inkörningen med kärlek och du har en käresta för lång tid framöver.

Ha det gott och hoppas att du finner vad du söker.

 

 

Ps.

Det var nå'n som undrade om tempel i Eskilstuna tidigare. Kolla med Mälardalen Thaiförening, de finns i här i Eskilstuna.

 

Jag förstår heller inte frågan, är man singel och vill träffa någon inte betyder väl nationalitet nåt ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, jag blev fan kär in muslimsk brutta i Malaysia år 2000 när jag var där!  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag attraheras inte av svenskor ( och vise versa) . Jag är en person som tycker om att göra saker, att röra på mig och uppleva. Svenska kvinnor i min ålder vill helst se på tv, äta chips och dricka läsk. De är uppgivna och håglösa. Jag fixar lätt en svenska om det bara är två namn på dörren som är det viktiga, men jag vill ha en livskamrat, inte någon att bedriva hushåll med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det så viktigt att träffa just en thaikvinna? Vill man finna en livspartner så går det nog inte att stirra sig blind på att hennes nationalitet skall vara en viss. Då målar man in sig i ett hörn.

Har man varit i Thailand och drabbats av Gula febern är det ju lätt att intala sig att det är just med en thailändska man vill leva.

Det är nog många här som kan vittna om att det är två helt olika världar att glida runt på moln och vara blixtförälskad i Thailand kontra det som blir i Sverige när man hämtat hem henne.

 

Bättre är nog att vara öppen i sinnet och ta vara på kärleken när den dyker upp, oavsett nationalitet.

Vill man absolut träffa en thailändska så är nog bästa tipset att stanna en tag i Thailand för att träffa någon och lära känna henne innan det är dags att planera för ett liv i Sverige. Du får förvisso sköta inkörningen själv men det är ungefär som med en Puch Dakota, sköt inkörningen med kärlek och du har en käresta för lång tid framöver.

Ha det gott och hoppas att du finner vad du söker.

 

 

Ps.

Det var nå'n som undrade om tempel i Eskilstuna tidigare. Kolla med Mälardalen Thaiförening, de finns i här i Eskilstuna.

Skulle folk åka till Venezuela eller Puerto Rico så tror jag att de skulle vilja ha en Puertoricanska. Snygga rumpor stora tuttar, de flesta väl utbildade.

Klart som du skriver man ska ha öppet sinne. Det funkar bäst.  

post-10495-0-26718900-1376831823_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag attraheras inte av svenskor ( och vise versa) . Jag är en person som tycker om att göra saker, att röra på mig och uppleva. Svenska kvinnor i min ålder vill helst se på tv, äta chips och dricka läsk. De är uppgivna och håglösa. Jag fixar lätt en svenska om det bara är två namn på dörren som är det viktiga, men jag vill ha en livskamrat, inte någon att bedriva hushåll med.

Hur gammal är du? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man Thailandsfrälst och faller för en chokladprinsessa så är det ganska naturligt att man vill ha en thailändsk tjej.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag attraheras inte av svenskor ( och vise versa) . Jag är en person som tycker om att göra saker, att röra på mig och uppleva. Svenska kvinnor i min ålder vill helst se på tv, äta chips och dricka läsk. De är uppgivna och håglösa. Jag fixar lätt en svenska om det bara är två namn på dörren som är det viktiga, men jag vill ha en livskamrat, inte någon att bedriva hushåll med.

 

Mja, då är ju en thailändska helt perfekt då de är synnerligen intresserade av all typ av frisksport, särskilt långdistanslöpning.

Det här med att äta och dricka är ej heller något som de offrar särkilt mycket tid på, ibland vill de dock se på TV men det är ju bara att dra ut antennsladden  så är det problemet löst.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man Thailandsfrälst och faller för en chokladprinsessa så är det ganska naturligt att man vill ha en thailändsk tjej.

Elle en från Puero Rico se bilden ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om nu någon skulle vilja träffa en Thaitjej i Sverige, så måste det ju kollas att hon inte har Svenskt Medborgarskap för då är det ju inte en Thaitjej utan då hon är ju Svensk.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inget om att träffa  Thiadam i Sverige. Vad jag vet är att  dejta träffa någon här i CM, inte är samma sak som i Sverige.

På Harrys i valfri ort,är det klientelet i din egen åldersgrupp som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista kvällen innan avresa tillbringades på Thailänska Tigern på Hornsgatan. Finns hur många söta Thailänskor som helst där. Men det blev tidig hemgång för avresan mot Thailand börjar med färd till Arlanda vid 11.30 tiden i morgon.

Mvh

Skåneljungen

Är det en nattklubb?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Saken är ju den också att jag är inte rik, dock har jag så kallad ordnad ekonomi. Är skuldfri och äger mitt boende som är betalt. Jag är vanlig knegare och tror att det skulle bli svårt att försörja två vuxna, vilket man måste räkna med åtminstone den första tiden innan damen kanske kan få jobb. Således ännu en anledning att träffa någon som redan klarar sig själv ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Saken är ju den också att jag är inte rik, dock har jag så kallad ordnad ekonomi. Är skuldfri och äger mitt boende som är betalt. Jag är vanlig knegare och tror att det skulle bli svårt att försörja två vuxna, vilket man måste räkna med åtminstone den första tiden innan damen kanske kan få jobb. Således ännu en anledning att träffa någon som redan klarar sig själv ekonomiskt.

 

Kan man inte försörja en thaidam i Sverige som vanlig knegare så skulle åtminstone jag höja på ögonbrynen.

 

Visserligen vet jag att det kostar en del att försörja halva släkten hemma i Thailand men ändå.

 

Men det kanske är så att trådskaparen är rädd för att damens ska lämna honom för en mer välbeställd man??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar varför någon vill träffa just en Thailändsk kvinna? Vad är det för fördom/fetisch som ligger bakom en sådan önskan! Jag trodde att man liksom träffade någon och sen blev man kär, det får bli som det blir liksom.

Jag vill träffa en blondin med plast tuttar som pratar Skånska. Gärna hemma hörande i Härnösand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte försörja en thaidam i Sverige som vanlig knegare så skulle åtminstone jag höja på ögonbrynen.

 

Visserligen vet jag att det kostar en del att försörja halva släkten hemma i Thailand men ändå.

 

Men det kanske är så att trådskaparen är rädd för att damens ska lämna honom för en mer välbeställd man??

 

BTT

Som väntat ett helkorkat svar, Om du besvärade dig med att tänka innan du skriver kanske det skulle bli ett svar av någorlunda kvalitet!

Varför skulle det vara "billigare" med en Thaiändska i Sverige än med en svensk dam?

Lever man i svenska förhållanden och kostnadslägen spelar väl inte härkomsten någon roll!

Den sista meningen är väl en spegel av dig själv eftersom du lever ensam!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar varför någon vill träffa just en Thailändsk kvinna? Vad är det för fördom/fetisch som ligger bakom en sådan önskan! Jag trodde att man liksom träffade någon och sen blev man kär, det får bli som det blir liksom.

Jag vill träffa en blondin med plast tuttar som pratar Skånska. Gärna hemma hörande i Härnösand.

Man kanske gillar det thailändska utseendet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...