Jump to content
IGNORERAD

DSI spänner musklerna mot "turist bedragarna" på Phuket. "Lägg av eller åk in"


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

Det finns flera saker som bör utredas t.ex det icke användbara luftskeppet, dom oanvändbara bombdetektorerna, bussköpen i Bangkok och Polistationerna som du tog upp och i samtliga dessa affärer misstänks mutor och korruption där demokrater påstås vara inbldade och detta är bara några exempel det finns säkert mycket att gräva fram, men jag tror helt enkelt inte att tiden till detta har funnits därför att den pågående konflikten och pajkastningen upptar så mycket tid och resterande tid används som tur är nog till att styra landet.

 

Mvh isan lover

Skämtar du????

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    26

  • andersbangkok

    19

  • Moritz

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Hej

 

Det finns flera saker som bör utredas t.ex det icke användbara luftskeppet, dom oanvändbara bombdetektorerna, bussköpen i Bangkok och Polistationerna som du tog upp och i samtliga dessa affärer misstänks mutor och korruption där demokrater påstås vara inbldade och detta är bara några exempel det finns säkert mycket att gräva fram, men jag tror helt enkelt inte att tiden till detta har funnits därför att den pågående konflikten och pajkastningen upptar så mycket tid och resterande tid används som tur är nog till att styra landet.

 

Mvh isan lover

Där blev det en lögn igen...eller så har du lämpligt "glömt" det vi diskuterade 2010 kring bombdetektorer och artilleripjäser som skjuter minor.

Innan jag drar ner byxorna på dig så ger jag dig ett tips:

1. Kolla när bombdetektorerna beställdes. Vilka satt vid makten då?

2. Kolla när luftskeppet beställdes och vilka som satt vid makten då.

3. Kolla när buss-bedrägeriet höll på att ske. Vem ledde det bedrägeriförsöket och vilka stoppade det?

4. Följ upp hur hanteringen av köp av nya polisstationer hanterats av nuvarande gäng vid makten

 

Du har tyvärr absolut noll i trovärdighet efter din ohederliga debatt-teknik.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där blev det en lögn igen...eller så har du lämpligt "glömt" det vi diskuterade 2010 kring bombdetektorer och artilleripjäser som skjuter minor.

Innan jag drar ner byxorna på dig så ger jag dig ett tips:

1. Kolla när bombdetektorerna beställdes. Vilka satt vid makten då?

2. Kolla när luftskeppet beställdes och vilka som satt vid makten då.

3. Kolla när buss-bedrägeriet höll på att ske. Vem ledde det bedrägeriförsöket och vilka stoppade det?

4. Följ upp hur hanteringen av köp av nya polisstationer hanterats av nuvarande gäng vid makten

 

Du har tyvärr absolut noll i trovärdighet efter din ohederliga debatt-teknik.

Hej

 

Jag konstaterar bara att Demokrater misstänks för mutor och korruption i samband med dessa affärer och förmodligen hänger det samman med att dessa affärer genomfördes (slutfördes) under den tid dom regerade och till detta kan vi ju även lägga att Suthep själv tillsammans med sin son har anklagats för att bygga på och göra affärer med mark som ligger i national parker bl.a på Koh Samui och i Surat Thani.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Jag konstaterar bara att Demokrater misstänks för mutor och korruption i samband med dessa affärer och förmodligen hänger det samman med att dessa affärer genomfördes (slutfördes) under den tid dom regerade och till detta kan vi ju även lägga att Suthep själv tillsammans med sin son har anklagats för att bygga på och göra affärer med mark som ligger i national parker bl.a på Koh Samui och i Surat Thani.

 

Mvh isan lover

Ditt konstaterande är fel.

De affärer jag skrev om tidigare hanterades SAMTLIGA av ditt röda gäng.

Vilken information stödjer ditt påstående?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Newins planerade bussköp till Bangkok stoppades av Abhisit! Men nu ska bussarna köpas. Och det köpet kommer garanterat att bli korrupt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Newins planerade bussköp till Bangkok stoppades av Abhisit! Men nu ska bussarna köpas. Och det köpet kommer garanterat att bli korrupt.

Ja om man ser hur de skulle köpas förra gången så tar man sig för pannan. Blir det liknande denna gång så blir det garanterat korrupt.

 

Det är väl konstigt; så fort Thailändska staten ska köpa något så blir det oftast minst dubbelt så dyrt som marknadspriset. Exempel på detta är bombscanners till nya flygplatsen eller bussarna till Bangkok.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Där blev det en lögn igen...eller så har du lämpligt "glömt" det vi diskuterade 2010 kring bombdetektorer och artilleripjäser som skjuter minor.

Innan jag drar ner byxorna på dig så ger jag dig ett tips:

1. Kolla när bombdetektorerna beställdes. Vilka satt vid makten då?

2. Kolla när luftskeppet beställdes och vilka som satt vid makten då.

3. Kolla när buss-bedrägeriet höll på att ske. Vem ledde det bedrägeriförsöket och vilka stoppade det?

4. Följ upp hur hanteringen av köp av nya polisstationer hanterats av nuvarande gäng vid makten

 

Du har tyvärr absolut noll i trovärdighet efter din ohederliga debatt-teknik.

5 Kolla upp en del oegentligheter under byggandet av "Swampy"

Link to comment
Dela på andra sajter

Newins planerade bussköp till Bangkok stoppades av Abhisit! Men nu ska bussarna köpas. Och det köpet kommer garanterat att bli korrupt.

Här hade det varit läge för en kommentar av IL.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

5 Kolla upp en del oegentligheter under byggandet av "Swampy"

Om du med "Swampy" menar nya flygplatsen i BKK så finns det en hel bok att skriva om korruptionen i samband med dess byggnation.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattande kan man säga att Demokraterna inte är lika goda kålsupare

och kommer de bara till makten så är politikers händer borta från alla syltburkar.

Amen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ditt konstaterande är fel.

De affärer jag skrev om tidigare hanterades SAMTLIGA av ditt röda gäng.

Vilken information stödjer ditt påstående?

Hej

 

Man har kunnat läsa om dessa affärer i media och att personer med anknytning till Demokraterna rätt eller fel utpekats ut som misstänkta.

 

Men jag håller med om att båda parter beskyller varandra för allt möjligt och att det är lite svårt att veta med säkerhet vad som är sant eftersom det politiska klimatet är så infekterat av konflikten.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Sammanfattande kan man säga att Demokraterna inte är lika goda kålsupare

och kommer de bara till makten så är politikers händer borta från alla syltburkar.

Amen.

Det är nog att hoppas väl mycket. Fakta (som man kan hitta) är att när Thaksin och anhang suttit vid makten så har det förevarit en avsevärt hög korruption.

Inte ens rödmyrorna, trots ett säkert intensivt letande, har hittat något mot honom (annat än militärgraden som inte ens den är helt klarlagd.)

 

Om man baserar sina åsikter på vad man vet eller har möjlighet att ta reda på och inte på vad man tror eller vad man hört i kiosken i den röda risbyn; ja då blir diskussionerna något mer givande för alla.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Man har kunnat läsa om dessa affärer i media och att personer med anknytning till Demokraterna rätt eller fel utpekats ut som misstänkta.

 

Men jag håller med om att båda parter beskyller varandra för allt möjligt och att det är lite svårt att veta med säkerhet vad som är sant eftersom det politiska klimatet är så infekterat av konflikten.

 

Mvh isan lover

Om du verkligen ville, vilket du förstås inte vill, så är det bara att se när bombsökutrustningarna beställdes, kolla när luftskeppet beställdes, kolla när artilleripjäsen som skjuter splitterminor beställdes (de pjäserna hade du också "minne" av beställdes av Demokraterna vilket som så vanligt var fel), kolla när röntgenutrustningarna till Suvan beställdes, hur bussupphandlingen i BKK stoppades mm. mm.

 

Då hade du fått svaren på din påståenden och hade sluppit stå med byxorna nere som du så ofta måste göra.

 

Dessutom; jag tycker det är anständigt att du stödjer dina påståenden med någon som helst bakgrundsinfo. Vilken media har skrivit om dessa affärer och påstått att Demokraterna är inblandade?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog att hoppas väl mycket. Fakta (som man kan hitta) är att när Thaksin och anhang suttit vid makten så har det förevarit en avsevärt hög korruption.

Inte ens rödmyrorna, trots ett säkert intensivt letande, har hittat något mot honom (annat än militärgraden som inte ens den är helt klarlagd.)

 

Om man baserar sina åsikter på vad man vet eller har möjlighet att ta reda på och inte på vad man tror eller vad man hört i kiosken i den röda risbyn; ja då blir diskussionerna något mer givande för alla.

 

Vad jag saknar är dock diskussioner om vad som skulle kunna lösa Thailands trots allt stora problem.

Vem som gjorde vad 2000-2010 kan vara roligt att slå varandra i huvudet med men det är föga konstruktivt.

 

Ibland undrar jag om alla här egentligen vill Thailand väl.

När det rapporteras om förändringar mottas de nästan alltid negativt.

 

Ligger det en inbyggd motsättning i farangers (vårt) förhållande till Thailands utveckling?

 

Vad de än gör så förändra inte där jag ska vara, allting ska helst vara som förr.

Flera turister, (speciellt ryssar) är ett ondo som måste bekämpas på alla sätt.

Den enda genuina thailandsbesökaren är jag.

 

Sagt med ironi förstås men det finns lite sanning bakom, misstänker jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du med "Swampy" menar nya flygplatsen i BKK så finns det en hel bok att skriva om korruptionen i samband med dess byggnation.

Ja Suvarnabhumi, är ett skräckexempel på korruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vad jag saknar är dock diskussioner om vad som skulle kunna lösa Thailands trots allt stora problem.

Vem som gjorde vad 2000-2010 kan vara roligt att slå varandra i huvudet med men det är föga konstruktivt.

 

Ibland undrar jag om alla här egentligen vill Thailand väl.

När det rapporteras om förändringar mottas de nästan alltid negativt.

 

Ligger det en inbyggd motsättning i farangers (vårt) förhållande till Thailands utveckling?

 

Vad de än gör så förändra inte där jag ska vara, allting ska helst vara som förr.

Flera turister, (speciellt ryssar) är ett ondo som måste bekämpas på alla sätt.

Den enda genuina thailandsbesökaren är jag.

 

Sagt med ironi förstås men det finns lite sanning bakom, misstänker jag.

 

Jag håller med dig om att visst vore det intressant att diskutera hur man ska lösa problemen i landet. Det smyger sig in sådana förslag/argument in i diskussionen ibland men visst skulle det vara mer av den sorten.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du verkligen ville, vilket du förstås inte vill, så är det bara att se när bombsökutrustningarna beställdes, kolla när luftskeppet beställdes, kolla när artilleripjäsen som skjuter splitterminor beställdes (de pjäserna hade du också "minne" av beställdes av Demokraterna vilket som så vanligt var fel), kolla när röntgenutrustningarna till Suvan beställdes, hur bussupphandlingen i BKK stoppades mm. mm.

 

Då hade du fått svaren på din påståenden och hade sluppit stå med byxorna nere som du så ofta måste göra.

 

Dessutom; jag tycker det är anständigt att du stödjer dina påståenden med någon som helst bakgrundsinfo. Vilken media har skrivit om dessa affärer och påstått att Demokraterna är inblandade?

Hej

 

Till skillnad mot dig tror jag inte att mutor och korruption bara förekom när beställningarna gjordes, vid leverans och betalning av dom beställda produkterna fanns det utmärkta möjligheter att berika sig och lägg märke till att Demokraterna försvarade båda inköpen när dessa kritiserades och inte ville driva saken vidare när det upptäcktes att t.ex bombdetektorerna var en bluff. 

 

Du kan leva vidare i din tro på att Thailand har ett parti med snövita omutbara korruptionsfria ledare och partimedlemmar men det är knappast någon vettig människa med den minsta kunskap om Thailand som håller med dig, det finns inte och har aldrig funnits något sådant parti i Thailands korta demokratiska historia.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Till skillnad mot dig tror jag inte att mutor och korruption bara förekom när beställningarna gjordes, vid leverans och betalning av dom beställda produkterna fanns det utmärkta möjligheter att berika sig och lägg märke till att Demokraterna försvarade båda inköpen när dessa kritiserades och inte ville driva saken vidare när det upptäcktes att t.ex bombdetektorerna var en bluff. 

 

Du kan leva vidare i din tro på att Thailand har ett parti med snövita omutbara korruptionsfria ledare och partimedlemmar men det är knappast någon vettig människa med den minsta kunskap om Thailand som håller med dig, det finns inte och har aldrig funnits något sådant parti i Thailands korta demokratiska historia.

 

Mvh isan lover

Nu IL är det så att priset sätts när man beställer. Se exemplet med röntgenutrustningarna vid Suvan.

Det är klart att det finns tillfällen till korruption under hela inköpsprocessen men pris mm sätts vid upphandlingen.

Till skillnad mot dig så har jag gjort affärer i Thailand och kan nog påstå att jag har en viss erfarenhet av detta.

Jag skrev tidigare att jag inte tror att Demokraterna är snövita (se mitt svar till Moritz tidigare)

Det jag kan se är att så fort Thaksin och anhang kommer till grytorna så slevar dom i sig hejdlöst. Det behövs sannerligen ingen djuplodande undersökning eller grävande journalistik för att finna skit så fort man ser på Thaksins affärer. Detta är känt bland de som vet något om Thailand.

 

Det du presenterar är "man har presenterat.." "det har skrivits..." "jag vill påminna mig att.." mm. mm. Inte särskilt övertygande.

Kom igen! ta fram de fakta kring de affärer du nämnde tidigare.

Du kan säkert lära dig också.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till skillnad mot dig tror jag inte att mutor och korruption bara förekom när beställningarna gjordes, vid leverans och betalning av dom beställda produkterna fanns det utmärkta möjligheter att berika sig och lägg märke till att Demokraterna försvarade båda inköpen när dessa kritiserades och inte ville driva saken vidare när det upptäcktes att t.ex bombdetektorerna var en bluff.

Du kan leva vidare i din tro på att Thailand har ett parti med snövita omutbara korruptionsfria ledare och partimedlemmar men det är knappast någon vettig människa med den minsta kunskap om Thailand som håller med dig, det finns inte och har aldrig funnits något sådant parti i Thailands korta demokratiska historia.

Mvh isan lover

Nu är du och rycker i dina halmstrån igen IL.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu IL är det så att priset sätts när man beställer. Se exemplet med röntgenutrustningarna vid Suvan.

Det är klart att det finns tillfällen till korruption under hela inköpsprocessen men pris mm sätts vid upphandlingen.

Till skillnad mot dig så har jag gjort affärer i Thailand och kan nog påstå att jag har en viss erfarenhet av detta.

Jag skrev tidigare att jag inte tror att Demokraterna är snövita (se mitt svar till Moritz tidigare)

Det jag kan se är att så fort Thaksin och anhang kommer till grytorna så slevar dom i sig hejdlöst. Det behövs sannerligen ingen djuplodande undersökning eller grävande journalistik för att finna skit så fort man ser på Thaksins affärer. Detta är känt bland de som vet något om Thailand.

 

Det du presenterar är "man har presenterat.." "det har skrivits..." "jag vill påminna mig att.." mm. mm. Inte särskilt övertygande.

Kom igen! ta fram de fakta kring de affärer du nämnde tidigare.

Du kan säkert lära dig också.

Och vad har du lärt dig med sa manga ar i Thailand?

I ett forum säger du att man inte far hjälpa sin fru/flickvän i jordbruket. Enligt immigration Udon Thani inga problem.

Fortfarande inget svar fran dig.

Sa den som ska lära sig nagot om Thailand ska inte ta at sig vad du skriver?

Datid och nutid är tva olika ting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog att hoppas väl mycket. Fakta (som man kan hitta) är att när Thaksin och anhang suttit vid makten så har det förevarit en avsevärt hög korruption.

Inte ens rödmyrorna, trots ett säkert intensivt letande, har hittat något mot honom (annat än militärgraden som inte ens den är helt klarlagd.)

 

Om man baserar sina åsikter på vad man vet eller har möjlighet att ta reda på och inte på vad man tror eller vad man hört i kiosken i den röda risbyn; ja då blir diskussionerna något mer givande för alla.

Man kan altså utesluta att det finns en enda liten demokratmyra som skulle vara mutbar....tror jag inte på!

Detta ändrar ju inte på fakta och, nej, naturligtvis har jag ingen länk utan tar mig friheten att ha en egen uppfattning!......kul med debatter om Phuket! Har inte ni politiktrådar så det räcker redan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du och rycker i dina halmstrån igen IL.

Du hade ett halmstra i forumet vägras vid krabis flygplats med dina pastaende.

Men du försvann som en avlöning när du fick motfragan om det var korruption i Munkedal ocksa vid vägraset där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan altså utesluta att det finns en enda liten demokratmyra som skulle vara mutbar.tror jag inte på!

Detta ändrar ju inte på fakta och, nej, naturligtvis har jag ingen länk utan tar mig friheten att ha en egen uppfattning!...kul med debatter om Phuket! Har inte ni politiktrådar så det räcker redan!

andersgulbangkok och khungulken maste ha tappat byxorna för manga ar sedan. Kanske vid första inresan i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersgulbangkok och khungulken maste ha tappat byxorna för manga ar sedan. Kanske vid första inresan i Thailand.

Man behöver ju inte vara raketforskare för att gissa sig till vilka som prompt ska in och raljera om sina politiska kunskaper i var o varannan tråd, det finns ju för fan 10-15 stycken redan och nu blir jag tvungen att negligera en tråd till som kunde givit någon viktig information, FAAAN

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan altså utesluta att det finns en enda liten demokratmyra som skulle vara mutbar.tror jag inte på!

Detta ändrar ju inte på fakta och, nej, naturligtvis har jag ingen länk utan tar mig friheten att ha en egen uppfattning!...kul med debatter om Phuket! Har inte ni politiktrådar så det räcker redan!

Normalt behövs inga länkar bara lite sunt förnuft och egen uppfattning.

Men som du ser sa förlitar sig manga här pa länkar och ater länkar.

Alltsa ingen egen uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...