Jump to content
IGNORERAD

DSI spänner musklerna mot "turist bedragarna" på Phuket. "Lägg av eller åk in"


Khun Ken

Recommended Posts

???? Vänligen förtydliga ditt inlägg.

?, behövs det, jag har fått den uppfattningen av dina inlägg att allt som finns i Issan är dynga för att det är rött!

Jag lägger inte några strån i kors över politiken,men jag kan inte låta bli att undra varför du är så kategoriskt nedvärderande om ALLA som bor i Issan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    26

  • andersbangkok

    19

  • Moritz

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men är det inte en politik som kan sägas vara karakteristisk för "de andra".

Ungefär som när sossarna för såkallad borgerlig politik här hemma.

 

Det borde ju du i så fall vara den första att gilla.

Jag ger fan i politiken i Sverige. Jag ger fan i Sossar, Rödstrumpor, Miljöpartister, Sverigedemokrater, Kristdemokrater, Centerpartister, Folkpartister, samt alla partier däremellan och jag ger fan i borgare

I couldn´t give a shit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger fan i politiken i Sverige. Jag ger fan i Sossar, Rödstrumpor, Miljöpartister, Sverigedemokrater, Kristdemokrater, Centerpartister, Folkpartister, samt alla partier däremellan och jag ger fan i borgare

I couldn´t give a shit. 

 

Och "de andra" då.

Skiter du i dom också?

Link to comment
Dela på andra sajter

?, behövs det, jag har fått den uppfattningen av dina inlägg att allt som finns i Issan är dynga för att det är rött!

Jag lägger inte några strån i kors över politiken,men jag kan inte låta bli att undra varför du är så kategoriskt nedvärderande om ALLA som bor i Issan!

Du har fullständigt missuppfattat mig, jag bor i Isaan, jag älskar Isaan. Men jag gillar inte vad som håller på att hända i vissa delar av Isaan. Jag har glädjen att bo i en del av Isaan som inte är utpräglad röd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger fan i politiken i Sverige. Jag ger fan i Sossar, Rödstrumpor, Miljöpartister, Sverigedemokrater, Kristdemokrater, Centerpartister, Folkpartister, samt alla partier däremellan och jag ger fan i borgare

I couldn´t give a shit. 

Bra, det gör jag med, men jag lägger inte heller två strån i kors för det jag inte kan påverka, däremot kan jag tycka en jävla massa, men det är en helt annan sak!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fullständigt missuppfattat mig, jag bor i Isaan, jag älskar Isaan. Men jag gillar inte vad som håller på att hända i vissa delar av Isaan. Jag har glädjen att bo i en del av Isaan som inte är utpräglad röd.

Inte för att jag egentligen bryr mig, håller mig undan om det hettar till politiskt vilket det gjort ett par gånger, men glädjen att bo i Udon som är en av landets mest framgångsrika provinser är större än vilken färg dom eventuellt skulle bära på klädseln!

Här är det ett medel och överklassamhälle under uppbyggnad som inte har sitt like någonannanstans i landet om man ska tro de Bangkokinvesterare som laddar in mijontals baht i näringslivet, köper mark som om det va sista utposten och bygger villaområden så det knakar. nej, inte syns det så mycket rött ute på byn, men när det kommer till val kan man ju ana vartåt det lutar.

Om man rent matematiskt skulle ta alla "röda byar" så bleve nog majoriteten överväldigande i röd favör, men ju bättre innevånarna får det, ju mindre behövs "valfläsket" och det kan man se om man öppnar ögonen, så visst kommer DrT och hans spelemän att leda Issan ett tag till, men ungdomen trycker på!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det inte en politik som kan sägas vara karakteristisk för "de andra".

Ungefär som när sossarna för såkallad borgerlig politik här hemma.

 

Det borde ju du i så fall vara den första att gilla.

 

Exemplet med sossarna var ... just det . ett exempel

 

Är inte den politik du klagar på att regeringen för - dvs Skattesänkning för företagen och skattesänkning för dom rika

ganska typisk för "de andra" (de som inte regerar) (Demokraterna) (Di gula, om du vill) (Aphisit, typ)

 

- så det borde ju du vara den första att gilla (som jag skrev)

 

Är du inte det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

citat

"Är inte den politik du klagar på att regeringen för - dvs Skattesänkning för företagen och skattesänkning för dom rika

ganska typisk för "de andra" (de som inte regerar) (Demokraterna) (Di gula, om du vill) (Aphisit, typ)

"

 

Men Demokraterna när de var vid makten sänkte inte skatten för företagen och de sänkte inte skatten för de rika. Det är det PT som har gjort.

 

Vad hjälper att de har "röda armen" står ute på gatorna att skriker att de företräder de fattiga när de i parlamentet för en politik för de rika.

 

Det intressanta är väl trots allt vad de verkligen gör. Även om det tvärtemot vad de säger, och du hoppas, att de ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Men Demokraterna när de var vid makten sänkte inte skatten för företagen och de sänkte inte skatten för de rika. Det är det PT som har gjort.

 

Vad hjälper att de har "röda armen" står ute på gatorna att skriker att de företräder de fattiga när de i parlamentet för en politik för de rika.

 

Det intressanta är väl trots allt vad de verkligen gör. Även om det tvärtemot vad de säger, och du hoppas, att de ska göra?

Jadu Poffa, den Thailändske politikern är ej ännu född som skulle tjäna folket mer än sig själv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanska åter till topic?

Förstår inte vad DSI vinner på att namnge dessa personer? Det är ju inte precis som om de håller en låg profil. Hade Tarit hatt någon stake eller ryggrad hade han givetvis sett till att de arresterades istället!

..ifall man nu vill sända en signal att korruption är dåligt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

citat

"Är inte den politik du klagar på att regeringen för - dvs Skattesänkning för företagen och skattesänkning för dom rika

ganska typisk för "de andra" (de som inte regerar) (Demokraterna) (Di gula, om du vill) (Aphisit, typ)

"

 

Men Demokraterna när de var vid makten sänkte inte skatten för företagen och de sänkte inte skatten för de rika. Det är det PT som har gjort.

 

Vad hjälper att de har "röda armen" står ute på gatorna att skriker att de företräder de fattiga när de i parlamentet för en politik för de rika.

 

Det intressanta är väl trots allt vad de verkligen gör. Även om det tvärtemot vad de säger, och du hoppas, att de ska göra?

 

Precis. Men om KK ogillar partiet så starkt, och förespråkar alternativen med glödande ord

så borde väl det faktum att de gör tvärt emot passa honom som en fot i strumpan.

 

Att klaga på att de politiska motståndarna gör tvärt emot verkar på mig som lite av ett självmål.

Som att klaga på att sossarna sänker skatten för de rikaste om man själv är Moderat.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Att klaga på att de politiska motståndarna gör tvärt emot verkar på mig som lite av ett självmål. Som att klaga på att sossarna sänker skatten för de rikaste om man själv är Moderat.

 

Hur har Du burit dig åt för att komma fram till att PT skulle vara de fattigas parti (Sossar) och Demokraterna de rikas (Moderater). Eller nåt ditåt.

 

Titta på verkligheten och Du kommer att upptäcka att de rika inte har något att klaga på superkapitalisten Thaksin som för en politik som klart gynnar de rika. Även om han delar ut lite smulor till "folket". 

 

Majoritet i samtliga thailändska partier f.ö. fattiga/lågavlönade. Och fattigast lär de vara i Bhumjaithai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Poffa, den Thailändske politikern är ej ännu född som skulle tjäna folket mer än sig själv!

 

Har Du något bra exempel på hur Abhisit gynnat sig själv på det thailändska folkets bekostnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har Du burit dig åt för att komma fram till att PT skulle vara de fattigas parti (Sossar) och Demokraterna de rikas (Moderater). Eller nåt ditåt.

 

Titta på verkligheten och Du kommer att upptäcka att de rika inte har något att klaga på superkapitalisten Thaksin som för en politik som klart gynnar de rika. Även om han delar ut lite smulor till "folket". 

 

Majoritet i samtliga thailändska partier f.ö. fattiga/lågavlönade. Och fattigast lär de vara i Bhumjaithai. 

Smulor åt folket men Thaksin behåller hela bageriet för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du något bra exempel på hur Abhisit gynnat sig själv på det thailändska folkets bekostnad?

Den där felaktiga militärgraden han fick för drygt 20 år sedan och aldrig använt sig av sedan dess måste ju ses som synnerligen allvarligt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där felaktiga militärgraden han fick för drygt 20 år sedan och aldrig använt sig av sedan dess måste ju ses som synnerligen allvarligt...

Vi kan vara förvissade om att PTP sökt med ljus och lykta för att hitta något på Abhisit, hittills har dom inte lyckats. 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du något bra exempel på hur Abhisit gynnat sig själv på det thailändska folkets bekostnad?

 

Jag vet inte hur det går med detta eller om det har någonting på sig

men om det är korrekt så ska man väl inte vara mera blåögd än att misstänka

att upphandlingar inte sköttes på det angivna sättet av hänsyn till det Thailändska folkets väl.

 

Police station case given to NACC; findings due soon on precincts

Former prime minister Abhisit Vejjajva and former deputy PM Suthep Thaugsuban violated laws in awarding contracts

to build 396 police stations, the Department of Special Investigation said in its investigation report submitted yesterday.

Abhisit violated Article 157 of the Criminal Code covering officials who wrongfully exercise or do not exercise their functions, the DSI said.

Suthep is accusing of violating the same article, as well as Articles 11, 12 and 13 of the Bidding Price Collusion Act.

DSI chief Tarit Pengdith said the agency's Corruption Protection and Suppression Centre director Thanin Prempree

submitted the case report to the NACC for further action because it is beyond the DSI's authority to handle cases against suspects holding political positions.

DSI investigators say Abhisit and Suthep violated Article 157 by allowing only one firm to be awarded the contract

for the entire project instead of observing the Cabinet resolution of Somchai Wongsawat's government that called

for separate bids in each of the nine police regions.

 

Källa The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Upphandlingen av nya polisstationer sköttes inte av regeringen utan va polisen själva även om upphandlingen godkändes av regeringen Abhisit. Så frågan är vem som berikade sig?

 

Dessutom tror jag inte regeringen Yingluck är speciellt intresserad av rota allt för mycket i just det ärendet. Inledningsvis, under Abhisits tid, så både byggdes det och betalades ut pengar. Men under Yinglucks tid upphörde byggandet. Men inte pengaflödet till byggaren.

 

Kan kanske bli lite svårt att anklaga Abhisit för ett snarast formellt fel genom att anlita endast en entreprenör till samtliga byggen i stället för 9, när skandalen med byggena är att pengar betalats ut för byggen som inte har utförts. Men det alltså under regeringen Yingluck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upphandlingen av nya polisstationer sköttes inte av regeringen utan va polisen själva även om upphandlingen godkändes av regeringen Abhisit. Så frågan är vem som berikade sig?

 

Dessutom tror jag inte regeringen Yingluck är speciellt intresserad av rota allt för mycket i just det ärendet. Inledningsvis, under Abhisits tid, så både byggdes det och betalades ut pengar. Men under Yinglucks tid upphörde byggandet. Men inte pengaflödet till byggaren.

 

Kan kanske bli lite svårt att anklaga Abhisit för ett snarast formellt fel genom att anlita endast en entreprenör till samtliga byggen i stället för 9, när skandalen med byggena är att pengar betalats ut för byggen som inte har utförts. Men det alltså under regeringen Yingluck.

Anledningen till att det här sopades snabbt under mattan var ju att många spår ledde till Priewpan Damapong, även känd som "svågern" och man kan ju inte gärna ha en utredning som pekar ut någon i klanen som korrupt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att det här sopades snabbt under mattan var ju att många spår ledde till Priewpan Damapong, även känd som "svågern" och man kan ju inte gärna ha en utredning som pekar ut någon i klanen som korrupt...

 

Faktum är väl att de två har anklagats och kanske kommer att åtalas så småningom.

Ett exempel så gott som något och precist lika lätt att klassa som ytterligare en av de politisk betingade anklagelser som förekommer i parti och minut.

Kan säkert komma till nytta i någon förhandling med oppositionen.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är väl att de två har anklagats och kanske kommer att åtalas så småningom.

Ett exempel så gott som något och precist lika lätt att klassa som ytterligare en av de politisk betingade anklagelser som förekommer i parti och minut.

Kan säkert komma till nytta i någon förhandling med oppositionen.

Ja när DSI började gräva så dök ju både Priewpan och en annan hög polischefs namn upp. Den andre polischefen har settts på bild ta emot en medlaj av en förrymd brottsling...

http://ww.bangkokpost.com/lite/breakingnews/336891/dsi-not-summons-adul-priewpan

Efter den här avhyvlingen från dessa herrar så stendog utredningen. Man kan ju undra varför...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanska åter till topic?

Förstår inte vad DSI vinner på att namnge dessa personer? Det är ju inte precis som om de håller en låg profil. Hade Tarit hatt någon stake eller ryggrad hade han givetvis sett till att de arresterades istället!

..ifall man nu vill sända en signal att korruption är dåligt...

Om inte pengarna rullar in nu så är väl häktning nästa steg.

Eller förhör kanske.

Lite vapenskrammel, men helt menlöst eftersom dom namngivna redan lagt sina pengar där det spelade roll, nämligen rättsväsendet som ligger över polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vet inte hur det går med detta eller om det har någonting på sig

men om det är korrekt så ska man väl inte vara mera blåögd än att misstänka

att upphandlingar inte sköttes på det angivna sättet av hänsyn till det Thailändska folkets väl.

 

Police station case given to NACC; findings due soon on precincts

Former prime minister Abhisit Vejjajva and former deputy PM Suthep Thaugsuban violated laws in awarding contracts

to build 396 police stations, the Department of Special Investigation said in its investigation report submitted yesterday.

Abhisit violated Article 157 of the Criminal Code covering officials who wrongfully exercise or do not exercise their functions, the DSI said.

Suthep is accusing of violating the same article, as well as Articles 11, 12 and 13 of the Bidding Price Collusion Act.

DSI chief Tarit Pengdith said the agency's Corruption Protection and Suppression Centre director Thanin Prempree

submitted the case report to the NACC for further action because it is beyond the DSI's authority to handle cases against suspects holding political positions.

DSI investigators say Abhisit and Suthep violated Article 157 by allowing only one firm to be awarded the contract

for the entire project instead of observing the Cabinet resolution of Somchai Wongsawat's government that called

for separate bids in each of the nine police regions.

 

Källa The Nation

Hej

 

Det finns flera saker som bör utredas t.ex det icke användbara luftskeppet, dom oanvändbara bombdetektorerna, bussköpen i Bangkok och Polistationerna som du tog upp och i samtliga dessa affärer misstänks mutor och korruption där demokrater påstås vara inbldade och detta är bara några exempel det finns säkert mycket att gräva fram, men jag tror helt enkelt inte att tiden till detta har funnits därför att den pågående konflikten och pajkastningen upptar så mycket tid och resterande tid används som tur är nog till att styra landet.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...