Jump to content
IGNORERAD

Köpa motorbike i Pattaya


uggelfors

Recommended Posts

Den är 3 år nu. betalade 56 eller 57.000 baht för den inkl. Ett års försäkring o Skatt. Ingick även ett års stöldförsäkring.

Vill inte låta som en moppe kille men hur fort får du upp den i ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    4

  • thomas001

    4

  • micke isaan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skulle köpa ny,funderar på en ny när det snart är dax att åka ner. Denna gång blir det iaf Yamaha Spark 135i :)

Finns väl inte 135cc längre?

 

Edit:

Ser att Spark finns som 135cc, dock finns inte längre Nouvo med 135cc :(

Sparken verkar kul :)

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med körkort? Folk har sagt till mig att man måste ha Thailändskt körkort annars är man oförsäkrad.

 

Kan man genom motormännen få ett internationellt körkort som gäller i Thailand?

Svensk körkort kompletterat med ett årigt internationellt som du kan skaffa hos motormännen gäller. Dock längst i tre månader om jag minns rätt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk körkort kompletterat med ett årigt internationellt som du kan skaffa hos motormännen gäller. Dock längst i tre månader om jag minns rätt.

 

Då är det lugnt. Ska ju bara vara där 1 månad. Thailand behöver vila 11 månader sen.  :crazy:

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra köp!

Har kört min mer än 1.400 mil. Nemas problemas. Känns fortfarande som ny.

 

attachicon.gifmc.jpg

 

Samma här, fast min har haft problem med bränslepumpen eller vad det kallas ;)  behövt byta den 2ggr på 6år.

Kan iof bero på att den blir ståendes 6månader per år..

 

Kanske dags att uppgrader til någon ny hoj i vinter!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det lugnt. Ska ju bara vara där 1 månad. Thailand behöver vila 11 månader sen.  :crazy:

int. körkort ska gälla men polisen har svårt att förstå och acceptera att körkortet gäller men ta med dig ett i allafall och när du kommer ner till mait så tror jag nog att han kan hjälpa dig med ett thai körkort  det är ju olika priser i Thailand jag fick betala 2000 bath allt som allt  kort gäller 1 år sen förlänger man det då blir det 5 år om jag inte minns fel  ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

int. körkort ska gälla men polisen har svårt att förstå och acceptera att körkortet gäller men ta med dig ett i allafall och när du kommer ner till mait så tror jag nog att han kan hjälpa dig med ett thai körkort  det är ju olika priser i Thailand jag fick betala 2000 bath allt som allt  kort gäller 1 år sen förlänger man det då blir det 5 år om jag inte minns fel  ha de

Jag måste förnya mina Thaikörkort varje år eftersom jag inte har non immigrant visa. Kostar dock under 1000 bath för både bil och MC kort

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra köp!

Har kört min mer än 1.400 mil. Nemas problemas. Känns fortfarande som ny.

 

attachicon.gifmc.jpg

 

Verkar vara en vettig moppe, börjar bli dags att köpa en ny för mig, har haft min Honda Wave i 10 år nu i höst, helt utan bekymmer faktiskt.

 

Valet står mellan en Honda 150 PCX eller en Spark 135.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar min 135 Spark. Mest för den har kedjedrift då jag ofta kör in till byn på dåliga grusvägar. Lätt att hålla ren. Frugan hade en FINO tidigare där filtret

blir snabbt blir igentäppt på grusvägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar min 135 Spark. Mest för den har kedjedrift då jag ofta kör in till byn på dåliga grusvägar. Lätt att hålla ren. Frugan hade en FINO tidigare där filtret

blir snabbt blir igentäppt på grusvägar.

 

Jo, jag är lite skeptisk till dessa full-automater även om jag gillar PCX:s storlek. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

här kan ni handla varje vecka! http://collingbourne-auctioneers.com/ .här finns allt

Snyggt svar! precis vad som efterfrågas :thumbsup:

 

Nästa Auktion i morgon.

 

Using our Pattaya Motor Auction service is a great way to buy or sell a car, motorbike/scooter, pickup, boat, ATV, jetski or truck. We can also help with the transfers making every purchase simple!

Costs to buy or sell are:

Car THB 5,000 commission each (charged to both buyer and seller)

Bike THB 2,000 commission each (charged to both buyer and seller).

 

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

int. körkort ska gälla men polisen har svårt att förstå och acceptera att körkortet gäller men ta med dig ett i allafall och när du kommer ner till mait så tror jag nog att han kan hjälpa dig med ett thai körkort  det är ju olika priser i Thailand jag fick betala 2000 bath allt som allt  kort gäller 1 år sen förlänger man det då blir det 5 år om jag inte minns fel  ha de

Ringde Motormännen. 270 kr plus porto kostar ett internationellt körkort. Tar ca 14 arbetsdagar att utfärda. Men det är mycket folk som söker under nov-dec

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde Motormännen. 270 kr plus porto kostar ett internationellt körkort. Tar ca 14 arbetsdagar att utfärda. Men det är mycket folk som söker under nov-dec

 

OK och SMC fungerar också om man är medlem där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag börjat titta o leta ser jag att bla KAK Kungliga Automobil Klubben, MHF Motorförarnas helnykterhets förening, och motormännen uträttar internationell körkort, KAK är billigast med 200 SEK, MHF 210 SEK och Motormännen 250 SEK SEn tillkommer porto på alla med 20 spänn. Trodde att MM har ensamrätt att utfärda, så fel man kan ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Veli Wellson Titoff

kolla i bath/sold,typ blocket i thai.

var försiktig vid köp,ram och motornummer måste matcha osv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag börjat titta o leta ser jag att bla KAK Kungliga Automobil Klubben, MHF Motorförarnas helnykterhets förening, och motormännen uträttar internationell körkort, KAK är billigast med 200 SEK, MHF 210 SEK och Motormännen 250 SEK SEn tillkommer porto på alla med 20 spänn. Trodde att MM har ensamrätt att utfärda, så fel man kan ha.

Även OK genom Vi Bilägare

 

http://www.vibilagare.se/tjanster/internationellt_korkort/bestall-internationellt-korkort-15757

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...