Jump to content
IGNORERAD

Vad uppnåddes egentligen med militärkuppen ?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Thaksin kommer säkert att välkomnas av majoriteten i norr, nordost och i Bangkoks slum men visst finns det regioner där han är impopulär och det finns säkert många individer som skulle vilja ta livet av honom också, politik är något som upprör många både på forumet och i det Thailändska samhället, fiender har alla inblandade i den nu pågående politiska konflikten.

Mvh isan lover

Välkomnas är nog att hoppas lite för mycket. "Enligt mej" är många väldigt trötta på honom och han är historia.

Och majoriteten... Var det den som var 48% av dom som röstade?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    58

  • Tallviking

    36

  • andersbangkok

    23

  • MaiChai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det borde vara allmänt känt men det är väl tveksamt om så många Svenskar tillbringar så mycket tid där, men det finns å andra sidan musimsk dominerade slumområden i Bangkok också och där kanske man resonerar annorlunda.

 

Mvh isan lover

 

Det finns slumområden i södra och västra Bangkok där Thaksin är lika hatad som i hela södra Thailand. Utom muslimdistrikten längst i söder. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Vår släkt finns ju huvudsakligen i två områden i Bangkok som mest av skjul och ruckel som kan räknas som slum, här har Thaksin och hans partier dominerat totalt och man kan inte ens se några plakat ifrån Demokraterna i dessa områden när det är val, det är med andra ord helrött, men jag besöker ju inte alla områden med slum i Bangkok och det kan säkert finnas gula sådana områden också även om just jag har missat dom.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lever man i slummen och varje dag är en kamp för att överleva, är nog Thaksins återkomst inte det första man tänker på.

Men ni har säkert andra prioriteringar uppe i risbyn.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mangden risodlingar I Klong Toey racker nog inte for att vinna nagra roster pa risstodet heller... Givetvis finns det manga Isaaniter som bor I Bkk's slumomraden och de omfattas nog av hembyarnas patroniseingstentakler men de ar nog oftast skrivna I hembyn sa deras roster hamnar ju inte I Bkk. Den fattiagre halvan av Bkk's befolkning ar nog Dems trognaste supportrar, det ar bland ovre medelklass och overklass som T traditionellt haft sitt storsta stod I Bkk och det ar ju ratt naturligt da de alltid gynnats av hans foretagarvanliga och elitistiska politik. Vansterpopulismen de vinner valen pa har aldrig strackt sig till Bkk.

 

Men de kanske tjänar en hacka på gummistödet istället?

 

Trots jag letat efter slummen i Dusit området kan jag inte hitta det, kan det vara så att Dusit där PTP vann förväxlats med Klong Toey?

 

I Dusit distriktet bor ju eliten av eliten om jag inte är helt missinformerad, hur kan de stödja ett parti som vill ta från de rika och ge till de fattiga?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag har förstått att du har gula sypmpatier men det där uttalandet tyder väl på att du bär på ett ett lite onormalt hat inom dig, att uttala egna förhoppningar om att andra människor ska dödas verkar lite obalanserat, och du är ju tyvärr inte ensam om dessa förhoppningar på forumet, lite tragiskt att människors kan bära poå så mycket hat att det kan leda till såna uttalanden och det speciellt om man deltar i diskussioner om demokrati, politik och rättvisa, men det säger väl en del om dom människorna bakom såna uttalanden och jag har lättare att förstå deras positiva inställning till militärkupper efter dessa inlägg.

 

Mvh Isan lover.

 

Jag har inga som helst sympatier av någon färg alls(förutom att jag tycker om silverfärgade bilar)!!

 

Din husgud har under ett antal år våldtagit och rånat Thailand och dess folk, den sortens svin får man gärna nacka!!

I övrigt så skiter jag fullständigt i vilken färg den politiska ledningen i landet har då det faktiskt inte spelar någon som helst roll för mitt välbefinnande, jag kan välja att tillbringa vintern i något annat land om jag inte vill vara i Thailand!

 

Jag gillar faktiskt NPA(New Peoples Army) på Filippinerna då deras "kamp" föres genom att man likviderar korrupta politiker, hoppas någon startar liknande verksamhet i Thailand!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag har ju släkt och vänner där och stödet för dom röda har varit massivt där under lång tid och det beror naturligtvis på att dom flesta kommer ifrån ex.vis Isaan och har upplevt förändringarna dom senaste 10-12 åren i hembyarna, dom upplevde också den fria sjukvården som oerhört positiv liksom alla andra reformer, stöd och förändringar som TRT, PPP och nu PT ligger bakom, många som bor i Bangkoks slum återvänder årligen hem till byn, har familj och släkt där och drar nytta av allt som händer där direkt eller indirekt på olika sätt, familjer och släkter är sammanlänkade och hjälper varandra oavsett var dom bor, slummens innevånare har definitivt också tjänat på dom sista 10-12 årens förda politik och sitt stöd för dom röda visar innevånarna där varje gång som det hålls demonstrationer eller hålls val.

 

Mvh isan lover 

 

Nu får du sluta ljuga!!

Det var fan inte Thaksin som införde någon FRI SJUKVÅRD!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du sluta ljuga!!

Det var fan inte Thaksin som införde någon FRI SJUKVÅRD!!!!!!!!!

Åter en lögn som IL försöker att upprepa på forumet i hopp om att den en dag skall bli sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjukan är den största sjukan sägs det, så även här på forumet.- Visa mig den statsman som aldrig haft några mygelaffärer, eller tror ni att en sann socialdemokrat har råd att köba herrgårdar i Sörmland ?  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjukan är den största sjukan sägs det, så även här på forumet.- Visa mig den statsman som aldrig haft några mygelaffärer, eller tror ni att en sann socialdemokrat har råd att köba herrgårdar i Sörmland ?  :crazy:

En gård i Sörmland köpte han men det är absolut ingen herrgård! :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

En gård i Sörmland köpte han men det är absolut ingen herrgård! :police:

Nog inget som en vanlig knegare har råd med utan mygleri :ahh:  Ente för att jau missunnar, men det e lustigt hur kappan svänger med vinden .- Själv vart jau här både före och efter han regerade :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjukan är den största sjukan sägs det, så även här på forumet.- Visa mig den statsman som aldrig haft några mygelaffärer, eller tror ni att en sann socialdemokrat har råd att köba herrgårdar i Sörmland ?  :crazy:

Det är väl en PM i Thailand som dom letat med ljus och lykta för att hitta det minsta lilla korruption hos men, misslyckats kapitalt. Jag kan tänka mig att de vänt upp och ner på varje sten som är större än ett gruskorn för att hitta något graverande. Det måste vara helt unikt i Thailand att inte hitta något spår av korruption hos en regeringsmedlem. Inte undra på att man måste sätta ditt honom för att han skrivit på en order till militären att inte skjuta på obeväpnade civila.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl en PM i Thailand som dom letat med ljus och lykta för att hitta det minsta lilla korruption hos men, misslyckats kapitalt. Jag kan tänka mig att de vänt upp och ner på varje sten som är större än ett gruskorn för att hitta något graverande. Det måste vara helt unikt i Thailand att inte hitta något spår av korruption hos en regeringsmedlem. Inte undra på att man måste sätta ditt honom för att han skrivit på en order till militären att inte skjuta på obeväpnade civila.

Nu ljuger du som IL. Dom hade ju funnit att han fuskat med nån militärgrad eller nåt sådant för 30 år sedan, det tycker jag inte han ska få amnesti för, nej in i kurran med honom bara .

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ljuger du som IL. Dom hade ju funnit att han fuskat med nån militärgrad eller nåt sådant för 30 år sedan, det tycker jag inte han ska få amnesti för, nej in i kurran med honom bara .

Jag vet det, men jag räknar det inte som korruption. Och sedan är jag tveksam till hur graverande det var. Men mellan 10 år och livstid borde dom minst sätta in honom på, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjukan är den största sjukan sägs det, så även här på forumet.- Visa mig den statsman som aldrig haft några mygelaffärer, eller tror ni att en sann socialdemokrat har råd att köba herrgårdar i Sörmland ?  :crazy:

Var Göran Persson en "sann socialdemokrat"? :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: Den var bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag gillar faktiskt NPA(New Peoples Army) på Filippinerna då deras "kamp" föres genom att man likviderar korrupta politiker, hoppas någon startar liknande verksamhet i Thailand!!

Hej

 

Själv hade jag hoppats på att ditt uttalande där du hoppades på att en person skulle mördas var sagt i vredesmod och inte var så genomtänkt och allvarligt menat, men så var tydligen inte fallet.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Själv hade jag hoppats på att ditt uttalande där du hoppades på att en person skulle mördas var sagt i vredesmod och inte var så genomtänkt och allvarligt menat, men så var tydligen inte fallet.

 

Mvh isan Lover

 

Vad gäller Tasksvinet så kommer det ALDRIG att finnas några förmildrande omständigheter!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv hade jag hoppats på att ditt uttalande där du hoppades på att en person skulle mördas var sagt i vredesmod och inte var så genomtänkt och allvarligt menat, men så var tydligen inte fallet.

 

Mvh isan Lover

Är det ok att uppmana sina följeslagare att bränna Bangkok och spränga PM  Abhisit i luften?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ok att uppmana sina följeslagare att bränna Bangkok och spränga PM  Abhisit i luften?

 

Och som belöning för detta ge dom som sagt det regeringsplatser ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Var Göran Persson en "sann socialdemokrat"? :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: Den var bra.

 

Det är han nog ideologiskt.

 

Däremot så kan man väl inte förvänta sig att en statsminister ska bo i en etta bara för att han är socialdemokrat.

 

Lika lite som att en präst ska leva på vatten och bröd bara för att han är präst.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är han nog ideologiskt.

 

Däremot så kan man väl inte förvänta sig att en statsminister ska bo i en etta bara för att han är socialdemokrat.

 

Lika lite som att en präst ska leva på vatten och bröd bara för att han är präst.

 

BTT

Jag minns Persson i Almedalen när han försökte få billiga poäng på Bo Lundgren för att han bodde i en 5 miljoners villa i Djursholm, men det var väl bara avundsjuka från Perssons sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen hade Persson den goda smaken att skaffa en rik sambo, som med en månadslön på över miljonen utklassade en statsministerlön tiofalt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är han nog ideologiskt.

 

Däremot så kan man väl inte förvänta sig att en statsminister ska bo i en etta bara för att han är socialdemokrat.

 

Lika lite som att en präst ska leva på vatten och bröd bara för att han är präst.

 

BTT

 

Vin och kex menar du väl?  :)

 

Och självklart så är det inte konstigt om en förkämpe för social rättvisa och utjämnande av samhällsklyftor bor i ett palats för 50 miljoner spänn. Som han finansierat genom sitt kämpande för de fattiga och utsatta. 

 

Ialla fall inte i dubbelmoralens högborg Sverige. Eller var det naivitetens högborg? Eller bara de efterblivnas högborg?

 

Ideologi är ungefär likvärdigt med bajs i sossarnas Sverige. Det är något ont man måste bära med sig i lagom doser.

 

Som allra oftast stinker.

 

Och som man måste dumpa lite av då och då för att inte stinka allt för mycket själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen hade Persson den goda smaken att skaffa en rik sambo, som med en månadslön på över miljonen utklassade en statsministerlön tiofalt.

Du menar hon som tyckte att hon var värd 21 miljoner, som hon när hon avgick?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...