Jump to content
IGNORERAD

Vad uppnåddes egentligen med militärkuppen ?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Ja dessa Aircards.
Ja, kanske inte mitt inlagg fortjanade att visas I klartext anda, det finns ju sa manga andra amnen som ar intressantare.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    58

  • Tallviking

    36

  • andersbangkok

    23

  • MaiChai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, kanske inte mitt inlagg fortjanade att visas I klartext anda, det finns ju sa manga andra amnen som ar intressantare.

Visst hade det varit bättre med en fast lina men här i byn lär det väl dröja. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

<p>Edit; Svar till Buzzen men mitt aircard &auml;r mer upfuckat &auml;n en thail&auml;ndsk lokalpolitiker s&aring; det f&aring;r bli s&aring; h&auml;r..</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Du har givetvis helt r&auml;tt men.....&auml;nd&aring; inte. Jag h&aring;ller helt med om att valet i stora delar av Thailand inte har det minsta med politik att g&ouml;ra utan bara handlar om den lokale makthavaren; hur kan man annars f&ouml;rklara att Buriram fortsatte att r&ouml;sta p&aring; Newin &auml;ven efter att han bytt sida eller &quot;min&quot; provins d&auml;r Dems och PT har tv&aring; personer var men i alla fyra valkretsar s&aring; hade vinnaren &ouml;ver 70%?</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Dems skulle dock kunna vinna Samut Prakarn, Nonthaburi mfl provinser runt Bkk samt m&aring;nga provinser i Centrala Thailand om de var lite mer aggresiva/populistiska och inte framstod som s&aring; Bangkok-liberal-centrerade.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Det BeeBee och m&aring;nga klagar p&aring; &auml;r att Abhisit inte lyssnar p&aring; det unga gardet i partiet utan tar alla instruktioner fr&aring;n IL's Herrklubb. Man b&ouml;r nog lyssna p&aring; de klagom&aring;len f&ouml;r BeeBee, Voranai mfl, som alla faktiskt &auml;r Demokrater,&nbsp;&auml;r i allra h&ouml;gsta grad en del av den klicken som genom sin rikedom och k&auml;ndisskap faktiskt kan p&aring;verka m&auml;nniskor, &auml;ven de som bor i omr&aring;den d&auml;r man traditionellt alltid r&ouml;stat p&aring; det bychefen kommenderat.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Det &auml;r inte alls osannolikt att Thailand, om PT vinner n&auml;sta val med egen majoritet, flyter &ouml;ver i en de-facto en-partistat ala Singapore eller Ryssland, s&aring; det finns nog all anledning f&ouml;r Dems att snabbt utv&auml;rdera sin framtid och sina alternativ.</p>

 

Håller med, och jag har för mig att man är överens om reformer inom Demokraterna. Det verkar som att man är samstämmiga om mer populism och omedelbar implementation av policies vid eventuell regeringsställning. De väljare som inte ingår i de feodala nätverken, och som kunde ha en vågmästarroll (främst i centrala delar som du skrev) är väl de som eventuella policies kan vinna över. Och som eventuellt skulle kunna ge demokraterna regeringsställning via koalition. 
 
Det som PT främst vinner dessa väljare på idag är kanske att man faktiskt implementerar sina vallöften, även om löftena innebär katastrof för landet. Det ger väljarna förtroende och om staten förlorar en massa pengar så drabbar det ju inte dem.  :crazy:
 
Personligen så tycker jag att det är strunt samma om det är 5-öres-populistiska Dem eller 5-öres-populistiska PT som regerar. Så länge det inte görs konstitutionella ändringar som koncentrerar makt och syltburkar till en viss grupp, eller undanröjer opposition, så tycker jag att det kvittar vem som regerar.
 
Reformerna tycker jag behövs på andra ställen än hos demokraterna. Problemet är ju att det vore politiskt självmord för en politiker att försöka kräva de reformer som behövs mest.
Ändrades av Buzzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag tror nog att rutan gå närmar sig mer för varje dag nu.

 

Mvh isan lover

 

Kan hans "parti" mygla tillbaka honom utan att han sitter av sitt fängelse straff så hoppas jag faktiskt att någon vänlig själ sätter en kula i pannan på aset!!

 

 

EDIT: placering

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hans "parti" mygla tillbaka honom utan att han sitter av sitt fängelse straff så hoppas jag faktiskt att någon vänlig själ sätter en kula i pannan på aset!!     EDIT: placering
Med kuppen så blev man ju av med en korrupt massmördare med klara diktatorsambitioner-tillfälligt i alla fall... Största misstaget de gjorde var att genomföra kuppen med Thaksin utanför landet, han skulle givetvis gripits och ställts inför domstol redan då. Skulle det blivit ett jävla liv på gatorna så kunde till exempel Chalor Kerdthes eller någon anna mördare i fängelset se till att Thaksin tappade tvålen och råkade ut för en allvarlig olycka.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thaksin ska beviljas amnesti för sina brott är ju något som varit det uttalade målet för alla hans nickedockor och undersåtar efter kuppen.

Ända sedan 2007 då hans svåger Somchai lekte PM, till 2008 då studentmördaren och lögnaren Samak var bästa ställföreträdare att agera förkläde. Och nu lillasyrran.

 

Om/när hans amnesti drivs igenom så är det nog bäst att de drar igenom kostnaden för ett bunkerbygge samtidigt. 

För dyker han upp i Thailand så tror jag att det garanterat bara är en tidsfråga innan han är mördad.

 

Varpå IL direkt kommer att jämföra honom med Kennedy. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Kan hans "parti" mygla tillbaka honom utan att han sitter av sitt fängelse straff så hoppas jag faktiskt att någon vänlig själ sätter en kula i pannan på aset!!

 

 

EDIT: placering

Hej

 

Jag har förstått att du har gula sypmpatier men det där uttalandet tyder väl på att du bär på ett ett lite onormalt hat inom dig, att uttala egna förhoppningar om att andra människor ska dödas verkar lite obalanserat, och du är ju tyvärr inte ensam om dessa förhoppningar på forumet, lite tragiskt att människors kan bära poå så mycket hat att det kan leda till såna uttalanden och det speciellt om man deltar i diskussioner om demokrati, politik och rättvisa, men det säger väl en del om dom människorna bakom såna uttalanden och jag har lättare att förstå deras positiva inställning till militärkupper efter dessa inlägg.

 

Mvh Isan lover.

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har förstått att du har gula sypmpatier men det där uttalandet tyder väl på att du bär på ett ett lite onormalt hat inom dig, att uttala egna förhoppningar om att andra människor ska dödas verkar lite obalanserat, och du är ju tyvärr inte ensam om dessa förhoppningar på forumet, lite tragiskt att människors kan bära poå så mycket hat att det kan leda till såna uttalanden och det speciellt om man deltar i diskussioner om demokrati, politik och rättvisa, men det säger väl en del om dom människorna bakom såna uttalanden och jag har lättare att förstå deras positiva inställning till militärkupper efter dessa inlägg.

 

Mvh Isan lover.

 

Var väl ett par hundra tusen på gatorna i Bangkok 2010 som hade sådana tankar runt Abhisit

 

Och dom kallar du "hjältar".

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Var väl ett par hundra tusen på gatorna i Bangkok 2010 som hade sådana tankar runt Abhisit

 

Och dom kallar du "hjältar".

Hej

 

Att folk vill ha demokrati och fria val har jag förståelse för vare sig det gäller Thailand eller Egypten och jag kan t.o.m ha en viss förståelse för att dom olika parternas supportrar försöker ha ijhäl sina motståndare, men att Svenskar som är uppväxta i ett demokratiskt land som Sverige säger att dom hoppas att någon ska mörda t.ex Thaksin är att gå lite väl långt tycker jag, men jag har en längre tid varit medveten om via diskussionerna här på forumet att alla gränser har passerats och att en del nu visar sitt hat helt öppet och hoppas på mord och det kan ju förklara varför diskussionerna blir lite heta och aggressiva ibland.

 

Jag är övertygad om att både Apishit, Thaksin, Prem och landets Armechef löper stor risk att mördas om deras fiender får chansen men jag hoppas personligen inte på detta och jag skulle aldrig kunna tänka mig att skriva något sådant, enligt mig går det en gräns mellan att ogilla och hata någon så mycket att man vill se honom död, det verkar osunt att bära på ett sånt hat och man undrar ju hur det påverkar individerna själva och om det bara är Thaksin dom vill se dö eller om det är fler? 

 

Mvh isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att folk vill ha demokrati och fria val har jag förståelse för vare sig det gäller Thailand eller Egypten och jag kan t.o.m ha en viss förståelse för att dom olika parternas supportrar försöker ha ijhäl sina motståndare, men att Svenskar som är uppväxta i ett demokratiskt land som Sverige säger att dom hoppas att någon ska mörda t.ex Thaksin är att gå lite väl långt tycker jag, men jag har en längre tid varit medveten om via diskussionerna här på forumet att alla gränser har passerats och att en del nu visar sitt hat helt öppet och hoppas på mord och det kan ju förklara varför diskussionerna blir lite heta och aggressiva ibland.

 

Jag är övertygad om att både Apishit, Thaksin, Prem och landets Armechef löper stor risk att mördas om deras fiender får chansen men jag hoppas personligen inte på detta och jag skulle aldrig kunna tänka mig att skriva något sådant, enligt mig går det en gräns mellan att ogilla och hata någon så mycket att man vill se honom död, det verkar osunt att bära på ett sånt hat och man undrar ju hur det påverkar individerna själva och om det bara är Thaksin dom vill se dö eller om det är fler? 

 

Mvh isan lover  

 

Du hade inte minsta negativa reaktioner när Abhisits bil angrepps av röda demonstranter och dom försökte ta hans liv

 

Snacka om att du har en total dubbelmoral

 

Och du kritiserar andra..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thaksin ska beviljas amnesti för sina brott är ju något som varit det uttalade målet för alla hans nickedockor och undersåtar efter kuppen.

Ända sedan 2007 då hans svåger Somchai lekte PM, till 2008 då studentmördaren och lögnaren Samak var bästa ställföreträdare att agera förkläde. Och nu lillasyrran.

 

Om/när hans amnesti drivs igenom så är det nog bäst att de drar igenom kostnaden för ett bunkerbygge samtidigt. 

För dyker han upp i Thailand så tror jag att det garanterat bara är en tidsfråga innan han är mördad.

 

Varpå IL direkt kommer att jämföra honom med Kennedy. :)

 

Själv vill ju "Thaksvin" jämföra sig med Nelson Mandela och Aung San Suu Kyi. Snacka om att ha höga tankar om sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har förstått att du har gula sypmpatier men det där uttalandet tyder väl på att du bär på ett ett lite onormalt hat inom dig, att uttala egna förhoppningar om att andra människor ska dödas verkar lite obalanserat, och du är ju tyvärr inte ensam om dessa förhoppningar på forumet, lite tragiskt att människors kan bära poå så mycket hat att det kan leda till såna uttalanden och det speciellt om man deltar i diskussioner om demokrati, politik och rättvisa, men det säger väl en del om dom människorna bakom såna uttalanden och jag har lättare att förstå deras positiva inställning till militärkupper efter dessa inlägg.

 

Mvh Isan lover.

 

1.Vad är "normalt" hat????

2. Nu är du där och sätter färgkoder på folk. För att man ogillar den sittande "rövarregeringen" måste man inte vara gul, sluta sätta färger på oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl ett par hundra tusen på gatorna i Bangkok 2010 som hade sådana tankar runt Abhisit

 

Och dom kallar du "hjältar".

Kommentarer onödiga. Dom visar väl bara vad IL kallar "normalt hat"

post-9848-0-45025100-1376286649.jpg

post-9848-0-20165100-1376286663.jpg

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du hade inte minsta negativa reaktioner när Abhisits bil angrepps av röda demonstranter och dom försökte ta hans liv

 

Snacka om att du har en total dubbelmoral

 

Och du kritiserar andra..

Hej

 

Jag hade då precis som nu förståelse för att han riskerade att råka ut för sånt här och han kan fortfarande inte röra sig i stora delar av landet utan stora säkerhets insatser, men själv är jag absolut inte för att man försöker mörda personer som inte delar ens politiska uppfattning och jag önskar definitivt inte att politiker jag ogillar ska mördas.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hade då precis som nu förståelse för att han riskerade att råka ut för sånt här och han kan fortfarande inte röra sig i stora delar av landet utan stora säkerhets insatser, men själv är jag absolut inyte för att man försöker mörda personer som inte delar ens politiska uppfattning och jag önskar definitivt inte att politiker jag ogillar ska mördas.

 

Mvh isan lover

 

Den logik DU brukar använda mot andra här på forumet är att tar man inte väldigt tydlig ställning MOT något stöder man det och med den logiken kallar du frekvent andra för kuppälskare, mördarälskare, militärälskare etc

 

Under oroligheterna 2010 uttalade du tydligt ditt stöd och förståelse för allt våld de röda och svarta begick mot oskyldiga, polis, militärer och politiker

 

Så använder man DIN LOGIK kan man nu kalla dig mördarälskare eftersom du inte tydligt tog avstånd från bl.a mordförsöket på Abhisit och anfallet mot obeväpnade militärer vid vägposteringen som resulterade i ett flertal döda och en massa skadade

 

Sen sitter du här och är spydig mot att folk anser att Thaksin är extremt central figur i de oroligheter landet haft de senaste snart 10 åren och att massor av människor hatar honom så till den milda grad att dom vill se honom "borta"

 

Och när människor visar förståelse för kuppen 2006 är du extremt tydlig att kalla dom alla möjliga saker men när du "visar förståelse" här ovan i inlägget har du ingen som helst förståelse för att liknande epitet läggs på dig

 

 

Snacka om dubbelmoral..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hade då precis som nu förståelse för att han riskerade att råka ut för sånt här och han kan fortfarande inte röra sig i stora delar av landet utan stora säkerhets insatser, men själv är jag absolut inte för att man försöker mörda personer som inte delar ens politiska uppfattning och jag önskar definitivt inte att politiker jag ogillar ska mördas.

 

Mvh isan lover

 

Men det tror du Thaksvin kan göra om och när han kommer tillbaka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det tror du Thaksvin kan göra om och när han kommer tillbaka?

 

Jag tycker att Du inte ska sänka dig ända ner till Il's nivå och ge Thaksin öknamn. Därnere i sandlådan kan gott Il hålla till själv. 

 

Annars tror jag nog att Thaksin kommer att behöva betydligt mer skydd än Abhisit någonsin har behövt. Om inte annat så borde anhöriga till de 1200 oskyldiga som mördades under WOD utgöra ett betydligt större hot än anhöriga till de 60-70 personer som dödades av militären under ockupationen av Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Du inte ska sänka dig ända ner till Il's nivå och ge Thaksin öknamn. Därnere i sandlådan kan gott Il hålla till själv. 

 

Annars tror jag nog att Thaksin kommer att behöva betydligt mer skydd än Abhisit någonsin har behövt. Om inte annat så borde anhöriga till de 1200 oskyldiga som mördades under WOD utgöra ett betydligt större hot än anhöriga till de 60-70 personer som dödades av militären under ockupationen av Bangkok.

Sorry, var på dåligt humör det kommer inte att hända igen. Tack för kommentaren. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Men det tror du Thaksvin kan göra om och när han kommer tillbaka?

Hej

 

Thaksin kommer säkert att välkomnas av majoriteten i norr, nordost och i Bangkoks slum men visst finns det regioner där han är impopulär och det finns säkert många individer som skulle vilja ta livet av honom också, politik är något som upprör många både på forumet och i det Thailändska samhället, fiender har alla inblandade i den nu pågående politiska konflikten.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Thaksin kommer säkert att välkomnas av majoriteten i norr, nordost och i Bangkoks slum men visst finns det regioner där han är impopulär och det finns säkert många individer som skulle vilja ta livet av honom också, politik är något som upprör många både på forumet och i det Thailändska samhället, fiender har alla inblandade i den nu pågående politiska konflikten.

 

Mvh isan lover

 

Vad får dig att tro att Thaksin skulle vara populär i Bangkok's slum. Skattesänkningen för företag, eller skattesänkningen för höginkomsttagare, eller rabatten på nya bilar, eller subventionerad ränta på lån för nya hus eller vad? Kan inte påminna mig att han någonsin har gjort någonting som de skulle skulle uppskatta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att Thaksin skulle vara populär i Bangkok's slum. Skattesänkningen för företag, eller skattesänkningen för höginkomsttagare, eller rabatten på nya bilar, eller subventionerad ränta på lån för nya hus eller vad? Kan inte påminna mig att han någonsin har gjort någonting som de skulle skulle uppskatta.

"Det vet väl alla" att Thaksin är populär i Bangkoks slum. det är ju allmänt känt. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Vad får dig att tro att Thaksin skulle vara populär i Bangkok's slum. Skattesänkningen för företag, eller skattesänkningen för höginkomsttagare, eller rabatten på nya bilar, eller subventionerad ränta på lån för nya hus eller vad? Kan inte påminna mig att han någonsin har gjort någonting som de skulle skulle uppskatta.

Hej

 

Jag har ju släkt och vänner där och stödet för dom röda har varit massivt där under lång tid och det beror naturligtvis på att dom flesta kommer ifrån ex.vis Isaan och har upplevt förändringarna dom senaste 10-12 åren i hembyarna, dom upplevde också den fria sjukvården som oerhört positiv liksom alla andra reformer, stöd och förändringar som TRT, PPP och nu PT ligger bakom, många som bor i Bangkoks slum återvänder årligen hem till byn, har familj och släkt där och drar nytta av allt som händer där direkt eller indirekt på olika sätt, familjer och släkter är sammanlänkade och hjälper varandra oavsett var dom bor, slummens innevånare har definitivt också tjänat på dom sista 10-12 årens förda politik och sitt stöd för dom röda visar innevånarna där varje gång som det hålls demonstrationer eller hålls val.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att Thaksin skulle vara populär i Bangkok's slum. Skattesänkningen för företag, eller skattesänkningen för höginkomsttagare, eller rabatten på nya bilar, eller subventionerad ränta på lån för nya hus eller vad? Kan inte påminna mig att han någonsin har gjort någonting som de skulle skulle uppskatta.
Ja mangden risodlingar I Klong Toey racker nog inte for att vinna nagra roster pa risstodet heller... Givetvis finns det manga Isaaniter som bor I Bkk's slumomraden och de omfattas nog av hembyarnas patroniseingstentakler men de ar nog oftast skrivna I hembyn sa deras roster hamnar ju inte I Bkk. Den fattiagre halvan av Bkk's befolkning ar nog Dems trognaste supportrar, det ar bland ovre medelklass och overklass som T traditionellt haft sitt storsta stod I Bkk och det ar ju ratt naturligt da de alltid gynnats av hans foretagarvanliga och elitistiska politik. Vansterpopulismen de vinner valen pa har aldrig strackt sig till Bkk.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
"Det vet väl alla" att Thaksin är populär i Bangkoks slum. det är ju allmänt känt. :crazy:

Hej

 

Det borde vara allmänt känt men det är väl tveksamt om så många Svenskar tillbringar så mycket tid där, men det finns å andra sidan musimsk dominerade slumområden i Bangkok också och där kanske man resonerar annorlunda.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har ju släkt och vänner där och stödet för dom röda har varit massivt där under lång tid och det beror naturligtvis på att dom flesta kommer ifrån ex.vis Isaan och har upplevt förändringarna dom senaste 10-12 åren i hembyarna, dom upplevde också den fria sjukvården som oerhört positiv liksom alla andra reformer, stöd och förändringar som TRT, PPP och nu PT ligger bakom, många som bor i Bangkoks slum återvänder årligen hem till byn, har familj och släkt där och drar nytta av allt som händer där direkt eller indirekt på olika sätt, familjer och släkter är sammanlänkade och hjälper varandra oavsett var dom bor, slummens innevånare har definitivt också tjänat på dom sista 10-12 årens förda politik och sitt stöd för dom röda visar innevånarna där varje gång som det hålls demonstrationer eller hålls val.

 

Mvh isan lover 

 

Fri sjukvård har man där man är mantalsskriven. Lär inte vara många i slummen i Bangkok som är skriva där och alltså har tillgång till fri sjukvård. Så kan Du ge något mer konkret exempel på vad Du menar med att "slummens innevånare har definitivt också tjänat på dom sista 10-12 årens förda politik". Jag kan det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...