Jump to content
IGNORERAD

Hus önskas hyra i Pattaya långtidsboende


uggelfors

Recommended Posts

Hej,

Flyttar till Thailand nästa månad. Behöver tips om var man kan hyra ett hus, 3 sovrum.

Skall bo i Pattaya och jobba i Pluak Daeng District. Inte alltför långt från centrum, jomtien går också bra.

Alla tips är välkomna :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Flyttar till Thailand nästa månad. Behöver tips om var man kan hyra ett hus, 3 sovrum.

Skall bo i Pattaya och jobba i Pluak Daeng District. Inte alltför långt från centrum, jomtien går också bra.

Alla tips är välkomna :14:

 

Den här sidan verkar skaplig.

Skriv in "Pattaya" och "houses" och välj sedan "Rent" osv, du fixar (om inte länken tar dig rätt direkt)

Finns erbjudanden i alla prislägen.

 

 

Tänk på följande nackdelar med att bo i hus jämfört med lägenhet:

 

Översvämning:

Kolla upp ordentligt att inte området översvämmas ibland.

 

Ormar:

Vanligt att de tar sig in på tomten och i hus.

Inte så vanligt på 4 våningen i en lägenhet :-)

 

Underhåll:

Det tas dåligt hand om - allting - i Thailand

Problemet är ditt, räkna inte med att hyresvärden finns där för att hjälpa dig när saker går sönder.

Om ingen av er pratar thai kan det vara jobbigt att få reparationer utförda.

 

post-10507-0-38035400-1375535797_thumb.j

 

 

Lycka till

post-10507-0-38035400-1375535797_thumb.j

post-10507-0-38035400-1375535797_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här sidan verkar skaplig.

Skriv in "Pattaya" och "houses" och välj sedan "Rent" osv, du fixar (om inte länken tar dig rätt direkt)

Finns erbjudanden i alla prislägen.

 

 

Tänk på följande nackdelar med att bo i hus jämfört med lägenhet:

 

Översvämning:

Kolla upp ordentligt att inte området översvämmas ibland.

 

Ormar:

Vanligt att de tar sig in på tomten och i hus.

Inte så vanligt på 4 våningen i en lägenhet :-)

 

Underhåll:

Det tas dåligt hand om - allting - i Thailand

Problemet är ditt, räkna inte med att hyresvärden finns där för att hjälpa dig när saker går sönder.

Om ingen av er pratar thai kan det vara jobbigt att få reparationer utförda.

 

attachicon.gifrent.jpg

 

 

Lycka till

Tackar för tipsen :) Frugan är Thai så språket är inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hus på min gata i Pattaya Tropical Village blir ledigt i början av september, 3 sovrum, europeiskt kök, trädgård både bakom och framför huset, carport.

Ingen risk för översvämningar på den gatan. Väl underhållet området, inga störiga grannar eller hundar. De nuvarande hyresgästerna är belåtna med ägarna.

Hyra 20-22 000 thb?

Beläget mellan Soi Nuern Plub Waan och Soi Siam Country Club.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hus på min gata i Pattaya Tropical Village blir ledigt i början av september, 3 sovrum, europeiskt kök, trädgård både bakom och framför huset, carport.

Ingen risk för översvämningar på den gatan. Väl underhållet området, inga störiga grannar eller hundar. De nuvarande hyresgästerna är belåtna med ägarna.

Hyra 20-22 000 thb?

Beläget mellan Soi Nuern Plub Waan och Soi Siam Country Club.

Tack för tipset och området ligger ungefär där vi hade tänkt oss. Det låter faktiskt bra. Landar den 8/9 och skulle kunna ta mig dit med frugan o titta. Kan Du ge mig kontaktuppgifter? impala65a@gmail.com

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset och området ligger ungefär där vi hade tänkt oss. Det låter faktiskt bra. Landar den 8/9 och skulle kunna ta mig dit med frugan o titta. Kan Du ge mig kontaktuppgifter? impala65a@gmail.com

:thumbsup:

Hej,

Skulle det vara för mycket begärt att du märker på vilket hus det är på en google map bild?? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Skulle det vara för mycket begärt att du märker på vilket hus det är på en google map bild?? :ahh:

Inaktuell kartnål

nära Soi Mu Ban Pattaya Tropical, Tambon Nong Prue, Muang Pattaya, Chang Wat Chon Buri 20150, Thailand

http://goo.gl/maps/WiYho

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktuell kartnål

nära Soi Mu Ban Pattaya Tropical, Tambon Nong Prue, Muang Pattaya, Chang Wat Chon Buri 20150, Thailand

http://goo.gl/maps/WiYho

Tackar o bockar. Nu hittar vi dit iaf. Tar en sväng med moppen.  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...