Jump to content
IGNORERAD

Suvarnabhumi öppnas !! överenskommelse med PAD nådd !!


AnOnYm

Recommended Posts

Flygtrafiken återupptas från Bangkok

Regeringsmotståndarna i PAD har beslutat att låta passagerartrafiken återupptas på Bangkoks internationella flygplats Suvarnabhumi. Även fraktflyg kan börja lyfta så snart som transportbolagen är redo.

- Vi har nått en överenskommelse med PAD om att demonstranterna ska flytta sig från passagerarzonen för att kunna öppna Suvarnabhumi-flygplatsen, sade ordföranden i styrelsen för Thailands flygplatsmyndighet enligt AFP.

Hur snart trafiken kan komma igång igen är en teknisk fråga, men det kan tidigast ske om 24 timmar.

I måndags uppgavs att det kunde ta upp till en vecka att starta verksamheten, om det visade sig att datasystemet skadats.

Tidigare sade en högt uppsatt medlem i partiet, enligt AFP, att passagerartrafiken kunde återupptas.

- PAD har beslutat att omedelbart tillåta flygplan att starta och landa, både passagerar- och fraktflyg, sade Somkiat Pongpaiboon.

Även fraktflygen får lov att lyfta. Det första kan komma att lyfta redan under tisdagen, sade en representant för transportsektorn.

Men ockupationen av flygplatserna fortsätter. Ledarna för oppositionspartiet PAD ska träffas i dag för att diskutera konstitutionsdomstolens beslut att upplösa regeringspartiet PPP och premiärministerns avgång.

- Jag tror inte att vi kommer att flytta härifrån för tillfället eftersom vi just har lämnat regeringskansliet, sade Sirichai Maingam, en av PAD:s ledare.

Från TT

http://www.dn.se/DNe...d=3561&a=858781

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Sålänge de är kvar och ockuperer flygplatsen har jag svårt att se något fungera ändå.

Flyget har alltför strikta säkerthetsbestämmelser för att det ska fungera att dra igång verksamheten om flygplatsen fortfarande är ockuperad.

Thailand har faktiskt ett ganska påtagligt terrorhot mot sig med konflikten i söder.

Det är ju ingen slump att man får gå igenom säkerhetskontroller nåar man ska in på varuhus eller BTS.

Link to comment
Dela på andra sajter

från ASTV

PAD and AoT to Allow Flights to Land at Suvarnabhumi

Together with the People's Alliance for Democracy, the Airports of Thailand will allow flights to depart from Suvarnabhumi Airport.

The first flight out is expected to be allowed to depart from the airport within the next 24 hours.

   

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

från ASTV

PAD and AoT to Allow Flights to Land at Suvarnabhumi

Together with the People's Alliance for Democracy, the Airports of Thailand will allow flights to depart from Suvarnabhumi Airport.

The first flight out is expected to be allowed to depart from the airport within the next 24 hours.

   

Stängd till 15 december

Flygplatschefen meddelade senare på tisdagen att stängningen av den internationella flygplatsen förlängs till den 15 december på grund av demonstranternas blockad,  rapporterar Reuters.

Ser ut att bli en lång historia pga okupanterna

In med dom i bur för det är där dom hör hemma

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stängd till 15 december

Flygplatschefen meddelade senare på tisdagen att stängningen av den internationella flygplatsen förlängs till den 15 december på grund av demonstranternas blockad,  rapporterar Reuters.

Ser ut att bli en lång historia pga okupanterna

In med dom i bur för det är där dom hör hemma

Mvh. Plätt

Samma enligt The Nation: Suvarnabhumi airport to remain closed until at least Dec 15 : AOT

http://www.nationmul...es_30090021.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt BKK post

(BangkokPost.com) - The People’s Alliance for Democracy (PAD) on Tuesday accepted the Airports of Thailand (AOT)’s demand to allow incoming flights to use Suvarnabhumi airport after the Constitution Court dissolved the People Power, Chart Thai and Matchimathipataya parties on charges of electoral fraud.

The first incoming flight to the international airport is expected to be within 24 hours.

The Airports of Thailand (AOT) announced that Suvarnabhumi will resume full operation on December 15, starting 6pm.

Cargo services are now ready at the airport.

Tolkar detta som att man kommer att tillåta inkommande flighter , men det kommer att dröja tills den 15'de innan all trafik är i gång.

Det bör vara avsevärt lättare att ta emot inkommande passagerare än att hantera avgående .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enligt BKK post

(BangkokPost.com) - The People’s Alliance for Democracy (PAD) on Tuesday accepted the Airports of Thailand (AOT)’s demand to allow incoming flights to use Suvarnabhumi airport after the Constitution Court dissolved the People Power, Chart Thai and Matchimathipataya parties on charges of electoral fraud.

The first incoming flight to the international airport is expected to be within 24 hours.

The Airports of Thailand (AOT) announced that Suvarnabhumi will resume full operation on December 15, starting 6pm.

Cargo services are now ready at the airport.

Tolkar detta som att man kommer att tillåta inkommande flighter , men det kommer att dröja tills den 15'de innan all trafik är i gång.

Det bör vara avsevärt lättare att ta emot inkommande passagerare än att hantera avgående .

:lol:

Det bör vara avsevärt lättare att ta emot inkommande passagerare än att hantera avgående .

Ner kommer man alltid :whistle::whistle:

Sen lär det vara många 100 000  som står på kö för att lämna ländet

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så længe jag bara kommer ner så ær jag nøjd.

På hemresan kan dom återinta flygplatsen i någon vecka :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Så længe jag bara kommer ner så ær jag nøjd.

På hemresan kan dom återinta flygplatsen i någon vecka :great:

Är faktiskt i stånd att hålla med dig där...  :crazy:

Det var väldigt svårt att få barnen lediga från skolan, men skulle de komma hem några veckor senare p.g.a en sådan här anledning så lär det inte vara några diskussioner i skolan... hehe

...och vem skulle gnälla för lite extra semester...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaa! detta med extra ledighet :lol:

Blir ju inte gratis om Ni inte har bra fösäkring :na:

Först måste Ni ha visa sedan hotel etc osv, :rules: ingår det i era biljetter :D

Naturligtvis inte :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mjaa! detta med extra ledighet :lol:

Blir ju inte gratis om Ni inte har bra fösäkring :na:

Först måste Ni ha visa sedan hotel etc osv, :rules: ingår det i era biljetter :D

Naturligtvis inte :crazy:

Blir inte så dyrt om man skulle få stanna extra pga. 45 minuter till huset från Suvanabhumi Airport  :wai:

Men nu sitter man i Sverige och väntar in resan 31/12

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Mjaa! detta med extra ledighet :lol:

Blir ju inte gratis om Ni inte har bra fösäkring :na:

Först måste Ni ha visa sedan hotel etc osv, :rules: ingår det i era biljetter :D

Naturligtvis inte :crazy:

VEM har sagt att det blir gratis...   :morgon::whistle:

Under den senaste tidens problem har thailändska myndigheter faktiskt accepterat att inte turister har visum under den tiden problemen pågår, och dessutom betalade de flesta flygbolag ut ersättning för ökade boendekostnader...

I annat fall backar inte jag heller för att ta upp lite extrapengar för mina extrakostnader...   :neutral:

Läs på innan du skrattar och kommer med påståenden som är felaktiga...   ;):na::na:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Mjaa! detta med extra ledighet :lol:

Blir ju inte gratis om Ni inte har bra fösäkring :na:

Först måste Ni ha visa sedan hotel etc osv, :rules: ingår det i era biljetter :D

Naturligtvis inte :crazy:

Ingenting ingår i mina "planerade" biljetter heller, inga hotell, ingen mat. Min semester begränsas av mitt jobb, jag måste åtminstone låtsas att jag tar mitt ansvar och befinna mig på jobb.

Det är inte gratis semester jag är ute efter, utan en väldigt bra bortförklaring till varför min semester blir så lång :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Ingenting ingår i mina "planerade" biljetter heller, inga hotell, ingen mat. Min semester begränsas av mitt jobb, jag måste åtminstone låtsas att jag tar mitt ansvar och befinna mig på jobb.

Det är inte gratis semester jag är ute efter, utan en väldigt bra bortförklaring till varför min semester blir så lång :drunk:

Precis som jag med skrev tidigare... lite lättare att förklara varför man blir borta länge... :party:

Ingenstans har det pratats om gratissemester väl...  :neutral:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska det förhoppningsvis inte vara några problem att åka ner den 15 Dec och landa i Bkk den 16 Dec..

Man får hoppas på det bästa..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar fortfarande valdigt osakert nar man verkligen kan anlanda resepktive lamna Suvarnabhumi. Jag skulle rest till Guangzhou idag men det flyget ar installt. Thai har nu konfirmerat mitt flyg till Shanghai pa sondag men ocksa meddelat att jag bor ha en back-up bokning fran Phuket. Sedan vet man givetvis aldrig vad som hander under veckan man ar i Kina, nu kanske "de roda" borjar ockupera flygplatser istallet sa man kanske far ta taget upp fran S'pore pa vagen hem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...