Jump to content
IGNORERAD

Non-Immigrant "O" Retirement - Förlängning?


Singha711

Recommended Posts

Jag känner mig lat (tänkte inte läsa igenom allt om ny visaansökan) och skulle behöva ett eller några goda råd. Jag åker tillbaka den 27 september till CM. Har O Spouse/family multipl visa, gul bok mm.

 

Mitt O visa, Multipl Spouse, går ut 3 oktober. Hur skulle ni råda mig att agera. I CM finns immigration och konsulat. Skall jag söka nytt visa i Sverige? Eller kan jag fixa detta enklare i CM?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    7

  • Singha711

    6

  • sarne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Peder, du kan beställa tid på Immigration här i CNX 100 dagar innan du vill komma.

Du bör då boka in en tid mellan den 28 sept - 2 Okt. Alltså bör du boka på deras hemsida, http://chiangmaiimm.com/th/queue-online.html, fr o m 20 Juni.

Men du måste trycka på knappen direkt efter 00.00 thaitid...

Det finns bara 10 tider per dag att boka...

Om det inte finns tid är det bara att gå dit tidigt, 06.00 och ta en kölapp.

Eller göra hela proceduren i Stockholm.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

OK hakancnx. Jag tänkte söka förnyelse O uppehållstillstånd (egentligen helst 1 år men strunt samma om jag bara får 3 mån - jag måste ju ändå rapportera...)

med multiple.

Sedan fixar jag inkomstintyget (översättninng)från Sv konsulatet i Chiang Mai.

Passet har jag två år kvar på

Bilder skall de väl ha.?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har en kompis som undrar om man måste soka "No imigration Reteiment visa" från Sverige eller räcker det från Thailand/Ambasad i grannland?

Hasse "Gubben"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som undrar om man måste soka "No imigration Reteiment visa" från Sverige eller räcker det från Thailand/Ambasad i grannland?

Hasse "Gubben"

 

Jag fick mitt i Vientieane (Laos).      :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Vet inte om detta redan postats i nån tråd, men alla ska skriva under blankett där man tagit del av information om nya regel vid overstay.

Gäller för tillfällig upphällstillstånd l. sk förlägning iallafall, se blanketten-> https://scontent-b-sin.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/q71/s720x720/10525971_1426527104297213_2780230943623114471_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vet inte om detta redan postats i nån tråd, men alla ska skriva under blankett där man tagit del av information om nya regel vid overstay.

Gäller för tillfällig upphällstillstånd l. sk förlägning iallafall, se blanketten-> https://scontent-b-sin.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/q71/s720x720/10525971_1426527104297213_2780230943623114471_n.jpg

 

Skulle dom inte ändra på det med "banned for life" om man råkat försova sig 10år?

 

Men, jag har inga problem med att skriva under ett sånt papper. Kan ju vara bra för dom som tror att man kan göra lite som man vill i Thailand.

Men jag tror att dessa personer nog struntar i detta papper åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...