Jump to content
IGNORERAD

Börjar kännas jobbigt


pikelocator

Recommended Posts

Hej på er!

Flyger som förmodlingen många av er ner i december för o gotta mig. Saken är den att det verkar dra ut på tiden vid BKK´s internationella flygplats. Idag, har jag för mig, är det en vecka sedan belägringen började och jag tänkte att det är väl som vanligt, de boxas lite och blir goa igen.

Jag och familjen flyger iofs. inte ner förrän den 15:e men det känns ändå nervigt. Enligt Sydsvenskan idag så har Flygplatschefen sagt att det tar en vecka att normalisera läget efter "ockupationen" av flygplatsen.

Surfade in på Swiss hemsida och hittade ett nummer till ett Sverigekontor där jag kunde fråga om mitt flyg.

Ringde upp, blev kopplad till någon i Storbritanien och förklarade mitt problem. Enligt telefonissan jag talade med så finns det två allternativ för mig om det blir långvarigt. Nämligen att flyga vid ett senare datum eller få värdecheckar för beloppet jag betalt på Swiss. De flyger inte till några andra destinationer i Thailand. Skjuta upp semestern går inte då jag arbetar som lärare. Har kompat duktigt för att få ihop extradagar i dec och jan.

Till saken hör att jag och familjen bygger och ska ner o betala och inreda osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet hur du känner dig  :kort:

Jag skall ned den 11:e... :diablo:

Bygger inte själv, men hjälper farsgubben. SÅ jävla rörigt surt att inte veta hur man bäst skall bete sig i dagsläget.

Är väl bara att vänta ett par dagar till helt enkelt  :frown:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller verkligen med er pôjkar :great:

Jobbigt är bara förnamnet just nu när jag fått beskedet från Thai att min flight TG961 är inställd på onsdag och att dom inte kan lova när det börjar rulla på igen.  :frown:

Blir nästan förbannad när jag ser folk sitter och skriver inlägg om annat tjafs - än just denna problematik med transportnäringen som vi alla vet landet i huvudsak livnär av.

För att inte tala om hur jävligt det känns för stora JAG. Det är ju jul & nyår det handlar om, fattar verkligen inte knallpulversgubbarna detta i bananmonarkin. Bara det att dom klär ut sig i olika T- shirts, som vore de fotbollshuliganer gör att man kanske egentligen borde vara tacksam att slippa se pajasfigurena som nu börjar poppa upp som svampar ur jorden.

Ursäkta - jag vet att jag är i affekt, men f*n vet om inte det här landet skjuter sig rejält i foten nu. Men folk glömmer ju förstås...men f*n vet...

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lider med er. Hoppas de är igång till den 20e då jag åker.

Fortfarande gott om tid men det börjar bli oroligt i magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips för er som flyger Thai..jag bokade om till Köpenhamn-Utapao.den sträckan flyger som vanligt.

.antar att den är viktigare än Sthlm..Thai stod för resan mellan Stockholm-Köpenhamn.det fanns legiga platser

imorgon och den 3:e vad jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst känns det jobbigt ,

inbokad på lördag med SAS , men vet inte om dom kommer att fortsätta med flighterna efter det att dom har tagit hem sina passagerare om inte Suvarnabhumi redan har öppnats ..  :cry:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett tips för er som flyger Thai..jag bokade om till Köpenhamn-Utapao.den sträckan flyger som vanligt.

.antar att den är viktigare än Sthlm..Thai stod för resan mellan Stockholm-Köpenhamn.det fanns legiga platser

imorgon och den 3:e vad jag vet.

Intressant. Har en "väninna" här som har returresa med Thai ARN-BKK

2 dec och vars visum går ut 3 dec.

Vilken tid går dessa flyg och hur gör man enklast för att boka om asap?

Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska nere 16 Dec.

Jag flyger med Lufthansa via Frankfurt, de säger att om Bangkok är avstängt så landar de på Phuket istället!

Så det blir ju en härlig busresa till Bkk.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flyger den 13:e med Aerosvit.får se...

Due to extraordinary situation at Suvarnabhumi Airport in Bangkok, Aerosvit Airlines flights VV171/172 03/04DEC, 05/06DEC and 06/07DEC will be operated to/from the Utapao Airport near Pattaya.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utapao Airport hade suttit fint för min del.

Vad ska man göra om man flyger om en sisådär två veckor? Börja klydda med flighten redan nu eller lyda min manliga intuition???

Ett tag trodde jag på den men det sket sig duktigt när jag väntade med att växla den sista halvan av huspengarna tills kronan sjunkit som mest mot THB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant. Har en "väninna" här som har returresa med Thai ARN-BKK

2 dec och vars visum går ut 3 dec.

Vilken tid går dessa flyg och hur gör man enklast för att boka om asap?

Tackar.

Tag snarast kontakt där du bokat biljetterna..har du boket med en resebyrå måste kontakten ske vie dem i annat fall Thai

Från:  COPENHAGEN, DENMARK (CPH)  Avgår:  14:30

on, 3 dec

Till:  UTAPAO, Thailand (UTP)  Ankommer:  06:50

to, 4 dec

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här börjar att bli lite surt, då jag förhoppningsvis flyger ut den 15 Dec..

Man får hoppas på det bästa, trodde aldrig att det skulle hålla på så här länge..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst känns det jobbigt ,

inbokad på lördag med SAS , men vet inte om dom kommer att fortsätta med flighterna efter det att dom har tagit hem sina passagerare om inte Suvarnabhumi redan har öppnats ..  :cry:

Hmm, SAS hade känts bra idag. Då kunde man iaf åka till Phuket och ta en liten busstur.

Brukar åka Thai men bokade med Finnarna denna gång  :bag::bag::bag: VARFÖR???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tag snarast kontakt där du bokat biljetterna..har du boket med en resebyrå måste kontakten ske vie dem i annat fall Thai

Från:  COPENHAGEN, DENMARK (CPH)  Avgår:  14:30

on, 3 dec

Till:  UTAPAO, Thailand (UTP)  Ankommer:  06:50

to, 4 dec

Tackar. Lyckades boka om till denna genom att ringa Thai Airways imorse.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar. Det var något som min resebyrå sa inte fanns tillgängligt när jag efter en timmes tid kom fram. Fick boka om och skjuta på avresan en vecka tills nästa onsdag i st. Surt men bättre än inget, dock.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Hmm, SAS hade känts bra idag. Då kunde man iaf åka till Phuket och ta en liten busstur.

Brukar åka Thai men bokade med Finnarna denna gång  :bag::bag::bag: VARFÖR???

Bokade med SAS. Tycker att det ær enklast med SAS, vet inte varfør. Men dom ær lættast att kontakta och jag har næstan alltid fått bra service.

Nu kanske biljetterna kostar någon krona mer æn det billigaste alternativet, men jag tycker att det ær vært några kronor extra før att ha bra support och service.

Men SAS kan garanterat ha lika mycket problem som dom andra, men jag tror det hade varit jobbigare med ett "udda" bolag som T.ex turkish om man vill ha information och hjælp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...