Jump to content
IGNORERAD

Försörjningskrav bör införas för anhöringinvandring


Jobbe

Recommended Posts

Från DN:s hemsida

"Försörjningskrav bör införas som villkor för anhöriginvandring. Det föreslås i den utredning som lämnas över till migrationsminister på måndagen.

Kravet innebär att den person som redan finns i Sverige måste ha en tillräcklig inkomst för att kunna försörja sig själv, ha över en lämplig bostad för sig själv samt för familjemedlemmar som vill flytta till Sverige. Inkomsterna ska komma från eget arbete eller företagande.

Försörjningskravet gäller dock inte för anhöriginvandring som gäller flyktingar, kvotflyktingar eller vissa skyddsbehövande. Undantag ska även kunna göras om det finns "synnerliga skäl". Försörjningskravet ska inte heller gälla om den person som finns i Sverige är ett barn. "

Detta måste så långt jag förstår innebära att en person som inte har fast inkomst inte kan ta hit sin TGF på UT...

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte kan ta hit sin TGF på ut om man inte kan försörja henne säger väl sig självt.Ska staten försörja henne från dag 1,nej det tycker jag verkligen inte.Undrar om man kan få sponsring att ta hit en brasilianska dom ser trevliga ut?? Mvh Måne  ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har det inte alltid varit dom reglerna???

Det är krav på din ekonomi om du tar hit nån på "besöksvisa" men inte när det gäller UT för anhörig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

andrejs...tycker du att det verkar så ??? ? Mvh Måne  :gasp:

Ahh, skrev utan att tænka! (eller kanske tænkte med mitt skrev?)

Anhørig invandring, ja nu gick det upp ett ljus.

Visste inte att det var så slappt.

Gæller det barn så ær det ok. Vuxna mænniskor som ska komma in som anhørig bør givet vis førsørja sig sjælv eller så ska den anhøriga vara den som førsørjer.

Tar førsørjningen slut så bør UT också ta slut

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...