Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Ja, alla dessa hemska thaitjejer! Själv fick frugan jobba med att plocka jordgubbar 24/7 under säsongen och alla pengar gick till mig sen fick hon städa bajamajor under ett par år tills jag fick tillbaks varenda satang som jag lagt ut på henne. Nu efter 6 år är vi kvitt! Hon tjänar inte lika mycket som mig idag men vi delar räkningarna 50/50.. för jag vill ju inte bli lurad ifall hon sticker?!?! :mdr:

 

Man undrar om vissa ha nån kärlek till varandra överhuvudtaget? Vissa resonemang är som en jävla affärsplan!

 

:14: Word...Klockrent gubben :thumbsup: 

 

Är det därför dom söker sig till en thaitjej för att en från Sverige skulle aldrig leva med en sån egoist under såna premisser?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, alla dessa hemska thaitjejer! Själv fick frugan jobba med att plocka jordgubbar 24/7 under säsongen och alla pengar gick till mig sen fick hon städa bajamajor under ett par år tills jag fick tillbaks varenda satang som jag lagt ut på henne. Nu efter 6 år är vi kvitt! Hon tjänar inte lika mycket som mig idag men vi delar räkningarna 50/50.. för jag vill ju inte bli lurad ifall hon sticker?!?! :mdr:

Man undrar om vissa ha nån kärlek till varandra överhuvudtaget? Vissa resonemang är som en jävla affärsplan!

Nu har inte jag läst att någon har hyttat näven åt några thaitjejer i denna tråd...

Men om du refererar till mig med affärsplan, så tycker jag att man inte ska behandla sin flickvän/fru annorlunda mot om det hade varit en svenska..

Båda ska bidra till den gemensamma ekonomin. Så gott det går...

Hus i Thailand ligger långt ner i mina prioriteringar, då vi kommer bo i Sverige och enbart ner på semester en gång året..

Då är det inte speciellt ekonomiskt att köpa ett hus...

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vrider och vänder på allt... Du vill alltid att ha rätt? Svara istället på om det är farangen skyldighet att försörja sin flickväns familj? Rock on!

 

Om min fru vill försörja sin familj med våra pengar så diskuterar vi det utifrån synvinkeln "vad har vi råd med".

Inte med utgångspunkt i vad som är "hennes" eller "mitt" - det finns inte på tapeten eftersom vi delar allt.

 

Varför måste du få mig att säga vad som är rätt eller fel?

Finns det?

Du gör vad som känns rätt för dig och jag gör samma sak.

 

Men presentera inte er situation som "delad" eller jämlik om den inte är det. Fullt ut.

 

 

Och vaddå hennes familj kom jag på nu, lite senare

Är den inte lika mycket din om ni är tillsammans?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Svara istället på om det är farangen skyldighet att försörja sin flickväns familj?

 

I många fall är det så att flickvännen har bidragit till försörjningen av sina föräldrar, om du då

 

tar henne till Sverige och hon inte får något arbete, så ja.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om min fru vill försörja sin familj med våra pengar så diskuterar vi det utifrån synvinkeln "vad har vi råd med". Inte med utgångspunkt i vad som är "hennes" eller "mitt" - det finns inte på tapeten eftersom vi delar allt.   Varför måste du få mig att säga vad som är rätt eller fel? Finns det? Du gör vad som känns rätt för dig och jag gör samma sak.   Men presentera inte er situation som "delad" eller jämlik om den inte är det. Fullt ut.
Jämlik är den väl... Tror att det hade blivit ett jävla liv hemma om jag hade gått och köpt oss en sommarstuga ... Den notan skulle inte hon vilja dela på.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

I många fall är det så att flickvännen har bidragit till försörjningen av sina föräldrar, om du då   tar henne till Sverige och hon inte får något arbete, så ja.
Tar o tar.. Sicket ordval.. Nu arbetar hon, tjänar sina egna pengar och därmed får hon bidra med våra utgifter som vilket par som helst.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vaddå hennes familj kom jag på nu, lite senare

Är den inte lika mycket din om ni är tillsammans?

Svar ja, men det betyder inte att jag måste försörja min flickväns familj..

Vil du göra det.. Helt upp till dig... Men peka inte fingret åt andra som inte ser det som en självklarhet..

Nu lägger jag ner denna banala debatt..

Ha en trevlig kväll.

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du föredrar att lägga "dina" pengar på dig själv är uppenbart.

 

Hur kan du prata om "dina" och "hennes" pengar i samma andetag som du skriver "delad ekonomi" ?

Det låter hur "separat" som helst.

Helt riktigt. Ibland går det för snabbt när jag skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

:14: Word...Klockrent gubben :thumbsup:    Är det därför dom söker sig till en thaitjej för att en från Sverige skulle aldrig leva med en sån egoist under såna premisser?
Typ som du skaffa dig en thaibrud, för ingen svensk tjej var intresserad.. :) Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu påstår jag inte att alla thaidamer är på detta vis, men en del är det. Fundera nu på en del thaidamers prioriteringslista:

 

1. Barn från tidigare äktenskap och för all del från nuvarande.

2. Far och mor.

3. Syskon.

4. Diverse fastrar, mostrar samt förstås far och morföräldrar.

5. Annan obskyr släkt.

6. Thaivänninor i Thailand.

7. Thaivänninor i Sverige.

8. Farangen.

9. Farangens släkt.

 

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter inte som du är med en thaitjej då om man ska gå efter ditt inlägg ovan. Eller är din tjej annorlunda än alla andras?

Tycker inte du att de egenskaperna är dåliga som du säger thaitjejer har?

 

/ SatanG

Nog är jag ihop med en thaitjej. Mitt inlägg är förstås en grov generalisering och många undantag finns förstås (och de blir förstås fler och fler med tanke på den ekonomiska utvecklingen i Thailand). Att människor som har det ekonomiskt knapert i princip alltid sätter sin och den egna familjens ekonomiska trygghet främst är väl inte en dålig egenskap. Så gör väl nästan alla i samma situation? Är kanske ett undantag på forumet men med en svensk medelinkomst och utan några sparade tillgångar så varken jag vill eller kan spendera några pengar på thaifamiljen i Thailand. De pengar jag har spenderas på mig själv, min flickvän och på min son så att vi lever ett bra liv här och nu i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ som du skaffa dig en thaibrud, för ingen svensk tjej var intresserad.. :) Rock on!

 

Wow, vilken kontring!! Sällan man ser såna dräpande kommentarer här, :hi:

 

Ett par av dom svenska tjejerna jag har varit ihop med skulle du inte ens få bjuda på ett glas vin...Eller just det, du bjuder ju inte utan dom får betala själva :)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, vilken kontring!! Sällan man ser såna dräpande kommentarer här, :hi:

Ett par av dom svenska tjejerna jag har varit ihop med skulle du inte ens få bjuda på ett glas vin...Eller just det, du bjuder ju inte utan dom får betala själva :)

Nej... Dom får bjuda mig!

Så mycket som jag har fått doppa, kommer du aldrig komma i närheten av, inte ens med ett frikort på Soi 6

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu påstår jag inte att alla thaidamer är på detta vis, men en del är det. Fundera nu på en del thaidamers prioriteringslista:

 

1. Barn från tidigare äktenskap.

2. Far och mor.

3. Syskon.

4. Diverse fastrar, mostrar samt förstås far och morfäldrar.

5. Annan obskyr släkt.

6. Thaivänninor i Thailand.

7. Thaivänninor i Sverige.

8. Farangen.

 

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

 

Herr Chang har talat.

 

Konstiga erfarenheter du har..//Lp

 

Frugan säger...

1.. son

2...mamma

3.. man

4...syskon

5...vänner

 

Jag säger..

1...son

2...fru

3...farmor

4...syskon

5...vänner

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Och FFF rangordning är..

 

1.. Barnen

2.. Barnbarnen

3.. Mor o Far

4.. Mormor Morfar

5.. Farfar o Farmor

6.. Syskonen

7.. Katten

8.. Hunden

9.. Hundens loppor

10.. FF

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nu påstår jag inte att alla thaidamer är på detta vis, men en del är det. Fundera nu på en del thaidamers prioriteringslista:

1. Barn från tidigare äktenskap och för all del från nuvarande.

2. Far och mor.

3. Syskon.

4. Diverse fastrar, mostrar samt förstås far och morföräldrar.

5. Annan obskyr släkt.

6. Thaivänninor i Thailand.

7. Thaivänninor i Sverige.

8. Farangen.

9. Farangens släkt.

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

Herr Chang har talat.

Jag har man fått (ärva) en del pengar så ser jag det som att jag förvaltar dem för att portionera ut dem när mina barn ska köpa hus mm. Hade min far skiljt sig och byggt hus mm i Thailand som inte jag skulle sett röken av så hade jag nog känt mig lurad.

Man har ju tyvärr "gott om pengar" i fel ålder och vi har försökt att jämna ut det.

Nu bidrar inte min sambo med en krona och jag förväntar mig inte det ens när hon börjar jobba men pengarna som hon inte har varit med och draget in skulle jag aldrig riskera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Prio.

1. Jag.

2. Mig själv.

3. Bolaget.

4. Ölen.

5. Jag.

6. Mor.

7. Brödsmulor till frugan och grabben.

 

Känns jävligt bra och inte bli blåst!

 

Nu kör vi! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu påstår jag inte att alla thaidamer är på detta vis, men en del är det. Fundera nu på en del thaidamers prioriteringslista:

 

1. Barn från tidigare äktenskap och för all del från nuvarande.

2. Far och mor.

3. Syskon.

4. Diverse fastrar, mostrar samt förstås far och morföräldrar.

5. Annan obskyr släkt.

6. Thaivänninor i Thailand.

7. Thaivänninor i Sverige.

8. Farangen.

9. Farangens släkt.

 

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

 

Herr Chang har talat.

Ähh,det är nån stackare som sökt bekräftelse utan gensvar som kommit på denna lista..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

 

Därför att du förväntas ställa upp på de vilkor som Thailändarna anser som naturliga, de att den som har bäst ekonomi ger till de som inte har det.

Dessvärre måste jag tillstå att denna en gång fina sed kommit att missbrukas av många som då det infunnit sig en mer penningastinn individ i familjen anser att dom inte längre behöver göra ett skapandes grann!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Klart att thaitjejen och hennes familj vill att gubben skall gå all-in så snabbt som möjligt. Det gäller ju att tömma honom på så mycket pengar som möjligt innan han försvinner. Spelar ibland inte så stor roll om tjejen gillar sin farang eller inte. Ekonomiskt säkerhet går före allt och då är det förstås att bäst att så mycket tillgångar som möjligt ligger i thaifamiljens händer. Eftersom de flesta thai vet att farangen bara behöver jobba några månader för att få fram ordentligt med pengar igen så har man inte heller något dåligt samvete för detta. Thaifamiljer håller alltid ihop till skillnad från oss faranger. Det mest fascinerande med en del av dem så går all-in är att de i princip verkar glömma bort sin familj i Sverige. Istället för att t.ex. ge sina barn från ett tidigare förhållande ett par hundra tusen så ger man i princip bort dessa pengar till människor som man känt i 2-3 år och varav de flesta man inte ens kan kommunicera med.

Neil

Ja tänka sig!!! Och detta händer ALDRIG om man träffar en farangtjej :ahh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Har aldrig gått all-in. Föredrar att spendera mina pengar på min son istället. Jag kör som thaiarna, blod är tjockare än vatten. Tjejen och jag kör med delad ekonomi. När hon bidragit till räkningar och mat efter förmåga så får hon göra vad hon vill med sina pengar.

Jäpp :thumbsup:  Ingenting är som äkta kärlek :wub:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Prio.

1. Jag.

2. Mig själv.

3. Bolaget.

 

Hahahaha, du blir bara bättre o bättre :rotfl: .

Ta dig ett par kalla till för fan gubben, se om du inte kan lura frugan att bjuda så kan du tom tjäna 73,50 på förhållandet...

 

Fanimej klockrent muttan :party:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hahahaha, du blir bara bättre o bättre :rotfl: .

Ta dig ett par kalla till för fan gubben, se om du inte kan lura frugan att bjuda så kan du tom tjäna 73,50 på förhållandet...

 

Fanimej klockrent muttan :party:

Nu jävlar ska vi dricka upp frugans Gin också... såklart hade vi inte tillräckligt med Tonic hemma.. vem fick ge sig ut i regnet och handla? Och det med sina egna pengar? Frugan såklart! Fan, man går ju snart på plus här! Nu ska vi mysa på balkongen och lyssna på go musik och slänga käft med varandra och dricka GT! :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu påstår jag inte att alla thaidamer är på detta vis, men en del är det. Fundera nu på en del thaidamers prioriteringslista:

 

1. Barn från tidigare äktenskap och för all del från nuvarande.

2. Far och mor.

3. Syskon.

4. Diverse fastrar, mostrar samt förstås far och morföräldrar.

5. Annan obskyr släkt.

6. Thaivänninor i Thailand.

7. Thaivänninor i Sverige.

8. Farangen.

9. Farangens släkt.

 

Varför skulle inte jag ha motsvarande lista med min släkt? Blod är tjockare än vatten...

 

Herr Chang har talat.

 

Jag skulle så här rakt upp och ner säga att för mig och min fru håller vi varandra som först. Jag och min fru har inte någon närmare kontakt med släkten den träffas mycket sällan vänner har genom åren kommit och gått. När vi bodde i Sverige träffade jag mina syskon en till två gånger per år under ett dags besök mina föräldra lika mycket. Nu bor vi i Thailand och det gäller detsamma med hennes familj.

 

Men det räcker att jag tänker efter hur livet har varit så kommer jag snabbt på att blods banden är det som räknas om det väl gäller.

 

Det finns ett talesätt att i nöden prövas vänner. Min erfarenhet av vänner och jag själv som vän är inte mycket att räkna med när det väl gäller.

Jag kan bara komma fram till att där man kan hitta riktiga vänner är i blodsbanden.  

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu stänger jag ner mpr för ikväll. Så god natt på er sugerdaddys. Glöm nu inte att lämna lädret öppet. :-) Rock on!!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...