Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Till att börja med så kostar det ju inte mycket att bygga hus i Thailand under förutsättning att man bygger i egen regi. I vårt fall kostade det ca 350 ksek och då är det ett hus på ca 175 kvm med fyra sovrum och två badrum (byggt i Lättbetong). Vi tog ett banklån på 300 ksek på huset här i Sverige och det står vi båda för - men det är klart att i sämsta tänkbara fall skulle jag teoretiskt sett kunna torska dit på att få betala det själv. Jag ser dock inte det som något större problem eftersom vi har barn tillsammans och om det värsta skulle hända så hade man fått se det som ett förskott på hans arv efter mig - för om man aldrig vågar satsa något, så kommer man heller aldrig att vinna något!!!.

Visst är det så, samtidigt kan det ju vara en bra ide att minimera förlusterna vid en ev utebliven vinst.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

micke isaan
själv gick jag på en blåsning nu i juni

hade ju träffat en dam på thai love links från surin

hon mötte mig på suvan allt var frid å fröjd

vi bodde hos Maitan jag var i 6 himlen 

en morgon när jag vakna hade hon dratt

hon nöp mig på 80000bath

som tur va så hjälpte mig Matan med pengar tills jag kom hem  

ja ja man lär sig hela tiden

men det finns mängder av nya blommor  nu i sept ska jag ner och träffa en en ny dam som jag har haft kontakt med  ett tag får se om det blir nån kontakt

sen är det en till som jag träffa på midsommar afton å en liten fest  :ahh:  :ahh::crazy:  

Häng ut namn OM det nu är sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Häng ut namn OM det nu är sant.

Ja, och häng inte ut namn om det är osant. :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Häng ut namn OM det nu är sant.

Noi!

 

Eller va det Lek?

 

Skit detsamma, vet man inte ska man nog vara lite försiktig, det borde väl du veta som har batong o allt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Jag röstar på trevliga bartjejer, de har ett rakt sätt vad det gäller pengar.

Internet dating är ett otyg, man blir bara blåst.

Det är förmodligen en smart bartjej som hjälper internetflickan att skriva något vettigt.

 

generaliseringar är alltid bra...

 

Ett annat tips är att slänga singhalinnet, gå ner 20 kg, tvätta sig och blir 30 år yngre..

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att thaitjejen och hennes familj vill att gubben skall gå all-in så snabbt som möjligt. Det gäller ju att tömma honom på så mycket pengar som möjligt innan han försvinner. Spelar ibland inte så stor roll om tjejen gillar sin farang eller inte. Ekonomiskt säkerhet går före allt och då är det förstås att bäst att så mycket tillgångar som möjligt ligger i thaifamiljens händer. Eftersom de flesta thai vet att farangen bara behöver jobba några månader för att få fram ordentligt med pengar igen så har man inte heller något dåligt samvete för detta. Thaifamiljer håller alltid ihop till skillnad från oss faranger. Det mest fascinerande med en del av dem så går all-in är att de i princip verkar glömma bort sin familj i Sverige. Istället för att t.ex. ge sina barn från ett tidigare förhållande ett par hundra tusen så ger man i princip bort dessa pengar till människor som man känt i 2-3 år och varav de flesta man inte ens kan kommunicera med.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Neil,

 

Det är ju det roliga med att tjäna pengar, jag gör vad jag vill med dessa.

Att lägga på hög åt sina barn är i mina ögon bortkastat, de får arbeta ihop sina pengar själva.

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Neil,

 

Det är ju det roliga med att tjäna pengar, jag gör vad jag vill med dessa.

Att lägga på hög åt sina barn är i mina ögon bortkastat, de får arbeta ihop sina pengar själva.

 

Puss

Erkki

Håller med, jag hade förmånen att kunna ge min numer vuxne son en gedigen utbildning med en förhoppning om att han skulle förvalta pundet vilket även blev fallet, så nu ger jag mig själv 100% av det lilla som blev kvar och spendera det i Thailand på det sätt som jag finner bäst! Om det är till frun, hennes familj eller något annat spelar ingen roll, jag har ingen ågren över att inte behålla några sekiner i´Svedala!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

De flesta satsar det man kan förlora.

Erkki

 

Tror inte på detta. Möjligen en del men absolut inte de flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att thaitjejen och hennes familj vill att gubben skall gå all-in så snabbt som möjligt. Det gäller ju att tömma honom på så mycket pengar som möjligt innan han försvinner. Spelar ibland inte så stor roll om tjejen gillar sin farang eller inte. Ekonomiskt säkerhet går före allt och då är det förstås att bäst att så mycket tillgångar som möjligt ligger i thaifamiljens händer. Eftersom de flesta thai vet att farangen bara behöver jobba några månader för att få fram ordentligt med pengar igen så har man inte heller något dåligt samvete för detta. Thaifamiljer håller alltid ihop till skillnad från oss faranger. Det mest fascinerande med en del av dem så går all-in är att de i princip verkar glömma bort sin familj i Sverige. Istället för att t.ex. ge sina barn från ett tidigare förhållande ett par hundra tusen så ger man i princip bort dessa pengar till människor som man känt i 2-3 år och varav de flesta man inte ens kan kommunicera med.

Neil

Ja eftersom det var så det gick för dig så måste det ju vara samma skit överallt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eftersom det var så det gick för dig så måste det ju vara samma skit överallt.

 

/ SatanG

Har aldrig gått all-in. Föredrar att spendera mina pengar på min son istället. Jag kör som thaiarna, blod är tjockare än vatten. Tjejen och jag kör med delad ekonomi. När hon bidragit till räkningar och mat efter förmåga så får hon göra vad hon vill med sina pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig gått all-in. Föredrar att spendera mina pengar på min son istället. Jag kör som thaiarna, blod är tjockare än vatten. Tjejen och jag kör med delad ekonomi. När hon bidragit till räkningar och mat efter förmåga så får hon göra vad hon vill med sina pengar.

Om du är så rädd om dina slantar så skaffa någon som har lite då så slipper du sjunga bitterfittasången om hur dåliga alla thaitjejer är.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är så rädd om dina slantar så skaffa någon som har lite då så slipper du sjunga bitterfittasången om hur dåliga alla thaitjejer är.

/ SatanG

Absolut min linje. Är bara intresserad av tjejer som kommer från goda ekonomiska förhållanden. Har aldrig sagt att thaitjejer skulle vara dåliga. Att människor med dålig ekonomi söker ekonomisk trygghet är inget konstigt eller fel men jag ställer inte upp på det.. Jag har bättre grejer att lägga mina pengar på än husbygge på thailändska landsbygden, släktunderstöd osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut min linje. Är bara intresserad av tjejer som kommer från goda ekonomiska förhållanden. Har aldrig sagt att thaitjejer skulle vara dåliga. Att människor med dålig ekonomi söker ekonomisk trygghet är inget konstigt eller fel men jag ställer inte upp på det.. Jag har bättre grejer att lägga mina pengar på än husbygge på thailändska landsbygden, släktunderstöd osv.

 

Att du föredrar att lägga "dina" pengar på dig själv är uppenbart.

 

Hur kan du prata om "dina" och "hennes" pengar i samma andetag som du skriver "delad ekonomi" ?

Det låter hur "separat" som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut min linje. Är bara intresserad av tjejer som kommer från goda ekonomiska förhållanden. Har aldrig sagt att thaitjejer skulle vara dåliga. Att människor med dålig ekonomi söker ekonomisk trygghet är inget konstigt eller fel men jag ställer inte upp på det.. Jag har bättre grejer att lägga mina pengar på än husbygge på thailändska landsbygden, släktunderstöd osv.

 

Låter inte som du är med en thaitjej då om man ska gå efter ditt inlägg ovan. Eller är din tjej annorlunda än alla andras?

Tycker inte du att de egenskaperna är dåliga som du säger thaitjejer har?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bara intresserad av tjejer som kommer från goda ekonomiska förhållanden

 

Aha, en liten sol o vårgubbe alltså som först kollar bankboken!

Men självklart har du rätt, man ska ju sträva efter att ge till andra vad dom givit mig,

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hinner fan inte hem den 25:e förrän alla våra räkningar e betalda... Om jag frågar varför hon betalar allt så svarar hon : jag har ju fått lön??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du föredrar att lägga "dina" pengar på dig själv är uppenbart.   Hur kan du prata om "dina" och "hennes" pengar i samma andetag som du skriver "delad ekonomi" ? Det låter hur "separat" som helst.
Är det ett måste att köpa hus till familjen i Thailand? Tycker lite som Neil, vill min flickvän hjälpa sin familj, så ska inte våran gemensamma ekonomi bli lidande.. Har hon råd att bygga hus, får hon vara med att dela på mer av våra utgifter här hemma.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hinner fan inte hem den 25:e förrän alla våra räkningar e betalda... Om jag frågar varför hon betalar allt så svarar hon : jag har ju fått lön??

 

Du får nog "fan" även se till att hon tar över här på MPR ibland och kollar dina PM och ser till att man får ett svar. :6:  :drinks:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

I Sverige registreras ungefär 40 000 giftermål per år, och runt 20 000 skilsmässor. Alltså spricker 50 % av alla äktenskap, men det verkar som att många är säkra på att de kommer att klara sig även om oddsen är 50-50. Det är väl som vid löneförhandlingar, alla ska ha över snittet men det är ju faktiskt inte möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ett måste att köpa hus till familjen i Thailand? Tycker lite som Neil, vill min flickvän hjälpa sin familj, så ska inte våran gemensamma ekonomi bli lidande.. Har hon råd att bygga hus, får hon vara med att dela på mer av våra utgifter här hemma.. Rock on!

 

Det är ju också ett sätt att se på sin partners prioriteringar.

 

Det hon vill har vi inte råd med.

Det du vill är det bästa för oss

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju också ett sätt att se på sin partners prioriteringar.

Det hon vill har vi inte råd med.

Det du vill är det bästa för oss

Så din kvinnas prioriteringar går före allt annat?

Sånt förhållande vill inte jag leva i..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så din kvinnas pris går före allt annat? Sånt förhållande vill inte jag leva i.. Rock on!

 

Måste det vara allt eller inget?

Har du hört om jämlikhet?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara allt eller inget? Har du hört om jämlikhet?
Du vrider och vänder på allt... Du vill alltid att ha rätt? Svara istället på om det är farangen skyldighet att försörja sin flickväns familj? Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, alla dessa hemska thaitjejer! Själv fick frugan jobba med att plocka jordgubbar 24/7 under säsongen och alla pengar gick till mig sen fick hon städa bajamajor under ett par år tills jag fick tillbaks varenda satang som jag lagt ut på henne. Nu efter 6 år är vi kvitt! Hon tjänar inte lika mycket som mig idag men vi delar räkningarna 50/50.. för jag vill ju inte bli lurad ifall hon sticker?!?! :mdr:

 

Man undrar om vissa ha nån kärlek till varandra överhuvudtaget? Vissa resonemang är som en jävla affärsplan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...