Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Borde man inte hänga ut en sådan parasit som varning för andra som ev chattar med henne?

Absolut inte !!  Jag tycker att det hängs för mycket privatpersoner på MPR redan som det är. Tänk om anklagelsen är felaktig, hur ska hon kunna gå i svaromål mot det ? Hon är knappast medlem på MPR.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Språkpolisen har anlänt hehe, mai mee gurp,mai mee fan,mo pen Yang Me beer Leo tok wan

Bea Leo sep teesud. :thumbsup: Shompre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Khun Ken,släpp taxen nu,skål..

Du menar att jag skall göra en "pudel"? :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Du menar att du haft fel om taxen?.aldrig försent gubben att gå över till dom röda,skoja bara kör ditt race, skål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstått så delas allt lika som införskaffats efter giftemålet, vare sig det står i ditt eller hennes namn. Ja förutom mark alltså.

 

/ SatanG

 

Nej så är det inte jag äger mitt och hon äger sitt det som vi delar på är säng och stolar. Däremot vet jag inte hur det blir vid en skilsmässa i Thailand där har vi enbart registrerat äktenskapet efter åt.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej så är det inte jag äger mitt och hon äger sitt det som vi delar på är säng och stolar. Däremot vet jag inte hur det blir vid en skilsmässa i Thailand där har vi enbart registrerat äktenskapet efter åt.

Har ni inget äktenskapsförord delas allt lika om det blir rättegång, förutom mark. Spelar ingen roll vems namn bilen etc är registrerad på.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inget äktenskapsförord delas allt lika om det blir rättegång, förutom mark. Spelar ingen roll vems namn bilen etc är registrerad på.

 

/ SatanG

 

Varför skulle inte marken delas lika. Hur det delas verkar lite olika enligt vem man frågar vi gifte oss i Sverige och registrerade det i Thailand. 

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle inte marken delas lika.

Ja är du Thai så gör den det.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter


Ja är du Thai så gör den det.

/ SatanG

Det du menar är att marken räknas bort som tillgång. Frugan har nämnt detta och ville skriva ett separat testament där det skulle framgå att hennes önskan var att marken skulle säljas med mitt usufruit och pengarna skulle gå till mig. Jag tyckte detta var onödigt för mig spelade det ingen roll vem som ägde marken och huset så länge jag hade usufruit. I detta fallet har jag tänkt om då det är viktigt vem som är intresserad av marken och huset. Blir ju lite som att leva med ett pris på sitt huvud. Så som det är idag ärver hennes släkt marken och huset.

Jag kanske skulle vilja ha pengar i stället för att bo kvar och i detta fallet så kan det vara en bra ide med testamente där det framgår att att allt skall säljas. Marken vi nu bor på är inte av något större värde. Har aldrig trott att de skulle vara möjligt för mig att äga något i Thailand. Men som det nu är kan ingen kan flytta på mig under min livstid från det hus och mark jag nu bor på under rådand lagstiftning vilket var positivt nog.

Vi har även funderat på att skilja oss vilket skulle underlätt mycket då hon kan få problem i framtiden med att ärva i Thailand. Vi har inga barn och jag hör ju inte till familjen och är dessutom utlänning och eftersom jag fyllt 50 kan jag ju nu stanna här på pensionärs villkoren. Det är mycket att tänka på. Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har även funderat på att skilja oss vilket skulle underlätt mycket då hon kan få problem i framtiden med att ärva i Thailand.

 

Det där kände jag inte till, är det verkligen så ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där kände jag inte till, är det verkligen så ?

 

Fritz..

 

Eftersom vi inte har några barn kan det bli svårt för henne att ärva vilket jag mycket väl kan förstå hon har många gånger redan fått dessa passningar och det handlar om stora förmögenheter som inte skall gå ursläkten.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi inte har några barn kan det bli svårt för henne att ärva vilket jag mycket väl kan förstå hon har många gånger redan fått dessa passningar och det handlar om stora förmögenheter som inte skall gå ursläkten.

Skulle det vara lättare för henne att ärva om ni hade barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det vara lättare för henne att ärva om ni hade barn?

 

Ja då stannar det inom släkten kines släkter bygger och bygger hela tiden.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då stannar det inom släkten kines släkter bygger och bygger hela tiden.

Ok,bra info.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Desperation?

 

Har funderat i samma banor, varför ska man ha så jävla bråttom bara för att det är en tjej från Thailand man träffat?

Därför att det inte är så lätt att träffas ett par gånger i veckan och gå ut och äta en bit, gå på bio etc - när man befinner sig på olika sidor av planeten!:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför ni gnäller på era respektive, hade jag haft  en kvinna som söp som ni beskriver här att ni gör så hade jag stuckit från henne för länge sedan. Hade först berättat för henne vad jag tycker om hennes drickande och även säga att om hon inte slutar så går jag.

 

Kram från en nykter alkis

 

gubben

Ja, det är lika stor skillnad mellan bra och dåliga tjejer i Thailand som överallt annars och det det gäller är helt enkelt att man ska hitta en bra tjej. Det gjorde jag för tre år sedan och hon är den underbaraste tjej jag någonsin har träffat. Ja, vi har bl.a. gift oss, skaffat barn och byggt hus i Thailand - och det känns bara sååå rätt!!!

Ett litet tips till er som har svårt att hitta en bra thai-tjej: Undvik bar-tjejer helt och hållet och leta istället upp en bra tjej på en dating-site. Börja med att skicka mail (vänta med chattandet) och var noga med att välja en tjej som kommunicerar bra. Det innebär inte att hon måste vara jättebra på engelska men hon ska svara på dina frågor och ställa bra motfrågor, så att ni har en bra kommunikation – innan du åker för att träffa henne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte heller att man ska gå omkring och vara orolig över för att man har bidragit ekonomiskt eller vill sponsra div projekt i Thailand.

Snarare bör man väl se nyktert och krasst på saken, och även våga erkänna för sig själv att man som Farang faktiskt inte äger någon mark i Thailand.

Min egen fru/sambo äger en riktigt hyfsad kåk och lite mark utanför Korat, och till den har även jag bidragit till ekonomiskt.

Denna medfinansiering ser inte jag som någon "investering" som jag själv kan räkna hem om det skulle bli aktuellt med en försäljning.

Jag har bidragit ekonomiskt till denna boning därför att jag tycker om frugan och för att hon har varit hygllig ärlig mot mig.

Jag hade råd att hjälpa till, inte konstigare än så.

Kåken fungerar även som en bostad åt hennes pappa, och när pappa trivs och mår bra, så mår även min fru bra och är glad.

En nöjd och glad Thailändska är som bekant bra mycket trevligare att umgås med, än en sur och orolig sådan.

Men för den skull så inbillar jag mig inte att jag är en någon delägare i vare sig huset eller marken utanför Korat.

Dock kan min son ärva denna fastighet, vilket kanske kan bli kul för honom en vacker.

Även en dyr förlovningsring fick frugan av mig för några år sedan och i den har jag inte heller någon ägarandel.

Varför fantisera och lura sig själv när man faktiskt har givit bort saker eller varit medfinansiär till andras drömmar?

Det är svårt att säga om det är trist eller lite lustigt att se och höra div herrar på exempelvis MPR som i exalterade ordalag

gärna skriver och ger sken av att de är både husägare, markägare och framgångsrika bönder av olika slag,

när det i själva verket är så att de inte äger mycket mer än inkråmet, dvs möblerna och sitt eget Singha-Linne i Thailand ;-)

Inte ens inköpta dyra bilar och mopeder bryr de sig om att registrera i sitt eget namn - allt skrivs av bekvämlighetsskäl på frun/flickvännen.

Herrarna säger ofta "det är ingen fara, jag litar på min fru, självklart delar vi lika, jag har råd att ta smällen, etc" .

Man ska inte lura sig själv och andra - Till syvende och sist så är antalet faranger som har fått vara med och dela

på vinsten vid en försäljning av mark i Thailand; ganska lätträknade. . .

SN

Jag tycker att du har en helt förvrängd uppfattning om allting!

När man satsar på ett gemensamt liv och investerar i en gemensam framtid, så är det väl inte som man ger bort pengar till sin partner?!!!

Min kära hustru och jag vet t.ex. att vi är ämnade för varandra och vi håller sedan tre år tillbaka på att bygga upp en familj och ett fantastiskt liv tillsammans. Jag hade redan ett hus i Sverige när vi träffades och sedan har vi byggt oss ett hus i Thailand också. En anledning till att jag blev övertygad om att min hustru har helt ärliga avsikter är att hon utan tvekan accepterade mitt önskemål om äktenskapsförord, för att jag inte skulle känna att jag riskerade att bli av med huset när vi gifte oss. Eftersom jag formellt sett är ägare till vårt hus i Sverige, är det väl minst sagt rimligt att min hustru äger vårt hus i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du har en helt förvrängd uppfattning om allting!

När man satsar på ett gemensamt liv och investerar i en gemensam framtid, så är det väl inte som man ger bort pengar till sin partner?!!!

Min kära hustru och jag vet t.ex. att vi är ämnade för varandra och vi håller sedan tre år tillbaka på att bygga upp en familj och ett fantastiskt liv tillsammans. Jag hade redan ett hus i Sverige när vi träffades och sedan har vi byggt oss ett hus i Thailand också. En anledning till att jag blev övertygad om att min hustru har helt ärliga avsikter är att hon utan tvekan accepterade mitt önskemål om äktenskapsförord, för att jag inte skulle känna att jag riskerade att bli av med huset när vi gifte oss. Eftersom jag formellt sett är ägare till vårt hus i Sverige, är det väl minst sagt rimligt att min hustru äger vårt hus i Thailand?

Kan förstå att du inte vill riskera att bli av med ditt hus i sverige och därmed skriver äktenskapsförord angående det, är det du som finansierat husbygget i Thailand eller är det frugan?

 

Finns många som går "all in" i ett husbygge i Thailand och satsar allt man äger och har samt ev skuldsätter sig, och skriver det på frugan, och vid en ev skilsmässa förlorar allting.

 

Den chansningen skulle aldrig jag våga göra oavsett hur mycket jag älskar tjejen, man vet aldrig vad som kan hända i framtiden, finns många som råkat ut för det.

 

Jag hade väl kanske tänkt lite annorlunda om jag varit 65+ skulle jag tro...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå att du inte vill riskera att bli av med ditt hus i sverige och därmed skriver äktenskapsförord angående det, är det du som finansierat husbygget i Thailand eller är det frugan?   Finns många som går "all in" i ett husbygge i Thailand och satsar allt man äger och har samt ev skuldsätter sig, och skriver det på frugan, och vid en ev skilsmässa förlorar allting.   Den chansningen skulle aldrig jag våga göra oavsett hur mycket jag älskar tjejen, man vet aldrig vad som kan hända i framtiden, finns många som råkat ut för det.   Jag hade väl kanske tänkt lite annorlunda om jag varit 65+ skulle jag tro...
Håller med..frågan är hur mycket frugan hans pytsar in i det som hon äger. Och om man VET att man är ämnade för varandra så varför ha ett äktenskapsförord överhuvudtaget ? Jag o frugan har ett äktenskapsförord pga av enorma skillnader i bankmedel när vi träffades, det betyder inte att jag älskar henne mindre för det. Jag VET däremot av tidigare erfarenheter att känslor kan ta slut pga olika anledningar och därför garderade jag mig. Hade någon efter tre år sagt att jag och mitt ex skulle göra slut efter sju år och att det var mitt val så hade jag idi*tförklarat den personen. Hon var mitt allt i +6år och jag kunde aldrig tro att känslorna en dag skulle svalna. Nä, om det blir husbygge för mig o frugan så står hon för hälften och då är det inget slott vi kommer att bygga utan något för Max 200k SEK och den hundringen får jag leva utan om det skiter sig, det kan hon vara värd som har stått ut med mig :-) Iofs så skall allt stå på grabben senare om det en dag står ett hus på tomten som min fru har betalt . Men grattis Patrik J och lycka till med livet, kärlek är härligt //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gubbar tror att dom måste "låsa upp" sin tjej för att hon inte ska sticka, fattar inte hur ni tänker?

Om hon sticker så gillar hon ju er inte och vem vill vara ihop med nån som inte gillar en?

 

Och till er som hämtar er fru i en bar, jag kan förstå det till viss del för visst finns det goa bar tjejer men allvarligt, hur goa dom än är så har dom efter ett tag i en bar fått inpräntat i skallen att pengar är det enda som gäller och det tankesättet tar man inte ifrån dem i första taget.

Har man svårt för att hitta en tjej via vanligt folk ex genom att prata med trevliga tjejer bland kunderna på Tesco så är dating sidor betydligt bättre än barer.

Men var uppmärksam, var har dem lärt sig engelska. Dom flesta gör det i en bar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gubbar tror att dom måste "låsa upp" sin tjej för att hon inte ska sticka, fattar inte hur ni tänker?

Om hon sticker så gillar hon ju er inte och vem vill vara ihop med nån som inte gillar en?

 

Och till er som hämtar er fru i en bar, jag kan förstå det till viss del för visst finns det goa bar tjejer men allvarligt, hur goa dom än är så har dom efter ett tag i en bar fått inpräntat i skallen att pengar är det enda som gäller och det tankesättet tar man inte ifrån dem i första taget.

Har man svårt för att hitta en tjej via vanligt folk ex genom att prata med trevliga tjejer bland kunderna på Tesco så är dating sidor betydligt bättre än barer.

Men var uppmärksam, var har dem lärt sig engelska. Dom flesta gör det i en bar...

Gå och ta ett piller!

Det finns hur många bra som dåliga i alla olika kategorier runt hela världen, fan va ni kan mycket ni snävsynta besserwissers!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med..frågan är hur mycket frugan hans pytsar in i det som hon äger. Och om man VET att man är ämnade för varandra så varför ha ett äktenskapsförord överhuvudtaget ? Jag o frugan har ett äktenskapsförord pga av enorma skillnader i bankmedel när vi träffades, det betyder inte att jag älskar henne mindre för det. Jag VET däremot av tidigare erfarenheter att känslor kan ta slut pga olika anledningar och därför garderade jag mig. Hade någon efter tre år sagt att jag och mitt ex skulle göra slut efter sju år och att det var mitt val så hade jag idi*tförklarat den personen. Hon var mitt allt i +6år och jag kunde aldrig tro att känslorna en dag skulle svalna. Nä, om det blir husbygge för mig o frugan så står hon för hälften och då är det inget slott vi kommer att bygga utan något för Max 200k SEK och den hundringen får jag leva utan om det skiter sig, det kan hon vara värd som har stått ut med mig :-) Iofs så skall allt stå på grabben senare om det en dag står ett hus på tomten som min fru har betalt . Men grattis Patrik J och lycka till med livet, kärlek är härligt //Lp

 

Ett mycket vettigt resonemang. Även jag/vi skrev äktenskapsförord eftersom de bankmedel vi hade med oss in i det gemensamma boet skilde sig åt enormt. Vid det här laget, drygt 10 år senare, har det dock jämnat ut sig och allt vi äger av värde äger frugan hälften av så nu skulle vi lika gärna kunna riva äktenskapsförordet. Det som var bra med förordet var att övergången från att allt var mitt till att vi äger allt tillsammans blev gradvis och inte kom över en natt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå att du inte vill riskera att bli av med ditt hus i sverige och därmed skriver äktenskapsförord angående det, är det du som finansierat husbygget i Thailand eller är det frugan?

 

Finns många som går "all in" i ett husbygge i Thailand och satsar allt man äger och har samt ev skuldsätter sig, och skriver det på frugan, och vid en ev skilsmässa förlorar allting.

 

Den chansningen skulle aldrig jag våga göra oavsett hur mycket jag älskar tjejen, man vet aldrig vad som kan hända i framtiden, finns många som råkat ut för det.

 

Jag hade väl kanske tänkt lite annorlunda om jag varit 65+ skulle jag tro...

Till att börja med så kostar det ju inte mycket att bygga hus i Thailand, speciellt om man bygger i egen regi. I vårt fall kostade det ca 350 ksek och då är det ett hus på ca 175 kvm med fyra sovrum och två badrum (byggt i Lättbetong). Vi tog ett banklån på 300 ksek på huset här i Sverige och det står vi båda för - men det är klart att i sämsta tänkbara fall skulle jag teoretiskt sett kunna torska dit på att få betala det själv. Jag ser dock inte det som något större problem eftersom vi har barn tillsammans och om det värsta mot förmodan skulle hända så hade man fått se det som ett förskott på hans arv efter mig - för om man aldrig vågar satsa något, så kommer man heller aldrig att vinna något!!!.

Ändrades av Patrik J
Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Många damer gifter sig för pengar/trygghet. På något vis lyckas hon på ganska kort tid förklara (utan att säga det rakt ut) att det ska investeras i Thailand för att mannen ska visa att han menar allvar.

Många män vågar nog inte ta reda på vad som händer om han stryper kassaflödet.

Vet många skuldsatta svenskar som jobbar arschlet av sig för att betala av hus, bil etc i Thailand. Investeringar som brukas (ofta missbrukas) av andra än just investeraren själv.

Ajja bajja att skriva så,nu kommer gubbstruttarna efter dig med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...