Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Hej!

 

Har gjort en betraktelse både här på forumet, internet allmänt samt även ute i "den riktiga världen" - Varför är det så vanligt att så många går all-in i ett förhållande med en person från Thailand?

 

Med detta menar jag att från att vara singel inom ett år eller två ha:

- gift sig

- skaffat gemensamma barn

- tar hand om sin nya kärleks tidigare barn från Thailand

- flyttat från sin etta med kokvrå till ett stort fint hus (här i Sverige)

- har byggt eller planerar att bygga ett hus i Thailand

- köpt mark i Thailand

- införskaffat andra egendomar i Thailand t.ex. bil

- överöst sin tee-rak med thaiguld

- osv, osv hoppas ni förstår, självklart så är detta väldigt generaliserande men min lista kan man nog både plussa på och radera några poster

 

Men min fundering är: varför måste allt gå så jävla fort - är det vad som krävs för att få förhållandet att fungera???

 

Många gånger så känns det som att man inte hunnit bryta den språkliga barriären innan detta pokerspel med all-in insats har satts igång, vad är viktigast in en relation, enligt mig att man känner varandra bra, kan umgås på ett relativt "jämn" nivå samt att man förstår varandra.

 

Det andra kommer av sig själv - när tiden har sin gång

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ålderspanik drabbar inte bara kvinnor :-)

Att slå ihop påsarna med någon är dessutom alltid att gambla.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, många forumister är ju lite till åren och då finns det helt enkelt tid till att fundera igenom saker och ting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Varför går man "All in" när man spelar poker?

Man vill skrämma motspelarna, det är väl samma i relation?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att man kan  :ahh: Pengar bryter de språkliga och kulturella skillnaderna  :crazy: Och sen tror jag inte att det är så många som går all-in,men en del är det säkert (iaf thaidamerna som förflyttar sig till andra sidan världen)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Desperation?

 

Har funderat i samma banor, varför ska man ha så jävla bråttom bara för att det är en tjej från Thailand man träffat?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

För att man kan  :ahh: Pengar bryter de språkliga och kulturella skillnaderna  :crazy: Och sen tror jag inte att det är så många som går all-in,men en del är det säkert (iaf thaidamerna som förflyttar sig till andra sidan världen)

 

Just det, snarare thaidamerna som går all in.

Flyttar 8000 km från familj och vänner till en gube de knappt känner och till ett kallt och främmande land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man vill skrämma motspelarna, det är väl samma i relation?

Skrämma motspelarna och lägga vantarna på den åtråvärda potten

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, snarare thaidamerna som går all in.

Flyttar 8000 km från familj och vänner till en gube de knappt känner och till ett kallt och främmande land.

Ja oftast utan vår ekonomiska makt att göra som vi vill.Det är strongt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, snarare thaidamerna som går all in.

Flyttar 8000 km från familj och vänner till en gube de knappt känner och till ett kallt och främmande land.

Kan i princip hålla med, egentligen så är vi som bor på "andra sidan" överlägsen som mer eller mindre kräver att den andra parten skall komma och bo med oss, men samtidigt så har väll även denne gjort ett eget aktivt val att "gänga" ihop sig med en man från andra sidan jorden.

 

Det jag fokuserade på i denna tråd var mer den ekonomiska biten i det hela

Link to comment
Dela på andra sajter

Desperation?

 

Har funderat i samma banor, varför ska man ha så jävla bråttom bara för att det är en tjej från Thailand man träffat?

 

Slår man inte till direkt, så är det någon annan som "snor" damen?  Damen i fråga tror jag inte bryr sig så mycket om det blir gubbe A, B eller C.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår man inte till direkt, så är det någon annan som "snor" damen?  Damen i fråga tror jag inte bryr sig så mycket om det blir gubbe A, B eller C.

 

 

Jag gick å frågade och jo det var avgörande att det blev gubbe "A"

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår man inte till direkt, så är det någon annan som "snor" damen?  Damen i fråga tror jag inte bryr sig så mycket om det blir gubbe A, B eller C.

Du är en kärlekens man du,var lite positiv  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

Har gjort en betraktelse både här på forumet, internet allmänt samt även ute i "den riktiga världen" - Varför är det så vanligt att så många går all-in i ett förhållande med en person från Thailand?

 

Med detta menar jag att från att vara singel inom ett år eller två ha:

- gift sig

- skaffat gemensamma barn

- tar hand om sin nya kärleks tidigare barn från Thailand

- flyttat från sin etta med kokvrå till ett stort fint hus (här i Sverige)

- har byggt eller planerar att bygga ett hus i Thailand

- köpt mark i Thailand

- införskaffat andra egendomar i Thailand t.ex. bil

- överöst sin tee-rak med thaiguld

- osv, osv hoppas ni förstår, självklart så är detta väldigt generaliserande men min lista kan man nog både plussa på och radera några poster

 

Men min fundering är: varför måste allt gå så jävla fort - är det vad som krävs för att få förhållandet att fungera???

 

Många gånger så känns det som att man inte hunnit bryta den språkliga barriären innan detta pokerspel med all-in insats har satts igång, vad är viktigast in en relation, enligt mig att man känner varandra bra, kan umgås på ett relativt "jämn" nivå samt att man förstår varandra.

 

Det andra kommer av sig själv - när tiden har sin gång

 

Är väl lika många som går "all-in" när de träffar en tjej från Sverige tror jag, dvs villa, hund, barn, volvo, sommarstuga osv.. och inget fel med det. Hör väl till livets gång.

 

Själv har jag dock inte skyndat alls så snabbheten gäller inte generellt. Reste till Thailand väldigt flitigt i sex år innan jag träffade blivande frugan, kunde t o m tala thai när vi möttes första gången. Och vi hade sedan varit tillsammans i flera år innan vi skaffade barn och ännu på trettonde året tillsammans har vi inte byggt något hus i Thailand. Någon överösning med thaiguld har det inte heller varit frågan om, det enda guld vi äger är vigselringarna. Så "all-in" javisst, men det tog tid att komma dit.

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att det beror på begränsad tid, dvs bor man i Sverige och har sin kärlek i Thailand vill nog många befästa och visa att de är seriösa även om det är långt avstånd geografiskt mellan dem.

Tror också en del thaidamer vill visa upp att de minsann lyckats fånga en riktigt fet fisk vilket kan höja deras i allmänhet låga status i hembyn.

Hur är det med TS ajälv, har du aldrig gått all-in med någon?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också en del thaidamer vill visa upp att de minsann lyckats fånga en riktigt fet fisk vilket kan höja deras i allmänhet låga status i hembyn.
Där kom det  :ahh:  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ofta är det omöjligt for gubbar att flytta till Thailand, p.g a rådande lagar för att inte tala om hur oekonomiskt de vore att lämna ett väl betalt jobb i Sverige för att dricka Chang på altanen i Isaan. Tyvärr är det lagt på det sättet att de flesta måste jobba för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att det beror på begränsad tid, dvs bor man i Sverige och har sin kärlek i Thailand vill nog många befästa och visa att de är seriösa även om det är långt avstånd geografiskt mellan dem.

Tror också en del thaidamer vill visa upp att de minsann lyckats fånga en riktigt fet fisk vilket kan höja deras i allmänhet låga status i hembyn.

Hur är det med TS ajälv, har du aldrig gått all-in med någon?

 

/ SatanG

 

Jodå, men är en dålig pokerspelare :jester:

 

Skämt å sido, inge fel att gå all-in men tycker att en del är väldigt snabba att göra sin insats, det är en sak att bygga upp ett förhållande under år efter år och på så sätt gå all-in och en helt annan att träffas och sedan helt eftertänklöst kasta sig in i något som bara rullar på

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl lika många som går "all-in" när de träffar en tjej från Sverige tror jag, dvs villa, hund, barn, volvo, sommarstuga osv.. och inget fel med det. Hör väl till livets gång.

 

Inte med samma hastighet som iaf jag så ofta har sett genom åren både här o där.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte med samma hastighet som iaf jag så ofta har sett genom åren både här o där.

I spel förekommer både vinster och förluster.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hastigheten beror väl på dom som medverkar men om man gifter sig utan att gå all in

så tycker jag att det är oseriöst och att det är att be om problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick å frågade och jo det var avgörande att det blev gubbe "A"

Samtidigt är det mkt möjligt att du är gubbe c...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

"Eile mit weile" eller Skynda Långsamt på tyska.

 

Det är min melodi. Jag vill suga lite på karamellen innan jag bestämmer mig. Se hur det smakar och att det inte finns någon besk eftersmak som inte märks omedelbart. Om man nu kan tala i generella termer.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...