Jump to content
IGNORERAD

Varför är det så många som går all-in?


halgun

Recommended Posts

Inte med samma hastighet som iaf jag så ofta har sett genom åren både här o där.

 

Tror nog att det är lika många med svensk tjej som går "all-in" vad gäller förhållande/barn etc, däremot så ser man ju oftare killar med thaiflickvän som gör en del naivt halsbrytande manövrar rent ekonomiskt.

Ibland håller det hela vägen, ibland inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    45

  • Sangwal

    32

  • Moipenyang

    22

  • SatanG

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Ett förslag i all välmening. Träffa kvinnan du gillar först ett tag. Minst flera månader. Så att båda hinner uppleva den grå vardagen. Under tiden lev som du gör i sverige. spela inte allan ballan brakskit. Då löser sig allt efter erat välbefinnande. Lycka till hur ni än gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar också vara många som är väldigt ekonomiska och passar nästan varje giv.

Tryggt är att köpa sin öl inne på 7Eleven och sitta utanför och dricka billigt.

Allt över 50bath för en stor Chang är slöseri.

Hotellrum ska helst kosta max 400bath men ha 5 stjärnor.

Titta och ragga brudar går även på gatan som att gå in på en bar.

Skulle nog tro att det inte är så många som går All-in och inte så många som lever efter "Nudelsoppe-visdom".

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän.

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän.

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.

Kan Du lägga en bild på DIg själv hit så gör vi en bedömning! Vem kan kasta första stenen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän.

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.

Utseendet emot sig, påminner om Bert Karlsson. Inte nog med att han har utseendet emot sig, han har det också alltid med sig :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän. Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.
Hahaha precis så var min fördomar om mpr gubbar men det visade sig vara en ganska normal samling gubbar. Men visst är det så att oavsett utseende o handikapp så finns det en söt tjej för dig här,och det är väl gott för dom gubbarna... Själv så ropar dom alltid Beckham eller Ronaldo efter mig så jag har inte det problemet :-) Annars får jag nog säga att dom gubbarna jag har träffat i Sverige så har det varit ganska vanliga killar. Någon kanske har varit lite "lätt" i huvudet men snälla ok gubbar. Har bara träffat en som jag inte gillar faktiskt och det var på en forumträff...kändes som en underlig man men han kanske tyckte same-same så...//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Slår man inte till direkt, så är det någon annan som "snor" damen?  Damen i fråga tror jag inte bryr sig så mycket om det blir gubbe A, B eller C.

Nä, det blir chemalagt A;B och C!...om man har tur, annar kan det röra sig om hela alfabetet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hahaha precis så var min fördomar om mpr gubbar men det visade sig vara en ganska normal samling gubbar.Men visst är det så att oavsett utseende o handikapp så finns det en söt tjej för dig här,och det är välgott för dom gubbarna...Själv så ropar dom alltid Beckham eller Ronaldo efter mig så jag har inte det problemet :-)Annars får jag nog säga att dom gubbarna jag har träffat i Sverige så har det varit ganska vanliga killar.Någon kanske har varit lite "lätt" i huvudet men snälla ok gubbar.Har bara träffat en som jag inte gillar faktiskt och det var på en forumträff...kändes som en underlig manmen han kanske tyckte same-same så...//Lp

Jo han tyckte same same
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän.

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.

 

Ok, du kanske borde rannsaka dig själv du kanske är lika som de lustiga figurer du nämner (även om jag inte tror så) men kaka söker ju maka!

 

Den bekantskaps krets jag fick i Sverige via frugans thaikompisar var helt normala och inte som de lite mer udda du nämner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med detta menar jag att från att vara singel inom ett år eller två ha:

- gift sig

- skaffat gemensamma barn

- tar hand om sin nya kärleks tidigare barn från Thailand

- flyttat från sin etta med kokvrå till ett stort fint hus (här i Sverige)

- har byggt eller planerar att bygga ett hus i Thailand

- köpt mark i Thailand

- införskaffat andra egendomar i Thailand t.ex. bil

- överöst sin tee-rak med thaiguld

 

Det enda jag känner mig skyldig till är att jag tar hand om våra barn även om jag inte är biologisk pappa.

 

Jo, jag har köpt en motorcykel.

 

Jag vet inte vad det kallas i pokersammanhang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo han tyckte same same
Hehe kände du dig träffad gubbe? Du har inte har träffat honom,men nog om det. Gå o käka dig några oskalade potäter istället..Puss på dig//Hp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gå "All-in"? 

 

Tja, om man har en liten pensel så vill det till att använda hela för att göra intryck.

 

Hamnoi förstår nog vad jag menar. :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är alldeles för rastlös för att vänta på döden och sen inte veta hur det kunde ha gått..:) Fast barn vänta vi med till efter 4 år

ihop iaf och nu känns det riktigt stabilt när vi har som växt ihop under tiden. Livet är hur kul som helst nu!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kan Du lägga en bild på DIg själv hit så gör vi en bedömning! Vem kan kasta första stenen?
Ha ha det finns redan men vem har kastat sten? Tyckte att jag var nyanserad jag skrev ju relativt stor andel och ingen stans la ja en negativ innebörd på de egenskaperna och ingen stans skrev jag att inte jag ingick i skaran även om jag inte går all inn och har haft ganska många svenska flickvänner. Om någon kände sig förolämpad så ber jag om ursäkt, min ambition var enbart att svara på frågan i ämnet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Med detta menar jag att från att vara singel inom ett år eller två ha:

- gift sig

- skaffat gemensamma barn

- tar hand om sin nya kärleks tidigare barn från Thailand

- flyttat från sin etta med kokvrå till ett stort fint hus (här i Sverige)

- har byggt eller planerar att bygga ett hus i Thailand

- köpt mark i Thailand

- införskaffat andra egendomar i Thailand t.ex. bil

- överöst sin tee-rak med thaiguld

 

Men min fundering är: varför måste allt gå så jävla fort - är det vad som krävs för att få förhållandet att fungera???

 

Hmmm...  när jag tänker efter så stämmer det där in klockrent på frugan.

 

Hon var singel.

Hon har gift sig

Hon har skaffat gemensamma barn

Hon tar hand om sin nya kärleks tidigare barn från Thailand

Hon har flyttat från sin etta med kokvrå till ett stort fint hus (här i Sverige)

Hon har har byggt och planerar att bygga ett hus i Thailand

Hon letar mark i Thailand att köpa

Hon har införskaffat andra egendomar i Thailand (moppe och bankkonto)

Hon överöser sin tee-rak med pengar från sin lön.

 

 

Ska genast be henne att lugna ner sig.

 

NOT! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha det finns redan men vem har kastat sten? Tyckte att jag var nyanserad jag skrev ju relativt stor andel och ingen stans la ja en negativ innebörd på de egenskaperna och ingen stans skrev jag att inte jag ingick i skaran även om jag inte går all inn och har haft ganska många svenska flickvänner. Om någon kände sig förolämpad så ber jag om ursäkt, min ambition var enbart att svara på frågan i ämnet.

 

Nja, "socialt handikappad" lät kanske inte så nyanserat, vi var nog många som tog åt oss där och kände oss aningen förolämpade :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ser mig runt bland frugals bekanta och deras män så tycker jag att det är en relativt stor andel av männen som helt enkelt har haft svårt att hitta en svensk flickvän.

Några är socialt handikappade, några har kraftig övervikt och några har helt enkelt utseendet mot sig. Tro fan att de går all in när de träffar en söt thailändska och totalt glömmer att gardera sig.

Tur att man har utseendet med sig, fick det bekräftat en gång när jag gick på en gata i Pattaya Walking street tror jag gatan hette.Alla ropade handsome och sexy man efter mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Går du All-in har du alltid 50% chans. Antingen så vinner du eller så förlorar du. Att våga chansa här i livet kommer man långt på.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utseendet emot sig, påminner om Bert Karlsson. Inte nog med att han har utseendet emot sig, han har det också alltid med sig :-)

/ SatanG

För att inte tala om Billy Butt stackarn :wacko:

Jocke

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...