Jump to content
IGNORERAD

Husvagns semester i Thailand!


Emloy150

Recommended Posts

Nån som har erfarenhet av husvagns semester runt Isan? Några bra tips?

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett tips blir att ta med husvagnen från Sverige för jag har då inte sett till nån husvagn nere i Thailand överhuvudtaget. :thumbsup: Såg dock en husbil i Hua Hin från Sverige, jäklar vilken tripp det måste ha varit. :ahh:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger du!! Inga husvagnar i Thailand?...,,Måste ju vara en jättemarkand i Thailand & hela Asien om man är först med den iden här nere???

You never get a second chance, to make a first impression!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag har hyrt bil i Thailand från Budget får jag med enkarta på reserut för slag.

Det har gjort att jag har funderat på att resa med husbil där man skulle kunna stan utan för lämliga resturanger små byar.

Detta i hop med en lämlig förprogramerad GPS.

Det stora hindret är att få ekonomi i det då rumförmedligen jämt husbilsinköpen är för billigt,dyra i Thailand.

Men den som kan tillverka en billig husbil med lyxkänsla i Thailand vore det en ide för?

Skulle kunna bli resa för rika BKK bor osv.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag har hyrt bil i Thailand från Budget får jag med enkarta på reserut för slag.

Det har gjort att jag har funderat på att resa med husbil där man skulle kunna stan utan för lämliga resturanger små byar.

Detta i hop med en lämlig förprogramerad GPS.

Det stora hindret är att få ekonomi i det då rumförmedligen jämt husbilsinköpen är för billigt,dyra i Thailand.

Men den som kan tillverka en billig husbil med lyxkänsla i Thailand vore det en ide för?

Skulle kunna bli resa för rika BKK bor osv.

Phodee

Borde ju vara ganska lätt att kunna tillverka billiga "campers" som passar på picuperna. Jag tror dock att problemet är att de Thaiare som har råd att resa runt i Thailand på semester skulle känna sig "fattiga" om de bodde i en bil i stället för på t ex hotell. Tror helt enkelt inte att camping stilen från Sverige skulle passa Thaiarna. 8)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har just tänkt på detta med att det skulle kännas billigt för en rike BKK bo därför är det troligen inte genomför bart.

Men att leka med tanken att det skulle kosta från 5000 bath/dag skulle ge denna person mycke status.

De skulle naturigtvis ej behöva sköta bilen utan endast köra den kan var något för den yngre generationen?

Har inte tänkt mig en billigt om byggde pickupp utan något i klass med minimum våra miljon bilar.

Om det är dyrt och mycket status så skulle det fungera men som du på pekar Swipe hotellen är billiga.

Jag har rest runt med bil varje semmester i Thailand hittar alltid en masa intressanta platser som jag inte finner något bra boend på.

När jag reser med min svärfar där ner brukar vi flyga eller åka någon stans sedan gör vi dax ut flykter när vi väl kommer till plats kan vi stan 2-3 timmar och sedan åter 3-4 timars resa.

Har ej testat iden på honom men kommer att göra detta nästa gång är just rädd för att han kommer svara det är bättre på hotel.

Min fru som innan hon träffade mig arbetade som precenter av billar på står att det har försökts med husbilar i Thailand men föl inte väl ut. Jag tror att det handlar om att man skall till en början ha en väldigt bra färdig tur med bästa platserna och lämpliga stopp.

Phodee

"Som alltid för söker hitta något att göra så att man slipper bo här resten av livet"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Problemet med husvagn / släp etc i Thailand är att man inte få köra dessa på "vanligt" körkort.

2 hjul = MC kort

4 hjul = Bil kort

6 - osv hjul = Tungtrafik kort

Hela ekipaget räknas som ett.

Ha det ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Bra info där!  :thumbsup:

Quote

Hej,

Problemet med husvagn / släp etc i Thailand är att man inte få köra dessa på "vanligt" körkort.

2 hjul = MC kort

4 hjul = Bil kort

6 - osv hjul = Tungtrafik kort

Hela ekipaget räknas som ett.

Ha det ...

Kan det vara förklaringen till att jag inte har sett så många bil med släpkärra på landsbygden?

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...