Jump to content
IGNORERAD

Kontantkort med surf


pm64

Recommended Posts

Någon som har koll om det går att köpa kontantkort som man kan surfa med också,och vart köper man det bäst,vi kommer att vara i Pattaya,kanske på tuc kom?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

köpes bäst hos?

Jag använder mig av One2call 3G kort 700-800 bath för en månads "fri" surf. Det kan du köpa på AIS butiken i tucom huset.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte 2 när jag ändå var i Pantik Plaza för 2 veckor sedan.

En för 650 till datorn med 2gb surf och en till dotterns telefon med 1gb för 450 tror jag.

I Pattaya har jag promenerad förbi en del IT affärer dock små.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Happy funkade bra i Patong.

Norrlänning som irrade Söderut och hamnade i Den Kungliga Hufvudstaden Stockholm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mig av One2call 3G kort 700-800 bath för en månads "fri" surf. Det kan du köpa på AIS butiken i tucom huset.

 

Kör samma till telefon, sen är det bara att dela internet till dator när man är på resande fot.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt Happy  för 69 bath a 5 timmar surf.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Någon som har koll om det går att köpa kontantkort som man kan surfa med också,och vart köper man det bäst,vi kommer att vara i Pattaya,kanske på tuc kom?

Jag har Dtac som jag köpte på 7-11 för ett par år sen och sen klippte till sim-kortet så att det passade i iphonen när jag började använda den där nere, så själva kortet kan du köpa var som helst. Har du ett gammalt sim-kort så går det utmärkt att använda det iaf om det är Dtac, kostar inte många baht att få det nerklippt till micro-sim på Tukcom om det behövs, är det nano-sim vet jag inte om det går.

Köp av surfpaket för Dtac kan man göra på Big C extra Pattaya klang där Dtac har ett litet bås på andra våning tror jag det är, finns i olika prisklasser. Förrförra resan så gick det dock inte att köpa något surfpaket då jag tror att dom höll på med något underhåll eller uppgradering av sitt nät eller nåt och då körde jag på 49 baht/day surf och fick fylla på kortet lite oftare bara, man kan surfa upp till en viss gräns innan det kostar 49 baht och efter det kostar det inget mer det dygnet tror jag. Kanske finns ett till kostnadssteg som jag aldrig uppnått.

Förra resan sket jag i att köpa surfpaket då många barer där jag mest hänger har wifi om man frågar så det är mest på stranden jag behöver använda 3G för att surfa.

Link to comment
Dela på andra sajter

3GB Dtac

1 månad kostade 650 bath tror jag.

Ska kolla strax och skicka foto på tarifferna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man går över 3GB tror jag det kostar 150 bath per följande GB

Nån thai kunnig kanske kan översätta men det rör sig om dom 3 översta raderna för 1 månad

post-9225-1373177645,68_thumb.jpg

post-9225-1373177645,68_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man går över 3GB tror jag det kostar 150 bath per följande GB

Nån thai kunnig kanske kan översätta men det rör sig om dom 3 översta raderna för 1 månad

attachicon.gif1373177519619.jpg

Prepaid Dtac

post-3210-0-27582500-1373177845.png

post-3210-0-27582500-1373177845.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Citerar mig själv, ser att de två dyrare paketen inte är så tokiga, när man överskridit den köpta mängden data så sänks hastigheten till 384kbps, vilket kan vara en acceptabel hastighet också.

Jag har nog förlorat mit AIS-sim kort, har lagt det någonstans i alla fall där jag nu inte kan finna det, kanske man skulle prova Dtac, jag har alltid annars haft AIS.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ser att de två dyrare paketen inte är så tokiga, när man överskridit den köpta mängden data så sänks hastigheten till 384kbps

 

Så är det med AIS också. Jag har ju också bara haft AIS så jag kan ju inte säga om något är bättre än andra. Fungerar ganska bra omkring Pattaya i alla fall tycker jag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog förlorat mit AIS-sim kort.

Har polare som oxå tappat bort sitt kort. Dom gick till en AIS-butik och kunde efter lite frågor få ett nytt kort med samma nummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har polare som oxå tappat bort sitt kort. Dom gick till en AIS-butik och kunde efter lite frågor få ett nytt kort med samma nummer.

 

Jo jag vet det, har gjort så en gång.

 

Fick frågan om när jag laddade sist och hur mycket, sen fick jag ett nytt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Jag har haft AIS tidigare men när jag var nere nu i november till mars och då i Pattaya/Jomtien så testade jag True Move och där var bättre drag i detta. Skickar med länken så kan ni gå in kolla vad dom har att erbjuda vad det gäller priser och lite annat!

 

http://truemoveh.truecorp.co.th/?ln=en

 

 

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade också True move men är grymt besviken, för det första hade de inte den täckning de utlovade i mitt område men värst var nog deras prissättning. Vid test fick jag endast 2 Mbit av utlovad bandbredd på 42 Mbit som skulle ingå i mitt testabonnemang på 120 Mbyte. Med denna bandbredd gick det endast att surfa på ett fåtal förutbestämda siter (Facebook, Gmail och Youtube), allt annat debiterades extra 1,25 Baht per Mbyte som togs direkt av potten.

 

Unlimited för 399 Baht i en månad är inte unlimited utan upp till 1 Gbyte, sedan dras farten ned till 0,1 Mbyte vill du ha mer såfår du betala 899 Baht för 5 Gbyte, nej tack jag stannar på min ADSL verkliga unlimited med samma hastighet (2 Mbit) för 400 Baht...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man går över 3GB tror jag det kostar 150 bath per följande GB

Nån thai kunnig kanske kan översätta men det rör sig om dom 3 översta raderna för 1 månad

attachicon.gif1373177519619.jpg

 

Kanske inte så thaikunnig men visst rör det sig om de 3 översta alternativen.

 

Den första är som synes unlimited men som de flesta unlimited så har de en begränsning. Sedan reduceras hastigheten.

 

Nästa alternativ är datmängdbaserat och funkar väl om man inte tänker surfa så mycket.

 

Sista alternativet är tidsbaserat med 20 eller 70 timmar per månad och då får man stänga ner uppkopplingen när man inte sitter och leker med telefonen. Annars brakar timmarna snabbt i väg.

 

Jag kör 70-timmarsabonnemanget för 199 thb/mån och har hittills aldrig gjort av med mina timmar. Mest prisvärt enl.mig samt bra täckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en smartphone ska man nog undvika tidsbaserade alternativ tycker jag. Man måste som sagt stänga ner mobildata annars tickar tiden på i alla fall även fast du inte aktivt surfar. Och även om man tycker det är ok så räcker det med att man glömmer att slå av en gång så är timmarna borta. Jag har själv provat. Då tycker jag nog datamängdbaserade är att föredra. Surfar man normalt utan att ladda hem något eller titta på steamad film så blir det inte några större mängder.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...