Jump to content
IGNORERAD

Skall man skratta eller gråta, Hitler chic i Thailand


Enis

Recommended Posts

 

 

Fried chicken takeaway called 'Hitler' opens in Thailand and comes complete with logo of Nazi leader in a bow tie
  • Bizarre restaurant opened last month in Bangkok

 

 

 

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2356705/Fried-chicken-takeaway-called-Hitler-opens-Thailand-comes-complete-logo-Nazi-leader-bow-tie.html

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    5

  • Bananen

    4

  • khun-petch

    4

  • Bibben

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Är väl inte särskilt förvånad med tanke på hur lågt allmänbildade Thailändare är över lag.
De hittar ju inte på något sådant här för att vara elaka och förnedra minnet av de som dog i andra världskriget.
Istället handlar det om att hitta på något "Sanuck" som kan bringa in lite extra cash.
Allt som kan ge mer pengar i plånboken är OK i Thailand, detta eftersom "money rules" i allt och allas liv i det landet.
Folk avgudar ju stålar. Överallt bland folk och på TV hör man ju beundrande och avundsjuka röster tala om roei, roie roei (rik, rik rik) . . .
Även i templen pågår kommersen för fullt, med olika lurendrejerier och tingeltangelförsäljning.

Man får väl gilla läget eller helt enkelt dra någon annanstans på semester om man nu upprörs över dessa i våra ögon märkliga kulturella uttryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt jävla bedrövligt.. Hoppas KFC stämmer skiten ur dom. :13:

 

Teletubbies tishan va dock skoj. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl gilla läget eller helt enkelt dra någon annanstans på semester om man nu upprörs över dessa i våra ögon märkliga kulturella uttryck.

Jag tänkte nog fortsätta semestra i Thailand. Fast jag tänker nog inte gilla läget bara för det.

Vidrigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag ska också åka dit igen med gott humör. Men eventuella kycklingar tänker jag köpa och äta på andra restauranger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom vet ju knappt vem denna farbror är! och andra sidan prova med en Pol Pot Chicken i Sthlm så funkar det.

Tid och pengar är det enda jag har!

Link to comment
Dela på andra sajter

De vet ju inte ens att det var ett inbördeskrig i grannlandet (Kambodja) sen vet dom ju knappt om var deras grannländer heter men "mantra" på vad huvudstaden heter det vet dom minsann...

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Det som den där idi*ten ställt till med är för djävligt och kan inte försvaras.Det får inte glömmas

men det kommer att glömmas.Om 100 år kommer de där händelserna vara som poltavaäventyren är för oss.

1994 var jag till Estland för att jaga vildsvin.Vi bodde i Nömme by.Allt manfolk i byn jagade med

oss i en vecka.Varje kväll var vi hembjudna till olika människor i byn.Vi pratade mycket om kriget

och sovjet naturligtvis och när vi tog upp Hitler så menade dom att han var ingenting.

Stalin mördade 5 gånger så mycket folk och kanske mera judar än Hitler.

Jag har mera att berätta från vår vecka med männen i nömme kolchos som det hette på sovjettiden.

Återkommer i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever

Men Stalin var en lika stor djävul som Hitler att jämföra båda är löjligt eftersom båda var psykopater med ingen som helst medkänsla för människor samma som dagens Islamister som mördar barn

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Som "Siam Nilsson" skrev allmänbildningen är noll i Thailand. Det kan man ju se på många Thailändska pojkar som bär T-shirt med hakkorset. För dom är ju bara hakkorset in "cool" symbol bland alla andra liknande symboler som finns på T-shirts.
De har ingen som helst aning om vem denne man var. Fråga dem om John F Kennedy, Eisenhower, eller Obama och de har ingen aning.
Läsförståelsen är låg i Thailand, om en Svensk läser en bok, så läser en Thailändare en A4 sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Den asiatiska svastikan har en historia som sträcker sig tusentals år tillbaka i tiden.

 

Solkorset må vara hänt men vad jag vet har inte Hitler nån tusenårig historia, (som tur är)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom vet ju knappt vem denna farbror är! och andra sidan prova med en Pol Pot Chicken i Sthlm så funkar det.

 

 

Det skulle kunna funka. Det finns många vänstersympatisörer som gillade och gillar Pol Pot.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Solkorset må vara hänt men vad jag vet har inte Hitler nån tusenårig historia, (som tur är)

Hans tusenåriga rike föll ju lyckligtvis.

Jag tror att många thailändare har svårt att skilja på den asiatiska varianten av korset och nazisternas och då blir det en del olyckliga missförstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kunna funka. Det finns många vänstersympatisörer som gillade och gillar Pol Pot.

 

Utan att lägga nån åsikt eller värdering åt något håll så är det ju detsamma för Hitler och högersympatisörer, eller hur?

 

Nu tror jag iofs på det som sagts innan, de flesta i Thailand vet nog inte vad Hitler "åstadkom" för elände. Jag undrar hur många amerikanska ungdomar som vet det egentligen, speciellt i redneckområdena?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärfar har en mops. Och tro det eller ej? Men dom har döpt hunden till Hitler.

Så klart i oförstånd. Men trots detta lika illa i mina öron!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärfar har en mops. Och tro det eller ej? Men dom har döpt hunden till Hitler.

Så klart i oförstånd. Men trots detta lika illa i mina öron!

Är det en inavlad aggresiv liten jävel så är det väl inte helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick se "Nyheten"

 

Hon hälsar att "Gai Todt Hitler" (Hitler Fried Chicken) Har funnits i minst 10 år.

Hon har säkert rätt, hon har bott i den byn i 35 år.

 

MVH Tommy 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som den där idi*ten ställt till med är för djävligt och kan inte försvaras.Det får inte glömmas

men det kommer att glömmas.Om 100 år kommer de där händelserna vara som poltavaäventyren är för oss.

1994 var jag till Estland för att jaga vildsvin.Vi bodde i Nömme by.Allt manfolk i byn jagade med

oss i en vecka.Varje kväll var vi hembjudna till olika människor i byn.Vi pratade mycket om kriget

och sovjet naturligtvis och när vi tog upp Hitler så menade dom att han var ingenting.

Stalin mördade 5 gånger så mycket folk och kanske mera judar än Hitler.

Jag har mera att berätta från vår vecka med männen i nömme kolchos som det hette på sovjettiden.

Återkommer i morgon.

Nja, 5 gånger är väl en underdrift?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

 Den asiatiska svastikan har en historia som sträcker sig tusentals år tillbaka i tiden.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika#Den_asiatiska_svastikan

Har svart hakkors på vit botten med röd bakgrund (Nazi-flaggan)) varit känt i tusentals år= en nyhet för mig. Man får tacka för upplysningen. Kolla länken längst upp till höger.

 

Ändrades av Lung Lennart
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Har svart hakkors med röd bakgrund (NSAPs logga) varit känt i tusentals år= en nyhet för mig. Man får tacka för upplysningen.

Vem har påstått det? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Skillnaden är väl att nazisvastikan är vriden 45 grader jämfört med den asiatiska svastikan.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 grader
 

 

Inte 90?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga dem om John F Kennedy, Eisenhower, eller Obama och de har ingen aning.

 

Du har rätt i vad du skriver, men, vi ska nog inte tro att vi vet allt om Asien heller.

 

Fick mig osökt att tänka på följande:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...