Jump to content
IGNORERAD

Skall man skratta eller gråta, Hitler chic i Thailand


Enis

Recommended Posts

Oregistrerad

Undrar just hur många människor Usa och Israel haft ihjäl sedan salig Adolf somnade in ? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    5

  • Bananen

    4

  • khun-petch

    4

  • Bibben

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

sedan salig Adolf somnade in

 

Wow, nya uppgifter, utveckla gärna :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att känna mig speciellt upprörd.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Wow, nya uppgifter, utveckla gärna :)

Måste varit ett tungt ålagille i kväll! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste varit ett tungt ålagille i kväll! :crazy:

 

Hur tänker du då?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Hur tänker du då?

Menade inte ditt inlägg utan inlägget du citerade! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att känna mig speciellt upprörd.

Eller hur. Men som det så ofta heter: As wi do in sviiden. Svensken har en fantastisk förmåga att ta sig själv på stort allvar. Sen påstår vi att thai är inskränkta :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl att nazisvastikan är vriden 45 grader jämfört med den asiatiska svastikan.

 

Herr Chang har talat.

Yes, men ibland blir det fel i alla fall, jag bodde på ett hotell på Bali som heter Swastika och dom hade dessvärre alla sina dokument och liknande tryckta på Tysklandsvis!

 

Nyfiken i en strut gick in och kollade deras hemsid, den har dom i alla fall korrigerat!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att många thailändare har svårt att skilja på den asiatiska varianten av korset och nazisternas och då blir det en del olyckliga missförstånd.

 

Kan nog stämma, de kanske använder t-shirten ut och in av misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Vår vecka i nömme by är något av det intressantaste jag varit med om.Vi var intresserade och<br />fick snabbt reda på att dom hatade ryssar undantagslöst.Under sovjettiden gjorde ryssarna lite<br />som dom ville i lydstaterna.Vi blev hembjudna till kommunistbossen på mat dricka och bastu.<br />Av det kommer jag inte ihåg så mycket,men vi frågade ut honom senare under bilfärderna.<br />Han var en mycket snäll boss som såg till folket i första hand och därför accepterade byborna<br />honom efter sovjets fall.Han berättade att många kollegor hade fått rymma och en del bara försvann.<br />En av våra tillfälliga vänner hade varit i ryska armen och när vi satt i bastun så berättade han<br />att dom fick leva på rysk soppa långa tider.På golvet stod en hink med vatten och han kastade en<br />borste i hinken och sa att that is russian soap.Det kommer mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Och är det nån som har en lösning på alla dessa br så blir jag glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är det nån som har en lösning på alla dessa br så blir jag glad.

 

Använd mobilen endast för telefonsamtal.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är det nån som har en lösning på alla dessa br så blir jag glad.

 

Det vet väl alla att det är kallt i Ryssland

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Det kanske bara är jag som tycker detta är intressant men jag ska också berätta att när sovjet annekterade Estland

så i alla större gårdar tog man ut allt folk på gårdsplanen och antingen sköt man dom direkt eller så blev dom

skickade till fångläger i Sibirien.Därefter brände man gårdarna.Kyrkorna plockades rena om dom inte förstördes.

Sovjet stal 40 år av samtliga inblandade stater i 1900 talets otroliga utveckling.Jag mår illa när jag tänker på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kroppen och manéret tillhör ju Colonel Sanders och KFC, här i Sverige hade det säkert setts som en smart kommentar om USA's utrikespolitik. Beroende på vem som hittat på det förstås.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nja, 5 gånger är väl en underdrift?

För det första så är det för mig ganska ointressant att jämföra vilken ideologi som dödat flest.  Men det är inte helt ovanligt att anhängare till vilka det än må vara har ett intresse av att tona ned sin egen falang för att framstå som bättre än de andra skithögarna. Båda dessa får mig att vilja spy rakt ut.

 

Det är ju inte alltid Wikipedia skriver men så här skriver de "I dag är det fortfarande omtvistat hur många som egentligen fallit offer för de avrättningar, deporteringar och hungersnöd som förekom under Stalins tid i Sovjetunionen under 1924-1953. Efter Sovjetunionens kollaps 1991 har hemliga arkiv gjorts tillgängliga. Det finns inga officiellt fastställda siffror men flera forskare är överens om att minst 10 000 000 människor dog en onaturlig död i Sovjetunionen, som således är orsakat av statlig repression" https://sv.wikipedia.org/wiki/Josef_Stalin

 

Det beräknas att nazisterna under sina 12 år vid makten dödade mellan 5,6 miljoner[1] och 6,3 miljoner[2] judar varav cirka 2,9 miljoner[3] i förintelseläger där många mördades i gaskammare eller dog på grund av misshandel, svält, sjukdomar och hårt arbete. I siffrorna 5,6 - 6,3 miljoner ingår också de cirka en och en halv miljon judar som arkebuserades av bland annat de mobila insatsstyrkorna, Einsatzgruppen, på östfronten och de runt 800 000 som dog till följd av gettoiseringen.[4][5] https://sv.wikipedia.org/wiki/Förintelsen

 

När vi ändå pratar block så kan vi plussa på dessa på kommunisternas konto "Totalt ska mellan sammanlagt 740 000 och 1,7 miljoner dött av undernäring, tvångsarbete, bristande sjukvård och avrättningar i Demokratiska Kampuchea, vilket motsvarar mellan 10 och 25 procent av landets befolkning.[1]" http://sv.wikipedia.org/wiki/Röda_khmererna

 

Hur många som sedan dött i Kina under kommunismen kan man bara gissa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är väl inte särskilt förvånad med tanke på hur lågt allmänbildade Thailändare är över lag.

De hittar ju inte på något sådant här för att vara elaka och förnedra minnet av de som dog i andra världskriget.

Istället handlar det om att hitta på något "Sanuck" som kan bringa in lite extra cash.

Allt som kan ge mer pengar i plånboken är OK i Thailand, detta eftersom "money rules" i allt och allas liv i det landet.

Folk avgudar ju stålar. Överallt bland folk och på TV hör man ju beundrande och avundsjuka röster tala om roei, roie roei (rik, rik rik) . . .

Även i templen pågår kommersen för fullt, med olika lurendrejerier och tingeltangelförsäljning.

Man får väl gilla läget eller helt enkelt dra någon annanstans på semester om man nu upprörs över dessa i våra ögon märkliga kulturella uttryck.

 

Ack så sant, så sant. Och med det i bakhuvudet är det lättare att solla och selektera bland alla intryck i fjärran östern och på så sätt få ut mer av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så är det för mig ganska ointressant att jämföra vilken ideologi som dödat flest. 

 

 Men det är inte helt ovanligt att anhängare till vilka det än må vara har ett intresse av att tona ned sin egen falang för att framstå som bättre än de andra skithögarna.

 

Båda dessa får mig att vilja spy rakt ut.

Tror jag säkert :ahh:

 

Ja, eller helt enkelt säga sig vara ointresserad av vilken ideologi som dödat flest.

 

Samma här, anhängare till massmördare ger jag inte mycket för, samtidigt så inser jag att kommunismen har skördat långt fler dödsoffer än nazismen, det verkade va känsligt ämne för dig, sorry.

 

 

Du verkar vilja tona ner kommunismens massmord...

 

"Totalt beräknas 100 miljoner människor världen över ha fått sätta livet till på grund av kommunistiskt förtryck"

"95 procent känner till Auschwitz - men 90 procent känner inte till Gulag"

 

http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du Bananen,jag är alldeles för semesterstärkt just nu och det skulle bara bli så fel om jag började tjata med dig,ha det gött och vi hörs kanske imorgon

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/358663/hitler-chicken-off-the-menu

 

 

 

'Hitler' chicken is history

A widely circulated story about a fried-chicken restaurant in Thailand bearing the name and image of Nazi dictator Adolf Hitler is stale news.
The story was first published on Friday in the London-based Daily Mail, one of the world's most visited news sites, and was picked up by theBangkok Post among countless others.
The story has a basis in fact but the 'Hitler' restaurant has long since undergone an image makeover as the owner wanted to avoid criticism of any Nazi association. The Daily Mail observed that Hitler's image has appeared and continues to appear in many unusual places in Thailand.
The restaurant is in Ubon Ratchathani, not Bangkok as reported by the Daily Mail. Today it is known as 'H-ler' and bears a different sign, a local correspondent in the northeastern province said.
The picture used in the Daily Mail story was taken sometime in 2011 and copies have appeared in various online forums including Amusingthailand.com.
Andrew Spooner, a Bangkok-based journalist, expressed bemusement at the exposure the old news had received. "My tweet from a couple of months back about Hitler Fried Chicken in Thailand is in Daily Mail," he wrote on Twitter yesterday.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Du verkar vilja tona ner kommunismens massmord...

"Totalt beräknas 100 miljoner människor världen över ha fått sätta livet till på grund av kommunistiskt förtryck"

"95 procent känner till Auschwitz - men 90 procent känner inte till Gulag"

http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism/

Du är ta mig fan inte sann när du påstår att jag vill tona ned kommunismens offer. Jag länkar till Wikipedia och garderar med att de inte alltid har rätt hur fan kan du få det till att jag vill tona ned?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju alltid bra att ha något att tona ner nassarnas illdåd med,dom trevliga små svärmorsdrömmarna gjorde ju bara det som krävdes..

Ändrades av ola med b

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ta mig fan inte sann när du påstår att jag vill tona ned kommunismens offer. Jag länkar till Wikipedia och garderar med att de inte alltid har rätt hur fan kan du få det till att jag vill tona ned?

 

Du skrev: "Det är ju inte alltid Wikipedia skriver men så här skriver de" var det din sk gardering?

 

Genom att länka till en sajt (Wikipedia) med siffror om dödsoffer kommunism och nazism och samtidigt säga att "För det första så är det för mig ganska ointressant att jämföra vilken ideologi som dödat flest" ter sig lite konstigt i mina ögon.

 

 

 

Och att sen ta och publicera siffror om kommunismens/nazismens dödsoffer så är det väl kanske bättre att göra det rätt istället för att hänvisa till låga/fel siffror och försöka "gardera" sig om ev felhänvisning, annars är det ju lätt att att det framstår som att du försöker "tona ner" eller för den delen, "lyfta fram" nazismen som en värre ideologi.

 

Båda två är lika avskyvärda, kommunismen skördade uppskattningsvis 10-15 ggr fler dödsoffer än nazismen, men  det är nazismen som ständigt diskuteras.

 

Är inte 2 våldtäkter värre än 1, eller 10 mord värre än 1?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Du skrev: "Det är ju inte alltid Wikipedia skriver men så här skriver de" var det din sk gardering?

Genom att länka till en sajt (Wikipedia) med siffror om dödsoffer kommunism och nazism och samtidigt säga att "För det första så är det för mig ganska ointressant att jämföra vilken ideologi som dödat flest" ter sig lite konstigt i mina ögon.

Och att sen ta och publicera siffror om kommunismens/nazismens dödsoffer så är det väl kanske bättre att göra det rätt istället för att hänvisa till låga/fel siffror och försöka "gardera" sig om ev felhänvisning, annars är det ju lätt att att det framstår som att du försöker "tona ner" eller för den delen, "lyfta fram" nazismen som en värre ideologi.

Båda två är lika avskyvärda, kommunismen skördade uppskattningsvis 10-15 ggr fler dödsoffer än nazismen, men det är nazismen som ständigt diskuteras.

Är inte 2 våldtäkter värre än 1, eller 10 mord värre än 1?

Vad folk i allmänhet diskuterar har jag ingen aning om. Själv fördömer jag kommunismen minst lika ofta men sen finns det ju inte lika gott om kommunister som brunskjortor här på forumet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...