Jump to content
IGNORERAD

Farang röstning. Rött eller Gult. Ge din röst!


Burken

Vem röstar du(ejTGF) på ?  

131 röster

  1. 1. Vem röstar du(ejTGF) på ?

    • Rött
      93
    • Gult
      41


Recommended Posts

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • wickeh

    3

  • AnOnYm

    3

  • noBuzz

    2

  • Enis

    2

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Har ingen åsikt mer æn att varken gul eller rød har mina sympatier.

Dom ær nog lika korrupta bægge två. Men folket har røstat på PPP.

Æven om man påstår att røsterna ær køpta så ær det som det ær.

I Sverige køps røsterna också. Moderaterna lovar mer pengar i børsen hos folk, Socialdemokraterna lovar också det samma bara på ett annat sætt.

Skilnaden ligger i att man som Thailændarna faktiskt kan få pengar, medans man i Sverige alltid har blivit blåst på løftet :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller väl egentligen inte på någon av dom ,men om man måste välja det

minst dåliga alternativet får det bli röd.

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som pest eller kolera. Antingen stödja en korrupt regering eller stödja segregering (fick det att rimma). Jag skulle nog säga att jag skulle lägga min röst på de röda men att ett nyval skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är som pest eller kolera. Antingen stödja en korrupt regering eller stödja segregering (fick det att rimma). Jag skulle nog säga att jag skulle lägga min röst på de röda men att ett nyval skulle behövas.

Nej du har rätt i pest eller kolera!!

Jag tror inte Thailand är moget för demokrati ännu tyvär!

Och Kungen eller Prinsen Nej Nej det går inte.

Första Prinssesan i en över gång och med samlingsregering Ja.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag röstar inte på dom som skjuter granater mot folksamlingar.

Enligt vissa så kallas detta demokrati.  :surprised:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rött.på det sätt som PAD håller på med nu.

Samma skrot och korn. i båda lägren som det verkar..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har funderat på vilket parti som är bäst för att jag i lugn och ro ska kunna sitta i baren på soi 8 i Pattaya även i framtiden och kunna resa och vistas i Thailand utan en massa snåriga och korkade visumregler.

Militärdiktatur vill jag absolut inte ha eftersom nycker då plötsligt en dag kan bestämma att alla barer ska stängas och tjejerna skeppas tillbaka till hembyarna eller sättas in i arbetsläger.

Sedan var det väl doktor Thaksin och hans polare som bestämmde att barerna bara skulle tvingas stänga kl 2 på natten och polisraiderna mot barerna ökade under deras tid.

Kanske då PAD är ett rimligt alternativ?

Kungavänliga och konservativa.

Även om nu ledarna inte verkar vara några ljushuvuden direkt.

Men jag slänger in en röst på di gule.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

[table]

[tr]

[td]

missmilk-128.jpg

People’s Alliance for Democracy Announcement 26/2008

onThe Ultimatum for the Prime Minister to Resign Immediately and Without Condition

     

The People’s Alliance for Democracy has been rallying continuously since May 25, 2008 for 2 main objectives; 1. To prevent the rewriting of the 2007 Constitution by the proxy government of ousted premier Thaksin Shinawatra who are trying to amend the charter to whitewash the crimes committed by Thaksin and his cronies and to destroy the country’s judiciary system. The PAD also strives to prevent the proxy government from abolishing the Privy Council, a move which the PAD considers to be a direct violation of His Majesty the King’s authority. The current Thai Parliament is also considered to be under Thaksin’s complete control. It has committed various wrongdoings and violated election laws, yet continues to claim it represents the people of Thailand. But in truth, the proxy Parliament is a sale to any highest bidding politician. The Constitution court’s imminent deliberation of a various party dissolution cases against several of the government coalition partners is proof enough of the fact that Thakin’s proxy government is not a truly ‘constitutional’ government of Thailand. 2. To drive out the killer government that has shamelessly acted as a nominee for fugitive Thaksin Shinawatra. The government is clearly behind the ruthless killings of Thai citizens, manipulated state media, supports the destruction of the Thai judiciary system, exploits the country’s national budget, condones lese majeste actions, lacks any ethical standing and therefore is deemed to be an illegitimate government which is not fit to administer the Kingdom.

This is to clarify the situation here in Thailand as I believe the foreign press have formed the conclusion that the PAD has little chance of winning this final battle to topple the Nominee Government of Somchai Wongsawat, the brother-in-law of former PM Thaksin Shinawatra.

Before I say anything else, I’d like to stress here the the PAD’s policy is to use ONLY peaceful means and we have proved our intention by using only reason for the last six months. However, the continuous and nearly daily violence and murderous acts committed against us have come from either the Government, or its representatives, the red-shirted United Frong of Democracy against Dictatorship, which are trying everything in their power to pave the way for the return of Thaksin Shinawatra to become the first President of Thailand.

The aim of the PAD is to rebuild a country based on integrity, honesty, freedom from corruption and fairness from all Thais: all this together with the absolute determination to maintain and honour the Monarchy. We have the most wonderful and exceptional King who has reigned over his people with wisdom and love as the rest of the world is well aware.

Practically the whole of Thailand from all walks of life has converged onto Bangkok to support the PAD. We are not being paid to be here to use violence to get our way. We are not here to support a handful of corrupt politicians serving only one man who wants to divide our country. But we are here by choice, we are here to share an ideal, we are here to realize our goal which is to rebuild our country into a better place for the 60-odd million citizens. It’s actually not a question of “winning or losing” — it’s the reality of achieving what is good and right for our country — Thailand.

[/td]

[td]

[/td]

[td]

[/td]

[/tr]

[/table]

http://missmilk.word...pad-in-thiland/

pad.jpg

pad.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag vill ge mitt stöd till Kraisak Choonhavan från "The Democrat Party".

Möjligen skulle han kunna bli en hyfsad premiärminister utan extrema åsikter åt det ena eller andra hållet.

Jag tror också att han har lärt sig av hans farfars och hans pappas tidigare politiska misstag.

http://www.irrawaddy...php?art_id=3777

http://www.monstersa...f_Thai_politics

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

[table][tr][td]

We are not being paid to be here to use violence to get our way.

[table][tr][td]

Antligen nagon som erkanner att de far betalt  :great:

Jag har garna rosta om det fanns ett tredje neutralt alternativ. Bade gult och rott ar mer eller mindre galna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är intressant att jämföra vilket politik MPR finner bäst (minst sämst) i Thailand med motsvarande i Sverige. I Thailand är det rött som gäller. I Sverige är det två högerpartier som gäller.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Det är intressant att jämföra vilket politik MPR finner bäst (minst sämst) i Thailand med motsvarande i Sverige. I Thailand är det rött som gäller. I Sverige är det två högerpartier som gäller.

Hälsning

Svarten

Har i mitt fall inget med färgen att göra utan enligt de "demokratiska" prinsiperna så har det thailänska folket två gånger om valt PPP att styra landet...det PAD håller på med nu är ej i mina ögon ett rättfärdigt sätt att göra sin röst hörd.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se vad konstitutionsdomstolen säger om dom demokratiska principerna & hur dom upphölls utav PPP.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har i mitt fall inget med färgen att göra utan enligt de "demokratiska" prinsiperna så har det thailänska folket två gånger om valt PPP att styra landet...det PAD håller på med nu är ej i mina ögon ett rättfärdigt sätt att göra sin röst hörd.

/Enis

Hej Enis!

Min jämförelse var kanske lite förhastade. Jag tänkte mer på hur man skulle ha röstat i förra valet. Men det är klart som du resonerar vad som gäller i dagsläget som är viktigaste. Det värsta bakslaget för demokrati i Thailand vore om PAD skulle lyckas driva iväg det folkvalda partiet.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle absolut inte rosta pa nagon av dem och det skulle nog inte sarskilt manga thailandare heller. Jag kan inte tanka mig att PAD har mer an 1% stod i Thailand och de roda pa sin hojd 3% (om man antar att cirka 10% av PPP's anhangare haller med dem).

Nej, forhoppningsvis kliver PAD at sidan fore fredag. Jag ser hellre att PPP forlorar i ett val an tvingas avga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

).

Nej, forhoppningsvis kliver PAD at sidan fore fredag. Jag ser hellre att PPP forlorar i ett val an tvingas avga.

Och hur skulle detta kunna ske? Det finns alldeles for manga "outbildade och ointelligenta bonder" enl PAD, dom ar inte ens varda sin demokratiska rattighet att rosta for dom tar betalt! (Bade av PAD och PPP)

Skulle dom under nuvarande omstandigheter overhuvudtaget overvaga ett av Dr T icke accepterat parti.

Na det scenariet tror jag inte pa, vore battre om PPP eller nagot annat parti pa samma vaglangd fick styra (vanstyra) en mandatperiod till och PAD och dess allierade under tiden agnade sig at riktig valpropaganda pa lang sikt utan idi*tiska ockupationer och pa detta satt fick upp ogonen pa folket.

Fast detta kanske bara ar drommar i bananmonarkins hemland.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Baa,

Tyvarr ar val vad jag hoppas pa inte detsamma som vad jag tror pa.

Sonthi, Chamlong och andra PAD-ledare har ju numera inget att forlora och enbart en direkt order fran absolut hogsta ort skulle fa dem att kapitulera.

Jag skulle ocksa vilja se att PPP, eller vad de nu kommer kallas efter att de upploses om nagra dagar, far fortsatta leda och att alla politiska motstandare lagger sin kraft pa att upplysa folket om att det finns battre alternativ. Som det ar nu har dessvarre nastan inga alternativ overhuvudtaget presenterats. Problemet ar ocksa att valdigt manga numera ser PAD som Demokraternas "militara gren" vilket gor det annu svarare for Demokraterna att vinna inom overskadlig framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just en oversattning av sambon av ett tal som nan general holl i TV igarkvall.

" Man har huggit av min arm, stangt mina ogon och blockerat mina oron, vem som gjort detta kan jag ej saga er man vad skall jag utan dessa tillgangar kunna utratta"

Verkar som om "nagon" styr handligskraften fran sitt slott.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, Det är precis vad jag har trott dom senaste dagarna.

Kungen har tydligen sagt att det får inte bli några drabbningar innan konstitutionsdomstolen har avkunnat sin dom.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...