Jump to content
IGNORERAD

Flytta till Chaiyaphum


dotcom

Recommended Posts

Jag ska flytta till Chaiyaphum om 3 år och vill vara förberedd. Jag ska bygga hus i en ganska liten by. Skulle vilja veta lite om byggkostnader och hur lång tid det tar att sätta upp ett hus, enplan 70 kvm. Vi har tomten klar och förberedd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra riktmärke är ca 10.000 baht/kvadratmeter och då räknas alla ytor under tak in

 

Hur lång tid det tar är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är

 

beror väldigt mycket på vem som bygger, hur sugen han är att bli klar, hur ni hanterar vem som köper materiel och om du är på plats eller inte

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2.5-3 månader är ganska lagom tid. Pris från 300,000-1.5miljon..beror på vad du vill ha..

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jag ska flytta till Chaiyaphum om 3 år och vill vara förberedd. Jag ska bygga hus i en ganska liten by. Skulle vilja veta lite om byggkostnader och hur lång tid det tar att sätta upp ett hus, enplan 70 kvm. Vi har tomten klar och förberedd.

Kolla lite med Surfaren73 "Henke" han har ett jätte fint hus precis utanför Chaiyaphum,har för mig att det kosta 800 000b ca nu är det väl 5 år gammalt men ser ut som det byggdes igår. Vart i Chaiyaphum ska du bo ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra riktmärke är ca 10.000 baht/kvadratmeter och då räknas alla ytor under tak in   Hur lång tid det tar är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är   beror väldigt mycket på vem som bygger, hur sugen han är att bli klar, hur ni hanterar vem som köper materiel och om du är på plats eller inte
Tack, då vet jag lite mer. Och snöret är kanske töjbart :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla lite med Surfaren73 "Henke" han har ett jätte fint hus precis utanför Chaiyaphum,har för mig att det kosta 800 000b ca nu är det väl 5 år gammalt men ser ut som det byggdes igår. Vart i Chaiyaphum ska du bo ?
Ni ger mej bra info. Stället vi ska bygga på ligger i närheten av Bamnet Narong i Chaiyaphums "kommun"
Link to comment
Dela på andra sajter

2.5-3 månader är ganska lagom tid. Pris från 300,000-1.5miljon..beror på vad du vill ha..
2 månader låter rimligt om dom jobbar på. Jag börjar få en bild av tid och kostnader. Tack
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...