Jump to content
IGNORERAD

Internet explorer blockerar outlook och mpr


khun-petch

Recommended Posts

Hej nu har jag lämnat in min billiga HP och min älskling sa att dom bytte chipkortet för 3500 B.Nu funkar

den perfekt efter att tidigare inte ha startat.Men nu blockerar internet Explorer både Outlook och MPR.

Min förhoppning är om den samlade expertisen på mpr som jag förstår icke är föraktlig kan ge några

tips.Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Outlook är väl ett eget program. Hur kan IE blockera den? Eller är outlook webbaserat nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck som har gjort nått program för regeringsfientliga meningar på nätet kanske..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning men min fundering på amatörbasis är om det kan ha hänt något vid bytet av det här chipkortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn är som ny nu efter att ha trasslat vid start en vecka för att till slut inte starta alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har båda men jag är lite som en gammal bonde.Nja förra året harva vi från vänster till höger.Men jag fattar och jag

ska testa och tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du kan pröva Verktyg - Internetalternativ - Innehåll - Rensa SSL-tillstånd - Ok...

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck som har gjort nått program för regeringsfientliga meningar på nätet kanske..

 

..eller planerade pokerspel på MPR?   

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår och jag har inte heller hört detta förut.Jag var inte in i datashopen men inser

nu att jag nog hade vetat lite bättre om jag gått in kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

..eller planerade pokerspel på MPR?   

Fan ska vi spela poker MPR?? Kul..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så har HP bara ett kort i dom nyare maskinerna och det är moderkortet

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också nämna att dom flesta gamla webbsidor som jag normalt besöker klagar den svikaren på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Där kom jag inte in alls.

 

Ok, Om datumet är väldigt fel så testa att ändra till rätt datum.

 

"Går klocka/datum rätt på datorn?

Får du felet även på icke-HTTPS-sidor?"

 

"Då föreslår jag att du ändrar iaf datum till lite mer rätt. Datumen kan göra att operativsystem/webbläsare tror att certifikat/rotcertifikat inte är giltiga och därmed inte kan klassas som betrodda.

Ändra datum så försvinner problemet, ska du se."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk vilka smartisar det finns.Jag har inte försökt än men du har helt rätt i att almenacka

och klocka står helt fel.Vi hoppas på det.Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ok, Om datumet är väldigt fel så testa att ändra till rätt datum.

 

"Går klocka/datum rätt på datorn?

Får du felet även på icke-HTTPS-sidor?"

 

"Då föreslår jag att du ändrar iaf datum till lite mer rätt. Datumen kan göra att operativsystem/webbläsare tror att certifikat/rotcertifikat inte är giltiga och därmed inte kan klassas som betrodda.

Ändra datum så försvinner problemet, ska du se."

 

 

Han kanske ska byta "klockserver", det brukar väl finnas minst två val där?

Finns det inte under tidsinställningarna.

 

Kommer inte ihåg vad det hette. Men du kanske kan kolla upp det på din dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ställt in Svensk tid på min dator och nu verkar problemen vara borta.Tänk så enkelt egentligen även om

jag aldrig hade kommit på lösningen själv.Tack alla som hjälpt till och nu speciellt knasen som fixa det den här gången.

Det får mig att tänka att det kunde vara ide att ha en klistrad tråd för datorproblem typ fb med så mycket expertis och

så en del amatörer även om jag nog tillhör bottenskrapet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där ser man, nytta av Flashback !! . då kanske en del neggon ser att allt inte är

svart eller vitt.

 

Bambam

Link to comment
Dela på andra sajter

Outlook är väl ett eget program. Hur kan IE blockera den? Eller är outlook webbaserat nu?

Outlook.com har ersatt hotmail sedan ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej nu har jag lämnat in min billiga HP och min älskling sa att dom bytte chipkortet för 3500 B.Nu funkar

den perfekt efter att tidigare inte ha startat.Men nu blockerar internet Explorer både Outlook och MPR.

Min förhoppning är om den samlade expertisen på mpr som jag förstår icke är föraktlig kan ge några

tips.Tack på förhand.

Försök att skriva www.login.live.com kolla om det hjälper 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...