Jump to content
IGNORERAD

Ormar i trädgården-vad göra?


cpo

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai

Intressant diskussion, men den absolut vanligaste ormen i Thailand som dessutom ger de mest långvariga konsekvenserna av ett bett är:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Byxsnoken!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • broder tuk tuk

    21

  • Chan2014

    15

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
Se inlagg 55 i denna trad!

 

Dar har broder sett en orm som lever i tropiskt fuktig natur o klimat. undrar om broder har varit i Loie. det har namligen jag ett antal ggr och det ar en av Issans torraste och svalaste orter pa grund av de stora hojdskillnader som finns runt omkring med tillhorande svalkande vindar!

 

Jo det har jag. Minns att vi vandrade upp på ett högt berg i närheten av byn med där det fanns vilda apor.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården...

 

va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten

 

när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården...

 

va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten

 

när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555

Går ju att måla den grön. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården...

 

va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten

 

när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555

 

Funkar tyvärr inte. Vi har 2 gånger haft större ormar inne i huset. En låg gömd i en pappkartong (ca 2 meter lång)

 

Blev ej jävla liv på svärfar och byggkillarna som jagade ut den och slog ihjäl den med bambukäppar. Blev grillad orm till middag för dom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar tyvärr inte. Vi har 2 gånger haft större ormar inne i huset. En låg gömd i en pappkartong (ca 2 meter lång)

 

Blev ej jävla liv på svärfar och byggkillarna som jagade ut den och slog ihjäl den med bambukäppar. Blev grillad orm till middag för dom

Huvaligen! :ahh: 

 

Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort  istället    :morgon: 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvaligen! :ahh: 

 

Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort  istället    :morgon: 

 

Vilket är värst. Ormar eller Tyskar som invaderar ? :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ryssar

 

Håller med. Men dom är ännu ganska sällsynt i Småland väl ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvaligen! :ahh: 

 

Man skall kanske ta en funderare till på thailandsflytten..kanske en stuga i Rishult, Visselfjärda, Ulvahult, Kråksmåla eller någon annan småländsk centralort  istället    :morgon: 

Ta med ett par väldresserade mungo:s hit istället, dom käkar vilka ormjävlar som helst till såväl frukost, lunch som middag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det finns ett jävligt bra motmedel mot ormar i trädgården...

 

va på Carabaoconsert i Oslo för några år sen, träffade en thaibrud som jobbade som tandläkare i Oslo, hon visade mig några pixs från sin kåk, hon hade gjutit en betongplatta över hela tomten

 

när jag ifrågasatte o menade på att det såg förjävligt så sa hon: jo, men jag slipper ormjävlarna 555555

Hej

 

Betongplatta stänger ju inte ute ormar men dom har ju ingenstans att gömma sig då och dom syns bättre vilket är bra, har man en större tomt kan man ju lägga plattor eller gjuta en gångväg och ha den belyst kvällstid så slipper man åtminstone att riskera att trampa på dom.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag har hört påstående om att när man har en trappa upp till bostaden så är det inte så vanligt att få in orm, är det någon som har erfarenhet om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Ser alldrig nått om nån falang som blir biten, utom nån tokig norsk i pattay som hade  en eller flera Kobror i lägenheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Oscar fick rycka ut med håven igår. En vettskrämd väninna, Thai, ringde och ville ha hjälp med att få ut en orm från huset. När hon kom dit så stod fruntimret uppe på en stol och karlen, Svensk, uppe i trappen till övervåningen och kikade lite försiktigt runt hörnet.

En vanlig trädorm, Golden Tree Snake, som verkade helt utmattad/uttorkad och slö efter att troligen ha tillbringat en längre tid instängd i huset. Lätt fångad och utplacerad, under innevånarnas vaga protester, i 'spenaten¨. Hade gott räckt med sopkvasten, och lite kunskap, där.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört påstående om att när man har en trappa upp till bostaden så är det inte så vanligt att få in orm, är det någon som har erfarenhet om detta?

 

Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där.

 

Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med.

post-3132-0-37328800-1372425706_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där.

 

Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med.

 

Hmm, du måste rätt så nära med den där "klo´n" inget att rekommendera för kungskobrajakt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har trapp upp till verandan och huset, har aldrig haft några ormar där.

 

Var på apoteket i Borgholm på Öland idag med en leverans och såg då denna griptång som jag köpte och som skall tas med till Thailand för att fånga ormar med.

 

 

 

Var hos bysmeden idag och förlängde min ormfångartång med 50 cm, så nu får man ju hoppas att det dyker upp nåt litet kräldjur

 

post-3132-0-51192100-1378722217_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hos bysmeden idag och förlängde min ormfångartång med 50 cm, så nu får man ju hoppas att det dyker upp nåt litet kräldjur

 

attachicon.gif005.JPG

Bild på jakten och fångsten tack  :thumbsup: hälsa och ha det :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, du måste rätt så nära med den där "klo´n" inget att rekommendera för kungskobrajakt

Kungscobra jagar man inte den blir man jagad av. :ahh: ....nä, dom är väldigt skygga, stampar man i marken så försvinner dom, farliga blir dom om dom inte kan fly!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej!

Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger..

Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Idag såg jag en grå orm i trädgården här i Udon Thani. den var cirka 30-40 cm lång tjockleken som ett pekfinger..

Vad kan det vara. måste jag skaffa långstövlar. Jag bor nära Nong Sim alltså nära vatten om det har någon betydelse.

 

eller en kamera skulle varit bra så ormtjusarna här på forumet kan klura ut vad och hur farlig den är :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...